A hatérnyitás első napján elutaztunk családommal Ausztriába, hogy saját bőrünkön is megtapasztaljuk frissen kapott szabadságunkat. Mikor vissza jöttünk, az autópályán akkora dugó volt, hogy Sopronon felé indultunk haza.
A soproni megszüntetett határállomás torzóját elhagyva kb. 100 méterrel, a felezővonalon és az út szélén 2 rendőrautó állt(pontosabban egy volt határőr és egy rendőrautó) bekapcsolt villogókkal. Közöttük az utat egysávosra csökkentve 2 x 3 rendőr állt V alakban, gépfegyvereket markolva ijesztgették az arra járókat.
Ki sem találhattak ki volna ennél nagyobb szemétséget, mint ez az ijesztgetés. Sikerült elrontani százak örömét.
Remélem ezek a díszmadarak január elsejétől a munkanélküliek keserű kenyerét rághatják.
Bizony ez igaz. Remélem lesz még olyan sajtóhír, hogy valahol "bentebb" valaki csinált valami piszkosságot és a magyarok elkapták... Habár igazábül az lenne jó, ha nem lenne erre szükség, de mint tudjuk még a coclizmusban sem szűnt meg a bűnözés :-))))
:-)))))) Ja, lehet, hogy pont ez a baja ! Eddig sem akart menni, de eddig mondhatta:nem engedik. Most meg engednék, de nem akar menni, ezért azt mondja: ellenőrzik, így nem elég szabad :-))))))))))
A legjobban örzött határon is átcsúszhat egy-egy lator. Vagy menekülhet tőlünk saját rossz emberünk. Akor bizony egy gyors összerántás bizony nagyon hasznos lehet. Apróság, de valahogy jobban mutat az ország személyi lapján is, ha olyan jelentés születik, hogy X Szolnokon postát rabolt, de mi már Győrnél megfogtuk, annál, mintha mondjuk Londonból zavarnák haza.
Azért nem árt ha elolvasod a hsz. többi részét is. Mondjuk az idézett mondat utáni részt.
Egyébként meg, de... Bizony vannak beidegződések még az "egy lépéssel előrébb járó szervezett bűnözői réteg" esetén is. Bizony vannak kialakult csempész útvonalak.
A tévedése sok embernek abban van, hogy azt hitte a határátkelőkön lévő bódék, sorompók és kötelező "Állj!" eltűnésével megszűnik minden határmenti ellenőrzés. Ez hatalamas tévedés. Nincs "totális" határponti ellenőrzés, van helyette mélységi ellenőrzés, ami viszont nem totális hanem szúróproba szerű. Mert azért azt ne feledjük, hogy az illegális migráció, fegyver és kábítószer célországai még mindig nyugatabbra vannak tőlünk. Tehát a mostmár "virtuális" határon bizony továbbra is át kell menni. A hatóságoknak a szóba jöhető lehetőségeket kell átgondolni és ezekre a szakaszokra, útvonalakra összpontosítani. Ugyanakkor fent kell tartani egy olyan létszámot is, ami adott esetben "zárást" is képes végrehajtani. Nem elhanyagolható szempont, hogy a schengeni határral rendelkező országoknak mekkora felelősségük van ha például megfgonak valakit nyugatabbra és ő azt mondja Magyarországon itt és itt lépett be és ki... Aztán toloncoloják vissza a mi pénzünkből. Nem is beszélve arról a presztízsvesztegségről ha egy ilyen személy mondjuk terrorcselekémyt követ el, öl, rabol...
A hazád mostantól az unió teljes egésze. Holnap reggel felkelsz, fogod a bőröndödet, s meg sem állsz Párizsig. Még csak el sem köszönsz. Ha elúnod ott magad, bármikor továbbállhatsz. De akár vissza is jöhetsz. Senki nem fog rosszallóan nézni rád. Hát tényleg nagy gáz. Megértelek.
inkább örülni kéne, hogy a határokon nem kell többé sorban állni.... és itt nem csak a magyar határokra gondolok... pl nem egyszer szivattak már olasz-szlovén és szlovák-lengyel határon... mostantól max akkor kötekedhetnek ha a határ környékén megállít a rendőrség.
