Csakis az Ermita-Malate rész. Itt elég sok hotel van, értelmezhető távolságban a reptértől, Intramurostól (ha csak 1 helyet néznél meg, az ez legyen, a régi spanyol erőd, itt megmaradt valami a régi világból, San Agustín church, Casa Manila, Fort Santiago), Rizal Parktól, Mall of Asia-tól, Manila Bay-től. A Taft Ave mentén az LRT-1 hév-vel lehet egy egyenes vonalon mozogni É-D irányban. NAIA-ról csak a metered taxi (ill a Grab), tömegközlekedés főleg a dzsipeken alapuló zűrzavaros átláthatatlan őskáosz, brutál helyismeret/óriási kutatómunka kell.
HÉV (LRT/MRT): ehhez is kell elszántság. Rohadt sok lépcsőt kell mászni hozzá, lift talán van, ha müxik az bónusz. Jegypénztár előtt kígyózó sor, 30 fok, poggyásszal good luck. Lehet venni egy Beep Card nevű kártyát, fel kell tölteni, aztán szépen vonogatja le, ahogy ki-be mész a kapukon, mint a londoni Oyster.. Peron csúcsidőben tele mint az imakönyv, ha a 3-ikra felférsz, az már siker. 3 kocsi van, de az elsőt meg se próbáld, nőknek és időseknek van fenntartva. Mulatságos, ahogy egy egyenruhás áll egy emelvényen, és folyamatosan kiabál a bömbivel, hogy menjenek a biztonsági sáv mögé. Ahol 1 fél fenéknyi hely van, oda valaki biztosan megpróbál majd leülni. Átvilágító kapun kell bemenni, laza táskavizsgálás-motozás, és MASZK mindenhol!
Az általános, hogy sehová nem lehet csak úgy bemenni, ott áll az egyenruhás azzal a csipogóval, még lazán meg is tapogat deréktájon és beletúr a táskákba egy dobverővel. A bejárat meg a kijárat 2 külön ajtó.
Utcai kajálással vigyázni, a higiénia hagy kívánni valót maga után, bár én egy chicken bbq-t bármikor bevágnék, ezt merem ajánlani, hurkapálcára húzott csirkés saslik, amit frissen sütnek; nagyobb gond lehet abból, hogy ismeretlenek tukmálnak rád ezt-azt, aztán mire felébredsz pénz-útlevél-iphone ohneász. Én mozogtam este is a városban, és sose történt semmi, New York-ban xarabb a közbiztonság, ha az ember nem feltűnősködik, nincs baj, ez nem az a kötekedős fajta népség.
Tényleg oda akarsz menni? Akkor öveket becsatolni, indul a kalandtúra!
It's more fun in the Philippines! - hirdeti a szlogen sokfelé - meghiszem azt!
rendben,köszönöm.Manilában hol lenne érdemes szerinted megszállni az utolsó 2 estére?Engem nem zavar az ázsiai forgatak azért megyek oda.Igazából vásárolgatni szeretnék meg jókat kajálni az utcán.
Regelj be az eTravel-re, leírást ld. lentebb, de trükkös ez is, mert a régi onehealthpass.com-ról kell indítani. Ha a Turkish-sel mész, ők lazábban veszik a dolgokat, mint az ultraszigorú Qatar, nem nézték, hogy nekem ez megvan-e, és ha nincs, Manilában is meg lehet csinálni az érkezéskor, de megy vele az értékes idő, és ezt ki kell emelnem vastagon, mert ott az idő értékes luxuscikk, nem lehet csak úgy herdálni. Az érkezési oldal nyüzsgése mint Ferihegyé egy erős napon, óriási tömeg, szűkös hely, kelleni fog az idő, hogy az ember megtalálja, amit keres.
Ezt 1iket se tudom, de a T4-en - ez a belföldi terminál - nem nagyon láttam cebus gépeket. Ha a T3-ról megy, tiszta szerencse, mert a T4-re átvergődni igazi embert próbáló Navy Seal-es feladat.
-rágugliztam, T3 a Cebu.
Transzfer "folyosó" mintha lenne, én csak kifelé mentem, de ugye itt először be kell lépni az országba, útlevél-vám, aztán a cebus pultnál a belföldin újra becsekk mint domestic.
