Mániás, beteg ember vagy, Az írásod bizonyítja azzal, hogy úgy reagálsz rám, hogy nem nyomod meg a "Válasz" gombot. Mintha akkor nem rám reagálnál. Ha már a bizonyítékoknál tartunk.
Emellett édes bortól megrészegedést említ az Írás, de édes szőlőlétől megrészegedést nem tudsz mutatni, mert olyan nincs. Ihatsz te akármennyi szőlőlét, max. kifosod még a beled is, de részeg nem leszel.
Bizonyítsd be. Idézz forrásokat a korszakból, ahol leírják az eljárást, régészeti leleteket, amelyek alapján nem volt bor, hanem csak csírátlanított szőlőlé volt. Ennyire egyszerű.
De, sajnos őt kell nézni, tekintve, hogy korábban tett olyat, amit nem bánt meg, nem kért érte elnézést az érintettektől, és amely alapján feltételezhető, hogy a csalásra hajlamos, nyakas, a csalást abbahagyni nem akaró valaki. Az igét kiforgatni épp olyan csalás, mint egy másik fórumon regisztrálni magának két olyan nicket, akikkel itt vitázik, majd azok fölött az álnickek fölött "diadalmaskodni". (Arról nem is beszélve, hogy micsoda beteg, gyermeteg lélek tesz ilyet.)
Elsősorban Tafkóra. Nem őt kell nézni, hanem az igehelyeket és egyebeket amit ír. A másik a törvénykezés. Pál is azt írja, senkit nem kárhoztat azért amit igaznak hisz. Ettől eltekintve hirdette a népszerűtlen dolgokat is. Én még odáig sem jutottam el, mikor a borról volt szó, hogy valaki ráfigyeljen a négy igehelyre, hogy ott nem a kevés bor egészségügyi hatásairól van szó, hanem arról hogy mit jelképez a kovásztalan kenyér és az erjedetlen bor. Az egészségügyi része a bornak az egy egészen más téma. Csak hát ez az amikor már csípőből mondjuk, hogy törvénykezik.
Lukácsot idézheti, mint ahogyan ezernyi visszautalás van a későbbi levelkeben az evangéliumokra - de nem mint Írásként.
De amikor "mert az Írás azt mondja" kitétel áll vagy hasonló, ott a Tóráról van szó. Az idézetben látszik, hogy a két mondat el is van választva és csak az elsőhöz tartozik az Írás kitétel.
Ettől még lehetségesnek tartom, hogy az evangéliumok is már Írás státuszban voltak, hiszen ekkorra jópár éve közkézen forogtak, de ezt kevésbé tartom valószínűnek. Szerintem akkoriban még az Írás szó megszokásból a Tórát jelentette.
A hozzászólásainkat nem kellene hogy az vezérelje, hogy szimpatikus-e valaki nekünk vagy sem. Egy régebbi témával kapcsolatban:Pál azt írja egy helyen, hogy senkit nem kárhoztatok abban, amit igaznak hiszek. Szerinted ez azt jelenti, hogy Pál nem beszélt arról, amit igaznak gondolt?
Aha, kérdezz néhány orvost és dietetikust meg a oinos gyomorral kapcsolatos hatásáról, tekintve, hogy az emberek 90%-át fosatja. Gyomorra, emésztésre kizárólag a bor jó, ráadásul a kor technológiai szintjén nem is tudták tartósítani a szőlő levét. Ha meg nem tudták, akkor Pál azt javasolta, hogy szüretkor két napig igyad, hogy jó legyen a gyomrod, az év 363 másik napján pedig fordulj föl?
Persze, az első részét az Írás mondja (Mózes), a második felét meg Pál teszi hozzá, mivel ugyanazt jelenti a kettő, csak az Ószövetség képletesen fogalmaz.
II. Tim. 3.16: a teljes írás akkoriban az Ószövetséget takarta. 2. Pét. 1.20: a vers a próféciákról szól. Jel. 22.19: e könyvről, tehát a Jelenések könyvéről van szó. Ézs. 34:16: a vers kontextusából látszik, hogy itt is a (beteljesülő) próféciákról van szó.
Az ihletett szó egyébként azt jelenti, hogy Isten indította fel a Biblia szerzőit a könyvek megírására és nem azt, hogy szó szerint Isten műve. Ezért különböznek részleteiben a párhuzamos történetek és ezért van sok helyütt túlzottan is antrompomorf leírás Istenről. Ezért írja Pál, hogy az Írás hasznos a nevelésre, feddésre, hogy jobb legyen az Isten embere, és nem pedig azt, hogy szóról szóra Isten műve.
A Biblia éppen olyan, mint Isten és ember itteni kapcsolata: előremutató és hasznos, de nem tökéletes. Tökéletlen emberek írták le és tökéletlen fordításokon keresztül jutott el hozzánk.
Biztos rossz verset adtál meg, mert ez csak annyit mond, a Biblia hasznos a nevelésre, tanításra. Ezt senki sem vonja kétségbe. De hogy ebből hogyan következik, hogy minden szava igaz? Az Istentől ihletett sem jelent semmi különöset, számos irodalmi mű, vers, regény, sőt tudományos munka is Istentől ihletett. Ettől még nem lesz szóról szóra az igazság.