Kedves Motoros Barátaim!
Eddig azért nem írtam, mert nem akartam abba a hibába esni, hogy 100 km után áradozzak a gépemről.
Most 500 km van benne, szerpentin, autópálya, város, falu, rossz út, 2 személy stb....
Úgy gondolom most már reáisabb képet tudok festeni a motorról.
Kezdeném.
A legszomorúbbal.
10 motorosból kb 1-2 int vissza, így hát én is kezdek leszokni az integetésről.:-(
Eddig ezt csak a csopperes kollégáktól tapasztaltam, de mióta az Mp3-on ülök, nem egy DL ment el úgy mellettem, hogy a vezetőjük nem intett vissza.
A másik szomorú tény.
Aki csak megáll mellette, az két dolgot jegyez meg a fiának, feleségének, vagy aki épp mellette áll:
- na látod fiam, ilyet veszünk neked is mert 3 kereke van, nem tudsz vele felborulni.
másik:
- szép kis játékmotror ugye fiam?
Félre ne értsetek, nem a hiúságomat sérti, hanem az, mint amit előbb taglaltatok.
Hót analfabéták a motorhoz, mégis azonnal "szakvéleményt" mondanak a dologról, holott sosem láttak ilyet, legtöbben még képen sem, hisz elárulta a kereskedő, hogy borsodban ez az első.
Néhánynak, aki vette a fáradtságot, és kérdezett, annak megpróbáltam elmagyarázni, hogy igen is eldől, stb... de süket fülekre találtam.
Na innéttől kezdve nem exponáltam magam, hagytam, hogy megnézzék, és rájuk hagytam mindent.
No, ezen kis bevezető után próbálok objektív, tényeken alapuló véleményt, írni az új szerzeményről.
Fogyasztás: első tank benya, autópálya, egy személy: 298 km 10,89 l benzinnel.
Vagyis 3,65.
Ez szerintem nem rossz egy bejátartós motortól.
Természetesen már most látszik a benzinszintmérőn, hogy mindez 2 személlyel, városi közlekedésnél, rosszabb utakon több lesz valamivel, de erről majd írok ha ott tartok.
Satbilitás: szerintem elfogulatlanul is írhatom, hogy sokkal stabilabb, mint bármelyik motor, hisz a 3 kerék épp ezt acélt szolgálja.
Már most sokkal nagyobbakat fektettem vele, mint a DL-le bármikor.
A majrécsík a gumi szélén már csak kb 5mm.:-)
Az eleje eddig egyszer sem csúszot meg, a hátulja azonban igen, de egy kis korrekcióra azonnal megszűnt a csúszása.
Kanyarodás: egész más, mint egy kétkerekű, de úgy gondolom, hogy ez természetes.
Szó szerint úgy értsétek, hogy mintha sínen kanyarodna.
Kicsit nagyobb kanyarívet fog, még ha kiülök, és rádőlök, akkor is.
Az utóbbi 100 km-en azonban már kezdek rájönni a nyitjára, tehát lassan ugyan úgy és olyan kanyaríven tudom dönteni, mint anno a 2 kerekűeket.
Fékek:nem csalnak a leírások, valóban klasszisokkal (szakemberek szerint 20-25%) jobb a lassulása, de ez sem csoda, hisz 3 részen fexik fel az útra, nagyobb a tapadási felülete, ami pl fogyasztásnál nem egy nagy előny!:-(
Erő: 34 LE, nem egy csúcs.
De ettől függetlenül mindenféle erőlködés nélkül ment felfelé Aggteleknek a szerpentinen 2 személlyel.
Gorsulás: én kielégítőnek találom, pedig mivel bejáratós, nem pörgettem szét az agyát.
Minden további nélkül, különös rákészülés nélkül lehet vele előzgetni a 100-110-el közlekedő járműveket még 2 személlyel is, csupán gázadás és már le is maradtak, és még csak nyélgáz sme kell.
Hogy a gyorsabbakat is lehet e majd így előzgetni, azt nem tudom, mert eddig 2 személlyel a max sebességem 120 volt, az is csak előzések erejéig.
Méret: Nekem is és az asszonynak is ugyan olyan kényelmes mint a DL volt.
Talán még nagyobb is az ülése.
Ülésmagasság: 780 mm, de mivel robogós jellege van, a lábtartó miatt nagyobbat kell terpesztenem, így kb úgy ér le alában mint a leültetett 650-esen.
Ennek ellenére, az alcsony súlypont miatt, sokkal, de sokkal könnyebb megtartanom, mint a DL-t volt.
Ez is billent már meg 2x, de simán meg tudtam fogni, a 244 kilós száraz súlya ellenére, még az én 65 kilómmal, és 170 magasságommal, és csekély fizikai erőmmel is.
