Oké. Tehát akkor, Besenyő szerint a Racer egy elb...t-tul jól sikerült gép, és ezt nem azért mondja, mert bármi, hanem mert tényleg szeret vele repülni. Épp ma volt vele először úgy igazán műrepülni és így is nagyon tetszett neki. Ez pedig azt gondolom tényező.
A Phantommal magam is repültem, és azt kell mondjam, hogy nagyon kényelmes, jóindulatú és harmonikus gép.
Nem is tudom, mivel kellene összehasonlítsam, mert ha azt mondom hogy DA-20-hoz képest tök más dimenzió, még megsértenék valakit, de akkor is az.
Gyors, pontos manőverekre képes és vakon is bedugóztathatod, biztos lehetsz benne, ha nem is csinálsz mást, csak elengeded a botot 3 másodpercen belül csak magadhoz kell húznod és kijött a dugóból..
De ez csak egy példa, sorolhatnám még.
Ha valaki pl órát akarna vele gyűjteni, arra meg nem nagyon talál olcsóbbat, meg még meg is tanul repülni..persze nem úgy mintha Z-726-ossal edzene, de az meg már egy más világ..
hogy a szárny beépítési szöge 0 fok, (és itt már kezdődhetne is a fikázás, mert kb 2 évbe tellett míg megértette András, hogy nem gyártanak ilyen gépeket 0 fokkal, kell adni neki egy kis állásszöget.)
Gyártanak, csak az a legkisebb piaci szegmens, a műrepülőgépeké. Ott lehetőség szerint a törzs hossztengelyében van a szárny fő húrja, de legalábbis párhuzamos vele. Miért? Mert úgy néz ki jól a repülés a külső szemlélő számára, ha a gép az orra után repül :-)
Na végre egy kis hasznos bejegyzés a topikban:-) Köszi! Mindenesetre egy ilyen kis országban ahol mindenki ismerhet mindenkit, nagyon nehéz személyes konfliktusok nélkül írni ahogy látom. De hidd el, bármilyen más cég életébe ha belelátsz, ezek az általad igazságtalannak vélt dolgok mindenhol megvannak. A munkáltató nem jó tündér, kihasználja valaki tudását és ha nincs már szükség rá elküldi. Ez természetes dolog, főleg amikor fejlesztő projektek vannak, hiszen a fejlesztés lezárultával már nincsen szükség rá. De igazából ezt minden mérnök és szakember tudja a nagyvilágban és fel kell hogy tudja mérni. Probléma megoldó menedzsereknek is nevezhetnénk ezeket a fejlesztőket. Ők is csak egy rövid ideig vannak egy cégnél amíg kivezetik a válságból pl. Minden cég életében a legfontosabb a termék. Egyik vezető ilyen, a másik vezető olyan módon próbál eljutni a tökéletes termékig. (ami persze nincs sosem)
Mindenesetre amit írtál a gépről azok érdekes infók nekem. Biztos szerencsésebb volna ha repülős ember csinálna egy ilyen céget, de nagyon ritka együttállások kellenek ahhoz hogy valaki a repülésben is jártas legyen és a menedzselésben is. Ráadásul annak kell örülni ami van. Ahogy viszont soraidból kivettem végül is egy egész jó gép kerekedett ki a dologból, ennek örülök.
Arról van valakinek infója, hogy ezek az új kompozit anyagok vajon mennyire lesznek tartósak? Mert erről sok ellentmondást lehet olvasni egyenlőre.
Nem, semmilyen Corvusszal sem repültem, csak kiakadtam azon, hogy aszontad, a bkv honlapja milyen jó, pedig az aztán nagyon nem jó. Ha egy repülőgép annyira felel meg a szabványoknak, mint a BKV honlap, én ugyan nem repülnék vele.
Tudni kell pár dolgot a cégről és a gép(ek)ről. Az első gépek a Corone-k nagyon jó repülőtulajdonságú gépek. Kicsit magasan hordják az orrukat, köszönhetően annak, hogy a szárny beépítési szöge 0 fok, (és itt már kezdődhetne is a fikázás, mert kb 2 évbe tellett míg megértette András, hogy nem gyártanak ilyen gépeket 0 fokkal, kell adni neki egy kis állásszöget.) A szerszám módosítva lett, ebből lett a Phantom, és az mégjobb gép. Repülésileg. Emelkedik mint a bolond, jó a siklószáma is. ( a Pirátéhoz hasonló a szárnyprofilja) Nagy csűrők kis sebességnél is jól irányíthatóva teszik. A műszaki tartalommal vannak gondok, szerintem még mindig, ahogy a repnapi kiállított gépen láttam, de ezekre nem térnék ki.
