"Eger-Szilvásvárad-Putnok vasútvonal másfél évtizede nem üzemel, de bízom benne, hogy a most elkezdett Eger-Szilvásvárad vasútvonal felújítását követően a Szilvásvárad-Putnok vonalat is helyreállítják – hangsúlyozta Fónagy János, aki szerint a térség kötött pályás közlekedésének helyreállítása idegenforgalmi szempontból kiemelt fontosságú."
Épp most reklámozza a NIF az egri elkerülőt, ami kvázi az M25 folytatása...a vasútfejlesztés meg sehol arra, min 1 órával gyorsabb lesz kocsival a térség, mint vonattal, de inkább több :(
Úgy értem hogy az országban mennek a nagyméretű felújitások ezzel szemben az Eger-Putnoki vonalon SEMMI! pedig most tudtam meg hogy 2024-ben Fogathajtó VB lesz Szilvásváradon és a vonal ramaty állapotban van, se jármüfejlesztés se pályaépités!
Buta kérdés de tényleg nem emlékszem rá. 2011-es streetview képben járom andornak határát ahol le van fotózva egy Uzsgyi. Akkoriban jobban mozgatott a vasút de ez valahogy nem rémlik. Mikor és hogy járhatott felénk Uzsgyi?
Tudomásom szerint novembertől-áprilisig csak napi egy 8 órás műszakot tartanak fenn a vonal szolgálati helyein (korábban valamikor volt erről itt a topicon), abba kb. az férne bele, hogy a reggeli vonat 9.10-kor indul Egerből és kb. 16.50-kor érkezik vissza. De még talán így is jobb volna.
Ez lenne ésszerű. Azt nem is értem, hogy a 35522-t miért kellett egy órával későbbre tolni, teljesen jó volt az eddigi indulás (-10 perc). A 35523-at célszerű volt mozgatni, hogy pesti vonathoz csatlakozzon (mint ahogy évek óta nem), de szerintem célszerűbb lett volna későbbre, mint korábbra (talán a legkorábban sötétedő időszakot, december-januárt leszámítva)
Mi lehetne szerinted a megoldás? A téli időszakban (amikor csak két vonatpár közlekedik), jobb lenne egy órával korábban Egerből a 35522, és egy órával később Szilvásváradról a 35523?
Pontosan ezt mondtam én is de nem úgy lenne logikus ha felújítok egy vonalat akkor több vonat jobb minőségű szolgáltatásnak kellene lenni. Ennek ellenére ez valahogy a mávnál fordítottan arányos
Eger felé az órás ütemnek M25 autóút átadása miatt van értelme. 15 perc menetidő megtakarítás ezzel a vasútnak is versenyeznie kell.
A megszűnt sátoraljaújhelyi gyorsok sebesek megtartásával kellett volna megoldani a helyzetet, pl.: Nyékládháza is elvesztette a közvetlen budapesti eljutást ami Tiszaújváros miatt lett volna fontos.
Budapest-Hatvan között a Gödöllő Hatvan szakasz kiszolgálás vonatai is részben megszűntek a hatvani személy napközben csak Gödöllőig jár!
80 ason bizonyos szakaszokon egyes állomások így Galgahévíz vagy Hévízgyörk esetén is csökkent úgy, hogy a Hatvan Galgahévíz buszok is megszűntek időközben!