Keresés

Részletes keresés

Bal Lada Creative Commons License 2010.05.31 0 0 145
Ez igaz lehet, de itt megint a léptékekkel van baj.
Előzmény: hócipő (142)
Bal Lada Creative Commons License 2010.05.31 0 0 144
Igen, csakhogy a "kilopásos" rész már a szerződés aláírása előtt esedékes :))
Mondhatnánk úgy is, hogy a tenderezésben feltétel... a kivitelező meg beépíti a költség rovatba.
Kicsiben is ez megy, nagyban miért lenne másként? :((
Előzmény: kölcsönzői jelmez (139)
kutato Creative Commons License 2010.05.31 0 0 143
D209 bukását okozta, h a KandH botrányban elhíresült Betonút lett volna a győztes

"Új fejleményekkel gazdagodott a kormányválság kirobbanásában fontos szerepet játszó M6-os ügy, amelyek új megvilágításba helyezik Medgyessy Péter nyilatkozatát is, aki Csillag István menesztése után közölte: az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel"

/korrupció, csapnivaló munka...-itt az eredmény :((((
Előzmény: kutato (140)
hócipő Creative Commons License 2010.05.31 0 0 142

Csakhogy.... ez alatt az idő alatt ezért a pénzért  nem az állam tartja karban, nem az állam cseréli pl. az aszfaltot, stb.

 

A pályának vannak üzemeltetési költségei is...

Előzmény: Bal Lada (136)
Bal Lada Creative Commons License 2010.05.31 0 0 141
Hát persze.
Előzmény: Törölt nick (137)
kutato Creative Commons License 2010.05.31 0 0 140


2004 Medgyessy, bukása előtt


"a miniszterelnök augusztus elején az autópálya-tender kivizsgálására utasította Csillag Istvánt. A gazdasági miniszter a kérés ellenére kihirdette a végeredményt, amely szerint az M6 Duna Autópálya Konzorcium építheti meg az autópályát, 125 milliárd forintért...
időközben kiderült: a nyertes konzorcium egyes tagjai korábban már korrupciós gyanúba keveredtek osztrák és német állami építkezéseknél.
Előzmény: kutato (138)
kölcsönzői jelmez Creative Commons License 2010.05.31 0 0 139

Nagyjából tökmindegy milyenre csinálják amúgy, mert az államnak így is, úgy is ugyanannyiba kerül, akármennyit kell hogy javítgassa a beruházó.

 

Amúgy annak én is nyitva hagytam a lehetőségét, hogy pl. megsúgják előre hogy hol lesznek mintafúrások, és akkor azon az 1-2 rövid szakaszon véletlenül jól sikerül a rétegrend.

 

De azért az is nyilvánvaló, hogy ha az állam évi x pénzt csenget, akkor a befektető elemi érdeke az optimumgörbe alját megcéloznia a TCO-val, különben az OPEX hazabassza a profitot. És abba a kilopás nem fér bele - erre akkor is oda fog figyelni, ha állam bá történetesen nem ellenőrzi. Ugyanis ez az ő rizikója.

Előzmény: Bal Lada (134)
kutato Creative Commons License 2010.05.31 0 0 138
Előzmény: Bal Lada (136)
Bal Lada Creative Commons License 2010.05.31 0 0 136
Igen, 200km, 1,5 milliárdal az 300 milliárd. Ehelyett kifizetünk mai áron 1380 milliárdot.
Persze mindez Hazánk érdekében történt.
Előzmény: kutato (133)
kölcsönzői jelmez Creative Commons License 2010.05.31 0 0 135

A magyar hírlap színvonala alkalomról alkalomra lenyűgöz.

 

De ez off volt.

 

Viszont a lényeget jól támasztja alá ez is: az állam évi fix átalányt fizet, cserébe a befektető üzemeltet. Ergo ha szarul építette meg, akkor az az ő baja. Az állam az átalány révén nincs kitéve kockázatoknak. Ezt a rendszert előszeretettel szokták a privát szektorban is nagy értékű műszaki eszközök üzemeltetésére alkalmazni, pont a kiszámíthatóság miatt.

Előzmény: kutato (133)
Bal Lada Creative Commons License 2010.05.31 0 0 134
Ezek aztán magvas gondolatok - ez a zsinórmérték?

Elképzelem azt az állami alkalmazottat aki azt mondja: "Hoppá, ez a 40 km-es szakasz rossz, mert az alap vékonyabb 18 centivel. Építsék újra!"
Persze felébredek, és inkább ezt hallom: "Hoppá, ez a 40 km-es szakasz rossz, mert az alap vékonyabb 18 centivel, a számlaszámom..."
Ezek persze csak kafkai elvi síkok, a valóság fájdalmasan egyszerű: Aki megrendel, aki épít, aki átvesz, aki fizet - az ugyanaz. Csak a pénz nem az övé, az a miénk - volt.
Előzmény: kölcsönzői jelmez (129)
kutato Creative Commons License 2010.05.31 0 0 133
Közben:

Az M6/M60-as sztráda Érdtől Pécsig viszont nem hazai pénzből épült, abban külföldi befektetők működtek közre, akiknek az állam fizet díjat az üzemeltetési időszak majd harminc éve alatt.