Nincs új a nap alatt. Mélységi ellenőrzés már a Kádár-rendszerben is volt, azzal a különbséggel, hogy akkor a rendőrség és a határőrség külön-külön végezte. Pölö aki Sopronba vonaton utazott, azt már elkezdték "mélységizni" Komárom-Győr között. (Hova, kihez utazik, miért pont oda, miért pont most, ...stb.) A második gárda Győr-Csorna között, a harmadik pedig Csorna Sopron között kérdezgetett és nézegette a személyiket. Akinek "szerencséje" volt, akár hatszor is ellenőrizhették a civilruhások Komárom-Sopron között a vonaton.
Nem tudom, másnak mi a tapasztalata, de én 2007-ben cca. 30 alkalommal léptem át a magyar határt, zömmel Ausztria felé. Az országon belül is több helyen napokat töltöttem határközeli helyeken. Egy alkalommal egy osztrák határvadász tisztelget, amikor elhaladtam mellette a bringámon. (Pont ott, ahol a határ húzódik.) Ezen kívül nem volt dolgunk egymással.
Az évtizedek során kialakult szállítási útvonalak és határátlépési útvonalak egy beidegződést is jelentenek a bűnözők számára.
Ez nem túlzottan életszerű. Köztudott, hogy a szervezett bűnözői réteg általában egy lépéssel előrébb jár a szervekhez képest. Nem valószínű, hogy bámit is "beidegződésből" csinálnak. Sőt, sokkal valószínűbb az ellenkezője.
A többbi meg egy olyan dolog, hogy a határokon eddig is át lehetett menni, ezért a vasfüggönyt felemlegetni, és főleg azzal a kampányban párhuzamot vonni jelen helyzetben ferdítés. A különbség most annyi, hogy eddig ha valaki át akart lépni a határon, akkor tudta és vállalta is, hogy a határszakaszon ez a tevékenysége bizonyos ellenőrzésekkel jár majd. Ez így volt logikus. Ezzel szemben mostantól már az is ki van téve az eddig csak a határszakaszon meglévő ellenőrzéseknek, akinek egyébként eszébe nem jutna kimenni az országból, vagy átlépni a határon.
Magyarra lefordítva, én úgy érzem, mostantól kevesebb szabadsága van az egyénnek mint eddig, mert mostmár a saját hazáján belül is egyfajta gyanús elemként kezelhetik, még akkor is, ha életében nem ment ki az országból, vagy eszében sincs átlépni a határt.
az illegális migráció és az ahhoz kapcsolódó más jogellenes cselekmények komplex mélységi ellenőrzésének kialakítására és működtetésére
Az Európai Unióhoz történő csatlakozással összefüggésben az egységes határ-ellenőrzési rendszer megvalósításáról szóló kormányzati koncepcióról szóló 2013/2001. (I. 17.) Korm. határozat 1. pontja c) alpontjának és 11. pontjának végrehajtására kiadjuk a következő utasítást:
1. A jogellenesen Magyarországra belépő és itt tartózkodó, illetve jogellenesen munkát vállaló külföldiek (a továbbiakban: illegális migráció), valamint az illegális migrációhoz kapcsolódó más jogellenes cselekmények elleni fellépés hatékonyságának növelése, a közrend és közbiztonság javítása érdekében komplex mélységi ellenőrző rendszert kell kialakítani és működtetni.
2. A komplex mélységi ellenőrző rendszer a szolgálati és a hatósági tevékenység időben, térben és módszereiben történő összehangolásával, a rendelkezésre álló erők és eszközök gazdaságos felhasználásával, a totális ellenőrzés mellőzésével, differenciált és szelektív módon, az ország egész területén biztosítsa a külföldiek jogszabályokban meghatározott hatósági ellenőrzésének végrehajtását, továbbá az illegális migráció, valamint az ahhoz kapcsolódó más jogellenes cselekmények felfedését, illetve a szükséges hatósági eljárások lefolytatását.
