Keresés

Részletes keresés

eMPet Creative Commons License 2024.10.06 0 0 24890

Nekem hosszabból Roco 6- és 8-tengelyesem és egy Mechano 6-tengelyes Boeing villamosom van.

Próbálni csak a kb. 41 mm tengelytávú kéttengelyeseimet szoktam a kis sugarú mintákon. A hasonló tengelytávú Reko-Wagennél 180 mm minimális ívet ír a gyártó Halling.

Attól, mert elmegy egy szűk íven - és örülük neki, hogy áttoltam - még nem biztos, hogy "forgalomban" is jót tenne neki a szűk ív. Vagy a pályának nem tenne jót.

 

Előzmény: PLACI (24888)
róbertke Creative Commons License 2024.10.06 -1 0 24889

Azért tényleg nagyon óvatosan azzal a szűkített ívvel, nehogy mérgelődés legyen a vége! 

Előzmény: PLACI (24888)
PLACI Creative Commons License 2024.10.06 0 0 24888

Köszi az infót, nekem GT6-os Rivarossikhoz kell az ív, de most nézem a gyár oldalán, "hivatalosan" R=356,5mm a legkisebb bejárható ívsugara, amit azért kötve hiszek. A Tillig Luna R=204-essel megpróbálkozok. :)

Előzmény: eMPet (24886)
RhB Creative Commons License 2024.10.05 0 4 24887

Ebben két dolog s közrejátszhat. Egyrészt lehet az adott mozdony hibája is, pl, van valahol egy sorja, ami miatt kicsit megakad a forgóváz elfordulás közben, másrészt lehet vágányfektetési hiba is, hogy pl. az a 420 mm nem annyi, hanem van benne egy kis törés valahol, és egy adott ponton emiatt kisebb az ívsugár. Mi már találkoztunk ilyennel 600 mm-esnek mondott ívnél...

Előzmény: diginewl (24884)
eMPet Creative Commons License 2024.10.05 0 2 24886

Többfajta flexi egyméteres szálam is van, ha jól emlékszem, akkor mindegyikből sikerült 15-16-20 cm sugarú ívet hajtani, hogy kipróbáljam a minimális ívet egy utcasarokhoz kéttengelyes villamosok számára.

Mivel burkolni terveztem a vágányutat (kockakő, vagy egyéb), ezért nem foglalkoztam vele, hogy a talpfák egymást érik, de nem kellett kivennem belőle talpfát a legkisebb sugárhoz sem.

A következő megoldandó feladat egy hasonló kissugarú kitérő, de erre Váltógyártónak van megoldása.

 

Anno a Rivarossi csinált 20x20 cm-es lapokra egyenest, 90 fokos 10 cm sugarú ívet és kitérőt, ezen a saját kéttengelyesei elmentek.

http://www.rivarossi-memory.it/Cataloghi_pubblicati/Opuscolo_Tram/Tram_RR.htm

http://www.rivarossi-memory.it/tramway/Tram_RR_2.htm

https://www.stagniweb.it/foto6.asp?File=rrtram&InizioI=1&RigheI=50&Col=5

 

 

Előzmény: PLACI (24876)
róbertke Creative Commons License 2024.10.02 -1 1 24885

PIKO 55219 - R9 - 908mm sugarú ívet használok legkisebbnek - az igaz, nem dilikörhöz - amin még a 1'E tengelyelrendezésű BR58 sem akad el. 

Előzmény: diginewl (24884)
diginewl Creative Commons License 2024.10.02 0 4 24884

Kedves Kolléga, ne sarkítsunk ennyire! Emlékszem az utóbbi jónéhány hónapban is volt hirdetés, hogy a 420-as íven nem megy el a mozdony, ezért eladó.

Azaz van olyan mozdony, ami a ráírt minimális ívsugarat sem tudja bejárni...

Nyilván ami alatt van az eleve reménytelen. Nagy mozdonyok nagy asztal, kis mozdonyok, kis asztal... (ugyanígy van ez fociban is, ahogy annó Hofi is elmondta, de sajnos modellezőtársaink csak nem akarják ezt elhinni) :)

Előzmény: róbertke (24883)
róbertke Creative Commons License 2024.10.01 -1 2 24883

Meg van adva egy minimális bejárható ív 420mm, mi az ami nem érthető??? 