Nem beszélve a 3 kerékről, és a villazárról, ami használatába kezdek belejönni, és tegnap Miskolcon már csak vagy 2x tettem le a lábamat.:-)
A 3 kerék stabilan tartja még 2 személlyel is.
Az igaz, hogy ha megbillenve zárom le a villazárat, akkor elinduláskor azonnal korigálni kell, de ha számítok rá, nem okoz nehézséget egy kis ellenkormányzás.
Csomagtér: 65 liter, azt hiszem ezzel elmondtam mindent.
Illetve mégsem.
A teljes értékű bukó, vagy a felnyitható nem fér bele, más akiképzése a csomagtérne.
Inkább nagy és laposabb.
Na azért annyira nem, hogy egy nyitott bukó ne férne bele, sőt abból ketttőt is elbír, és még bőven van hely mellette.
A digitálsi kijelző, és a fedélzeti kompjúter mindent kijelez.
Bordés ékszíj csere, variátor csere, szervíz ideje, stb.
Tartalék szinthez érve, a napi számlálóról azonnal a tartalék kijelzőre vált, és számolja, hány kilométert mentem tartalékon.
Hang: mivel 4 ütemű, 4 szelepes egy hengeres, király hangja van, még gyári dobbal is, szépen hallani, hogy viszaszív motorféknél!:-DD
A tetszmotoron Raptor dob volt, az meg egyszerűen isteni vol, még az asszonynak is tetszett, mély, lassú erőteljes pöfögés.
Ez még a jövő zenéje, de csábít a gondolat, pedig mint tudjátok nem voltam híve a sportdoboknak.
Annál is inkább, mert vágni sem kéne ha cserélném, mert rádugós, bilincses a könyöknél.
Csak azt nem tudom, hogy ha lecserélném, kellene e valamit utánaállítani az adagolásnál!
Ti tudjátok?
Úttartás: nagyon féltem, hoyg túloznak a tesztek, és a 12" elől nagyon kevés lesz ahhoz, hogy kisimítsa alattam a áldott magyar utakat!
Hát...kellemesen csalódtam!!:-))
Nagyon rossz utakon is teszteltem, ahol már jártam a DL-le, hogy tudjak viszonyítani.
Eredmény nagyon pozitív!
A DL 19" és a 17" ellenére maximum annyira rázott, a 12" mint a DL.
Egy szállal sem jobban!:-)
Egyre allergiás csak: a merőleges úthibákra, rossz minőségű, merőleges vasúti átjárókra.
Talán egy szuszra ennyi.
2 dolog amit tudom, hogy nem fogok szertni:
- a 34 LE
- a 140-150 km/h-s végsebesség.
Eddig még egyiket sem tapasztaltam, hogy hátrány lenne, hisz nincs róla tapasztalatom.
De az is lehet, hogy csak az írígység beszél belőlem a DL 67 lova és 190 km/h-s óra szerinti sebessége miatt!:-DD
Minden estere az biztos, hogy ha nem zavartok el közűletek, a 120-130-as túratempót simán fogom tudni tartani vele még 2 személlyel is.
Hát a Glocknerre nem indulnék el vele, vagy ott tutira lemaradnék, de szerintem máshol tartanám a tempót.
Ja, még valami, minőség: eddig mindenhol szépen eldolgozott, passzentos felületekkel, hegesztésekkel, illesztésekkel találkoztam, nem nyikorog, nem rázkódik, nem kotyog sehol.
Összegzés, ami szerintem már szubjektív lesz: sokkla, de sokkal jobban bejött, mint a DL, holott, mint olvastátok 500 km van benne.
A váltogatás nem hiányzik egyáltalán.
valahogy sokkal magaiztosabbna merek vele elindulni bárhová is, amit a dL-ről nem mondhattam el.
Mindíg olyan útvonalat terveztem, hogy kerüljem a városokat, lámpákat, vagy ahol meg kell állni.
Az Mp3-at lábon hoztam haza Pestről, a legnagyobb forgalomban, még sem féltem úgy, mint pl egy Miskolcon való átvonulástól a DL-lel.
Az az igazság, hoyg legszívesebben le sem szállnék róla, és már megbocsássatok, de ezt a DL-nél soha nem érzetem.
Annál azt éreztem, hogy amikor betettem egy gurulás után a garázsba, hálát adtam az istennek, hogy épségben hazaértünk, dőlés, vagy perec nélkül.
Na szóval ennyi.
Szóljatok, ha valamit kihagytam, és ha valamiről közelebbi fotót akartok.
Végezetük néhány kép:
Széles utat!
Daty