Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2007.09.07 0 0 230
Mi van akalauz táskájában a jegygépen kívül?
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.02 0 0 229
iurator Creative Commons License 2007.09.02 0 0 228

Hmm... ha már a kedvezmények rendszerét boncolgatjuk, ami nekem sokkal inkább szemet szúr, az a menekültek korlátlan számú ingyenes utazása.

Amíg ez megvan, addig én nem vagyok hajlandó a határon túli magyaroktól (el)sajnálni a kedvezényt... (de lehet, hogy amúgy sem) :))

Előzmény: kisvautas (227)
kisvautas Creative Commons License 2007.09.01 0 0 227
Nem politizálni akarok, a magyarigozolvánnyal torténo utazást én és családom is használtam eddig- igaz az évi 4 alkalom mindig kimerult egy egy utazásba Így uresen tátonganak az oldalak és várják, hogy egyszer majd csak kicserélik az igzolványt. Igaz munkát vállani nekem sem sikerult magyarországon - tanárból ott is tulkínálat van, ellenben már párszor elkuldtek a francba "budos felvidéki komunista... Ezt viszont oszintén szólva nemvártam, s azthittem csak a multban fordulhatott ilyen elo, sajnos de való sok esetben magyar a magyarnak az elsoszámu rosszakarója- hadnemodjam irigye- ellensége. Ezért johetett létre trianon és a tobbi gyászos eseménye ennek a nemzetnek. Ha már az igazolvánnyal torténo kedvezményes utazást boncolgatjuk, csak személy és gyorsvonatra érvényes, ezeket viszont igénybe venni foleg apró gyerekkel nem a leg ideálisabb, ha osszeadom az IC pót és hellylegy díjjakat oda vissza + a kedvezményes jegy árát kapok egy szép kerek osszeget, DE, még mindig jobban megéri , mint kocsival kozlekedni, parkolót vadászni, esetleg autópálya díjat fizetni, és nemutolsó sorban figyelni a gyorstanfolyamon vezetoi engedélyt szerzett és senkire tekintettel nem levo gépjármuvezetore. Ellenben ha valaki ugyérzi hogy az évi max.4 alkalommal lehetséges kedvezményes utazás magyarigazolványra tonkreteszi a koltségvetés egyensúlyát, megynyugodhat, mert sokan hozzánk hasonlóan a megspórolt osszeget máshol hagyja de már Magyarországon belul. - muzeum,és hasonlók látnivalók.
Előzmény: Windows NT (205)
V43 1305 Creative Commons License 2007.09.01 0 0 226
Azt is.
Előzmény: Törölt nick (225)
Törölt nick Creative Commons License 2007.09.01 0 0 225
és egy 12 kocsist?
Előzmény: V43 1305 (218)
iurator Creative Commons License 2007.08.30 0 0 224

OFF

 

Ave!

 

Semmiképp ne vedd bántásnak... :)

 

"Csakhogy ez nem azt jelenti, hogy a szabad véleménnyilvánítás korában valamiféle sorrendiséget jelentsen az, hogy ki, mit tanult."

Természetesen nem jelent. Nem is így értettem, remélem, Te sem.

 

"Márpedig ha ez igaz, kutya kötelessége és elvárható mindazoktól, akik a társadalmi együttélés szabályainak törvényekbe-jogszabályokba történő foglalásán munkálkodnak, hogy közérthetően, EGYÉRTELMŰEN fogalmazzanak."

Mondták ki ezt már amerikai gondolkodók is (európaiak nyomán), közvetlenül az USA megalakulása után. Olyan elképzelések is voltak, hogy egy gondos családapa 2 könyvből tudhatja meg minden jogát és kötelezettségét: a Bibliából és az annál semmiképpen nem vaskosabb, de legalább olyan egyszerű, ha nem egyszerűbb nyelvezetű Törvénykönyvből. Megpróbálták. Nem ment, semmiképpen nem ment. Sajnos vannak olyan szabályok, melyek minél egyszerűbbek, annál könnyebb őket átjátszani.

