Na a hétvégén csinálok néhány fotót és berakom ide, ha el nem felejtem. Egyébként a Köröshegyi völgyhídnál (a rávezető szakasznál) is hasonló (süllyedéses) problémák adódtak, ott most azzal próbálkoznak, hogy több emeletnyi magas töltést csinálnak, hogy elsüllyedjen aminek el kell, aztán majd lefaragják a felesleget. Azért késik az út, mert meg kell várni, hogy minden a helyére süllyedjen...
"Kóka János azzal indokolta döntését, hogy a pályázók több mint felét kizárták a versenyből, valamint felmerült, hogy bizonyos pályázók pótmunkák utólagos megrendelésének reményében kínáltak kedvező árat."
Hát de ha az úttal kapcsolatban valamire szükség lesz, az legyen benne a tenderkiírásban, és akkor nem kell utólag megrendelni baze. Vagyis ha jó volt a tenderkiírás, akkor miért nem lehetett kihirdetni a legjobb érvényes ajánlatot tevőt győztesnek?! Ha meg az volt a baj, hogy túl drága, akkor mondják azt. Mondjuk akkor meg kéne magyarázniuk, hogy eddig a kétszer annyiért épülő út miért nem volt túl drága. Ej, csak az jön ki, hogy a kiíró/bíráló a ludas az ügyben. Vagy meg nem is olyan sürgős/fontos Magyarországnak az autópálya-építés?!
A Vegyépszer kettő közül volt olcsóbb, nem a 6 közül a legolcsóbb."
Na akkor lássuk:
"A Betonút-Vegyépszer által alkotott Zala-Somogy Konzorcium például 41,4 milliárd forintos ajánlatot nyújtott be a tender második fordulójában, ami a legkedvezőbbnek bizonyult, ezt még korábban Tímár Gyula, a Vegyépszer Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte az MTI-vel.
A közbeszerzési eljárás első fordulójában hat konzorcium adott be első árajánlatot. Közülük akkor a legalacsonyabb árat, 41,74 milliárd forintot az osztrák Granit és a szlovák Doprastav konzorciuma (Grando) ajánlotta. Mögöttük végzett a Strabag-Hídépítő páros 45,8 milliárd forinttal, míg a Swietelsky-Bilfinger konzorcium 46,26 milliárdot kért. A Vegyépszer és a Betonút konzorciuma 46,29 milliárdjával következett, míg a legdrágább ajánlatot 49,9 milliárddal illetve 48,84 milliárddal a Viadom-Porr-Terrag-Asdag konzorcium és a COLAS adta be."
Tehát a Vegyépszeré a legolcsóbb ajánlat a hat közül.
-Tehát azt mondod, az "Ez siker." azt jelenti, hogy végre sikerült olyan nyomvonalra tervezni az otópályát, ahol olcsóbb? :DDD-
Azt mondom, hogy autópálya és autópálya (vagy nyomvonal és nyomvonal) közöttt még kis hazánkban is óriási különbségek vannak. Minden bizonnyal senkit sem lep meg, ha a Balatonon egy diszkóban kicsit drágább a sör mint a közértben, körülbelül ilyen termék az autópálya is, nem mindegy, hogy hol kéred... :)
A hozzászóló az átlagos magasságot írta. Minden bizonnyal jó magasan van arrafelé a talajvíz (még a kánikula alatt is volt jócskán itt ott egy-egy tavacska a gólyák, gémek és kócsagok nagy örömére) ezért aztán ami nehéz és nem töltésre épül (lásd még vasút) az előbb utóbb elsüllyed... A Keleti főcsatornán átívelő hídnál becslésem szerint jóval meghaladja a 10 métert.
Mûsorvezetõ: - Azt milyen tényekre alapozva nyilatkozta a Népszabadságnak csütörtökön, hogy - idézem - az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel. Kire és mire gondolt? A Wekler-, vagy a Demszky-ügyre, vagy valami egyéb is a tudomására jutott, amit egyelõre nem tárt a nyilvánosság elé?
