Egy lakótelep emlegetésekor a legtöbb embernek szürke háztömegek, lehangoló, sivár falak jutnak eszébe. Nem minden lakótelep ilyen. Néhány egészen kisvárosias jellegű, parkokkal, fákkal, játszóterekkel, virágokkal. Ilyen a ferencvárosi József Attila lakótelep is, amely talán a „legzöldebb lakótelep.”
Ezt a topikot a József Attila lakótelep iránt érdeklődőknek ajánlom, elsősorban a telepen élőknek, de természetesen bármely más érdeklődőnek is!
Te engem ennyire butának tartasz és azt feltételezed, hogy mindig kérdezek?:)) Tudod, egy jó kereskedő az értékesítés során csak kérdez. És ez nagyon jól működik más területen is:))
De ha te itt laksz, akkor parkolhatsz a zonan belul. Szoval a kiszoritott P+R-esek helyet atvehetik a P+R-esek altal kiszoritott zonan kivul lakok. Igen, adtak a sz.rnak egy pofont. :)
Szép világos, de nem túlzás? Kb olvasni tudok a szobámban a az új világítástól. Nyáron lesz majd csak érdekes, mikor nyitott ablaknál aludna az ember, már ha tud ennyi fénytől.
területnek ott van pl. a volt katonai iskola területe a fradi pályával szemben, de persze sokkal egyszerűbb kibaszni pár parkolóautomatát , büntetni és megsarcolni a lakosságot
Ha tudnál szöveget értelmezni, láthatnád hogy a rendszer alapvetően jó lesz szerintem is. (Mit is lehetne kitalálni erre, mikor a megoldandó feladat mindössze annyi, hogy a napközben ide parkolókat elijesszék? Egy rutinos majom is megoldotta volna)
Mindössze a 20-30 (77?) ezer forintos éves különadóval van bajom.
Itt már ne figyelj seva1971, mert csak belezavarodsz és megint visszakérdezgetsz. Ezt már másoknak írom.
Az, hogy vannak családok ahol több autó van, arra csak azt tudom mondani, hogy sokkal többnél nincs egy sem. Sőt, szerintem eddig is meg volt oldva éjszakára a parkolás, amikor már nem voltak itt a metróhoz érkezők.
Attól nem lesz kevesebb autó a lakótelepeken, hogy fizető övezetté nyilvánítják a parkolóinkat (legalábbis amíg adnak az autóknak engedélyt - köszönjük szépen kedves önkormányzat a nagylelkűségedet!).
De hogy ezt a lakosok lehúzása nélkül nem lehet végrehajtani, az már olyan jó kis magyar közigazgatásos.
Továbbra sem látom a javaslatokat, hogy lehetne megoldani azt a helyzetet, hogy a lakótelep metróhoz közel lakói ha hazaérnek
munkából, le tudjanak egyáltalán parkolni. Mert hogy most nem lehet.
Az első terv az, hogy most lesz egy sáv, ahol effektíve nem lehet parkolni külsősnek, és az a feltételezés, hogy nem fog reggelente 15 percet gyalogolni. Ha majd fog, és a probléma arrébb tolódik, akkor lehet növelni a parkolási területet.
ETTŐL függetlenül tényleg vannak hiányosságok, amik nem szorosan a parkolóórákhoz kapcsolódnak.
- vendég/szülő/stb. fogadása
- második autó problémája (megjegyzem, nagyon örülök, hogy van, akinek két autója van, de a parkolóhelyek tekintetében valójában még az egy hely sem jutna mindenkinek, szóval ez kicsit a járni jár, de nem jut)
- lakás bérlők illetve tartózkodási címmel rendelkezők problémái
Fel kell emelni a benzi arat, az mukodott par eve. Eves kozoteruletfoglalasi dijjat az autojukat allandoan kozteruleten taroloknak. Vegyen, bereljen garazst valahol. Egy auto se legyen ingyen. :) Tul olcso autozni, tul sokan engedhetik meg maguknak. Ket metromegallo is van a kozelben, egyszeruen semmi nem indokolja, hogy ilyen sok autot tartsanak a telepen.
Egyfolytában kritizálsz és azt hajtogatod, hogy a 2. autó. Elfogadom. De te milyen megoldást tudnál kitalálni, hogy ne legyen ennyi autó a telepen? Hibákat észrevenni a legkönnyebb!
Én nem emlékszem, hogy azt mondtam volna, hogy rossz, amit kitaláltak. (Az, hogy ezek szerint ez 3 évig tartott, talán már kifogásolható.)