De itt én semmiben sem vagyok biztos - ebben az országban az ember semmiben se legyen biztos. Majd a többiek megmondják.
Erőt és kitartást a világ 1ik legborzalmasabb terminálján! Visszasírom a T1-et.
Youtuberek töltögetnek fel videókat, érdemes nézegetni.
Mi is turkishel megyünk manilába.Ha jól tudom a terminál 3nál száll le.Onnan egyből megyünk tovább cebu pacificcel puerto princessába.Az is a Terminál 3on van elvileg.Látom a terminálról nem vagy jó véleménnyel esetleg kell valamire figyeljek?Illetve meg tudod erősíteni hogy onnan indul/érkezik mindkét társaság?
Helyi telefonkártyát tudok venni a reptéren?16 napra kellene.
A tavalyi ultrahorrorral ellentétben a NAIA-3 a vidámabbik arcát mutatta. Persze most is a webwen csekkoktam be, és jól tettem, mert ott alig volt sor, aki meg nem így tett, az beállt a kanyargósba. Most nem volt okostóni, aki el akart onnan hajtani, mondván, hogy ez a business class, ld. tavalyi poszt.
Előttem két fiatal fickó vizslatta 1más útlevelét, mit ád Isten, az egyiké magyar volt. A másik csávó helyi. Aztán áthajtották őket a másik sorba. Nekem egyből ment az egész.
Az immigration végre megemberelte magát, volt "foreign passports", nem volt 1 órás sorállás. Igaz, kevesebben is voltak. Becsekk+immig+security lement fél óra alatt - na ugye, hogy megy ez! Travel tax most se volt, biztos benne van a árban.
Attól a NAIA-3 ugyanaz a sz*r, mint eddig: sivár fehérség, szűkös, alig lehet leülni valahová, mert már rég ülnek mindenhol, és semmi jelét nem mutatják, hogy a belátható jövőben fel akarnának kelni, nyomkodja mindenki a telóját - Airbookját a 2 órája megvett, kihűlt lötty mellett, mert amíg van a pohárban, nem dobhatják ki onnan. El kellett mennem a kapuk mentén el a messzi fenébe, ott volt valami primitív kis kajálda, ott tudtam leülni (a padló közelebb azért kicsit derogálna). Kártyás fizetés persze nem müxik..
Ahogy ez az egész ki van alakítva, az maga az agyrém. Mivel mélységben nincs hely, hosszában oldották meg az egészet: A kapuk sorban egymás mellett, az előtte levő üléses váróhelyek is mind egymás vízszintes folytatásaként nyúlnak el a semmibe, mintha 1 madzagra lenne felfűzve az egész. 9-10 kapu 1 km-en. Szörnyű. Előtte az egész folyosó jó, ha 10 m széles. Már amikor megépítették, akkor is sz*r volt, a Marcos-féle NAIA-1 a 60-70-es évekből még ma is köröket ver rá a szatellites kialakításával. Bár sose látnám megint. 1ébként nagy erőkkel épül az új reptér a Manilai-öböl sekélyes vizein északra, már Bulacanban, az elplanírozás-feltöltés fázisában tartanak, hát jó lenne valami olyat alakítani, mint a NAIA-1 volt annak idejében: valami időtállót. Illetve tul.képpen akkor a NAIA-nak én megköszönném, és beszántanám az egészet, épp elég helyet foglalt ott, ahol a legkevesebb hely van, a Laguna de Bay és az öböl közti legkeskenyebb részen.
Jelentős erőket feszítenek az infra terén, ami 40 éves lemaradásban van. Végre-valahára nekikezdtek a metrónak, ebből majd 2030 körül lesz valami. Japán money, japán tervezés, jónak kell lennie..Mennek a Skyway projektek is, az emelt pályás úttestek. Muszáj megemelni, mert a földön annyit kéne kisajátítani-kártalanítani, hogy sose lenne vége. Épülgetnek a HÉV-ek (MRT) is, most épp a 7-es vonal, ami az EDSA North-tól megy ki a Commonwealth-en végig a La Mesa Dam felé, és még át Bulacanba is. Ez is emelt pályán, hadd haladjon a dolog. Itt mondjuk pár hete kijött valami bírósági cease and desist a Quezon Circle-ben levőállomásra, de lesz az még úgy se, túl sok készült már el belőle.
