MR -2 nem tetszik Fierót vagy Fiat X -et szeretnék mert Fierót még nem láttam működőt de tetszik mert csini, Fiat X meg pont 20 évvel ezelőtt volt nekem egy sárga 3-4 évig.
Az építgetésen azért gondolkozok mert ha nekiáll valaki egy kocsifelújításnak, szinte mindenét cserélni kell, meg foltozni és ha pl a küszöböt, tornyokat lehet cserélni javító elemekből, akkor jött a gondolatom hogy vajon miért ne lehetne saját elemekből kicserélni mindent.
Csak hobbi autó lenne napi 8-20km -t ha menne --bolt, posta, és anyagért mennék vele...pontosabban csak a fémekért.-csavarok, stb..így nem igazán érdekelne a törésteszt, meg ilyesmi már csak azért sem mert egy L-200 ban aminek 8 csillagos a töréstesztje pár éve meghalt egy régi osztálytársam szóval inkább bíznék a kicsit túlméretezett dolgokban mint a gyűrődőzónákban mert ha nem nyomódott volna a hasába a kocsi eleje még mindig élne..ha meg akkorát zúz valaki egy kocsival hogy csak egy kupac rom marad belőle akkor meg úgy is mindegy nemde??
Szóval tudom hogy a hatóságoknál pont nem az én véleményem számít, de én azért vitába szállnék velük néhány pont miatt.
Arról nem is beszélve hogy pl Angliában egy haverom szomszédja fából!! értsd jól, szín tiszta fa csak a futó és motor fém nyilván..így csinált kocsit magának egy asztalos mint a haverom, kiment egy pasi, kipróbálta, bevitték egy műhelybe mint itt a műszakira, fogott a fék, beindult, stb ..és ott a kutyát nem érdekli hogy töri -e magát valaki a kocsijával vagy sem..sőt már ha itt tartok na ezen elmosolyodtam kicsit:
A haveromnak van egy golfja, beállt a motor benne, és nem találtak olcsón csak kicsit nagyobb valami V6 motort, kicsit ki kellett kalapálni a motorháztetőt mert nem lehetett lezárni, DE! a motor hivatalosan átírták bele egy sima adásvételivel, nincs ez a bürökratizmus mint itt, hogy átírás, eredetvizsga, típusbizonylat...típusazonosság mert ha más a motor megváltozik a gép menet tulajdonsága..na ezen mindig kiakadtam..vajon mi változna ilyen szar utakon??
Ott annyi az egész hogy belefért?? Megy vele?? akkor oké...mehetsz is..Ez azért durva nem??
Biztos hogy igaz mert nem a haverom az első akitől ugyan ezt hallottam.
És itt kérek elnézést a kirohanásomért de ez megragadt a fejemben.
Vagy vennél inkább egy MR2-est. Adnék hozzá cuccot, vagy sablont és 1-2 hónap alatt kész lennél vele, ha már ennyire dolgozni akarsz... Azok még kevésbé vannak elrozsdásodva, motorikusan is fejlettebb mint az X1/9.
Ma Mo-n 25 főnek van járműtervezési jogosultsága (én vagyok az egyik...) ha a tervet nem ezek közül készíti v-ki, akkor alapban visszadobják... illetve egy komplett típusbizonyítványt kell készíttetni vizsgálatok, mérések alapján, melyek része 3 db jármű Euro NCAP szerinti törésvizsgálata... az EURO 5 szerinti szabványos menetciklus megfelelő teljesítése, az összes felhasznált alkatrészről műbizonylat, E-jel, és egyéb finomságok... folytassam?
Én nem tudok hozzászólni... Rendszámot az életben nem kapsz saját alvázas autóra. Ennek feltétele olyan terv, amit elfogad a KKF, a legújabb euro normát teljesítő motor, és a regadó megfizetése. Szerintem másold át ezt a eszmefuttatást a kitcar- pl. Cobra topikba. Ott van még pár hasonló álmodozó...
Kell egy kocsit vennem aminek van papírja. Ezt darabokra szedem, leveszek sablonokat minden kaszni eleméről..ajtók, motorháztető, sárvédő, csomagtér, motortér, taposó lemez, tető..stb.. majd lebontok róla minden kaszni elemet amiről levettem a sablont. Így marad négy fém torony ami gondolom szanaszét lesz rohadva, meg a két küszöb amiknek belül a merevítő lesz szét rohadva, és a kardánbox meg pár gerenda amik a nyúlványok előre és hátra végükön többnyire a lökhárítóval.
És itt kezdtem dilemmázni hogy ha csak szó szerint egy keretem marad ami fém akkor vajon mi lenne ha kicserélném azt is, azaz újra építeném teljesen az alváz tartó elemeit is akár karbon -kevlárból, de közben találkoztam egy Driftessel akinek V8 motor van a kocsijában, és full sima vinilészterből van a kocsija, hullámosított /trapéz/ maggal alul felül sík lapokkal borítva, -ebből van a taposója, a többi elem meg csak U szelvényű és ez ha neki azt a bazinagy gépet összetartja ráadásul úgy hogy versenyezni is mer vele..amin kétszer tetőre állt a kocsija, akkor egy mezei streetcar csak kibír ugyanebből felépítve az utcai sokkal kisebb igénybevételt, mert ugye csak nem száguldozhatok jóval száz fölött, pláne nem rallye pályán, sőt tetőre sem készülök állni a kocsival..meg nehéz is lenne mert elég alacsony.
Így értitek min dilemmázok?