Szóval ki van (volt) próbálva. Nem ment. Leginkább ma a francia polgári törvénykönyvre szoktak hivatkozni (Code Civil), ami 1804. óta hatályban van, igaz módosításokkal. Ugyanakkor nem szokták emlegetni, hogy ehhez annyira általános, néha semmitmondó szabályozást valósít meg, hogy azt csak a (sokkal változékonyabb) alacsonyabb rangú jogszabályokkal, vagy a bírói gyakorlattal kiegészítve lehet alkalmazni.

 

"azért lehetséges, merthogy a jogalkotók felkészültsége hibádzik, fércmunkát adnak ki kezükből. S aki valóban felkészült, az képes mindezt ízekre szedve akár az ellenkezőjét is bebizonyítani!"

Igaz ez is, de csak részben! Nagyon sok jó és egyértelmű jogszabály is van, ugyanakkor a jogalkalmazók felkészültségével is gyakran baj van (lásd nemrég a menekülése során vezetés közben mobilon rendőrt hívó tévést megbüntető rendőrséget. Pedig ha valahol egyértelmű a szabályozás és a gyakorlat, akkor ebben az esetben az!).

 

"Alkotmányos példád azért sántít, merthogy az akkori társadalmi berendezkedés egy hazug, álszent és az embert fizikailag is megfélemlítő-, elnyomó-, megsemmísítő hatalmat szolgált, megcsúfolva római jogot és az emberi méltóságot!"

Arra írtam példaként, hogy bármit írhatsz törvénybe, ha nem akarod/akarják tényleg megvalósítani, semmit sem ér, a legremekebb jogszabály sem.

De ha mai példát akarsz: a hatályos vasúti törvényhez hatályba lépésekor, azaz 2006. január 1-én ki kellett volna adni több miniszteri rendeletet, hogy a magánvasutak is rendesen működhessenek. Máig se mind van kiadva. Pedig a törvény egyértelmű. Hadd ne is mondjam, hogy nem egy olyan, mostanában emelt épület áll a fővárosban, aminek a lebontására - ha csak a jogszabályt nézed - egyértelműen kötelezni kellett volna az építtetőt. Hogy, hogy nem, valahol elfeküdt az ügy... Pedig a jog egyértelmű! :((((

Római jog: na, az aztán nem az, aminek ma hiszik. Legfőképpen nem olyan kristálytiszta és egyértelmű (főleg a császárkorban), mint amilyet te szeretnél.

 

Panem et circenses! - hát ez ma már nem elég. Nekem nem. Sajnos, nagyon sokaknak meg nem - illetve örülnének, ha legalább ennyi jutna. De ez nagyon messze vezet.

 

Nagyon szívesen beszélgetek erről veled tovább, de annak  érdekében, hogy ne OFF-oljuk szét a topikot, arra szeretnélek kérni, hogy - ha gondolod -, ezt a beszélgetést e-mailben, vagy ebben a topikban (Chat topik modellvasutasoknak, ami kifejezetten az ilyen beszélgetésekre lett létrehozva, nem csak modellvasutasoknak :) ) folytassuk!

 

ON

Előzmény: \"szaki\" (223)
\"szaki\" Creative Commons License 2007.08.30 0 0 223
Hi iurator!
"...lehet, hogy tanultam annyi jogelméletet, és jogszabály-szerkesztési tudnivalót (legisztika), mint te."