(...a 4-5-6. vonal, az tul.képpen hol van? Van mit kikutatnom még)
Fizetés a boltban: az őrületbe kergettem mindenkit az okostelós fizetéssel, de ragaszkodtam hozzá, mert magam akartam látni, hol megy és hol nem. Jelentem, alakul a dolog. Kerek szemekkel néztek, hogy mit akarok, és meg voltak döbbenve, hogy ez igenis müxik. Néhány helyen én voltam az első, aki így fizetett. Rendszere válogatja: ahol szemre is a modernebb érintős POS van, ott sanszos, hogy menni fog. Ha nem, kártya előkotor..Itt a G-Cash nevű app fut be hatalmas ívet, de arra külön kell töltögetni, nincs bankba integrálva, viszont gyorsan lehet vele kp-t küldeni rokonnak, havernak, ami itt nagyon fontos fícsör.
Úgy összefoglalva valamivel élhetőbb hely lett Metro Manila, de az első 100-ba nem fér be. Tisztább lett a levegő, a környékünkön rendezettebb lett a forgalom: ahol 30 éve csak úgy tudtam átmenni a 4 sávos úton, hogy a járművek közt átszlalomoztam, amikor épp megállt a forgalom, ott most jelzőlámpa van, amit többé-kevésbé be is tartanak, és kisebb is lett a forgalom, hála az MRT-knek. Már nem kell deathmatch-et vívnom a triciklikkel és a dzsipnikkel sem a mellékutcákban, és néha hallom a saját lépteimet - korábban ez elképzelhetetlen volt. A járdákon azért megmaradt a rengeteg kutyaszar, ami miatt este mindenki inkább az úttesten közlekedik, mivel a közvilágítás nem túl híres.
No kerem tisztelettel, megerkeztem, 10. napja vagyok itt.
A Turkish Airlines tette a dolgat, kamerakep is volt, 1 dolgot tennek szova: nem tortek magukat a vacsoraval se, a reggelivel se. Mar elertuk Irant, mire nagy nehezen kiosztottak, aztan meg mar elhagytuk Hong Kongot, mire kitoltak a reggelit. Tisztara azt hittem, a kifutopalyan szedik ossze a talcakat.
Manila a szokasos rettenet, vasarnap delutan az EDSA beallt, lepesben tudtunk araszolni. Itt a karacsony. Tul meleg nincs, estenkent meg mintha huvoset is ereznek a boromon. Ja, a beleptetes: eg es fold a tavalyi torturahoz kepest. Be kellett mutatni az eTravel qr-kodot, utlevel, csomag, vam, kesz.
Viz es aram van, ezt nagyon kell ertekelni errefele. Elevenen emlexem meg az elatkozott 90-es evekre.
Sok minden nem valtozott tavaly ota, uj elnok van, a kis Marcos. Nezem a PTV-t (az itteni m1), minden oriasi siker.
Lementunk 3 napra El Nidoba. Egy eleg flancos helyen szalltunk meg, a Mua Talaban. Kozvetlenul a parton van, de lift nincs, es rohadt sok lepcsot kell megmaszni a szobaig, megszamoltuk, 57-et. A parton folyton ment a barban a zene. Legkondi van, tv nincs. Jo nagy furdoszoba van, de nem ment le a viz, a tulaj szerint eltoltak a lefolyot, nem lejt, vagy tul szuk, nem figyeltem, egy budipumpaval megoldottam.
A beach szep homokos, sok kutyaval, de baratsagosak. Sok spanyol beszed volt. A parttal az a baj, hogy elsore szep homokosnak tunik, de bemesz 10 m-t es elkezdesz sziklakra lepkedni. Ez mindenhol igy volt a kornyeken.
Hajokazas, B-tura, 2 barlanggal. Ne menjetek el ra. Az 1ik barlangba ugy kellett seggen csuszva bemaszni, aztan az egesz 10 m-es kor volt, felul nyitott. A masikba (Katedralis) meg a tengeri kigyok miatt nem mehettunk be. Volt meg sznorkelezes, homokpad, meg egy szigetes beach kokuszdioval (meginni, megenni). A berelt sznorkel gear is olcso volt, folyton vizet nyeltem.
