A "fekete bögrét" leveszed a csövekkel együtt, benzinben áztatod, és alaposan kitakarítod. Nem kell szétfeszegetni, simán ki lehet takarítani. A karter felé menő csőben van egy szűrő. Gondolom soha nem volt még kitakarítva, eltömődik a szennyezett olajtól. Ezt a csövet áztasd be, alaposan mosd ki mindkét oldalról, ez miatt nem tud a leválasztott olaj lefolyni a karterba. Ezután friss olaj és hajrá. (Lehet kár volt motort cserélni?)
Segítségeteket kérném hátha találkozott már valaki a következő problémával.
99-es 2.7-es terkám most már kikészít teljesen. Olajcsere után elkezdte tolni visszafelé az olajat. A karter lecsapató bögre megtellt, majd beletolta a túrbóba, és vagy elégette vagy felpörgött a motor ahogy be került a rendszerbe. Szerelő szerint olajlehúzó gyűrű kopott vagy törött. Olcsobb volt vennem egy másik motort amiben 34-es kompresszio van. Új olaj stb. De most jön az idegbaj mert ez is ugyan azt csinálja!🤪
teljes tamácstalanság. Nem hiszem hogy kifogtam egy ugyan olyan tré mocit. Egyedül a turbó került rá a régiről, és ugyan az a tipusú olajszűrő.
ha lenne ötletetek, netán találkozott valaki ilyen elme bajjal, akkor segítsetek.
Benzines Nissan Terranot keresek megvételre. Elsősorban 2.4-es érdekel, de meghallgatok 3.0 ajánlatot is. Az másodlagos, hogy I. vagy I. széria. Fontos az érvényes forgalmi és a műszaki állapot, azaz csak papíros jöhet szóba. Kis korrózió nem gond. Ha valaki tud eladó darabot, kérem jelezze emailben (publikus a cím).
Köszi a tippeket és segítséget.Alapjában nem rossz állapotú a kocsi ( kivéve az alvázat), még egy évem van bütykölgetni.Egyébként eddig nagyon pozitív csalódás, szeretem.
A hűtéssel ne foglalkozz, a terranok hűtője elég szar, sűrű nagyon és hamar eltömődik magokkal, ilyesmivel, így is melegszik majd ha sarazol.
Nekem 100-as akksi volt benne. Figyelj a méretre amikor veszed mert nem normál méretű.
Ha hosszú utakat tervezel terepezéssel, az automata féltengelyzárat dobd le róla(ha még az van rajta) és tegyél fel egy kézi kapcsolásút. Az automata megbízhatatlan és féltengelytörést indukálhat. Nekem több féltengelycsuklót tört el mint a sarazás.
Ha az "olcsóbb" avm zárat veszed, ahhoz egyből szerezz be pár torx fejet a jobbik fajtából mert gusztustalan kis csavarokkal van a kupakja felfogatva, ha szerelni akarsz, le kell venni és a csavarjai igencsak be szoktak rohadni. Egy haver most szerzett valami kínai féltengelyzárakat amik olcsóbbak mint az avm és nem olyan külön kupakos megoldásúak.
Az első keresztstabit jobb, ha ledobod, száguldozni úgysem fogsz és így legalább nem idegesít, hogy állandóan elpukkannak a gömbfejei.
Egy-két féltengelycsukló azért legyen nálatok tartalékban, most már nem drága, húszezer alatt van. Ha hosszú útra mész, a hátsó kardánkeresztet cseréld ki. Nekem húsz-huszonötezer kilométert bírt ki egy-egy darab de ez sokat kap és amúgy olcsó. A többivel nem szokott baj lenni, persze zsírozni kell őket.
A tükörlapot úgyis el fogod törni amikor ki akarod pattintani, általában be van rohadva a helyére, anélkül viszont nem tudod szerelni.
Lehet, hogy a hűtőventilátor visco kuplungja szart be és folyamatosan zárva van, így túlhűti a vizet. Indítás előtt, hideg motornál nézd meg, hogy kézzel könnyen elforgatható e a lapát.
Szerintem 100 Ah-s akku belefér.
Első futóműben a stabilizátor rúd szokott elfogyni...
Az az igazság, hogy itthon 13 ezer az eredeti új. Utángyártott nincsen. Ma sikerült külföldről 3000 ft-ért rendelnem, szerintem ennél neked is többet ér.