az M6/M60-as autópályáért évente mintegy 46 milliárd forintot fizetünk.
Előzmény: Törölt nick (132)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 132
Két évet csak kibír valahogy az M6-os, 2012-ben itt a világvége.:)
Előzmény: egyenlítő (127)
joska61 Creative Commons License 2010.05.31 0 0 130
Szerintem ebből felesleges napi politikát csinálni... Nem mindennapi időjárás volt, történtek káresetek.
kölcsönzői jelmez Creative Commons License 2010.05.31 0 0 129
Szíves figyelmedbe ajánlom a 60-as hozzászólást.
Előzmény: Bal Lada (128)
Bal Lada Creative Commons License 2010.05.31 0 0 128
És ezek a te szabványaid alépítményről, víz elvezetésről nem szólnak? Vagy igen?
Akkor viszont rosszak - akkor miért is kell őket figyelembe venni?

Egyébként biztos vagyok benne, hogy nem a szabályozással van gond, hanem a kivitelezéssel. A 22. szintű alvállalkozó összebaxta valahogy, aszfaltot rá, és nem látszik :((
Csak most kiderült.

Ilyenkor ugye az a szokott menetrend (nem tom, most is ez van-e?), hogy az e projektre alakult ciprusi többségű RT ugye már csődeljárás alatt van, de a Magyar Állam adta a garanciát - helyrehozzuk kőccégvetésből.
Előzmény: egyenlítő (126)
egyenlítő Creative Commons License 2010.05.31 0 0 127
A tervezés alapelve egyébként az manapság, hogy a tervezett élettartam alatt (ami autópályánál 50-100 év) a károsodás valószínűsége 5 %. Nem az egész autópályára, hanem egy-egy műtárgyra, vagy szakaszra. Hát ez jött most be.
egyenlítő Creative Commons License 2010.05.31 0 0 126
Meg a nemzetközi szabványok is fel vannak találva arra, hogy milyen kötelező felszereltsége (állatátjárói, szélessége, ívsugarai, emelkedői, stb.) vannak egy autópályának.
Előzmény: Bal Lada (124)
egyenlítő Creative Commons License 2010.05.31 0 0 125
Van az Strabag reklám a Heti Válaszban és a Manemben, ami letörli a strabagdemokraták kifejezést a palettáról.
Előzmény: kőkberky (112)
Bal Lada Creative Commons License 2010.05.31 0 0 124
A kerítés és a vadgazdálkodás már fel van találva.

Megnézném azt az őzet, amelyik átmegy a hídon :)) miután persze elolvasta a táblát, hogy ne ugorjon be, mert 10km-el arébb ott van neki 1 híd...
Előzmény: egyenlítő (121)
egyenlítő Creative Commons License 2010.05.31 0 0 122
SMART (Stormwater Management and Road Tunnel) alagút, Malaysia.
Előzmény: pasztorbirka (115)
egyenlítő Creative Commons License 2010.05.31 0 0 121
És vaddisznóval, vagy szarvassal szeretnél-e találkozni egy szép éjszakán, 130-al?
Előzmény: Bal Lada (119)
egyenlítő Creative Commons License 2010.05.31 0 0 120
Felvezető viadukt az alagúthoz! A magyar-szlovén vasúton.
Előzmény: kőkberky (112)
Bal Lada Creative Commons License 2010.05.31 0 0 119
Komolyan, ballib elvtársak, nem érzitek magatokat nevetségesnek, egy ilyen veszettül kilógó lólábat is védeni???

Adva van egy ÚJ pálya, horror költségekkel kivitelezve, és az első komolyabb eső elmossa... ehhez nem kell mérnök, ezt látni lehet, hogy valami nagyon el van baxva.

Ui: Aki meg végigment rajta, látja, hogy az alagút egy vicc, csak a pénzmosásra kellett, miként a 6-7 db állathíd is. Bár ez nyilvánvaló, egy igazi ballib nem engedheti, hogy a nyúl jogai csorbuljanak, mikor át akar menni a pályán :)) kerül, amibe kerül :))
kábelbúvár Creative Commons License 2010.05.31 0 0 118
For 4W only
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 117
A víz elvezetését az autópálya alá tervezték és ezért lett ennyire drága.:))
Előzmény: Igor. (3)
kölcsönzői jelmez Creative Commons License 2010.05.31 0 0 116

Te rögeszmecserét kívánsz folytatni.

 

Ha elfogadod, ha nem, utat akkor se fognak a legextrémebb körülményekre méretezni. És ebbe abszolut kár a politikát belekeverni.

Előzmény: Pantográf (102)
pasztorbirka Creative Commons License 2010.05.31 0 0 115
És ha ásnának egy csatornát, egy folyót, és az alá fúrnák az alagutat teljes hosszában?
A vízelvezetés is meg lenne oldva és megspórolhatnánk a viaduktokat. :-)
Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2010.05.31 0 0 114
Nem ennyiért építették, a végszámla volt ennyi.
Előzmény: Törölt nick (93)
kőkberky Creative Commons License 2010.05.31 0 0 112

Felvezető alagút a viaduktra!

A lényeg, hogy a Strabagdemokraták is rábólintsanak.
Előzmény: Törölt nick (111)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!