Hát valahogy így. Esetleg szervezhetne Gaskó elvtársad tanulmányutat a GYSEV-hez, megnézni, milyen a vasút. A normális vasút. Ahol megfizetik a dolgozót, de - mily fájdalom! - dolgozni is kell érte, nem a vonat elején üldögélve szalonnázni.
Tényleg fertelem, mit el nem várnak a rohadt népek a csillagászati vonatjegyekért cserébe: fűtés, világítás, tisztaság, és pontos érkezés, meg indulás...Hallatlan!
Örökké pénzért kucsorogni sokkal jobb - meg röhögni a sok hoppon maradt hétvégi utazón...
Fele létszámmal is elközlekedne a vasút...kibulizták, hogy megmaradjanak a senki által nem használt vonalak és most már azt hiszik, mindent megtehetnek...
Te aztan tudod. meselj mar te nagy szindikalista szakerto,milyen az igazi szakszervezet, szerinted. Gasko az egyeduli aki tudott is egyet csinalni 90 ota senki mas. te hany alapszervezetet hoztal letre az itteni nagy pofaddal
Csatlakozom. És a jó édesanyját Gaskónak - meg azoknak is ott a szakszervezetben, aki nem látnak tovább az orruknál. Remélem, úgy jár, mint a másik végtelen sztrájkjával!
Igazából én a sztrájk mellett állok ki. lehet, hogy Gaskó most azért sztrájkol, mert vidéken van a neje és gondolta, csinál magának pár szép napot.
Magánügy, ha így van, majd lerendezi a szakszervezet.
Mellesleg tudom mi a gond. Az a gond, hogy a bérek jópár helyen marhára nem követték a követelményeket. (Pedagógusok, egészségügy, BKV, stb). Most van egy szar MÁV -unk, szarul fizetett vasutasokkal. A vezetőket ez nem zavarja, a menedzseri fizetések nagyjából az EU átlag. Mindenki mást zavar.
Kettőt lehet tenni: Hagyni és kész. Maradnak a koszos vonatok, késések, kallerek, akik úgy néznek ki, mintha az állomás kukájában aludnának stb.
Sztrájkolni: A magasabb fizetések kilúgozzák a társaságot, az marad a vasútnál, aki oda is való. Tehát a sztrájk nekünk is jó.
A gond az, hogy a vasutat nem ma kezdték szétzülleszteni, hanem kb. 50 éve. Mára ott minden elrohadt, a sínek, az épületek, a járművek. Az emberek nyilván nem hagyják magukat.
Gaskonal csak egy eszkoz van mostansag, a vegso, a vegso utani, meg a legvegso... Ezzel csinal a sztrajkbol is hasonlo sz@rt mint a fidesz a nepszavazasbol... Kivancsi leszek most meddig hatarozatlan ideig-eznek? Csak nem az oep torveny elfogadasaig?
Igazából a sztrájk a dolgozók magánügye és általában a végső eszköz.
Mi lenne, ha ezért inkább a MÁV vezetőségét tennéd felelőssé és nem a szakszervezetet. A vasutas nyilván nem kíván senkit éhbérért elszállítani, ahogy te sem tennéd. A MÁV vezetőségének a vasút üzembetartása a dolga. Ehhez hozzátartozik az is, hogy a sztrájkot kerüljék el.
A szakszervezeti dolgozó azért fizeti a tagdíjat, hogy a szakszervezet megvédje az érdekeit. Nem az utas érdekeit, azt ugyanis a MÁV vezetőinek kell megvédenie.
Van két olyan réteg, akinek a vasutasztrájk nagyon kellemetlen. 1. Dolgozók. Ők naponta ingáznak, egy vagyont fizetnek a havi bérletért (ők + a munkáltató). 2. Diákok. Ők vagy naponta, vagy hétvégenként ingáznak.
Ez a két réteg kerül szívásba a vasutassztrájk idején. Sorstársak szivatják egymást (vasutasok - ingázó melósok), és borzolják az idegeit a szülőknek és diákoknak.
Olyanról nemigen hallani, hogy XY miniszter nem ért be dolgozni, ZZ pártvezér nem ért oda a nagygyűlésre a sztrájk miatt. Sztrájk miatt le szoktak késni vizsgáról, ki szoktak venni kényszerszabit.