3. A komplex mélységi ellenőrző rendszert a Határőrség, a Rendőrség, a BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal, a Vám- és Pénzügyőrség, valamint az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség központi és területi szerveinek (a továbbiakban együtt: hatóságok), a jogszabályokban meghatározott hatáskörük és illetékességük keretei között kell kialakítani és a helyi szervek bevonásával kell működtetni.
4. A hatóságok a komplex mélységi ellenőrző rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatos feladatokat kötelesek végrehajtani, illetve a jelen utasításban meghatározottak szerint együttműködni.
5. A hatóságok együttműködése terjedjen ki: a) a külföldiek tartózkodására, munkavállalására vonatkozó szabályok, az úti okmányok, tartózkodási engedélyek, munkavállalási engedélyek és vizsgálatuk, az illegális migránsok, illegális munkavállalók, embercsempészek és csempészek által alkalmazott módszerek és eszközök figyelembevételével a végrehajtó hivatásos és köztisztviselői állomány összehangolt vagy közös felkészítésére, b) az illegális migrációval, embercsempészéssel és csempészéssel, a hatósági eljárások lefolytatásával kapcsolatos tapasztalatok, illetve információk kicserélésére, c) az illegális migrációval fertőzött területek, útvonalak, csomópontok, munkahelyek összehangolt vagy közös idegenrendészeti és munkaügyi hatósági, illetve közrendvédelmi/közbiztonsági ellenőrzésére, d) a hatóságok állományából szervezett közös idegenrendészeti és munkaügyi ellenőrző szolgálatok ellátására, e) hatóságok által megszervezett és végrehajtott közös idegenrendészeti és munkaügyi ellenőrző akciókra, f) a komplex mélységi ellenőrző rendszer kialakításával és működésével kapcsolatos a feladatok összehangolásával megbízott szervezeti elemek, továbbá tisztek, illetve tisztviselők kijelölésére.
6. Az utasítás 5. pontjában meghatározott együttműködési feladatok végrehajtásának megszervezéséért: a) a Határőrség részéről központi szinten a Határőrség Országos Parancsnokságának Bevetési Főosztálya, területi szinten a határőr igazgatóságok bevetési osztályai, b) a Rendőrség részéről központi szinten az Országos Rendőr-főkapitányság Közrendvédelmi Főosztálya, területi szintén a megyei rendőr-főkapitányságok közrendvédelmi osztályai, c) a BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal részéről a központi szinten a BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Idegenrendészeti Főosztálya, területi szinten a BM Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal Budapesti és Pest megyei Regionális Igazgatóság Ellenőrzési Osztálya, továbbá a regionális igazgatóságok idegenrendészeti osztályai, d) a Vám- és Pénzügyőrség részéről központi szinten a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságának Különleges Ügyek Főosztálya, valamint a Vám- és Pénzügyőrség Központi Járőrszolgálata, területi szinten Vám- és Pénzügyőrség regionális parancsnokai által kijelölt szervezeti elemek, e) az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség részéről központi szinten az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség Felügyeleti Főosztálya, területi szinten az Országos Munkabiztonsági és Munkaügyi Főfelügyelőség megyei (fővárosi) felügyelőségeinek igazgatói felelősek.
7. Az utasítás 6. pontjában felsorolt szervek, illetve szervezeti elemek vezetői kötelesek kijelölni a komplex mélységi ellenőrző rendszer kialakításával és működésével kapcsolatos konkrét feladatok összehangolásáért, valamint az együttműködési feladatok végrehajtásáért felelős tiszteket/tisztviselőket (a továbbiakban: összekötőtisztek) és a helyettesítésükkel megbízott személyeket.