Valójában egy replikát építenék én is, azzal a különbséggel hogy az enyém pont olyan lesz mint az eredeti, csak tartósabb.
Meg akarom tartani, nem adom el sőt nem is gyártok belőle csak egyet.
Ez hülyén fog hangzani de gondoltam arra is hogy nem veszek kocsit hanem rajzokról, fotókról felépítem a Fiat X-et, 1-2mm eltérés a méretekben, -kaszni szélesség, vagy egy kis pontatlanság az ajtókon lévő csíkon a lemez merevítőn nem gond, ha hegesztik akkor sem pontos teljesen vagy csak én nem láttam még jó kasznist. Modellezek gyerek korom óta, ez a munkám is a modellkészítés így nem nagy kihívás kicsit nagyobban megcsinálni valamit csak legyen pénz rá de abból sok :-)
Érthető voltam így? Tehát annyit írjatok hogy a csupasz kaszni elemek nélküli alváz marad ha még jó max impregnálom epoxival mert az vízálló és rugalmas így védi a fémet, vagy amit javasoltok, akár ki is cserélhetem valamire ami nem rohad.
Igen én ezt tudom és már ezerszer átrágtam de ez a kocsi pont kicsi, a kaszni elemeket megcsinálni beleértve az alvázat és a motortér-csomagtér sablont nem nagy kunszt pláne hogy az idén amúgy is sablonokat/szerszámokat cserélek így lesz szerszámgyantám és gélem.
Tudom hogy olcsóbb egy fémet kikasznizni és papírja is van....deee ha megéri replikákat építeni és le is lehet papirozni akkor elvileg egy ugyan olyanra készült kocsit is le lehet valahogy papirozni..max megtartom az alvázat vagy kicsit summantok hogy úgy nézzen ki mintha fém lenne :-))) vannak ügyes makettezők kishazánkban akik akár a fát is meg tudják csinálni gyantából vagyis úgy tudják festeni hogy nem veszed észre hogy nem fa ameddig bele nem fúrsz :-)
De ezt hagyjuk, itt a kérdés az hogy az alvázat miből javasolnátok? -ha nem marad az eredeti. Fém vagy valamilyen magra laminált.
Gondolom ha komplett buszt és Drift pálya autót csinálnak nálunk -már Magyarországon, fa+vinilésztergyanta+üvegszövettel, akkor egy mezei utcai autónak is jó kell hogy legyen a konfig...de nem tudok dönteni.
Nyilván nem egy egyszerű projekt de ha 14 évesen pár kosárból és egy lyukacsos szó szerint tök üres fém kaszniból össze tudtam rakni nulla tudással /-amit Kresz könyvek műszaki részének olvasgatásával bővítettem/ egy kocsit ami át is ment műszakin akkor ez sem lehet nagyobb kihívás.
Szia. Ez így elég önsorsrontó projektnek hangzik. Ki kell kasznizni ha rozsdás az autó, rendbe tenni... Még mindíg kisebb munka, mint amit leírtál és használható, papíros autód van.
Páll Csaba vagyok. Ha te építesz kocsikat, tudnál nekem segíteni?
Az alvázon dilemmázok meg az egész kocsin hogy csináljam vagy sem.
A lényeg: Volt 20 éve pontosan egy Fiat X-em. de már akkor is a sok rozsda volt a bajom vele.
Most kerek 40 leszek majd télen és addig vagy egy másikat vennék amit mindenképpen megkellene venni pozitív sablonnak, és erről vennék le sablonokat és megépíteném gyantából, de az alvázon dilemmázok nagyon mert nem tudok dűlőre jutni hogy csőváz vagy fa vagy valami más magra laminált pl vinilészter+ üvegszövet /mint a buszoknál /legyen az összes fő tartó elem és erre épül fel az összes kaszni elem de ezek csak burkolatok lesznek nem tartanak semmit.
Nincs ilyesmi tapasztalatod hogy az alvázat hogy érdemes úgy csinálni hogy valahogy még esetleg rendszáma is legyen a kocsinak?
Köszönöm előre is a válaszodat! De írhat más is ide: marshallplast@gmail.com
szia...pont eggy ilyen f430-ast akarok epiteni,jo lenne a segitseg termeszetesen nem ingyen...latom neked jol megy esezert szetetnek tanacsokat kerni...a valaszt elore is koszonom...leo198908@gmail.com
hello mindenkinek...keresek eggy olyan embert aki kit-car ral foglalkozik az az szakembert...lenne egy komoly megrendelesem es rengeteg kerdesem...a valaszokat elore is koszonom!leo198908@gmail.com
Aktuális még a félkész autó eladás? Tudsz küldeni még további képeket? Mi az ami kész? Mi lenne az ára? mobileinthesports@gmail.com-ra írj és küldj fotókat és leírást a készültségről, ha még aktuális!
sziasztok szeretném meg épitteni a saját kocsimat lamborghinit de nem tudok szerezni alváz illetve karosszéria tervet ha tud valaki segitteni meg köszönném
Mint veterános hadd szóljak bele: ha SEMMILYEN tulajdonjogot igazoló papírja sincsen, akkor SEHOGYAN sem lehet forgalomba helyezni. Az átépítésről nem is beszélve...
Szia. Úgy látom a Lamborghini azért elég erős hatással volt a formatervnél. :-) Nem rossz, nekem az eleje nem jön be annyira, de kinek mi tetszik... Mindenesetre gratulálok a munkához, bennem már nincs ennyi ambíció, meg lendület, hogy kasznit faragjak a semmiből. Nézz át a " KitCar - pl. COBRA " topicba, az jobban pörög. Üdv.