Ha valami a túlerőltetés miatt törik, szakad, ACME alkatrészt hol kapsz? 

SEHOL. 

 

Amúgy a nagyvasúti gép által bejárható legkisebb ívsugár mérethelyesen átszámítva H0-ra az 1050mm lenne, így is lement a gyártó 420mm -re. 

 

Rakd vitrinbe az ACME géped és vegyél mellé PIKO E69 -et. Az nagyon kis íveken is elmegy. 

Előzmény: Csoki7 (24882)
Csoki7 Creative Commons License 2024.10.01 -2 0 24882

Igen, ennyi a gyári adat, de hátha van valakinek tapasztalata, hogy kizárt, necces vagy probléma nélkül veszi az ívet.

Előzmény: zetaman (24880)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2024.10.01 0 1 24881

 

Igen, úgy gondoltam, hogy vágd még meg pár helyen (és szedj ki talpfákat, ízlés szerint, míg megfelelő nem lesz).

 

Előzmény: PLACI (24878)
zetaman Creative Commons License 2024.10.01 0 1 24880
Előzmény: Csoki7 (24879)
Csoki7 Creative Commons License 2024.10.01 0 0 24879

Sziasztok,

egy kérdésem lenne: Peco Streamline R1 (R=371,5mm). Alagútban szeretném használni, mert ronda, de a kicsi sugár miatt jó lenne, de a kédés az, hogy pl: a ACME V63, vagy a "problémás mozdonyok" elfutnak-e rajta. 

Válaszotokat köszönöm :)

PLACI Creative Commons License 2024.10.01 0 1 24878

A flexi síneknél az meg van vágva. :)

Inkább attól tartok, hogy ilyen kis sugarú ívekhez nemcsak ez szükséges, hanem ki is kell szedni talpfákat, hogy elférjenek.

Előzmény: MárRégenTöröltNick (24877)
MárRégenTöröltNick Creative Commons License 2024.09.30 0 0 24877

 

Flexi sínből (vagy nem flexiből is) gyárthatsz magadnak, csak a talpfalétrát kell itt-ott megvágni.

 

Többiek, ha tévednék, szóljatok! =)

 

Előzmény: PLACI (24876)
PLACI Creative Commons License 2024.09.30 0 0 24876

Villamoshálózathoz (H0) kissugarú íves síneket keresek. A Tillig LUNA családban van R=204-es sugarú. Ekkora, vagy ennél kisebb sugarú ívet senki más nem gyárt? Köszönöm!

eMPet Creative Commons License 2024.09.26 0 2 24875

A legalsó két terméket gyurmához (Knetmasse) ajánlják, valamint írják, hogy minden nyomóhengert teszteltek a gyurmával.

Így nem csak styrodurba nyomható vele minta, hanem gyurmába is.

 

Szerintem a habba nyomáshoz nagyobb erőkifejtés kell, mint gyurmához, így könnyebben félreugorhat a minta. A gyurmás jobban is javítható, akár "felülaszfaltozással", akár kivésés után friss gyurmából ismételt kirakással, vagy külön kockakő gyártással és beragasztással.

 

https://www.austromodell.at/index.php?site=webshop&count=100&kategorie=227

 

https://www.modellbahnunion.com/Spur-H0/H0-Strassenbelag-Walzen-Set-Strasse-Strassenbahn-16-5mm-2x.htm?a=article&ProdNr=Railnscale-H9531&p=802&srsltid=AfmBOorT77yaoX12d7huGfNSQw8ub8K9gfn4M7yVXypleKVWNLeCOQCi

 

 

Remálem, hogy az október végi bécsi Modellbaun megint kint lesz az Austromodell, mert akkor rá lehet kérdezni a henger és a gyurma együttésésére (nem látom még a listában) és meg is lehet tapizni.

 

https://modell-bau.at/ausstellerverzeichnis/

Előzmény: felisut (24873)
agyaggalam115 Creative Commons License 2024.09.26 0 0 24874

Jò reggelt kívánok mindenkinek!

 

Szeretném megkérdezni, van-e valakinek tapasztalata a Viessmann Car Motion rendszerrel. Azon belül is konkrètan: mennyire alkalmazható olyan pályán ami Faller Car System -re kèszült. Pèldául nálam a vasùti átjáròknál, egy asztal alatti szervó motorra szerelt mágnes a STOP mágnes (a szervò motor karja felemelkedve az ùtfelület szintje alá emeli a mágnest ezzel megállìtja az járművet, majd leengedve a mágnest a jármű ùjra megindul).