8. Az összekötőtisztek az általuk képviselt szervezet hatáskörére és illetékességi területére figyelemmel, illetve kiterjedően: a) kidolgozzák a komplex mélységi ellenőrző rendszer kialakításával és működésével kapcsolatos konkrét feladatok központi és területi szintű összehangolásának rendjét, valamint a kapcsolattartás rendszerét, b) szervezik a végrehajtó hivatásos és köztisztviselői állomány felkészítését, az illegális migráció ellenőrzésével, az ahhoz kapcsolódó más jogellenes cselekmények felfedésével és a hatósági eljárások lefolytatásával kapcsolatos tapasztalatok, ellenőrzési módszerek, információk átadását, illetve kicserélését, c) folyamatosan tájékoztatják egymást a rendészeti tevékenység keretében végzett idegenrendészeti, munkaügyi hatósági, illetve közrendvédelmi/közbiztonsági ellenőrzések rendszeréről, az illegális migráció és az ahhoz kapcsolódó más jogellenes cselekmények tendenciáiról, a tapasztalatok alapján tervezett eseti jellegű és általános érvényű intézkedésekről, d) tájékoztatják egymást a tervezett idegenrendészeti, munkaügyi hatósági, illetve közrendvédelmi/közbiztonsági akciókról, összehangolják az egyes hatóságok ilyen irányú tevékenységét, e) szervezik a közös idegenrendészeti és munkaügyi hatósági, illetve közrendvédelmi/közbiztonsági ellenőrzéseket és akciókat.
9. A komplex mélységi ellenőrző rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatos együttműködési feladatok végrehajtását, illetve az utasítás 6. pontjában felsorolt szervek tevékenységét központi szinten a Határőrség Országos Parancsnokságának Bevetési Főosztálya, területi szinten a határőr igazgatóságok bevetési osztályai koordinálják, melynek során: a) folyamatosan gyűjtik, elemzik és értékelik az illegális migrációra és az ahhoz kapcsolódó más jogellenes cselekményekre vonatkozóan keletkezett adatokat, b) az elemzett és értékelt adatokról negyedévente, a további intézkedések megtételére vonatkozó javaslatokkal együtt, összefoglaló jelentést állítanak össze a hatóságok részére, c) havonta egyeztetik és hetente pontosítják a közös idegenrendészeti és munkaügyi hatósági, illetve közrendvédelmi/közbiztonsági ellenőrzéseket és akciókat, összehangolják azok végrehajtását, d) hetente - napi pontosítással - végzik az akciók keretein kívül eső, az illegális migráció és az ahhoz kapcsolódó más jogellenes cselekmények felderítésére irányuló szolgálati tevékenység összehangolását.
10. A komplex mélységi ellenőrző rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatosan az utasításban meghatározottak a hatóságok jogszabályban megállapított feladatát, hatáskörét és illetékességét, titok- és adatvédelmi, valamint konspirációs szabályait nem érintik.
11. A közös idegenrendészeti és munkaügyi hatósági, illetve közrendvédelmi/közbiztonsági ellenőrzés vagy akció során meg kell határozni a közös tevékenység irányításáért felelős tisztet/tisztviselőt, de a közös tevékenységet végrehajtó állomány kizárólag a rá vonatkozó jogszabályok szerint intézkedhet és intézkedéséért is a rá vonatkozó jogszabályok alapján felel.
12. A hatóságok a közös tevékenységhez szükséges technikai eszközöket, berendezéseket összehangoltan, a közös tevékenység jellegére és a közös tevékenységben résztvevő hatóságok lehetőségeire figyelemmel, a jogszabályban meghatározott feladataiknak megfelelően biztosítják.
13. A komplex mélységi ellenőrző rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatos, valamint a közös idegenrendészeti és munkaügyi hatósági, illetve közrendvédelmi/közbiztonsági ellenőrzések vagy akciók során felmerült költségeket a hatóságok maguk viselik és azt egymásnak nem számolhatják fel.
14. Az utasításban meghatározott feladatok végrehajtásának részletes szabályait a hatóságok együttműködési megállapodásokban rögzítsék, illetve a már meglévő együttműködési megállapodásokat az utasításban foglaltaknak megfelelően egészítsék ki.
15. A komplex mélységi ellenőrző rendszer kialakításával és működtetésével kapcsolatos tapasztalatok értékelése, valamint a további feladatok meghatározása érdekében a hatóságok területi szerveinek vezetői félévente, központi szerveinek vezetői évente munkatalálkozót tartanak.
