Azt gondolom, sok olyan kérdés, probléma merül fel, ami itt megválaszolható. Várjuk a kérdéseket, kéréseket és ne feledjétek repülni csak repülési terv feladása után :-)
Királyfi, te elhiszed, hogy ebben a forrongó időszakban a hivatalos szerveknél valaki is ezzel foglalkozik? Aki biztosan tudja, hogy kirúgják, az állást keres, aki nem biztos benne, az meg mindkét kézzel az íróasztala sarkát fogja, ergo nincs mivel megírni az előzetes tájékoztatást.
Majd amikor a számítógépen megjelenik a 05.0? dátum, a munkatervező program ki fogja dobni, hogy el kell küldeni a pillanatnyi szöveget a közlönykiadóba, azt meg a legkisebb rangú gyakornok is meg tudja tenni :-)
Én támogatom, szóljál, ha referenciára van szükséged! :)
Egyébként lehet, hogy egy munkaviszonynál lazább együttműködéssel mindenki jobban járna. Ha például egy (kiemelkedően) közhasznú társaságként osztanád az infót, akkor talán kevesebb szabály kötne, és a felelősségelhatárolás is egyszerűbb lenne. Agymenés vége.
Ezt a konkurencia-problémát könnyen meg lehetne szüntetni. Ha az illetékesek (HC, minisztérium, hatóság, kbsz stb...) közül valaki felvenne akkor neki nem lenne több gondja az online tájékoztatás feladatával. Nekem lenne állásom, értelmes munkám. Nektek meg olyan tájékoztatásban lenne részetek amilyen most csak a terveim között szerepel, de megvalósítani nincs kapacitásom.
Köszönöm a választ. Ha nem lép életbe, akkor legalább megmenekültünk a kínzó kérdéstől, hogy minek megyényi légtér egy (tudtommal) vitorlázóklub-üzemmódban működő reptérnek.
(Hogy mennyire vagy hozzáértő, azt nem én fogom megítélni, de a munkáddal erős konkurenciát jelentesz a hatóságnak és csatolt részeinek. Tőled fogyasztható formában kapunk egy rakás információt, míg az illetékesek még a nyers adatokat (pl. NOTAM) is sajnálják tőlünk.)
Én ezt a linket találtam a khem honlapján (a mögötte lévő tartalom azóta változott is): http://www.khem.gov.hu/data/cms2052535/KHEM1485_4norma.doc Jóhiszeműen elhittem belőle mindent, a 3.§-t is a május 6-i hatályba lépésről. Megrajzoltam, közzétettem de sem hozzáértőnek nem számítok, sem a meghirdetésről nincs infóm.
Sehol nem találom a május 6-ra várt légtérváltozásokat előíró rendeletet. A Parakacsa által hivatkozott 1485/4/2010. (II.16) rendelet mindenhol csak előterjesztés formájában található a neten, és sehol sem látom, hogy kihirdették volna. Könnyen lehet, hogy rosszul keresem, ezért kérném valaki hozzáértő segítségét.
Szóval, hogy lesz-e május 6-n légtérváltozás, és ha igen, akkor hol van a változást előíró rendelet?
Kedves FIC-esek! Tájékoztató tevékenységetekhez a figyelmetekbe ajánlom sárkányosok, siklóernyősök, vitorlázórepülők, előbbiek segédmotoros változatai, UL-esek, kisgépek stb. részére a http://www.galatech.hu/pg oldalon a "Hadgyakorlat" menüpontot. Itt többek között elérhető egy GoogleMap térkép a 2010.04.26-05.07 közötti hadgyakorlat által érintett 9500ft (2900m) alatti, az előbbi célközönséget feltehetően érdeklő légterekről. Köszönet Imricskó István őrnagy úrnak (MH.59. SZDRB. RMF Kik. rlg. vez.) a konzultációs segítségért!
A0557/10 - DUE TO SIGNIFICANT VOLCANIC ACTIVITY IN ICELAND AND THE ENTERING OF VOLCANIC CLOUDS INTO BUDAPEST FIR, OPERATORS ARE ADVISED TO MONITOR THE RELEVANT HUNGARIAN SIGMETS, NOTAMS WITH REFERENCE TO VOLCANIC ASH. ACCORDING TO ICAO EUR DOC019 (VOLCANIC ASH CONTINGENCY PLAN EUR REGION) NO IFR CLEARANCE WILL BE ISSUED FOR FLIGHTS PENETRATING WHOLE BUDAPEST FIR. NO VFR TRAFFIC IS PERMITTED WITHIN BUDAPEST FIR. SFC - UNL, 16 APR 17:00 2010 UNTIL 17 APR 17:00 2010 ESTIMATED. CREATED: 16 APR 14:24 2010
Azért, mert a TIZ igényt még 2005-ben adták be. A terv szerint 2010 ben oda már Jumbók is leszálltak volna. Emlékszel? Tehát a hivatalok jól dolgoztak, időre elkészültek.