Biztosan így van! Csakhogy ez nem azt jelenti, hogy a szabad véleménnyilvánítás korában valamiféle sorrendiséget jelentsen az, hogy ki, mit tanult. Szűkebb pátriám somogy, -az a bizonyos "setét"- ahol egyszerű emberek egyszerűen, érthetően fogalmaznak. És azt értik alatta ami. Nem "Czuczor-Fogarasi" vagy "Kazinczy" emlőin nőttek fel.
" A törvények ismeretének hiánya, nem ment a felelősség alól." Mondja, és alkalmazza a jog. Márpedig ha ez igaz, kutya kötelessége és elvárható mindazoktól, akik a társadalmi együttélés szabályainak törvényekbe-jogszabályokba történő foglalásán munkálkodnak, hogy közérthetően, EGYÉRTELMŰEN fogalmazzanak. Ne rejtett kiskapuk, ketyegő időzített bombák, és évekig tartó értelmezési viták színtere legyen a törvény, a jog és a bírósági gyakorlat a jogalkalmazásban!
Soraidat idézve -" ..... nem mindenhol megfelelően képzett a jogalkalmazó réteg, ...nem megfelelő a hozzáállása. ... keresztbefekszenek neki."- azért lehetséges, merthogy a jogalkotók felkészültsége hibádzik, fércmunkát adnak ki kezükből. S aki valóban felkészült, az képes mindezt ízekre szedve akár az ellenkezőjét is bebizonyítani!
Alkotmányos példád azért sántít, merthogy az akkori társadalmi berendezkedés egy hazug, álszent és az embert fizikailag is megfélemlítő-, elnyomó-, megsemmísítő hatalmat szolgált, megcsúfolva római jogot és az emberi méltóságot!
A társadalmi "gondviselés" felelősségéhez az alábbi megjegyzést teszed: "A teherviselő-képessége határáig." EGYETÉRTEK! EGYETÉRTEK! EGYETÉRTEK!
Csakhogy ezt a határt úgy lehet és kell meghúzni, hogy a határt húzogatók, majd ugyanezen határokat örzők ÖNNÖN MAGATARTÁSUKAT, ÉLETVITELÜKET, VISELKEDÉSÜKET követendő példaként állíthassák a társadalom, a lakosság, az egyszerű állampolgár elé. Merthogy minden eszköz (hatalmi-, jogi-, információ-, sajtó-, stb.) a kezükben összpontosul, rendelkezésükre áll.
És ha " ... a nép, az Istenadta nép..." azt látja, és hatodik bőrét is lenyúzva "semmilye sem maradt..." , addig egy szűk csoport Rotschildokra, Onassisokra vagy éppen Sorosokra hajaz, bizony előbb utóbb kiegyenesíti azt a "bizonyos" kaszát!
A köz javának, a köz pénzeinek, de ha úgy tetszik az EU-s pénzek felhasználásánál, odaitélésénél a talmi megoldások, a gagyi értékteremtés, a korrupció mindennapossá, szinte természetessé vált. A mindennapi ember csupán azt érzi, hogy a rendszerváltás előtti ötven évben azzal tömték a fejét, hogy majd a gyerekének jobb lesz! Ha még él, azt tapasztalhatja, hogy most meg a gyerekének, sőt unokájának is ugyanez a sztereotip mondat a jussa!
"Panem et circenes" mondta a római!
De vajon be kell-e érnünk mindezzel a XXI. század magyarországán?
Előzmény: iurator (220)
plautus Creative Commons License 2007.08.30 0 0 222

Gramercy2!

Teljes mértékben igazad van.

Én a székesfehérvári vonalon járok.

A felújított barossligeti és érdi megállók már most teljesen szutykosak.

Tudom, rendetlen az utazóközönség egy része, de azért a MÁV is tehetne azért, hogy ne így nézzen ki az új állomás.

A kerítésről:

Nagy hülyeség az egész.

Ezen a pénzen inkább összeszedték volna szemetet a pályáról, mert ha kinéz az ember a vonatablakon, akkor elhányja magát a sok szeméttől.

Érdemes megnézni az a Déli pályaudvar előtti alagútnál lévő irányítótorony alját: kb. 30 cm magasan áll a kidobott cigarettacsikk.

A Velencei-tavi állomások ki sem látszanak a gazból.

Gárdonyban kb. félméteresre nőttek a peronon.

A MÁV a legnagyobb gaztermelő ma Magyarországon.

Úgy látszik nekik nem kell parlagfűvet írtaniuk.

