Eredetileg arról volt szó, h a 18-as ismét Hűvösvölgyig fog menni, a 61-esről 56-osra visszaszámozandó vonallal párhuzamosan. Az 59A-s marad a helyén (azaz esténként, meg hétvégén reggelente visszafog a busztároló előtt), az 59-es meg később a Kelemen László utcához kerülne az ott épülő lakópark építtetőinek kérésére. A 60-as meg a Kalefhez kerülne a volt 56-os hurok helyére, nagyjából a Hűvösvölgy irányú 59-61-es megállójához. De ezek csak (az éppen aktuális) tervek, hogy aztán a gyakorlat hogyan alakul, majd az aktuálpolitika eldönti (remélhetőleg jóval erősebb szakmai befolyással, mint eddig...).
A (tegnapi) nap trollja (avagy másképp "Vihar egy kanál vízben" c. szappanopera mai epizódja), aki miatt (szerencsére csak) kb. 15 percre állt le a Vörösvári út irányába a forgalom:
A kocsinak (1466) hála az égnek semmi baja nem lett, elakadásjelzővel, utasok nélkül haladt el a Vörösvári úti végállomásig, mögötte jött szorosan a 1465, amire fel lehetett szállni.
Dióhéjban: a mai 17-es (Margit híd - Vörösvári út) helyett 3 meghosszabbított vonal fog közlekedni Óbudán: a 19-es (Etele tér - Batthyány tér - Margit híd - Vörösvári út), a 41-es (Kamaraerdő - Batthyány tér - Margit híd - Vörösvári út) és a 61-es (Móricz Zsigmond körtér - Moszkva tér - Margit híd - Vörösvári út). Bővebben itt olvashatsz a projektről: http://varoskoz.blog.hu/2008/07/28/a_budai_fonodo_villamoshalozatrol
Mit lehet tudni a 17-es meghosszabbításának tervéről ?
Nagyon fontos volna, különös tekintettel arra, hogy Budán az észak-déli összeköttetés még BKV mércével is trutymó. (Sokan úgy közlekednek, hogy Dél-Budáról 4-6 villamossal átmennek Pestre a Ferenc krt-ig, aztán a 3-as metróval az Árpád hídig, majd 1-es villamossal Észak-Budára.)
Olyasmiről volt szó - "budai fonódó villamos" - hogy a 17-esek fele átmenne a Margit híd alatt, a másik fele pedig a Török utcán át a Margit krt-ra, onnan már könnyű továbbvinni akár Budafokig. Mellesleg a Török utcában valaha járt villamos, még a vágány is megvan.
Főleg a Margit híd alá menetellel vannak késhegyig menő viták. Műszaki, forgalomtechnikai szempontból rettentő kényes és persze nem olcsó mulatság.
Most nem is erről szólnék, hanem a Margit krt-ra való kivezetéssel.
Szerintem ez a közlekedési igények szempontjából is sokkal fontosabb volna, mint a Duna parti vonal.
Költségei sem mérhetők ahhoz, hiszen csak a nyúlfarknyi Török utcai szakaszt kellene felújítani.
A Duna parti vonal kiépítésétől teljesen függetlenül is meg lehetne oldani.
Ez nekem is eszembe jutott ugyan, de monnyuk volt arrébb is hely...:) Ekkor jön elő a következő kérdés: az már akkor szabad volt, amikor autósunk jött...?...
Szerintem ott egyéb gond is lehetett. (Félre ne érts, az autós szégyelje csak magát...) A képen nem lehet látni a villamos előtt a síneket. Lehet, ha rámegy a szerelvény arra a szakaszra, akkor a hókupacban akad el.