Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

mestervadasz Creative Commons License 2019.02.27 0 0 2880

A "fekete bögrét" leveszed a csövekkel együtt, benzinben áztatod, és alaposan kitakarítod. Nem kell szétfeszegetni, simán ki lehet takarítani. A karter felé menő csőben van egy szűrő. Gondolom soha nem volt még kitakarítva, eltömődik a szennyezett olajtól. Ezt a csövet áztasd be, alaposan mosd ki mindkét oldalról, ez miatt nem tud a leválasztott olaj lefolyni a karterba. Ezután friss olaj és hajrá. (Lehet kár volt motort cserélni?)

Előzmény: Littlekrisz (2874)
Littlekrisz Creative Commons License 2019.02.24 0 0 2879

😂😂😂

6.2 L

nem rajtad nevetek, mert nekünk is megfordult a fejünkben. Egy biztos, hogy valami hasonló primitív egyszerű gond lehet. 

LRatis Creative Commons License 2019.02.24 0 0 2878

Nincs benne  több olaj mint kellene? már bocsi

 

Előzmény: Littlekrisz (2877)
Littlekrisz Creative Commons License 2019.02.24 0 0 2877

Vagyis ha a bögre aljáról húzom le a csövet akkor a teknő felől jön fel az olaj.

Előzmény: Littlekrisz (2876)
Littlekrisz Creative Commons License 2019.02.24 0 0 2876

Az is másik. A teknőből nyomja visszafelé. Ha lehúzom a teknő aljárol a csövet, ömlik felfelé az olaj.

LRatis Creative Commons License 2019.02.24 0 0 2875

A lecspató "bögrét" is átraktátok vagy az maradt az eredeti?

 

Előzmény: Littlekrisz (2874)
Littlekrisz Creative Commons License 2019.02.23 0 0 2874

Sziasztok.

Segítségeteket kérném hátha találkozott már valaki a következő problémával.

99-es 2.7-es terkám most már kikészít teljesen. Olajcsere után elkezdte tolni visszafelé az olajat. A karter lecsapató bögre megtellt, majd beletolta a túrbóba, és vagy elégette vagy felpörgött a motor ahogy be került a rendszerbe. Szerelő szerint olajlehúzó gyűrű kopott vagy törött. Olcsobb volt vennem egy másik motort amiben 34-es kompresszio van. Új olaj stb. De most jön az idegbaj mert ez is ugyan azt csinálja!🤪

teljes tamácstalanság. Nem hiszem hogy kifogtam egy ugyan olyan tré mocit. Egyedül a turbó került rá a régiről, és ugyan az a tipusú olajszűrő.

ha lenne ötletetek, netán találkozott valaki ilyen elme bajjal, akkor segítsetek.

Köszi. Krisz.

albedo 0.36 Creative Commons License 2019.02.23 0 0 2873

I vagy II széria

albedo 0.36 Creative Commons License 2019.02.23 0 0 2872

Szép napot!

 

Benzines Nissan Terranot keresek megvételre. Elsősorban 2.4-es érdekel, de meghallgatok 3.0 ajánlatot is. Az másodlagos, hogy I. vagy I. széria. Fontos az érvényes forgalmi és a műszaki állapot, azaz csak papíros jöhet szóba. Kis korrózió nem gond. Ha valaki tud eladó darabot, kérem jelezze emailben (publikus a cím). 

 

Köszönöm!

szatzol Creative Commons License 2019.02.18 0 0 2871

Köszi a tippeket és segítséget.Alapjában nem rossz állapotú a kocsi ( kivéve az alvázat), még egy évem van bütykölgetni.Egyébként eddig nagyon pozitív csalódás, szeretem.

Boarhunter Creative Commons License 2019.02.17 0 0 2870

A hűtéssel ne foglalkozz, a terranok hűtője elég szar, sűrű nagyon és hamar eltömődik magokkal, ilyesmivel, így is melegszik majd ha sarazol.

Nekem 100-as akksi volt benne. Figyelj a méretre amikor veszed mert nem normál méretű.

Ha hosszú utakat tervezel terepezéssel, az automata féltengelyzárat dobd le róla(ha még az van rajta) és tegyél fel egy kézi kapcsolásút. Az automata megbízhatatlan és féltengelytörést indukálhat. Nekem több féltengelycsuklót tört el mint a sarazás.

Ha az "olcsóbb" avm zárat veszed, ahhoz egyből szerezz be pár torx fejet a jobbik fajtából mert gusztustalan kis csavarokkal van a kupakja felfogatva, ha szerelni akarsz, le kell venni és a csavarjai igencsak be szoktak rohadni. Egy haver most szerzett valami kínai féltengelyzárakat amik olcsóbbak mint az avm és nem olyan külön kupakos megoldásúak.