Üdv:

plautus

Előzmény: Törölt nick (214)
dulla Creative Commons License 2007.08.30 0 0 221
Gratulálok a MÁV START -nak. A Mai 7919 sz vonaton a kocsi előterében jól látható helyen kiragasztotta a kocsit takarító cég a tanúsitványát.
A kocsi tisztaságáért felősséget vállaló cégnek és aki ezt elérte köszönöm.
A kocsi tiszta volt!!!!!!
iurator Creative Commons License 2007.08.29 0 0 220

OFF

 

"Rossz úton jársz! A mai "katyvasz" alapvető problémája -szinte minden területen- a kivétel szabály alkalmazása. "

 

Ha megbocsátod: lehet, hogy tanultam annyi jogelméletet, és jogszabály-szerkesztési tudnivalót (legisztika), mint te. Egy jogszabály felépítése (ami nem csak annyiból áll, hogy pl. "A Magyar Köztársaság fővárosa Budapest.", hanem egy kicsit bonyolultabb) mindenhol, és minden esetben a főszabály - kivétel - kivétel alóli kivétel (alkivétel).

 

Sajnos, ma már szinte mindenki látja, hogy jogszabályt úgy alkotni, hogy azt az állampolgár külön jogi tanulmányok nélkül is átláthassa, nem nagyon lehet. Talán leginkább még a büntetőjogban követelmény ez, de ott sem mindig valósítható meg, sajnos (lásd pl. azokat az utalásokat, hogy aki a számviteli rendet megsérti... - na, ezt jogász sem látja át elsőre), hát még máshol.

 

A gond szerintem ott van, hogy gyakran alkotnak önmaguknak is ellentmondó, vagy nem megfelelően hivatkozó jogszabályokat, amiket nem lehet rendesen értelmezni. Gond az is, hogy sajnos nem mindenhol megfelelően képzett a jogalkalmazó réteg, vagy nem megfelelő a hozzáállása. Azt kell mondanom: alkothat(na) a parlament 77 nyelven kristálytisztán beszélő jogszabályokat is, ha azok, akiknek be kellene tartani vagy alkalmazni kellene, (akár felsőbb biztatásra) keresztbefekszenek neki. Csak egy példa: 1949-től Magyarországon Alkotmányban biztosított jog volt pl.: " 54. § (1) A Magyar Népköztársaság biztosítja a polgárok lelkiismereti szabadságát és a vallás szabad gyakorlásának jogát."

És ez így is volt? Pedig a jog kimondta... :(((

 

 

"Az elesettek, a bármely okból kiszorultak gondviseléséről pedig kutya kötelessége a társadalomnak gondoskodni. De nálunk szinte az egész lakosság -így vagy úgy- ebbe a csoportba tartozik!"

A teherviselő-képessége határáig. És mielőtt bárki odaad valakinek egy fillért is a közösből, kutya kötelessége (lenne) megvizsgálni, hogy tényleg rászorul-e! :)

 

"jurator"

Hát így is lehet középkoriasan írni, de ha kérhetném az eredeti, római írásmóddal: iurator. :)

Előzmény: \"szaki\" (219)
\"szaki\" Creative Commons License 2007.08.29 0 0 219
jurator írja:
"Ha már egyébként "álmodozunk" :), akkor én egy olyan rendszert tartanék jónak,..."

Rossz úton jársz! A mai "katyvasz" alapvető problémája -szinte minden területen- a kivétel szabály alkalmazása. Ez arra alapoz, hogy törvények, jogszabályok olyan mennyiségű "kivételt" alkalmaznak, amely szinte nyomonkövethetetlen. Leginkább az egyszerű állampolgárnak! Ebből kifolyólag rengeteg a visszaélés, kibúvó, baksis és korrupció!
Pedig a munka becsületének helyreállítása és ezzel párhuzamosan annak értékén való megfizetése gyökeresen változtatna a helyzeten. Merthogy a jövedelem (munkabér), az igénybevett szolgáltatások és a megvásárolt termékek összhangja biztosítja egy gazdaság fejlődését vagy éppen leépülését a társadalmat képező többsége számára.