Sziasztok.Új vagyok a Terranosok között.Decemberben vettem, most javítgatjuk, próbálgatjuk.98-as kereklámpas, 2;7- es, haromajtós, 125 lovas.Igazából hosszútávra tervezünk vele, afrika, finnország, oroszok, stb.Néhány kérdés a kocsival kapcsolatban: 88 fokos termosztátot raktam bele de a vízhőfok mutatója így is az alsó harmadban marad, nem tudom feltornázni. 56 amperóras akksi van benne, mekkorát tehetünk beke?Hosszabb túrán azért eleg sok dolog megy majd szivargyújtóról.Tablet, cb, hűtőtáska, ledhíd, stb. Mi a gyenge pontja a kocsinak?Nem offroadozni fogunk de pár ezer km-t lenyomunk terepen.Szikla, homok, sár.Futóműhöz milyen tartalék alkatrészekkel számoljunk? A bal tükör katasztrófa.Nem tudom eléggé kifelé fordítani.A szétszereleshez kell valami spec szerszám? Köszönöm a segítséget.
Az üléslap valóban előredönthető de ettől még nem olyan könnyű bemászni, én nem vállalnám. A középső üléssoron nekem fent vannak a fejtámlák és amikor előre akarom billenteni az ülést, ezek elakadnak az első ülések hátuljába. Persze ki lehet szedni a fejtámlát.
Ma véletlen belebotlottam egy Patrolba. Német volt a tulaj, de megmutatta amire kíváncsi voltam, és a lényeg, hogy a 2. ülésnek nem csak a háttámlája dönthető, hanem az ülőlap is felborítható. Kipróbáltam, tökre hozzáfértő a 3. üléssor. Számomra ez nagyon jó hír, mert így simán mehet a 3-ba a gyerekülés, akár 2 is! + a kettőstömegű ára így már vállalható. Most lógnak rajtam a gyerekek, majd folytatom
Passz...a konfigurátor szerint jó. Aztán más kérdés, hogy mennyi lesz az a "free shipping" amikor megtudja a csávó, hogy Magyarországra kellene küldeni. Nekem a féltengelyzárat hetven fontért akarták elpostázni, annyiért b.ssza meg az anyját...
Köszönöm a részletes választ! Hatan vagyunk, 3 pici gyerek, 1 nagyobb, meg mi szülők. Ha jól tudom, a 2. üléssor 1/2 arányban dönthető csak. Tehát az egyik gyerekülést a 3-ba kell rakjam. Mennyire macerás bekötni egy 5 évest oda hátra? 2. autó lesz (van egy 9 személyes kisbusz), de el fog jönni az idő amikor hosszabb ideig lesz szervízben, és ha akkor moccannunk kell hatan, kell megoldás. Terepjáró meg kell, olyan helyen lakunk, amúgy Fronterát cserélnék le. Kettőstömegű milyen ársávban mozoghat? Vagy ha valaki egy alvázszámot tud küldeni akár priviben, megköszönöm, legalább áraknak után tudok nézni. És még egy: 2.8-ban akkor nincs kettőstömegű? Köszönöm!
A harmadik sorba a patrolban is és a terranoban is a középső üléssor előredöntésével, tehát előröl lehet bemászni. Nem könnyű. Ha fent van a fejtámla akkor nem tudod előrendönteni az ülést. Leghátra csak valami gyereket érdemes bezavarni, nyilván olyat, aki már biztonsággal be tudja kötni magát.
A középső üléssoron szerintem elfér egymás mellett három gyerekülés de ha a leghátsó üléssort is akarod használni akkor ide csak egy gyerekülést tudsz rakni mert különben nem tudod előrendönteni egyik üléstámlát sem.
A 3000-es motornak az első példányai elég kehesek voltak, nyilván ami még ma is fut az megúszta a típushibákat... Szokás az adagolót mechanikusra cserélni, úgy jóval tartósabb és erősebb is a motor. Bontott motort kétszázezer körül lehet venni hozzá.
Húszéves japán terepjáróhoz kasztni elemet nehezen kapsz, nem csak a patrolhoz, máshoz is. A patrol y61-et tovább gyártották, mint a terranot, viszont sokkal kevesebb van belőle, terranohoz egyszerűbb bontott cuccot szerezni(még).
Szerviz cucc van hozzá, nem is drága bár a 3000-es motorhoz már kettőstömegű lendkerék dukál, annak az árától könnybelábad a szemed.
Amúgy a patrol tartósabb, nehezebb, masszívabb vas mint a terrano, cserébe többet fogyaszt és a nagy rugózatlan tömegek meg egyáltalán, a merevhidas szerkezet miatt kevésbé komfortos. A lábadat egy kicsit jobban ki lehet nyújtani benne, mint a terranoban, ha 180cm fölött vagy, akkor ez is szempont.
Én a terranot is nagyon szerettem, ha nem nyúzod nagyon terepen, hálás kis vas az is. Az első felfüggesztése gyengébb konstrukció mint a patrolé, emelni csak módjával lehet, anélkül a 31x10,5 R15 a felső kerékméret. A terrano MT-s gumikkal vegyesben, főként országúton 9-10, terepen 11 litert megeszik, az én patrolom vegyesben 14, sáros terepen nyúzva 16 litert benyel.