A hiba a Corvusnál ott van, hogy a cég vezetőség mindnet megtesz a cég és saját maguk lejáratásáért. Na meg hogy igazándiból egyik sem repülős ember. A Gecse egyáltalán nem, András meg csak egy kicsit az. Nem láttak bele soha az üzemeltetésbe, a javításokba, a repüzemek lebonyolításába, esetleg klub életbe és az egymásra utaltságba. Ebből következik az, hogy amikor Őri Feri lezuhant, Gecse rögtön nyilatkozott a tv-nek, hogy ez csak pilóta hiba lehetett, mert a géppel nem volt semmi baj... Másnap szinte mindenki -akinek volt gyomra az idegtől hozzászólni- lecseszte, hogy hogyan lehet ekkora barom, hogy ilyet nyilatkozik, amikor a vizsgálat nem hogy nem zárult le, még el sem kezdődött. Ezzel sokakat magára haragított, de nagy ívben sz@rt rá és csak röhögött, hogy mit hőzöngünk. De mit várjon az ember egy "gazdasági szakembertől" aki azt sem tudja mi az a repülőgép, nemhogy mi az a repülés...
Meg mostmár csinálhatnak bármi jót, megbélyegezték magukat az előbb felsorolt dolgokkal, illetve azzal, hogy aki dolgozik nekik, kikaparja a gesztenyét, az utána feleslegessé válik a cégnél, mert Gecse szemével onnantól csak költséget jelent... és kigolyózzák onnan, vagy valami kreált dologgal, vagy megvárják, míg maga un bele a b@szakodásba és lelép.
No látod, ezekről a hasonló dolgokról beszélek ami értelmetlen. Nyilván intelligens ember értette a BKV-s hasonlatom és nem ragad le a lényegtelen dolgokon. Ez tipikus olyan mint a nyuszikás vicc: ha van rajt sapka az a baj, ha nincs az a baj. Megítélésem szerint így borzasztóan nehéz normálisan, egymást tisztelve beszélgetni bármilyen témáról is. De ennyi erővel felsorolhatnánk egymás összes helyesírási hibáját, nyelvhelyességi problémákat és minden egyebet. De gondoltam ez a topik talán nem a kötekedésről szól. Remélem nem tévedtem.
Tehát a kérdéseimre továbbra sem reagál senki, miszerint milyen a Corvussal repülni? Van itt olyan aki repült már vele és le is tudja írni a tapasztalatait?
Ne vegyél egyetlen sort sem kioktatásnak, nem annak készültek, egyszerűen csak a tisztább kép kialakítását segíti.
Hidd el, ahhoz képest, amilyen lehetne, nagyon is rendben van a színvonal. Valószínűleg nem látod (még) át azt, hogy itt olyan ember is jelen van aki, némi tudathasadásos jellemzőkkel bír és önmagával beszélget, vitatkozik, természetesen különböző nicknevek mögül. Működik itt hurrápromoció, a provokátori ténykedés és a beszólogatás is.
Ahogy én is korábban számtalanszor leírtam, egy valami nem működik, a Corvus őszintesége, tisztességes kommunikációja.
Néhány, a céghez közelebb álló ember írásaiból talán sejtheted is miért.
Ilyen ellentmondásos témában, ilyen háttér mellett pedig nem várhatsz ennél kifinomultabb kommunikációt egy szabadon használható beszélgető fórumon.
Mindezt megértem, hogy minden életben lévő dolog körül vannak problémák. Ez mindenhol így van, tökéletes dolgok nem léteznek. De ahogy én olvastam és ahogy említettem, nem az a probléma ha valakinek negatív véleménye van, hanem hogy olyan színvonalon ír, hogy az egy normál felnőtt embernek nem teljesen elfogadható........szerintem. Van egy határ amin ha átesik valaki, akkor pont az ellenkezőjét éri el mint amit szeretne. Nem okosnak és bölcsnek fogják tartani a véleménye miatt, hanem pont fordítva.