Az elesettek, a bármely okból kiszorultak gondviseléséről pedig kutya kötelessége a társadalomnak gondoskodni. De nálunk szinte az egész lakosság -így vagy úgy- ebbe a csoportba tartozik!

A GÚLÁT A TALPÁRA KELLENE ÁLLÍTANI !!!!
Előzmény: iurator (213)
V43 1305 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 218

ha millió-egy bliccelő van, akkor mi a frásznak van a kaller?

 

Azért egy kaller nehezen tud ellenőrizni 5,6,7 kocsis vonatott.    

Előzmény: Törölt nick (209)
V43 1305 Creative Commons License 2007.08.29 0 0 217

50 évig szívom még ha minden igaz..................:)

 

én 55 évig még :-((((


Előzmény: trainzer (215)
Windows NT Creative Commons License 2007.08.29 0 0 216
Végre egy okos ember, okos vagy én is valahogy így gondoltam a kedvezménykérdést, bizony van olyan nyugdíjas is akinek , ha megkaphatnám csak egy évbe egyszer egyhavi nyugdíját akkor már nem lennének gondjaim.

Arra a hatalmas szép épületre amit parlamentnek hívnak, hát igen.

Előzmény: iurator (213)
trainzer Creative Commons License 2007.08.29 0 0 215
Azért nem olyan vidáman fizetem ki azt az 1000rest a retkes kocsikra Győrig ...... végülis ha nem lesz kedvezmény ,akkor vékkép nem fog senki vonatozni. kocsival 3an 4en sokkal olcsóbban kijön most is ,és legalább házhoz visz....... Végülis autopálya forevor ,a légszennyezés meg csak nőljön, végülis csak olyan 50 évig szívom még ha minden igaz..................:)

Ha 0% os lesz kkor az 2000 oda vissza 4000 inkább akkor ótó.............
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.29 0 0 214
nem vagyok hajlandó a begyöpösödött marhaságokkal tovább vitatkozni,

helyette megmutatom Neked meg a többieknek akik csak legyintenek azokon a középszerű, a szocializmusból ránk ragadt húgyszagú / kopott / rothadó dolgokon; hogyan lehetne

így: Svájc, SBB. van 800 megállójuk, ebből 620-at 5 év alatt felújítanak, mindezt 53 milliárd forintért (az első 30 Flirtöt 100 milliárd forintért vettük)

Neue Schweizer Bahnhöfe.

a minőségről: nyilván nincs majomkerítés, van viszont
- mindenhol integrált biciklitárolás, parkolás, csatlakozás
- minőségi burkolóanyagok, ülőhelyek
- svájci tisztaság és biztonság
- gondosan megtervezett megállók, színkódokkal a különböző funkciók, jegykiadó automata, elektromos információ
- sövények és fák telepítése (vö. dzsungel Törökbálint 4 éves megállójában)
- fényoszlop lesz az új jele a megállóknak 6-8 méter magas, akkor kapcsol be amikor az első vonat jön és akkor kapcsol ki amikor a legutolsó elmegyk
- olyan világítás, ami úgy lett tervezve hogy ne vonzza a bogarakat stb.

(képek lejjebb)


szerinted ha 15 Flirt árából felújítanánk mind a 12 elővárosi vonal összes vasútállomását, mennyivel nőne a bevétel?
szerinted 10-es, 20-as, 30-as éveiben járó generáció valóban a szocializmus levetett szutykos kerítését, igénytelenségét várja el?

szembe kéne nézni végre a tényekkel: a MÁV annak vezetőivel együtt a múltban él, igénytelen, középszerű megoldásokat alkalmaznak.
ráadásul az egészet áthatja a korruptció, a nemtörődömség, a folyamatos csúsztatás és hazudozás, a közpénzek pazarlása


tetszik nem tetszik, EZ az, amit a kerítés reprezentál.
meg a szegények százezreit akiknek az a néhány száz forint is sok. faszagyerekek vagytok MÁVosok!

