Nézzük csak, mit csinál itthon egy utazási iroda?
Megkeresi a kinti partnereket.
Kell partner akivel ki lehet repülni. Kell partner, aki transzferel, kell partner ahol megszállhat és étkezhet az utas. Van, hogy még a fakultatív utat is partner csinálja.
Namost ha valamelyik partner odakint elbac valamit, akkor az utas az itteni irodát szidja. Ha több partner is elbac, akkor mégnagyobb a szívás.
Tehát ekkor derül ki, hogy az iroda odakint rossz partnereket választott. Vagy lecseréli, vagy befenyíti őket. Persze ez már csak akkor derül ki, mikor már 1-2 transzport megszívta odakint.
Ha azt nézzük, hogy mondjuk az arabok egyébként is nagyon lazák, akkor nem lehet egyszerű a partnerek felkutatása, pláne új partnereké főszezonban.
Ekkor jön még az, hogy a kinti partner több irodának is dolgozik, és bővít.
Felvesz embereket, akik betanulnak. Pl. eltévednek a városban a csoporttal a transzfernél. Nagy gáz, és meg is történt.
Ami velem történt meg anno, egy betanulós pincér lelépett a pénzzel, bacott visszaadni. Mondjuk utána már nem láttam, valszeg az volt az utolsó munkanapja. Nekem meg életem legdrágább ásványvize.
De ugye nem mondom, hogy az iroda a hibás ezért.
Még azt is eltudom képzelni, hogy mikor itthonról kimegy a góré, megkötni a bizniszeket, minden szép és minden jó.
Tiszta szálló, jó szobák, fincsi és bőséges kaja, a transzfer busz nagy és kényelmes, sőt egy nagyon udvarias és tapasztalt sofőr vezeti, a repülők is időben indulnak, és minden baba.
Aztán beindul a szezon, a túlterhelés, és jön mindegyik irodára a panasz.
Az iroda meg szarba kerül valamelyik kinti partnere miatt.
Pl. milyen érdekes, ha jó szoba kel, fizetned kell érte. Beraknak valami szarba, mész jattolni a recepciósnak. Biztos jól akar keresni ő is. Nagyon ritkán olvastam olyan esetet, hogy még jattolásra sem lett jobb szoba. A recepciós a saját szakállára dolgozik, azaz oszt szobákat.
Persze vannak akik ezért is az irodát hibáztatják.