Az első keresztstabit jobb, ha ledobod, száguldozni úgysem fogsz és így legalább nem idegesít, hogy állandóan elpukkannak a gömbfejei.

Egy-két féltengelycsukló azért legyen nálatok tartalékban, most már nem drága, húszezer alatt van. Ha hosszú útra mész, a hátsó kardánkeresztet cseréld ki. Nekem húsz-huszonötezer kilométert bírt ki egy-egy darab de ez sokat kap és amúgy olcsó. A többivel nem szokott baj lenni, persze zsírozni kell őket.

A tükörlapot úgyis el fogod törni amikor ki akarod pattintani, általában be van rohadva a helyére, anélkül viszont nem tudod szerelni.

Előzmény: szatzol (2866)
Destroyah2 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 2869

hali!

 

nekem a régi is 82-es volt, illetve most cseréltem; ismét 82-esre és nekem is az alsó harmadban van a mutató mindig.

a megoldást nem tudom.

Előzmény: szatzol (2866)
kenci78 Creative Commons License 2019.02.17 0 0 2868

Lehet, hogy a hűtőventilátor visco kuplungja szart be és folyamatosan zárva van, így túlhűti a vizet. Indítás előtt, hideg motornál nézd meg, hogy kézzel könnyen elforgatható e a lapát.

  Szerintem 100 Ah-s akku belefér.

Első futóműben a stabilizátor rúd szokott elfogyni...

Előzmény: szatzol (2866)
kenci78 Creative Commons License 2019.02.17 0 1 2867

Szia! Köszönöm.

   Az az igazság, hogy itthon 13 ezer az eredeti új. Utángyártott nincsen. Ma sikerült külföldről 3000 ft-ért rendelnem, szerintem ennél neked is többet ér. 

Előzmény: tglsndrs (2865)
szatzol Creative Commons License 2019.02.17 0 0 2866

Sziasztok.Új vagyok a Terranosok között.Decemberben vettem, most javítgatjuk, próbálgatjuk.98-as kereklámpas, 2;7- es, haromajtós, 125 lovas.Igazából hosszútávra tervezünk vele, afrika, finnország, oroszok, stb.Néhány kérdés a kocsival kapcsolatban: 88 fokos termosztátot raktam bele de a vízhőfok mutatója így is az alsó harmadban marad, nem tudom feltornázni.  56 amperóras akksi van benne, mekkorát tehetünk beke?Hosszabb túrán azért eleg sok dolog megy majd szivargyújtóról.Tablet, cb, hűtőtáska, ledhíd, stb.  Mi a gyenge pontja a kocsinak?Nem offroadozni fogunk de pár ezer km-t lenyomunk terepen.Szikla, homok, sár.Futóműhöz milyen tartalék alkatrészekkel számoljunk? A bal tükör katasztrófa.Nem tudom eléggé kifelé fordítani.A szétszereleshez kell valami spec szerszám? Köszönöm a segítséget.

tglsndrs Creative Commons License 2019.02.17 0 0 2865

tglsndrs Creative Commons License 2019.02.17 0 0 2864

...

tglsndrs Creative Commons License 2019.02.17 0 0 2863

Nem tudom mennyit ér, mondj rá valamit és utánvéttel elküldöm.

kenci78 Creative Commons License 2019.02.16 0 0 2862

Szia! Képet tudsz felrakni róla? Ára?

Előzmény: tglsndrs (2861)
tglsndrs Creative Commons License 2019.02.16 0 0 2861

Nekem van.

Előzmény: kenci78 (2860)
kenci78 Creative Commons License 2019.02.15 0 0 2860

Sziasztok! Valakinek van eladó előtét ellenállása?

 

Boarhunter Creative Commons License 2019.02.11 0 0 2859

Az üléslap valóban előredönthető de ettől még nem olyan könnyű bemászni, én nem vállalnám. A középső üléssoron nekem fent vannak a fejtámlák és amikor előre akarom billenteni az ülést, ezek elakadnak az első ülések hátuljába. Persze ki lehet szedni a fejtámlát.

Előzmény: bekotoember (2858)
bekotoember Creative Commons License 2019.02.11 0 0 2858

Köszönöm a segítségedet!

Ma véletlen belebotlottam egy Patrolba. Német volt a tulaj, de megmutatta amire kíváncsi voltam, és a lényeg, hogy a 2. ülésnek nem csak a háttámlája dönthető, hanem az ülőlap is felborítható. Kipróbáltam, tökre hozzáfértő a 3. üléssor. Számomra ez nagyon jó hír, mert így simán mehet a 3-ba a gyerekülés, akár 2 is! + a kettőstömegű ára így már vállalható. Most lógnak rajtam a gyerekek, majd folytatom

Előzmény: Boarhunter (2857)
Boarhunter Creative Commons License 2019.02.11 0 0 2857

Passz...a konfigurátor szerint jó. Aztán más kérdés, hogy mennyi lesz az a "free shipping" amikor megtudja a csávó, hogy Magyarországra kellene küldeni. Nekem a féltengelyzárat hetven fontért akarták elpostázni, annyiért b.ssza meg az anyját...