kiváncsi vagyok Eiffel mit szólna világhírű épülete mellé odahányt alukerítéshez! vagy a franciára ne legyünk büszkék, építsünk jau' van a z'ugy módon, magyaroschan? elképesztő


egy


2


3
Előzmény: Törölt nick (212)
iurator Creative Commons License 2007.08.28 0 0 213

Valóban, ezt a kedvezményrendszert nagyon át kellene gondolni. Ugyanakkor - különösebb pártpolitizálás nélkül - azon a véleményen vagyok, hogy ameddig a nyugdíjasok csoportja ekkora, és ilyen könnyedén befolyásolható választói erőt jelent, addig semmit nem fognak tenni a kedvezményeikkel (hiszen azt a lépést a másik oldal azonnal és keményen politikai térnyerésre használná ki).

Ha már egyébként "álmodozunk" :), akkor én egy olyan rendszert tartanék jónak, ahol a nyugdíjasoknak az arra szociálisan rászorult része kaphatna meglehetősen korlátozott számú ingyenes utazást, illetve továbbra is az orvos adhatna hitelezett jegyet indokolt esetben.

A hallgatók esetében megint csak megvonnám a mai, alanyi jogon járó kedvezményt, bár ezért valószínűleg többen is a fejemet követelnék... :) Megint csak rászorultsági alapon, sávosan, az ingyenestől a - mondjuk - 25%-os kedvezményig 4 csoportban lehetne kedvezményt adni a lakhely és a tanintézet között; más helyre való utazáshoz pedig mondjuk 50%-os kedvezmény mindenkinek, akinek családjában az egy főre jutó jövedelem nem éri el a minimálbér kétszeresét.

Az a véleményem ugyanis, hogy ma sem az állam, sem a vasút nem képes anyagilag alanyi jogon járó kedvezményeket fenntartani, és nem is kell ilyeneket adni olyan embereknek, akik egyébként vidáman meg tudnák venni a teljes árú jegyet.

 

"(a 2-es metró Kossuth téri megállójánál található eme intézmény akinek "dolgozóitól" vonnám meg legszívesebben a "kedvezményeket")."

Ugye a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara mellett szervezett Állandó Választottbíróságra gondolsz? :)))))))))))))))))))))))

 

"van egy érzésem páros lábbal rúgnának ki Szlovákiából"

Ugyanúgy mehetsz, mint ahogy ők jöhetnek ide.

Előzmény: Windows NT (205)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.28 0 0 211
namégegy dolog

a múltkor a Nyugatiból mentem IC-vel és az IC is a kerítés mögötti részen állt
ehhez képest a nyitott kapun simán átsétáltunk, közel s távolban senki

lehet hogy pár év múlva ebből is "liftügy" lesz?
http://index.hu/politika/belfold/budapest/lift070827/
Előzmény: Törölt nick (210)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.28 0 0 210
nem beszélve arról hogy az egésznek semmi értelme, ha nincs minden egyes állomáson ugyanez a rendszer bevezetve, mert így kell kaller is

most akkor vagy van kaller akinek a fülét rágjuk hogy végezze rendesen a dolgát, vagy békarákoson is felszereljük az alukerítést a sáros "peron" mellé

bravó

--

egyébként meg fogadjunk, hogy ha ebből a 35 milkából mondjuk a nyugati elővárosi vonalakon minden hónapban levágnák a dzsungelt, ezáltal csökkenne az emberek undora; netán' le is söpörnék a peronokat; szóval fogadjunk hogy ugyanekkora bevételnövekedést okozna az a tény hogy páran visszaszoknának a vasútra

--

egyébként a kerítés támogatói szerint önmagában ez a börtönhangulatot árasztó megoldás az utasszám növelése vagy csökkenése irányába hat? költői kérdés volt...
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.28 0 0 209
hogy is van ez?


ha millió-egy bliccelő van, akkor mi a frásznak van a kaller?

amúgy meg olyan baromi sok bliccelő nem lehet, mert amikor megyek a vonattal, kb. 80 %-a ÜRES


azt pedig még mindig nem hiszem, hogy 35 milkát ér 100 méternyi alukerítés...

a kritikám/kritikánk egy része abból ered amilyen totalitariánus megoldást (kerítés) sikerült az illetékeseknek találni! tényleg ilyen országban akarunk élni?