 

Ez a megoldás működik-e a Viessmann rendszerrel is?

 

Tisztelettel Attila 

felisut Creative Commons License 2024.09.25 0 0 24873

Styrodurba nem tudom van-e ilyen vékony, de depron lemez elképzelhető, bár azt is inkább 3mm-est láttam. Esetleg a zajcsökkentő padló alátétek közül van olyan, ami 2mm-es  vastagságú és xps anyagú, csak mostanában simát nehezen találni és sokszor mintával vannak ellátva.

Ha találnék valakit, aki jó minőségű 3D nyomtatásban tudna készíteni ilyen hengert/nyomó lemezt, akkor még lehet kintről sem kellene rendelni.  

Előzmény: eMPet (24872)
eMPet Creative Commons License 2024.09.24 0 4 24872

Ehhez láttam járdanyomó hengert is, a DAS levegőre keményedő modellgyurma itthon is kapható.

Egy kiállításon élóben néztem, ahogy hengerelték, én pont a villamosos henger miatt figyeltem fel rá.

Lassan és egyenletes nyomással kell hengerelni, mert egyébként hullámos lesz. Talán használható külön zsírpapíron kis utcadarabokhoz is (mint sütés előtt a tésztanyújtás és darabolás), ha  meg kiszárad beilleszthető a helyre.

Még nem vettem, de ha felveti valaki mindig újra elgondolkodom. :-)

 

A másik megoldás hasonló módszerrel, de habkartonba mintát nyomó szerkezet az Austromodelltől (Stempelrollen).

Ezt legutoljára Bécsben az 2023-as októberi Modellbaun (idén 10.25+26+27-én lesz) szemlélhettem meg útgyártás és járdanyomás közben.

Ennél a vékony, 1-2 mm-es styrodur lap beszerzési forását nem ismerem idehaza.

 

 

 

Előzmény: felisut (24871)
felisut Creative Commons License 2024.09.20 0 1 24871
Cooper911 Creative Commons License 2024.09.19 0 0 24870

Köszönöm az infókat.

Előzmény: TEpLOVO3 (24869)
TEpLOVO3 Creative Commons License 2024.09.17 0 3 24869

Szia!

 

AK Texture termékekre én is gondoltam, kísérleteztem is velük ezen a gyakorló diorámán.

 

 

A: AK8015 Dry Ground

B: AK8021 Light Earth

C: AK8018 Dark Earth

D: Sima homok :)

 

Textura szempontjából szerintem nagyon jók, függetlenül attól, hogy nagyobb 1:32 méretarányhoz vannak kitalálva. Teljesen megfelelnek akár a H0 építési nagysághoz. A színvilág viszont nem annyira jó szerintem a vasút modellezéséhez - ezek inkább háborús diorámákhoz készülnek.

Véleményem szerint a sima homok a legjobb - és a legolcsóbb :) 

 

A beton tekintetében attól függ mit szeretnél. Ha sima betonozott utat, mint pl az általam berakott fotón, az gipsz simára csiszolva majd egyszerűen alapozóval lefestve. Ha világosabb beton a cél, arra szerintem tökéletes az AK8014:

Jól formázható, száradás után faragható pl jól lehet töredezettséget, repedéseket imitálni és antikolható. Viszont nem csiszolható, mert akkor a texturát elveszíti. Tehát teljesen simára kell kenni felvitelkor.

 

 

Előzmény: Cooper911 (24868)
Cooper911 Creative Commons License 2024.09.16 0 0 24868

Sziasztok,

Egy H0 diorámát tervezek késziteni.

vastag XPS lapon lesz. parafa a sin alatt és erre jön a töltéshez a zúzalék kő.


A vágyánok közé szeretnék valamilyen talaj féleséget ami csak itt ott lesz (statikus) füves.

Ehhez mit javasoltok? Gondoltam AK Earth texture vagy valami hasonló felkenhető cuccra. Vagy esetleg van valami jobb megoldás?

Illetve további kérdés még egy aszfaltozott udvar is lenne, itt a sínek melletti / közötti aszfalt részt mivel érdemes megcsinálni? Karton lapos / furnér lapos megoldásokat láttam.