A beszallas El Nidoban 1xuen ugy megy, hogy a barka kijon, ameddig ki tud, horgony le, az utasok meg nyakig gazolva es a sziklakon imbolyogva odamennek es 1 letran felmasznak...Az osszes helyen, ahol megalltunk, szoval furdogatyara vetkozni a parton.
Legalabb a nyelvvel nem volt gond, ugyanaz a tagalog, mint Manilaban.
Air Swifttel mentunk, visszafele a jaratunk 1xuen kimaradt, 3 orat ultunk az el nidoi varoban, mindenki a flightradart bamulta.
A Terminal 4 (Manila domestic) maga az oskaosz, tul szukos, nagyon kell a helyismeret. Legjobb a Grab, mert annyit fizetsz, amennyit az app kiir, a taxisokra jellemzo, hogy ut kozban bemondjak, hogy bocs, ora felett meg 500 peso ezert-azert. Talan a "metered taxi" nem nyul igy le, bar nemtom...
A rettegett 1 Health Pass helyett a napokban bevezették az eTravel regisztrációt. Ma regeltem, hát ég és föld, ez már rendesen műxik. A 1. és a 2. oltás idejét kell beírni, meg hogy mit kaptál, ezt listából kell kiválasztani. Azt nemtom, a kínai meg az orosz benne van-e, én elővigyázatosságból ragaszkodtam a WHO-elismerte oltásokhoz.
Meg lehet csinálni a reget asztali gépen is, aztán az okostelón már csak az "Update reg" kell, végigpörgetni a már beírt oldalakat (amit az asztalin beírsz, az megjelenik a mobilon), a végén kapsz 1 qr-kódot, lemented (van lementős link). Nálam a fájlok közé mentődik, onnan átmásoltam a fotókhoz, kész. Intuitív módon megy, elsőre.
Turkish Airlines lesz, Isztambulon át, ezekkel még nem voltam, de a Youtube-on már rongyosra néztem az IST és THY-videókat. Pestről ha minden igaz, az elhíresült Boeing MAX lesz, onnan MNL-be A350, még 1ikhez sem volt szerencsém, már alig várom az A350 híres fedélzeti kameraképeit.
Feleségem nyáron itt volt. Amikor indult haza, Ferihegyen szembesültünk azzal, hogy ez a nyomorult 1HealthPass még mindig kell. Visszafordította a Qatar, úgy kellett ott a tömegben ácsorogva letöltenie a mobiljára, beregelni, fájlokat feltölteni (oltási igazolvány). Szerencsére 10 perc alatt megcsinálta, de ha a rendszer visszadobott volna 1 fájlt, mert túl nagy, vagy nem jó a formátuma, nem utazott volna sehová. Akinek nem volt - mert nem a szigorú Qatarral ment - azzal az érkezéskor végeztették el a reget.
Én már el is felejtettem, hogy ez az átok app még létezik, most brutálisan visszanyalt. 1 éve az Istennek nem tudtam beregelni, folyton visszadobálta a fájljaimat, hogy vagy túl nagy, vagy a formátuma nem jó.
Ha az egészet pl. ájfónról csinálja az ember, működni látszik, lehet, arra van paraméterezve, én asztali gépről csináltam volna.
Legyen lementett oltási fájl a telón, legalább 2! 1.+2. adag, de legyen meg a 3. is, az a tuti. Életet ment!
A segítségeteket szeretném kérni. Egy alkatrészt szeretnék vásárolni, amit már 2 éve nem gyártanak sajnos és egyedül a Fülöp-szigeteken találtam meg egy webshop-ban. Se a gyártó, se a viszonteladó nem tud segíteni a szállításban, ők csak Fülöp-szigeteki címre tudják kiküldeni, egyébként a termék nem túl nagy, talán egy borítékban is elfér. Esetleg valaki nem tudna segíteni a tovább postázásban Magyarországra?