Előzmény: Törölt nick (200)
Törölt nick Creative Commons License 2007.08.28 0 0 208
Előzmény: monor-21 (194)
Windows NT Creative Commons License 2007.08.28 0 0 207

Olvasd át mégegyszer!

 

Az 50 % a nyugdíjasokra vonatkoztattam és nem a diákokra.

Előzmény: trainzer (206)
trainzer Creative Commons License 2007.08.28 0 0 206
Ha csak a suli és alakóhely közt marad meg az 50 % a fél egyetemista társadalom bliccelni fog csoportosan......... azzal nem nem tudnak mit kezdeni.......Mellesseg vonat helyett mindenki járjon kocsival ha nem suliba megy? .........okos hozzáállás........ A tetves régi rendszerben érdekes, hugyér-sz@rér mehetett a diák mindenhova..........

Szóval kell az 50 %mindenhova. A bérlet lakhely és suli közt meg 90. nagyon hlyes h visszatették.........
Windows NT Creative Commons License 2007.08.28 0 0 205
Épp azt írtam, hogy nem irigylem a nyugdíjasoktól, de fizessenek én is ezzel értek egyet, mert nem járja az, hogy hát igen amit írtál, reggeltől estig utaznak és a dolgozónak aki fáradtan megy haza annak nem jut ülőhely, hát igen én nyugisan akár 50 %-ot is fizettetnék velük.

A diákok kérdése a tandíjat azonnali hatállyal eltörölném az biztos, de az sem járja, hogy úgymond hobbiutazáshoz is felhasználják, én meg nem tudok sehova menni épp a rengeteg kedvezmény miatt, nem azért írom mert irigykedni akarok frászt, de szerintem tényleg sok a kedvezmény, szóval nem megszüntetni akarom a diákok utazási kedvezményét, hanem csak azt, hogy az iskola és a lakóhelye közé szóljon a kedvezmény. Na persze már írtam máshonnét vennék el utazási kedvezményeket, de ez már politika lenne. (a 2-es metró Kossuth téri megállójánál található eme intézmény akinek "dolgozóitól" vonnám meg legszívesebben a "kedvezményeket").

Nem tudom nyugaton adnak egyáltalán ennyi kedvezményt pl: Németországban szerintem nem.

Na igen a magyar igazolvány ez a másik kérdés, sajnos akármilyen szomorúan, de ki kell mondani nem magyar honpolgárok, a történelmi elszakításokról stb. nem mi tehetünk, értem itt az alatt, hogy sok határon túli hazánkfia főleg délkeletről, ha átjönnek szinte mindent kapnak házat stb. én megértem szegénység van nagyobb mint itt, de azért ez nem járja, érdekes, hogy belőlünk kipréselnek minden adót, járulékot, ő nekik meg ingyen osztogatják a házakat és mindent kapnak, hát igen arra lennék kíváncsi, hogy én mikor kapok valamit az államtól pedig én itt születtem stb. szóval eddig tőlem csak elvettek. Ha lehetne választani akkor inkább akkor a diákigazolvány korlátlan használata tetszés szerinti útra mint magyar igazolvánnyal ingyen utazgatni.

(Zárójelbe megemlítem, hogy már kiszorítanak a munkahelyekről is a szlovákok, erdélyiek stb. arra is kíváncsi lennék, hogy én mehetnék e Szlovákiába dolgozni, van egy érzésem páros lábbal rúgnának ki Szlovákiából)

Ezen már rég elgondolkoztam, lehet mi magyarok vagyunk alulfizetve az árak meg rendes nyugati szinten kezdenek lenni sőt sok esetben meg is haladják a nyugati árszintet.
Előzmény: Törölt nick (204)
Windows NT Creative Commons License 2007.08.28 0 0 203
Igen a szocializmusban rettentő nagy volt a dotáció ez biztos, ezt nem lehet tartani az is.