16. A hatóságok központi szerveinek szintjén nem rendezhető ügyekben az érintett miniszterek együttesen döntenek.
17. Ez az utasítás a kihirdetését követő 15. napon lép hatályba.
Már bocs, de szerintem sokan -veled együtt- sza@rt semt tudnak a schengeni alapelvekről, vagy ha mégis, akkor marha jól titkoljátok. Több száz (de akár több ezer) oldalt tesznek ki a schengeni jogszabályok, nálunk a legutolsó talán a két "idegenrendészeti" (egy a schengeni és egy a harmadik országok állampolgárairól szóló) törvény. De nem is csak ez a lényeg. A tagállamoknak kötelességük nem csak a határokon hanem "mélységben" is ellenőrizni az illegális migrációt és a "körözött" személyeket. Ezen túl az összes, nemzetközi bűnözési kategóriával szemben (terrorizmus, fegyvercsempészet, kábítószer kereskedelem...) kötelesége fellépni a tagállamoknak. A rendőrség, mostmár a határőrséggel integrálódva az ország teljes területén végezhet mélységi ellenőrzéseket, de természetesen ezt valamiféle koncepcióra kell építeni. Mi lehet ez ? Az évtizedek során kialakult szállítási útvonalak és határátlépési útvonalak egy beidegződést is jelentenek a bűnözők számára. Nagy a valószínűsége, hogy ezt e beidegződést (szállítási útvonalak) is megtartják egyesek, de annak is nagy a valószínűsége, hogy a határok átjárhatóságával a teljes határszakasz szóba jöhető útvonalait használni fogják. Az integrált rendőri szervezetnek nem csak a hazai hanem a nemzetközi bűnüldözéssel kapcsolatban is konkrét, schengeni előírások szerinti feladatai vannak. Tehát, hogy a volt határszakaszokon milyen ellenőrzéseket folytatnak az csak részben a saját, hazai "ötlet". Egyébként arra a problámára visszatérve, hogy többen lesznek, akik szimpla közúti ellenőrzést hajtnak végre bűnügyileg értékelhető tevékenység helyett meg azt mondom, hogy lehet átemeneti idejig, de a mai közlekedési morál miatt az sem baj ha kicsit több egyenruhás látni a közutak mentén.
egyetértek... hihetetlen mennyi pénzt nyúlnak le az ember fizetéséből!! 350ezerből 200k kézhez.. majdnem a fizetés felét lenyúlják! a cigány téma engem már nem nagyon érdekel, mert lassan költözünk egy másik országba.
A Gyurcsány kormány hathatós asszisztálása mellett a kárpátaljai, vajdasági magyarokat sikerült jól elszigetelni az anyaországtól és a többi magyartól.
Mivel szigetelték el? Most is ugyanúgy jöhetnek, mint eddig. Arról meg szerintem nem Gyurcsány tehet, hogy Szerbia és Ukrajna nem uniós tag. Egyébként az erdélyi magyarok pár év múlva már könnyebben jöhetnek-mehetnek....
A Gyurcsány kormány hathatós asszisztálása mellett a kárpátaljai, vajdasági magyarokat sikerült jól elszigetelni az anyaországtól és a többi magyartól.
Kioktatlak gyerek,ha igényled. Embercsempészek érdekelnek,cigi,szesz,vagy a fűtőolajosok?
Nem kell kioktatni. Az elsőt mintha írtam volna, a többi meg biza a VPOP-ra tartozik....
Egyébént kétlem, hogy nyugodt szívvel befeküdnél egy 60 éves rheumás, remegő kezű, agy- esetleg idegsebész kése alá. Mert ha igen, akkor minden elismerésem a tiéd..... Ettől függetlenül ne keverd össze egy fizikai munkással, aki ugyanannyi időt dolgozott le csak éppen kemény fizikai munkával... Az orvos még végezhet oktató, felügyelő munkát, de azért aki 40 évig talicskát tologatott, lehet kétszer annyinak néz ki, mint az ugyanennyit ledolgozó orvos....
A nyugdíjrendszer pedig ilyen. Más országban is elmehetnek a fegyveres szervek dolgozói korkedvezménnyel nyugdíjba. De egyébként tüntess a buszsofőrök ellen is, mert ők pedig 5 évente 1 évet kapnak kedvezményként....
