E jó, hogy gonoldsz azokra is akiknek nem erős idegzetű a gépük. Viszont annyira meg ne butítsd le, hogy tényleg csak terepasztal vagy még ahhoz se hasonlló pályá legyen. alj növényzetet rakj a pályába. Remélem valamikor phontanka kirakja amit eddig csináltam és az is feldobja majd a pályát. Még fogok csinálni jópár kiegészítő objektumot.
Én arra gondoltam, hogy két formában fogom kiadni a 46-ost. Az egyik a jelenlegi színvonalú, minden openBVE-kompatibilis PC-n jól játszható 'low detail' változat lesz, a másik pedig egy 'HD' változat, amiben többek között a terepet is nagyjából valóságosan szeretném reprodukálni, és abban túl is fogok menni a 125 méternyi szélességen, a távoli, de utastérből látszódó hegyeket is bele fogom építeni szerintem.
Végsősoron felfogható modellvasútként is, amihez még talán illik is az asztalra terített hatás, meg hát az X tengely mentén úgysem megyek velük 125 méteres távon túl, tehát jobbra-balra együtt összesen 250 méter széles lesz a pálya. Annyi bőven elegendő lesz látóhatárként, vezetés közben meg úgyis leginkább a Z tengelyt kell nézni... :)
De lesz termőföldes rész is majd a pályában rendesen, ez beépítést követően legalább kétszer változatosabbá teheti majd a pályát. Rengeteg lehetőség van még kiaknázásra várva... De a végeredmény tuti tetszeni fog Nektek is. ;)
Gemenc InterCity (IC 838) vonat érkezett Sárbogárdról Őcsény megállóhelyre. A vonat beszállás után tovább indul Bajára. Az InterCity vonat Sárpilis-Várdomb és Baja-Dunafürdő megállóhely kivételével minden állomáson és megállóhelyen megáll.
Illetve a helyszín Szekszárd és Őcsény közt, ahová ez be fog épülni, még a régi talaj/sín textúrákkal (az újak a legutóbbi Tolna-Mözs állomás ábrázoló képen látszanak):
Tolna-Mözs sem marad ki a részletesebb beépítésből, itt például már lámpák is vannak a peronon, a pályában elsőként szerepeltetve. Ja, és a talajtextúrát is saját, nagyfelbontású (512*1024) fotóra cseréltem, meg a síneken elszórt zúzottkövek textúráját is régebbi, barnásabb, kopottabb kövesre változtattam, így szerintem sokkal ütősebb lesz az összkép.
Bár Április első (Vasár)napja a viccelődésről szól egyeseknek, én inkább megmaradtam a valóság közlésénél, miszerint tegnap óta a Szekszárd és Őcsény közti részt kezdtem átdolgozni, hogy jobban megfeleljen a valóságnak. Mindenekelőtt az iparvágányokat építem be, aztán jöhet a jobbra elágazó vágány fölötti híd, meg a fő sín mellett haladó töltés, a megváltoztatott talaj, aztán minden más, mint pl. a Tarcsay lakóelep panelházai, a fák valós helyen történő elhelyezése, és végül a Keselyűsi úti iparnegyed is.
Szerencsére mára minden jel arra utal, hogy az IR 831 és a 8318 is megmarad Április közepe után is! Viszont a palánki középiskolának újra kell egyeztetnie a buszmenetrendeket a Gemenc Volánnal és Szekszárd városvezetésével, mert az újabb vasúti menetrendi változások az iskolából korrekt időn belül elmenetelei lehetőségeket erősen megnyírbálják...
Ami az openBVE-s pályát illeti: mivel 3 napig nem jutottam géphez, így a legutóbbi textúramódosítás óta mindössze annyit sikerült haladnom a dologgal, hogy a jelenleg létező összes vonat menetrendjét elkészítettem, természetesen immár a 2011/2012. évi hivatalos menetrendban szereplő érkezési és indulási időket alapul véve. És ahogy a pályával együtt a menetidő tarthatóságát is tesztelgetem, úgy tűnik, teljesen jók is lesznek hozzá, legfeljebb néhányszor 5 másodpercnyi eltérést kell majd megadnom, és tökéletesen tartható lesz a virtuális menetidő is mind az Uzsgyikkal, mind Bz-vel, mind Desiroval (miután az új fizikát és a hangokat kiadtam hozzá).