Ejszakai piacrol nincs emlekem. Az viszont KK ban volt nagyon jo. Nem csodalom, hogy nem nyitnak. Malajzia bszott szigoru. Nem szorulnak ra annyira a turizmusra, mint Thailand vagy Indonesia, de az utobbi kettobe se egyszeru eljutni
Nagyon mas. Van regi varosresz, ami ad egy sarmos jelleget a helynek. A tengerpart ugyan messzebb van, de lehet hajokazni a folyon es tobb mas latnivalo (orangutanok, Bako National Park, van egy klassz cseppko barlang is) is siman megkozelitheto helyi buszjaratokkal. Osszessegeben baratsagosabbak voltak az emberek es volt egy kedves kisugarzasa az egesz varosnak. KK ban ezek nem voltak tetten erhetoek
Vow. Irigyellek. Nem kicsit. Gondolom meg vartok, mig Malajziaba be lehet egyaltalan lepni. Kucing par fokkal vonzobb, mint Kota Kinabalu, nem beszelve Pontianakrol az Indonez oldalon, ahova rendszeresen jartam melozni. Eg es fold. Remelem sikerul kicuccolni.
Millió wifi van, de szinte 1 sem működik. Vagyis igen, de nem magyar sim-mel. Mindnél vagy helyi mobilszámot kell megadni, vagy 1 listáról választani, de ebben HUN nincs benne. Kézzel 1xűen nem felülírható. Egyetlen működő wifit találtam tök véletlenül, valami FREE NAIA, de az is csak 1 órára ad hozzáférést, és újrázni nem lehetett.
Szóval ha a reptéren wifi kell, vigyen magával mindenki még HUN-ban aktivált világnetet. Illetve ott is lehet aktiválni, kb. 15-20 perc, mire lesz belőle valami. Visszaút előtt még egy ottani wifiről úgyszintén. 2 gb, de csak 3 napig jó, 3400-valamennyi ft-ért.:( Én így jártam.
Persze Dohában ilyen gond nincs, igaz, kellett a foglalási kód meg a családnév, de aztán ment a wifi.
Telefon: ezzel is megjártam, mert költségkontroll opció van az előfizetésemen. Amikor az előfizetést vettem, nem tulajdonítottam jelentőséget neki, nem is volt gond vele, amíg az EU-n belül voltam. Na, a NAIA-n aztán eljött az igazság pillanata: nem tudtam telefonálni. Nem értettem a dolgot, otthon aztán feltúrtam a Telekom oldalát, és akkor szembesültem ezzel. A Költségkontroll kőkeményen letiltott minden hívást. Kikapcsolni nem lehetett. Olyan keményen, hogy leveleztem a Telekommal, hogy szabadítsanak már fel. Azt mondták, hogy szerintük megy a roaming nálam - nem ment (Beállításokban engedélyezve van). Állítólag még az otthoni hálózatból kellett volna ezt feloldani a *104#-tel, de hát ki a fene alszik a szabályzattal a párnája alatt, szóval figyelni az ilyen taposóaknákra.
Így jár ez ember, ha nem végzi el a házi feladatát.
Asszem megyek a Telekomhoz, és kivetetem ezt a Költségkontrollt a fenébe, engem ne szívasson még 1x! Havi 250 Ft az ilyen cumiért nekem sok..:(
Kosz a beszamolot - hasznos amugy. Regen keszulok a fulopkekhez, de a konkret utazas odebb lesz. Ja, a nick az elozo indonez eletembol jon. Egy varos neve Borneo malaj reszen, meg malajul/indonezul is macska. Valamiert a varos bejott nekem, es a macskakat is birom
Egész idő alatt Manilában voltam, csak 1x mentünk le Batangasba, a Pico de Loro-ba, ezt a nejemék választották. Ez is egy kínai komplexum, 1 szálloda, a többi mind apartman, és még a strandon is ment a wifi, de a vízből naplementekor kizavarnak, a tengerből is, a medencéből is, a strandon is csak este 10-ig lehet kint lenni, ezt ki is használtuk, én pl. arra, hogy megpróbáltam megtanítani nekik, hogy találják meg a Sarkcsillagot, ami még épp látható volt egy toronydaru és egy domb között.
Ami még nagy eredmény, hogy volt víz és áram, ez azért errefelé nem magától értetődő. Amikor én a 90-es években itt kezdtem, víz egyáltalán nem volt, áram meg 8-tól du. 4-ig nem. Kútból húztuk a vizet. Corazon Aquino, ugye..Évekbe telt, mire a 90-es évek végére valahogy rendbe szedték a dolgokat.
Jó nicked van, a tagalogban ez kuting, és kölyökmacskát jelent, a macska maga "pusa".
Na megvolt, a 11.05-ös qr932-ről már nem szedtek le.