Medgyessy Péter: - Lehet, hogy ez a szöveg eredetileg úgy hangzott, hogy tele vannak zavaros ügyekkel. Lehet, hogy úgy hangzott, hogy lehet, hogy tele vannak korrupciós ügyekkel. Tulajdonképpen nem merünk mi igazán õszintén fogalmazni. Ha végig engedik mondani a mondanivalómat, akkor el fogom mondani, hogy ez a magyar közélet nem szereti az egyenes és világos beszédet. Nem szereti, mert úgy gondolja, hogy valójában mindig lehet valamifajta ilyen sumákolással csöndes kis kibúvó válaszokat keresni. Ez egy nagyon durva megfogalmazás, én ezt nem vitatom. Nem mondom azt, hogy más pártban nem volt ilyen. Én csak azt mondom, hogy ezeket a kérdéseket minden pártnak saját magának kell rendeznie. Az SZDSZ-nek is rendezni kell. Szembe kell nézni azokkal a zavaros ügyekkel - akkor fogalmazzunk így -, amelyek ma körbeveszik, körbelengik…
"Úgy 5-6 méteres töltésen megy az egész tele alul és felüljáróval, pedig elég sík a vidék..."
Síkvidéken minek az 5-6 méteres töltés? Ez még dombvidéken is méretes. Talán hogy ne legyen túl olcsó? Vagy a hozzászóló valamelyik híd kötnyékén járt?
Csillag Istvánt beidéznék a Bitvai-ügyben A vád szerint ötven millióval akarták megvesztegetni a volt minisztert 2006. augusztus 3. 12:07 Néző László Tanúként szeretné meghallgatni az ügyészség Csillag István volt SZDSZ-es gazdasági minisztert abban a vesztegetési ügyben, amelyiknek Bitvai Miklós az egyik vádlottja. A vád szerint Bitvai 50 millió forintot kért Kulcsár Attilától, hogy – Csillagon keresztül – elintézze: a Magyar Fejlesztési Bank ne adjon hitelt a Pannonplast menedzsmentjének.
Az SZDSZ adta az elmúlt négy évben a közlekedési minisztert, így az ő felelősségük az autópályák indokoltnál magasabb összegű megépíttetése. A SZDSZ egyébként ma nyíltan beismerte, hogy elherdált 100 millárdot a költségvetésből. Döbbenet..hogy még mindig kormányon vannak.
Valószínüleg autópálya és autópálya között van különbség még hazánkban is. Hetente látom, ahogy a Debrecenbe vezető rész építik. Úgy 5-6 méteres töltésen megy az egész tele alul és felüljáróval, pedig elég sík a vidék, mégis "hegynyi" mennyiségű anyagot kellett szállítani több mint 100 km-ről...
Tehát azt mondod, az "Ez siker." azt jelenti, hogy végre sikerült olyan nyomvonalra tervezni az otópályát, ahol olcsóbb? :DDD
Tegyük gyorsan hozzá, hogy persze az elmúlt 6 évben folyamatosan túlárazva épültek az autópályák, és eszméletlen magas áron ment a közbeszerzés, akármirlyen termékről, szolgáltatásról is legyen szó. Ha ezen Kóka ténylegesen változtatni akar, az üdvözölendő.
Valószínüleg autópálya és autópálya között van különbség még hazánkban is. Hetente látom, ahogy a Debrecenbe vezető rész építik. Úgy 5-6 méteres töltésen megy az egész tele alul és felüljáróval, pedig elég sík a vidék, mégis "hegynyi" mennyiségű anyagot kellett szállítani több mint 100 km-ről...
- megjelent egy hír, s te mint valami bennfentes, rögtön nyitsz egy topicot, mint aki bármit is tud a dolgok tartalmáról... Ez nevetséges, bár tőled megszokott.
- avagy bennfentes vagy? Meglepne.
Nem volna egyszerűbb egyetlen gyűjtőtopicot nyitnod, mondjuk "Bassza meg az Isten az SZDSZ-t!" címmel? Nem kellene konkrétumokkal bajlódnod...
"Korábban több mint 2 milliárdból épült 1 kilométernyi szakasz, most az ajánlatok kilométerenként 1 milliárd közelében vannak. Ez siker. Ragaszkodom ahhoz, hogy végre tényleg le tudjuk szorítani az autópályaépítés költségeit." hát, ez hihetetlen. Négy éven keresztül nem tűnt fel nekik, csak most.
Ilyen az, amikor szakértők vannak a kormányrúdnál...
"„Nem szeretném, ha hibáznánk. Korábban több mint 2 milliárdból épült 1 kilométernyi szakasz, most az ajánlatok kilométerenként 1 milliárd közelében vannak. Ez siker"
Micsoda önkritika! Eddig kibaszarintottak az ablakon km-enként legalább egy milliárdot, most meg, hogy egy milliárdos km ajánlat van, nem hoznak döntést. Tróger egy banda ez, és még ezeknek tapsolnak...