Rendőr,mobil vámcsoport,közlekedési főfelügyelet eddig is megállíthatta a kamiont bárhol,bármikor,és kérhette a tachográfot,meg a büntetés mellett kényszerpihenőt is elrendelhetett. Tanulj,mert megbux.
Namost. A szakdologzatomat nem ebből írom, ha figyelmesen olvastál volna. Másrészt a rendőr nem szedetheti ki a tachográf korongot, csak akkor, ha lebélyegzi. Kérdezd már meg, hogy hány rendőrnek van bélyegzője, amivel hitelesíti az ellenőrzést???
A vámcsoport (VPOP) pedig nem igazán jogosult rá, hogy a tachográffal foglalkozzon. Az ő feladatuk az árura vonatkozik (meg a jövedéki cuccokra), a többi részhez nincs igazán közük.... A főfelügyelet valóban ellenőrizheti, de ők meg nem igazán járőröznek az autópályán....
Te nem sokat jártál borsodi falvakban. Az még a klasszikus bűnözés, mikor a bűnöző meghúzza magát. Csakhogy ebben az országban egyes vidékeken már nem ez a helyzet, hanem a nyílt terror. Nem szívesen nevezem cigányterrornak, mert ez elvisz a rasszisták kontra lilaködös jogvédők vitája irányába, pedig egyszerűen közbiztonsági kérdésről van szó. Bár az elkövetők közül sokan cigányok, nem a származás a lényeg. Ezért származással mit sem törődve kéne az ilyen bűnözés sújtotta helyekről eltakarítani azokat, akik egész falvakat tartanak rettegésben.
Majd ha emelkedik a bűncselekmények száma,akkor nem fogom kifogásolni a létszámemelést. De egyenlőre nálunk évek óta csökken. Akkor meg minek a létszámemelés?
Azért, hogy nulla legyen. Még így is nő, nem tudom, mi csökken felétek.
,,Nincs határ, ergo meg kell erősíteni a védelmet. Ekkora marhaságot." Ez tömör és érthető. Az a baj,hogy nem én írtam. Ezt már minden hülyegyerek megérti.
,,Itt csak én érzem azt, hogy maga a határ nyitás megint egy "felszíni" szarkupac, amivel az átlag kisembert lehet hülyíteni? Miközben a felszín alatt sokkal több hatalmi geciséget kell majd eltűrnie a szervektől még akkor is, ha egyébként esze ágában sincs átlépni valamely határon?" Így igaz. De ezt csak mi érezzük majd,akik eddig is itt éltünk a határ mellett. Ezek szerint már 1 céggel több,aki a létezésének igazolása miatt szivatni fog bennünket. Mert eredményt azt kell hozni,hogy az év végi beszámolón bizonyítani tudják,hogy mennyire szükség is van rájuk.
,,Nálunk meg mi van? Még a tachográf korongot sem kérhetik el. Csak az tűnik fel, amikor egy-egy fáradt-elalvó kamionos (vagy éppen egy szar műszaki állapotú kamion vezetője) hetente végig tarol egy tucat autón...." Na,a szakdolgozatod megírásába besegítek,nehogy megvágjanak. Rendőr,mobil vámcsoport,közlekedési főfelügyelet eddig is megállíthatta a kamiont bárhol,bármikor,és kérhette a tachográfot,meg a büntetés mellett kényszerpihenőt is elrendelhetett. Tanulj,mert megbux.
,,És az meg egyszerű tény, hogy Vas megyében, ahol egymás után két részeg autós már szokatlan bűnözési hullám, ott nem kéne ennyi rendőr." Nálunk pl. 10-15 éve nem volt gyilkosság. Majd ha emelkedik a bűncselekmények száma,akkor nem fogom kifogásolni a létszámemelést. De egyenlőre nálunk évek óta csökken. Akkor meg minek a létszámemelés?
,,Így van. Szerintem meg éppenséggel hogy pozitív hatása van csak a határőrség rendőrségbe integrálásának. Jelentősen csökkent 1100 km-en egy elvégzendő állami feladat." El kéne már döntenetek,hogy a sengen miatt csökkennek,vagy nőnek a sengeni határ mellett a feladatok. Mert ha több lesz,akkor maradtak volna a sorompók. Mondom ezt én,aki itt élek.