Hát, ez a hozzászólás is megért 24 órát anélkül, hogy valaki hozzáértő megírta volna, hogy "hülyeséget beszélsz, a határsávot már rég megszüntette a 123456. sz. rendelet. Egyébként is, hogy képzeled, hogy két évvel a schengeni csatlakozás után még hatályban lehet egy ilyen anakronizmus?"
Arról esetleg tud valaki, hogy a Börgönd TIZ-et kihirdető rendelet hatályba lépett február 16-n? A neten csak tervezet formájában látom, a jogtárakban nem találom.
A múlt héten Börgönd felé repültem, és sehogy sem sikerült felfedeznem a hatalmas beruházás jeleit. Tudja valaki, miért kell egy legelőnek megyényi TIZ?
Sőt, még a repülő üzemeltetőjének is rendelkeznie kellett egy "master" határsáv-engedéllyel. Ha ez meg volt, akkor lehetett az egyes repülésekhez megigényelni az esetit.
Lehet, hogy így történt, már nem emlékszem. Akkor ezúton is köszönöm a katonák előzékenységét.
Arra emlékszem, hogy az engedély birtokában a megyei rendőrfőkapitányságot kellett értesítenem a repülésről. Ez változás volt az addigi eljáráshoz képest, mert régebben a helyi határőrséget kellett feltelefonálni repülés előtt egy nappal.
Az engedélykérésedet valaki a HM postázójában még csak továbbítja is a jogutód NKH-nak. (Tőlük kaptad meg az engedélyt?) De ki ellenőrzi a légtérsértéseket?
Korábban is főleg a határőrség figyelte az kolbászolókat, mert a civil radarok nem biztos, hogy látták, a katonai sincs olyan állapotban a tubesi problémák miatt. De most már határőrség sincs.
A honvédelmi miniszter 71/2007. ( HK 10.) HM határozatával 2007. július 01-jével megszüntette a Honvédelmi Minisztérium Katonai Légügyi Hivatal költségvetési szervet.
Feladatait a Nemzeti Közlekedési Hatóság (www.nkh.gov.hu) vette át.
(Az egyik hatóságot ír, a másik hivatalt, most akkor ugyanarról a szervezetről lehet szó, vagy nem?)
Ehhez képest én tavaly még kértem a katonáktól határsáv-engedélyt, és meg is kaptam.
Tudja valaki, hogy most mi a helyzet? Kell-e kérni határsáv-engedélyt? Ha igen, akkor kitől?
off ez tipikus jogász formula. valamit változtatni kell.
erre kell egy rendelet, ami megváltoztatja. utána erre a rendeletre már semmi szükség, hisz megtette a dolgát, amit előirt - TIZ - már létezik, nem kell mégegyszer létrehozni.
Szia, Nem értek hozzá és nem vagyok illetékes sem, de az első kérdésre tudni vélem a választ: az idézeted végén a pont csak sajtóhiba, a mondat a következő oldalon folytatódik a tárggyal ami hatályát veszíti. LHBD TIZ létéről nem tudok mást, mint amit a rendelet ír, az alábbi közzététellel mindent elkotyogtam amit tudok :o)
ha már az előzőről volt egy "csak robicseknek":) változat Lowrance USR-ben, most már asszem ha ezt is aktualizálod olymódon, lesz számodra jó pár söröm:-)
Elkészültem egy térképpel kiegészített, teljes tájékoztató összefoglalóval a május 6-i változásokról. A Magyarország térképen csak azok a légterek vannak, amik változnak.
Teljesen világos. A moderálással messze nem szakmai igazságot kívántam tenni, de a dolgok módja nem a bizonyítatlan vádaskodás névvel. Ennek is megvan a rendje.
Tényleg nem szerencsés névvel felemlegetni valakit, de kellene valamilyen módszer,amivel kiszűrhetnénk magunk közül a hasonló, ön- és "szabályfeledten" repkedő molylepkéket. Ráadásul ha ezt valaki a saját repülőgépével teszi, akkor csak egy keménykezű hatóság lenne erre a megoldás, hiszen nem áll elé egy klub, aki azt mondaná, hogy öcsém/bátyám/fiam, te márpedig nálunk többet nem ülsz repülőbe.
Szeretném jelezni a frissen és kevésbé frissen regelt fikanickek, nick mügül kiabáló bátor olvtársak felé, hogy az IRL névre irányuló vádaskodást elég rosszul veszem, amennyiben az illető nem közszereplő. Túl azon, hogy gusztustalan és unfair, effektív nem tűröm el a pilótán!
Szomorúnak tartom, hogy erre állítólag komoly szakmabelieket nekem kell figyelmeztetnem, bár ismerve a honi állapotokat, nagyon nem csodálkozom ezen.
Ha valaki olyan bátor, hogy leírja: SZERINTE xy tettek okán jóskapistagéza egy bőnöző gazember, az ne felejtse el a hozzászólás mögé a saját IRL nevét betenni, vagyis a nickjét identálni. Aztán meg elvárjuk az Indextől, hogy ne adja ki a nick mögötti adatokat egy jogi eljárás során......