Mellékesen éreztem hogy én sem úszom meg kioktatás, vagy szolid csipkelődés nélkül :-))) De ha már itt tartunk a szavakkal lehet játszani. Mindenesetre nekem hosszú végigmondani mindig azt hogy repülőgép, nekem marad továbbra is repülő, amíg mindenki tudja miről beszélek addig nincsen gond :-) Ráadásul ilyen alapon a gulyás leves is rossz kifejezés, hisz nem a gulyásból készül. Úgymint a halászlé sem a halászból és a vadász ragu sem a vadászból:-)))
De talán beszélhetnénk a repülésről is. Van valakinek valós tapasztalata a szóban forgó gépekről? Tehát van itt olyan aki már repült vele és részrehajlás nélkül el tudja mondani hogy milyenek a tulajdonságai repülés közben? Elsősorban persze nem a Racerre gondolok.
Nezd, az egymas fikazasa meg lehuzasa az tipikusan abszurdisztani tulajdonsag. De itt sajnos tobbrol van szo.
Felreertes ne essek, a legtobbunk nagyon orult, amikor felroppent a hir, hogy a Kiskunsagon nem csak a guggolos bort csinaljak, hanem megprobalnak a szetcincalt magyar repulogepiparbol valamicsket osszehozni. Szep gep, biztos jo is, aztan felbuggyant 1-2 gyermekbetegsegrol is a hir, dehat melyik uj gep hozza elsore a megalmodott parametereket?
Aztan 3 eve tortent egy katasztrofa, ami kicsit felkavarta az allovizet, es egyre masra buggyan fel a materia. (Ennek csak egy eleme volt az Aero magazinban a H. Gy. - F.Cs.-fele levelvaltas, meg a topicban a szajkarate.)
A topiclakok egy reszenek, ahogy eszreveszem ez az, ami nem tetszik. En a magam reszerol annyit mondok, hogy csak egy dolog kellett volna: "Hu gyerekek, ezt nagyon elq...tuk." O.F. hozzatartozoit ez persze nem vigasztalna, de a hibaink beismerese az elso lepes ahhoz, hogy megfeleloen kijavitsuk oket.
A Racerrel mar talan helyrehoznak valamit, de a fenti mondatot meg mindig eleg sokan hianyoljak. Es pont emiatt fogjak fel ugy, hogy a Racer kulfoldi lajstromba tetele is egyfajta "menekules", pedig pont nem az. Mert talan az FAA ket het alatt tobb experimental bringat lat, mint az egesz magyar hatosag a nyugdijig. Szoval van rutinjuk az ilyesmi engedelyezeseben. Ha egy rakat .... lenne, senki nem utne ra a stemplit.
Erdekes egy helyzet, na. Ez is olyan joooo magyaros tortenet.
Ja es nem a repulorol tudunk meg tobbet, hanem a repulogeprol. Mar ha a Racerrol beszelsz. Rotter Lulu bacsi is megmondta, hogy a repulo az, aki repul, es a repulogep az, amivel.
Úgy érzem megfelelően elolvastam és sajnos egy független számára máshogy jön le a dolog. Nem tudom ki kicsoda, hiszen nem is lényeg ez. De az biztos hogy rengeteg indulat, gyűlölet, sértettség, és még sorolhatnám milyen rossz emberi tulajdonságok jönnek le a hozzászólások egy részéből. Ez pedig nem a Corvusról szól. De nyilván nem kezdek el vitatkozni senkivel, hiszen végeláthatatlan volna a többi olvasat alapján. A másik pedig hogy ismerem a Corvus honlapját, de mint mindenhol, a gyártó honlapja sosem lehet teljesen pártatlan. Hiszen mindenki eladni szeretne, egy honlap pedig a kereskedelem egyik fontos eszköze. Épp ezért volna szerencsés ha egy ilyen fórumon értelmes és hozzáértő megszólalásokból tanulhatnánk és tudhatnánk meg többet a repülőről. De sajnos ez igen reménytelennek tűnik. További szép estét!
Szép estét! Igen igazad van, bárkinek joga van hozzátenni jót is, rosszat is. De itt messze nem a Corvusról van szó, hanem néhány ember személyes problémájáról. Az pedig nem ide való. Ezzel csak ellehetetlenítitek a topikot. Az ilyen észrevételekre érdemes volna nyitni egy másik oldalt, vagy lerendezhetnék az érintettek egymással. Ez nyilván az én véleményem csak, de szerintem sokan osztanák ezt velem, csak azok az emberek már már valószínű nem olvassák ezt a fórumot, mert olyan alacsony a színvonala hogy megelégelték. Én adtam még egy esélyt neki, hátha az ittlevők jobb belátásra térnek. Ha semmit sem változik a színvonal akkor én sem innen fogok információkat szerezni, ennyi. Ezeket nem sértésnek írtam, csak észrevételnek. Üdvözlet mindenkinek!