Előzmény: bekotoember (2856)
bekotoember Creative Commons License 2019.02.11 0 0 2856

Lemaradt a kérdőjel.

Tehát ez is megfelelő lenne?

bekotoember Creative Commons License 2019.02.11 0 0 2855
bekotoember Creative Commons License 2019.02.10 0 0 2854

Köszönöm a gyors választ! Elég izgalmasak az árak...

Előzmény: Boarhunter (2853)
Boarhunter Creative Commons License 2019.02.10 0 0 2853

A patrol középső üléssor támlái középen vannak osztva. Tehát a leghátsóba kell tenned két gyerekülést, a középsőbe egyet.

Kettőstömegűre ezt hozza a unix webshop:

https://www.unixauto.hu/Unix_CikkekLista_Form.aspx?cTipAzon=3a2531887500077a54ab4b186ca54adb&cMegnNr=4991

A 2.8-as motort nem ismerem, de ott nem írja a kereső a kettőstömegűt. Azt mondják, azzal a motorral eléggé vonszolja magát a patrol.

Előzmény: bekotoember (2852)
bekotoember Creative Commons License 2019.02.10 0 0 2852

Köszönöm a részletes választ! Hatan vagyunk, 3 pici gyerek, 1 nagyobb, meg mi szülők. Ha jól tudom, a 2. üléssor 1/2 arányban dönthető csak. Tehát az egyik gyerekülést a 3-ba kell rakjam. Mennyire macerás bekötni egy 5 évest oda hátra? 2. autó lesz (van egy 9 személyes kisbusz), de el fog jönni az idő amikor hosszabb ideig lesz szervízben, és ha akkor moccannunk kell hatan, kell megoldás. Terepjáró meg kell, olyan helyen lakunk, amúgy Fronterát cserélnék le. Kettőstömegű milyen ársávban mozoghat? Vagy ha valaki egy alvázszámot tud küldeni akár priviben, megköszönöm, legalább áraknak után tudok nézni. És még egy: 2.8-ban akkor nincs kettőstömegű? Köszönöm!

Előzmény: Boarhunter (2851)
Boarhunter Creative Commons License 2019.02.09 0 0 2851

A harmadik sorba a patrolban is és a terranoban is a középső üléssor előredöntésével, tehát előröl lehet bemászni. Nem könnyű. Ha fent van a fejtámla akkor nem tudod előrendönteni az ülést. Leghátra csak valami gyereket érdemes bezavarni, nyilván olyat, aki már biztonsággal be tudja kötni magát.

A középső üléssoron szerintem elfér egymás mellett három gyerekülés de ha a leghátsó üléssort is akarod használni akkor ide csak egy gyerekülést tudsz rakni mert különben nem tudod előrendönteni egyik üléstámlát sem.

A 3000-es motornak az első példányai elég kehesek voltak, nyilván ami még ma is fut az megúszta a típushibákat... Szokás az adagolót mechanikusra cserélni, úgy jóval tartósabb és erősebb is a motor.  Bontott motort kétszázezer körül lehet venni hozzá.

Húszéves japán terepjáróhoz kasztni elemet nehezen kapsz, nem csak a patrolhoz, máshoz is. A patrol y61-et tovább gyártották, mint a terranot, viszont sokkal kevesebb van belőle, terranohoz egyszerűbb bontott cuccot szerezni(még).

Szerviz cucc van hozzá, nem is drága bár a 3000-es motorhoz már kettőstömegű lendkerék dukál, annak az árától könnybelábad a szemed.

Amúgy a patrol tartósabb, nehezebb, masszívabb vas mint a terrano, cserébe többet fogyaszt és a nagy rugózatlan tömegek meg egyáltalán, a merevhidas szerkezet miatt kevésbé komfortos. A lábadat egy kicsit jobban ki lehet nyújtani benne, mint a terranoban, ha 180cm fölött vagy, akkor ez is szempont.

Én a terranot is nagyon szerettem, ha nem nyúzod nagyon terepen, hálás kis vas az is. Az első felfüggesztése gyengébb konstrukció mint a patrolé, emelni csak módjával lehet, anélkül a 31x10,5 R15 a felső kerékméret. A terrano MT-s gumikkal vegyesben, főként országúton 9-10, terepen 11 litert megeszik, az én patrolom vegyesben 14, sáros terepen nyúzva 16 litert benyel.

Előzmény: bekotoember (2850)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!