Új síntextúrákat készítgetek az eredeti, TrackGen-es képeket a 46-os vonalon levő sínekről készült fotókkal felülírva:
És ahogy a pályában kinéznek, Tolnán:
Nemsokára a talajzat és a fák textúráit is le fogom cserélni, illetve a talajt részletesebbé is fogom tenni, úgyhogy lesz változatosság és realitás is a pályában, így nem kell majd túl hamar megunni. :)
Érkezés Vajtára, itt már az újrafestett felvételi épülettel. A peronok és a környék egyedibb kiépítettsége továbbra is hiányzik, de majd egyszer az is meglesz. Mindenekelőtt egyébként is át kéne még textúráznom a felvételi épületet... Legközelebb holnap utazok arrafelé, akkor majd talán sikerül készíteni Rétszilasról és Vajtáról is textúraként használható képeket.
Az új fotóim alapján megváltoztattam a 46-os vonal északi felén található felvételi épületek színvilágát, illetve Cece állomásépületét a tető kivételével teljesen áttextúráztam. Szerintem így már jóval valóságosabban néznek ki mindhárman (Rétszilas, Cece és Vajta).
Menetrend módosítási igény: Szárazrét, Moha, Moha-Rakodó, Csókakő, Ászár, Ászár –Keményítőgyár, Tárkány –Csép, Csémpuszta megállóhelyeken a 34910, 34924, 34915, 34923 sz. vonatok nem állnak meg. 34910 sz. vonat később közlekedik, Székesfehérvár indul 5:55-kor Komárom érkezik 7:27-kor. 34915 sz. vonat később közlekedik, Komárom indul 8:33-kor Székesfehérvár érkezik 10:03-kor. 34924 sz. vonat korábban közlekedik, Székesfehérvár indul 14:29-kor Komárom érkezik 15:59-kor.
40 sz. Budapest - Pécs vonal:
Lemondva: 8003 sz. vonat Pusztaszabolcs – Budapest-Déli között. (1 vonat)
45 sz. Székesfehérvár - Sárbogárd vonal:
Lemondva: 34915, 34924 Székesfehérvár – Sárbogárd között, 38414, 38416, 38427, 38425, 38421 sz. vonatok. (7 vonat)
Menetrend módosítási igény: A 830 sz. vonat naponta helyett csak ª napokon közlekedik. Új vonatpár közlekedik Szekszárd – Bátaszék ill. Bátaszék – Szekszárd között » napokon.
Menetrend módosítási igény: A 38725 és 38716 sz. vonatok ¼ helyett naponta közlekednek.
154-155. sz. Bátaszék – Kiskunhalas - Kiskunfélegyháza vonal:
Lemondva: Kiskunhalas – Baja között 788, 789, 7812, 7817, Kiskunhalas – Kiskunfélegyháza között 7817, 17812, 17815, 7811, 7814, 7816 sz. vonatok. (10 vonat)
Menetrend módosítási igény: Kiskunhalas Baja között a 7812 munkanapokon, a 7815 iskolai napokon közlekedik.
Személy szerint számomra a 831-es InterRégió elvesztése jelenti majd ezek közül a legnagyobb veszteséget, mert így 17:49 után lehetetlen lesz hazajutnom Szekszárdról. Bár a 832-n sem voltam olyan ritka utas, de a 831 eltörlése ha lehet, túl erős büntetés, amit a jelek szerint nem csak én érzek majd meg...
BzMot robog Bátaszék felé valahol Vajta és Nagydorog között:
Ehhez kapcsolódik az a hír is, hogy sajnos a közeljövőben várható menetrendi ritkítások miatt elég nagy az esély rá, hogy nemsokára megszűnnek a 46-os vonalon a délutáni személyvonatok, illetve egy csomó alacsony kihasználtságú Bz-s vonalon is csökkenhetnek a vonatpárok: például az összevont 5-45-ös vonalon is lehet, hogy a jelenlegi 6-7 helyett már csak 3-4 vonat lesz naponta... :(
Egyébként nem kizárt, hogy a végén, amint már kellőképpen sok fotóm áll rendelkezésre, 3D-s vezetőállást is összerakok, de ahhoz először a belteret kell befejezni, meg hát a vezetőállás tele van kapcsolókkal, amiket összevissza kéne majd animálgatni, a képletek összeírása pedig szintén nem két másodperces meló...