Előtte 2 PCR - az volt az első dolog a reptéren, hogy mutassam be. Aztán sorban a többit: karanténhotel, 1 Health Pass, Traze app. A karanténhotel és az 1 Health Pass alól fel voltam mentve, papír volt róla, amit szinte betűről betűre átolvasott a Katar vezető utaskísérője, beletelt vagy 20 percbe, addig ott álltam. De végül siker.
Dohában érdekes jelenségek voltak: a qr930 Doha-Clark úgy tele volt, mint az imakönyv a sok OFW-vel, a qr932 szinte üresen ment. Ezt nem bántam, ledőltem egy 4 üléses sorban, és gudnájt. Kapott mindenki egy arcpajzsot, akinek nem volt, én is. Abban volt már csak fasza aludni.
NAIA-3: katonák vezényelték a tömeget. Itt már egyszerűbb volt azért, mint Ferihegyen, lobogtattam a papírokat, amiket mobillal lefotóztak. Vagy 4 helyen kellett igazolnom magam, aztán végre kimehettem. Ezt a 1 Health Pass-t elég szigorúan vették Pesten is, itt is, én megpróbáltam beregelni, de az istennek se akart működni.
Mindenki szigorúan betartotta a szabályokat, utcára is csak maszkban lehetett kimenni, plázába plusz még arcpajzs, hőmérséklet-mérés, és be kellett szkennelni egy kontaktkövető qr-kódot is, no meg oltási igazolvány. Hát itt biztos nem kapom el a virit. Itt nincsenek anti-vax hülyék, mert keményen fizetős az eü.
Le akartunk menni Dumaguetebe, de letettünk róla, mert túl sok papír kellett, így maradt Batangas, a Taal, Nasugbu, meg a Pico de Loro, ami nem volt rossz hely, kocsival. Az utak szarabbak, mint otthon, sok a rücskös beton, aszfalt imitt-amott. Itt az a szokás, hogy a tricikli a belső sávban vánszorog 40-nel, te meg előzz a külsőben, ha mersz. Ezért otthon meghalsz, itt senkit sem zavart. 60 kmh a teteje mindennek, talán az SLEX gyorsabb, de az is max 100. És mindenhol a dugó, dugó..
A fizetős rendszer maga a vadkapitalista őskáosz: ahány fizetős út, annyi tulaj, annyiszor kell bejelentkezni a rendszerbe, ami nem is 1xű, nekünk egy olyan shell kutat sikerült végül találni, ahol volt SLEX-es és Cavitex-es ügyintéző is. Ragasztottak 1-1 rfid matricát, onnantól szabad volt az út, de ez a macera hihetetlen, kézzel kellett mindenféle papírokat töltögetni a 32 fokos hőségben.
Ez miattam volt, nekem volt az a pompás ötletem, hogy visszafelé más úton jöjjünk, ez lett az ára, ráadásul a Cavitex jó ha van 10 km..
1x lementünk még a Mall of Asia-ba az EDSA déli végénél, hát, már nem tetszik, a kínaiak teleépítették mindenféle xar condóval, mind vagy 20 emelet, már alig ismerem fel a környéket, a parkolás egy merő rémálom, nemcsak itt, mindenhol, talán a Robinsons Magnolia az egyetelen még épeszű hely. Az Ortgasnál az SM Megamall-ba 20 éve be nem tettem a lábam, az EDSA-ról már nem is látni, úgy beépítették a kínaiak. Elsöprő a kínai nyomulás, úgy telehintették a várost a fos 30 emeletes kondóikkal, hogy már néha azt se tudom, merre járok, alig maradt a régi tájékozódási pontokból. Ráadásul elég üresen kong mind.
Valakinek az a briliáns ötlete támadt a tanácson, hogy a buszokat áttették az EDSA legbelsőbb sávjába, és azt le is választották a többi sávtól. Ez a buszforgalmat fel is gyorsította, de az autósok hatalmasat szívnak, mert így a legbelső gyors sáv kiesett. Az már részletprobléma errefelé, hogy így a busz ajtaja a rossz oldalra esik, az úttesten kell le- és felszállni. Az EDSA egy tragédia lett, Cubao felől már jobban megéri az Aurorán menni a tenger felé, pedig annak csak 1 sávja van. Ha itt vagyok, mindig megyek 1-2 kört a tömegközlekedéssel, de ez most a virnyák miatt kiesett.