A szolgáltatás megfizetése az valóban nem vissza fejlődés, de ezek a kerítések, kapuk elég elvetemült kinézetük van.

Hát igen a vasút kaphatna már végre többet, de visszafejlesztik rendesen.
Ezeknek a mellékvonal megszüntetéseknek lesz még böjtje.
Előzmény: monor-21 (201)
Windows NT Creative Commons License 2007.08.28 0 0 202
A birkák közé nem sorollak be, nem terád értettem.

Elég szomorú, hogy ilyen kényszerintézkedést kell hozni, viszont nem értem, ha a bejárók bérletét fizeti a munkáltató akkor miért bliccelnek? viszont hallottam olyanról, hogy a delikvenssel (munkavállaló) első az volt, hogy aláírattak vele egy papírt, hogy nem tart igényt az utazási hozzájáruláshoz, nem tudom, hogy igaz e, de a mai világban eltudom képzelni.

Itt az is baj, hogy olyan kedvezményeket ad az állam, itt gondolok a nyugdíjasok ingyenes utazására amit egyáltalán nem irigylek, de ezt is annak kell kifizetnie aki teljes áru jegyet vesz, mert valahol be kell hozni valamennyi összeget legalább, valahogy így vagyok a tanulók kedvezményeivel is, ezt sem irigykedésből, de valahol ezt is be kell hozni, ez az, hogy ettől nem lesz olcsóbb a jegyár. Persze én ezt máshonnan hoznám be, de az itt már politika lenne.

Viszont egyetértek azzal az intézkedéssel, hogy a tanuló csak az oktatási intézmény és a lakóhelye között kapjon kedvezményt, én valahogy úgy vagyok ezzel az egésszel, hogy én nekem pont ezen sok kedvezmények miatt kell többet fizetni, ha valahova utazni akarok.

Drasztikusnak hangzik amit írtam, de úgy érzem van benne igazság, szerintem, ha nem bliccelnének akkor lehet nem is kerülne ennyibe a jegyek ára?!
Mint lásd BKV, de ott rosszabb a helyzet mert két megállóért is annyit fizet az ember mintha végigutazom az egész vonalat.

Szerintem drágák a jegy árak, de nem megfizethetetlenek. Igen lassan elérjük a németországi szintet.
Előzmény: Törölt nick (200)
monor-21 Creative Commons License 2007.08.28 0 0 201

Szerintem nem visszafejlődés hanem előreléps az, ha egy szolgáltatás igénybevételét annak biztosítom aki a szolgáltatás árát megfizeti.

 

A szocializmus sajátja volt a mindent ingyen vagy jelképes összegért adni.

 

Véleményem szerint a társadalom döntse el, hogy adójából nem csak a börtönöket és rendőröket, katonákat, stb. tartjuk el, hanem a vasutat is.

 

akkor nem kell jegy.

Ha nem kell jegy akkor nincs mit ellenőrizni.

Akkor nem kell ketrec se.

 

 

 

 

Előzmény: Windows NT (199)
Windows NT Creative Commons License 2007.08.28 0 0 199
Bocs, de nem kéne visszafejlődni, én azt hittem előre megyünk, de sajna rettentő nagy a visszafejlődés, következő az lesz, hogy jegyre kapjuk a cukrot és minden mást.

Őszintén az se tetszik, hogy visszajöttek a régi megszólítások, láttam levelet amin ilyen volt a megszólítás ......úrhölgy, a hajam az égnek állt tőle, a 21 században már szerintem nem kéne ilyen és ehhez hasonló megszólításokat és intézkedéseket hozni.
Előzmény: monor-21 (194)
Krtek Creative Commons License 2007.08.28 0 0 197
Ezen a héten igen szűkre nyitják reggelente a ketrecajtót. A diákok még nem is jöttek vissza.
Előzmény: exmv (196)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!