Viszont ha kegyeskednek lakásonként kettő autóra engedélyt kiadni, akkor miért kell a másodikat megsarcolni? Ráadásul minél régebbi, annál többet kell fizetni rá. Én nem látok 10, de még 5 milliós (pillanatnyi) értékű autókat sorakozni az ilyen lakótelepeken, hogy röhögve kifizetnék utánuk a díjat. Ebből kiindulva feltételezhetően ezek a 2. autók ott fognak parkolni, ahol már nem fizetős, tehát ismét lehetnek olyan helyek, ahol valaki hazaérve nem tud megállni. Erre a pontra érve ismét el lehet kezdeni a "nem lehet mindenkinek jó" szlogent, de ez ugye a végtelenségig fűzhető.
Tehát a sarcoláson kívül más értelmét továbbra sem látom a meghozott határozatnak ebben a formában, a 2. autókra nézve.
Innen nézve talán mégis lehetett volna jobb megoldást találni.
Logikus a gondolatmenet, de az az igazsag hogy aki itt lakik az meg ugyse tarolja az utcan, kozteruleten, a telepen a kocsijat napkozben, hiszen o is dolgozni ment vele ... tehat pont van hely a P+R parkolasra. Akkor mi is a gond? :-) Egyebkent tenyleg a berlok meg a beljebb lakok fogjak megszivni, mert vagy nem all meg a videki hanem beljebb megy a varosba vagy a telep belsobb reszen all meg. Kevesebb kocsi a varosban nem lesz tole.
Az igaz, hogy sok lúd disznót győz, de vagy nagyon kevés a lúd, vagy sok a disznó. Én már belefáradtam a sok észrevétel közlésébe, mert úgysem az történik, ami nekünk jó, hanem ami fentebb jó.
Nézd, három éve megy a beszélgetés a témában. Volt vagy 1000 lehetőség, ahol hozzá lehetett szólni, akár személyesen, akár emailben, facebookon, stb. Most végre
történik valami. Olyan megoldás nincs, ami mindenkinek jó lenne, viszont valahol el kell kezdeni, aztán majd később lehet finomítani. Sokaknak az is probléma, hogy
EGY autóval nem tudnak leparkolni nem hogy a házuk előtt, de több utca távolságra sem.
Aki ide költözött a lakótelepre, az pontosan tudja, hogy a lakótelep NEM ennyi autóra épült, ha minden családnak lenne csak egy autója, már akkor sem lenne megoldható
Ne haragudj, erre aztán tényleg nem lehet mit mondani, csak magamat idézem: "Ezért tart itt az ország. "
Akit meg zavar a kivitelezés az szépen reklamáljon a megadott elérhetőségeken, aztán hátha kapcsolnak, hogy nem lehúzni kellene az adófizetőket, hanem élhető országot teremteni.
:) Akkor biztosan én személyeskedek. Hadd idézzelek: " Ő majd este 6 után parkol le és 8 előtt elmegy dolgozni. Ennyi! "
Tehát ki is a paraszt? Láttad már, hogy az országban hányan dolgoznak rendszertelen időpontokban, vagy több műszakban?
De hogy az eredeti témánál maradjunk, mindössze annyit kellett volna tenniük, hogy a kettő -általuk engedélyezett- autóra 2-2 ezer forintot kérnek, aztán "mindenki boldog".
Neked meg csak annyit, hogy elolvasod és a lényeget megpróbálod kihámozni, de a szövegértés láthatóan már nem a te asztalod. Az összefogás helyett oktató hangnemben idehánysz valamit a saját kis szaros életedből kiindulva. Aztán még parasztozol is...
Tehát az neked rendben van, hogy ha egy családtagodnak is lenne kocsija, az fizessen akár 77 ezer forintot évente ahelyett, hogy a "lakásonkénti két autó" jelképes összegért parkoltatható lenne ott, ahol laksz.
Tudod hányféle élethelyzet van a tiéden kívül? Nem mindenkinek opció, hogy az év minden hétköznapján elmegy otthonról reggel nyolc előtt és majd este 6 után megy haza. Csak azt nem értem, te miért ezen rugózol, vagy neked mitől lesz jobb, ha mások befizetnek évente több tízezer forintot?
És ami talán fontosabb, ha azt akarjuk megszüntetni, hogy az "idegenek" előttünk tegyék le a kocsit, akkor ehhez miért kell újabb adót befizetnünk?
Így van, egy autóm van. De a másodikra neked sem kell fizetni este 6 és reggel 8 között. És pont örülök annak, hogy így lesz, mert pl a házunk előtti területen idegenek teszik le a kocsit és mennek a metróhoz, villamoshoz.
Ő majd este 6 után parkol le és 8 előtt elmegy dolgozni. Ennyi! Hiszen ebben az időszakban nem kell díjat fizetni. Ja és szombaton déltől hétfő reggel 8-ig szintén. Akkor mi is a gond?