Az euró bevezetése óta, soha nem látott méreteket öltött a vásárlói és benzin túrizmus
hazánkban és Lengyelországban! A helyzet hosszú távú fennállása esetén, a szlovák kormánynak
a komoly ipari visszaesés mellett, rendkívüli mértékű áfa és jövedéki adó kieséssel kell szembenézni!
A környező devizák (forint, zlotyi) előreláthatólag alacsony árfolyamon maradnak az euróval
szemben, így a helyzet mostanában nem változik! Mi lesz a szlovák csodával?
ez igy van, de nem mindegy hogy egy 5%-os GDP eses hogy erinti az orszagot. Mert pl az ireknel is annyit varnak iden, megsincsenek csodkoleben mint mi, mert az utobbi 12 evben hihetetlen gyorsan fejlodtek. Lesznek a valsagnak naluk is vesztesei, de nalunk sajnos az utobbi evek elkurasai utan sokkal kemenyebb evek kovetkeznek. Szoval nem mindegy hogy milyen a kiindulo helyzet. A totoknal rendben az AHT, koltsegvetes stb, mig nalunk 1000 sebbol verzik.
en nem karorvendek egyik orszag bukasan sem, foleg mert eltem mar Europaban mindegyikben majdnem, igy valamilyen szinten kotodom hozzajuk. Ha karorvendo lennek, mas stilusban irnek. Csak nehany dologra szeretnek ravilagitani, mert ismerem a helyzetet, te meg nem.
senki sem mondta hogy ott abbol van, azt csak Ferko regelte a valasztozombiknak hogy nalunk minden okes, eros a gazdasag blablabla. Amugy meg ha nalunk PLUSSZ 2,4% bovulest josolnanak, szerintem tancra perdulne mindenki. Igy marad a MINUSZ 7-10%-os valosag. De latom vannak emberek akik ennek is tapsolnak es karorvendenek a PLUSZ 2,4%-on. MegaLOL.
Hát hogyne, a defláció és a magyas infláció is káros. Mint általában minden szélsőség.
Svájc több okból gyengítené a frankot. De ha belegondolsz nem csoda, Svájc körül van zárva az eurozónával, és túl erős volt a frank az euróval szemben.
Hát már régen nem az inflációval foglalkoznak. Inflációs veszély ebben az évben nincs, sőt az eurozónában defláció is lehetséges. Konkrétan Szlovákiában nem várnak deflációt, szerintem sem lesz, de egyáltalán nem tartom teljesen kizártnak. No... most olyan voltam, mint az elemzők. Lehet is, nem is, talán nem, de nem kizárt. :)))
"Szlovákiában februárban stagnált a havi szintű fogyasztói árindex. Ezzel az éves infláció 15 havi mélypontra, 2,4 százalékra csökkent a januári 2,5 százalékról.
Februárban már az ötödik egymást követő hónapban csökkent az éves infláció. Februárban havi szinten az élelmiszerárak 0,2 százalékkal csökkentek, miután januárban 0,9 százalékkal nőttek. Februárban a közüzemi árak stagnáltak. Januárban havi szinten 0,2 százalékos növekedést jegyeztek fel. "
Hát a 2 éveseket nem fogják lecserélni. De mi lesz a jelenleg 5, 6, 7, 8 éves autókkal? Tulajdonképpen a leggyakoribb autóvásárlók már ennél is korábban lecserélik az autóikat. Főleg azok fogták vissza az autóvásárlást akik már 3-7 évesen le szokták cserélni az autójukat. Úgy gondolják jelenleg nincs értelme lecserélni a viszonylag új autót, ki tudja mi lesz. Ezt érzi az autóipar.
az egesz keret 600 ezer autorol szol. Nemetorszag eleg nagy, 80 millio lakosa van. Szoval csak par "kivaltsagos" juthatott hozza a roncspremiumhoz, mi lesz a tobbi sokmillio emberrel? Ok tovabbra is vasarolni fognak, csak kisebb autokat. A Porsche Cayenne, VW Touareg es hasonlo autok eladasa esett csak a felere, sok kisebb automodellbol tobbet adnak el. Az meg majd kiderul kesobb hogy mi lesz 2 ev mulva...
Miért ne lenne növekedés a válság után? A támogatást csak azok kapják jelenleg akiknek öreg autójuk volt. De a válság után a többiek miért ne vásárolnának? Ráadásul a jelenleg újabb autók öregebbek lesznek addigra. Nem értem a logikádat.
Hát mivel a magyarok 90 %-a megvan arról győződve, hogy a szlovákoknak nagyrészt öreg Skodákkal járnak, ahhoz képest luxusautók. Nem? Egyébként teljesen normális autók.
Már alig látni öreg Skodákat, bár még vannak. Gyakran idősebb embereknek, vagy éppen fiatal suhancoknak, akik az első fizetésükön vesznek egy öreg autót.
az egesz akcio masfel milliard euroba kerult az orszagnak, majd kiderul hogy hosszabtavon megerte-e. Kelet-Europaban nagy a visszaeses, nyugaton meg nem:
"Februárban Nyugat-Európában 902 037 új autót helyeztek forgalomban, 17,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt."
"Az új EU-tagországokban februárban 66 123 új autó kapott rendszámot, 30,3 százalékkal kevesebb, mint tavaly februárban. Itt rosszabbodik a helyzet: az első kéthavi visszaesés átlaga 29,9 százalék. Magyarországon februárban 7146 új kocsit állítottak forgalomban az ACEA becslése szerint, 46,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel azelőtt. Csehországban 7,7 százalékkal 9823-ra, Szlovákiában 37,9 százalékkal 3301-re, Romániában 66,5 százalékkal 7182-re csökkent az eladott új kocsik száma, a balti államokban 70 százalékot meghaladó volt a visszaesés. Ellenben Lengyelországban éves egybevetésben 7,3 százalékkal 30 194 új kocsira gyarapodott az értékesítés."