Valamikor nov. közepén eltörölték az arcpajzsot, de a maszk maradt az utcán is.
A bolti pénztárosokon mindig megdöbbenek: nincs székük azóta sem, hogy 5 éve már ezen 1x ledöbbentem. Úgy ácsingóznak 1enruhában, 1encipőben egész műszakban. Az egész folyamat irgalmatlanul lassú, beírják a kártya utolsó x számjegyét, alá kell irkálni valamit, ha meg Senior Citizen van a sorban, azoknál van egy kis könyvecske, amibe akkurátusan beírják a vásárlást kézzel, mint régen a tak.betétkönyv. Szalag nincs, úgy kell kézzel odébb toszogatni az árukat. Önkiszolgáló kassza ismeretlen fogalom. HUN azért már fényévekkel jár ez előtt.
Visszafelé a NAIA-3 megint egy tragédia. Irtózatos tömeg, özönlenek a diplomás cselédek a világ minden tájára, éjjel-nappal, karácsonykor, újévkor, mindegy, itt nincs egy üres óra soha. Ami nem zavarna, de a "Foreign Passports" sávban is mindenhol ők vannak. Így be kellett állnom közéjük. Vagy egy óra ácsorgás, nem túlzok. Előtte meg egy fószer el akart hajtani a baggage drop ablaktól, pedig becsekkoltam előtte a neten. Mondván, álljak be a dög hosszú sor végére, mert ez itt business class. Tényleg? Tudsz olvasni, buzikám? Majd ha a Qatar mondja. Hát lóf_t, elmentem, tettem egy kört, visszamentem ugyanoda, akkor már nem hajtott el senki..
Érdekes, hogy itt a 3-ason nem kell reptéri adót fizetni.
Az embernek itt folyton az útját állják: először sorba kellett állni, hogy bejuss a kapunál az ülésekre. Ez még nem volt elég, amikor mész ugye a folyosó felé, ellenőrzik a beszállódat, útleveledet. OK. De itt még ez sem elég: a folyosó közepén újabb Road block, megint sorállás, ellenőrzés. Huh?? Itt már nagyon elegem volt a NAIA 3-ból, mit ne mondjak.
Pajzs már nem kellett, a fősztyuvi meg megsajnált, és szerzett nekem egy 4-üléses sort, ezer köszönet! Talán, mert a how are you? kérdésére én bizony elpanaszoltam, hogy a 2 órás reptéri tortúra miatt már eléggé le vagyok konyulva. Éjfél után 15 perc az indulás, hajnali 5 a dohai érkezés, nem volt mindegy.
Ferihegy maga volt a Paradicsom, se karantén, se papír, semmi, csak kisétáltam - végre itthon!
09.17-én mentem volna, qatarral. Előtte 9 nappal jön a mail, hogy átraktak a Clark-ra érkező gépre. Pánikoltam, hogy mi lesz a karanténnal, lemondtam. Új időpont 10.5. (azaz ma),
Előtte 9 nappal jön a mail, hogy átraktak a Cebuba érkező gépre. Pánikroham, lemondás. Új időpont: 11.05. Szereznem kell egy új engedélyt arra a járatra, arra a napra - qr932.
A maira megvolt, mégis átraktak. Biztos valakinek nagyon kellett a hely.
Apropos, Cebu: fogalmam se volt róla, hogy Kolár Endre, az Újpesti Dózsa egykori kiválósága 2014-ben ott halt éhen, egy viskóban, patkányok között! Micsoda szégyen és gyalázat! "Senkit nem hagyunk az út szélén.." - persze. A mai napig ott van eltemetve, a helyi hatóság jóvoltából, azóta se hozták haza.
Hali! Szerintem WL belefáradt..... Az a valaki akikhez keszülsz azt kisakkoztam hogy nem helyiek. Talán tőlük kellene pár alapinformációt begyüjteni. Gondolom nem hajóval mentek ők sem. Közvetlen járat azzal sincs 😃.
Ez a legitarsasag hibaja lenne, tehat feltesznek a kovetkezo jaratra. Ha sokat kell varni ra, valszleg szalllast is kapsz az o koltsegukon. De ha ennyire aggaszt az egesz, probalj valami utitarsat keriteni.