Köszönöm a válaszokat előre is.

TEpLOVO3 Creative Commons License 2024.09.09 0 2 24867

Igen élőben a kövek kötésben vannak lerakva, én sem láttam olyat ami ne így lenne:

 

 

Ez egy kompromisszum magammal... :)

 

Ha ragaszkodtam volna az élethűséghez, az durván a kövek egyenkénti kifaragását jelentette volna soronként. Az 3x3mm méretben igen időigényes és a kövek letörését is okozhatta volna. Használhattam volna pl Faller, Noch vagy más gyártó termékét, viszont ott az út megsüllyedését és a töredezést nehéz imitálni. Az utóbbi a faragás természetes velejárója. Festeni természetesen lehet azokat is. 

Előzmény: _Tapicska_forgalmista (24865)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.09.09 0 0 24866

Jobban megnézve, nagyon jól hozza a kockaköves út színvilágát és formailag is olyanok a kövek, mintha eredetiek lennének.

Előzmény: TEpLOVO3 (24862)
_Tapicska_forgalmista Creative Commons License 2024.09.09 0 0 24865

Nem nagyon emlékszem olyan kockakő burkolatra, ahol ne kötésben lennének a kövek, kicsit szokatlan nekem az összkép. (tudom, hogy sokkal munkásabb úgy megcsinálni)

Előzmény: TEpLOVO3 (24862)
TEpLOVO3 Creative Commons License 2024.09.09 0 0 24864

Igen, megvártam amíg teljesen megszárad a csiszolás miatt. A faragás elött lehet picit nedvesíteni, hogy ne pattanjon le az apró kőmintázat.

 

A hengeres megoldást végül azért vetettem el, mert az a gyanúm, hogy az anyagot a mintázat élein és sarkaiban felkapja és egy fordulatot megtéve már nem fog szép kőeffektet hagyni. Képen egész jónak tűnik és lehet alaptalan a teóriám, minden esetre én bizalmatlan vagyok a reklámfotókkal.

Ha esetleg kipróbálod írd meg a tapasztalataidat egy-két fotóval!

Előzmény: PLACI (24863)
PLACI Creative Commons License 2024.09.09 0 2 24863

Tetszik, de sztem ez is elég pepecselős. Illetve a hengeses megoldásban az tetszik, hogy ha helyenként jobban benyomod a még puha gipszet/gyurmaszerű anyagot, akkor huplis, süppedős is lehet az alap, ami a valóságban is így van.

Amúgy a gipszet megvártad, míg megszárad, úgy faragtad? A levegőre keményedő modellezőpaszta még gyurmázható állapotában szerintem könnyebben megmunkálható.

De szép munka!

Előzmény: TEpLOVO3 (24862)
TEpLOVO3 Creative Commons License 2024.09.09 0 8 24862

Én is nézegettem ezt korábban, de szerintem macerás a használata. Inkább úgy voltam vele, hogy megpróbálom magam elkészíteni a kockaköveket.

 

Gipszel bekentem az út nyomvonalát amit lecsiszoltam. Nem túl simára, egy kockaköves út legyen egy picit egyenletlen.

Ezután egyszerűen berajzoltam a mintázatot:

 

 

...majd fém vonalzó mellett kifaragtam a köveket:

 

Festésnek szürke színnel telibekentem, ez megadta főképpen az illesztések színét és némi alapot a kockaköveknek.

 

Ezután világos szürkével átkentem a kövek felületét, vigyázva, hogy a kövek közé ne menjen.

 

A végén a felületet kékesszürkével bemostam, ami megtörte a homogén egységes színt, némileg megkopott útfelületet adva.

 

Annyi kompromisszumot elkövettem, hogy a gyorsabb haladás érdekében a kövek nem kötésben lettek kifaragva. Nehéznek találtam 3x3mm méretben, a szemem sem a régi, úgyhogy az eredmény ilyen "háló" szerkezetű lett.  

Előzmény: PLACI (24861)
PLACI Creative Commons License 2024.09.09 0 1 24861

A macskakőről jutott eszembe, ezt már használta valaki?

Road Tread Rollers Set Road & Tram 2x | landscaping materials HO | HO gauge (modellbahnunion.com)

Villamossínek, iparvágányok esetében jó ötletnek tűnik.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!