Sr1, nem találok sehol ilyen matricát. Az olajbeöntő kupakján van castrol felirat, mivel castrol a gyári olaj. De nem találom sehol, hogy milyen viszkozitású van benne.
Varshi.
Szerintem sem rossz, főleg, hogy azt is ajánlják, csak érdekes, hogy nem ugyan azzal az olajjal dolgoznak még a márkaszervízek sem.
Lehet, hogy tényleg nem teljesen értették, hogy mit is kérdezek.
A gépkönyv a vw 502, 504, 508as specifikációt is írja, tehát mindkét olaj megfelel az autónak.
Az ajánlatokban castrol longlife és shell helix olajokat írnak. Ha jól tudom a skodának a castrol a gyári olaja. Nincs különösebb olaj fétisem, annyi, hogy az rs-be csak és kizárólag a mobil1 esp 5w30 ment.
A felhasználás kb 70/30 ban autópálya/város. Bár talán inkább 80/20...
Na, vágjunk bele, mert odaát nem kapsz választ, és talán nem is értették a dilemmádat.
Az új motorok közül sokhoz VW 508-as olajat írnak elő. Neked mit ír a gépkönyv? Mindkettő ajánlott olaj megfelel neki?
Ha igen, akkor már nagy bajt nem okozhatsz, így már csak 2 kérdésem lenne:
1. Milyen márkájú olajat raknak bele? Tutira hordós, meg nagyon szar nem lesz egyik se, de fene tudja, a legtöbb ember ragaszkodik egyes márkákhoz (vagy utálja azokat).
2. Milyen használatra lesz? Ha sok a rövid út, pláne télen, akkor a 0w-s olaj mindképp jobb választás, de az 5w-ssel se ölöd meg.
Ez az én véleményem. Ja, és mindez gyári, tuningolatlan autóra vonatkozik.
Mit mond a kezelési útmutató, milyen kell bele? (A 0w20 kb. olyan híg mint a tea, olyan való a Priusomba, de hát az nagyon más mint egy turbós benzines.)
Rs octaviámat tavaly lecseréltem, sajnos nem rs-re, de azért ide felteszem a kérdést, hiszen itt hozzáértők vannak.
Adott egy 2019-es 2.0 tsi octavia. Olajcserét szeretnék elvégeztetni. Több pesti éa vidéki skoda szakszervíztől kértem előzetes ajánlatot. Kb fele fele arányban a szervízek 0w20as illetve 5w30as olajat adtak meg az árajánlatban.
Kérdésem, hogy tapasztalatotok illetve tudásotok alapján melyik lenne a jobb? Miért nem ugyan azt ajánlja a szakszervíz? Nektek melyik szakszervízzel van pozitív tapasztalatotok?
Az rsbe anno mobile1 esp 5w30at használtam az itteni ajánlások alapján!
Úgy tűnik, arrafelé senki sem ismerős aki még néhanapján benéz ide. Lehet fel kellene autóznod a nagyfaluba. A budaörsi ipari parkban lehet a Doni Motors, vagy Barcsik László. A FB-on a TFSI csoportban megtalálod.
5. és 6. sebességben kb. 2500-as fordulat fölött (130-140-és tempó fölött) érzem, hogy rángat picit illetve teljesen elveszi a teljesítményt, hiába padlózom le és ugye vissza is lassul kb. 100-120 magasságába. Gondolom a motorvezérlés korlátozza a teljesítményt. Érdekes, mert más sebesség fokozatban megy gond nélkül, turbó is jó.
Kipufogógáz-ellenőrző rendszer hiba világít sárgán.
Van tippetek, hogy mi lehet? Henger, motorvezérlés?
Neki is 2600 környékén kezdett berángatni viszont 3000 fölött abba maradt , minél erősebb volt a gázreakció annál jobban és szinte csak 4. -ben. Az autód leírt tünetei alapján szinte kísérteties a hasonlóság. Még a kettős tömegűt is kicserélte , de nem oldotta meg a problémát viszont a motorvezérlő csere után jó lett.
Sziasztok! Az alany egy 2000. Pd RS Octavia. Intenzív gyorsításkor tapasztalom hogy berángat, mintha elfogyna az üzemanyag, vagy kihagyna egy(két) henger. 2600 fordulat környékén kezdi. Ha normális tempóban megyek akkor ha lelépem elforog 3500 fölé is, de ha pl. 2,3,4 padlót nyomok akkor 4-ben szinte mindig előjön.
Természetesen minden szűrő cserélve volt, nemrég vettem korábbi tapasztalat sajnos nincs. Van egy rövid fekete turbó cső amin van egy pici lyuk, megrendeltem már. Lehet azért is 180 a vége? (rángatva, néha 160 :(. )
Köszönöm! Akkor vadászok valakit ehhez. Amugy a jelen kialakult helyzet miatt nem sokat mászkálok én sem, de azért egy tank üzemanyagot már elhasználtam a korlátozás ideje alatt is, így meglepően néztem hogy szinte nem is fogyott víz a rendszerből (szemre a tartályban) mintha hidegben jobban "enné", létezik ilyen?
Megkellene nézni szivárgásvizsgálóval, hogy van-e CO2 a hűtővízben. Van erre egy készülék, de nem annyira olcsó, így inkább azt javaslom keress valaki autószerelőt akinek van. Egy spec folyadékkal vizsgálják a rendszert, és ha elszíneződik akkor van kimutatható gáz a rendszerben.
Nem biztos, hogy az autó mutatja a klasszikus hengerfejesség tüneteit (melegedő motor, fogyó víz, fehéren füstölő motor, nehéz indítás, teljesítménycsökkenés, víz az olajban és fordítva), de ettől még lehet az. Ha nagyon fogy a víz, akkor a végső megoldás úgyis a hengerfej levétele, nyomáspróbája (repedés esetén, ami a meleg hatására nagyobb lesz, eheti a vizet), tömítés cseréje lesz.
Érdekes volt ahogyan kipróbáltam az előbb, mert eleve volt benne hidegen is némi nyomás, mert a víz beindítás előtt a jelzés alatt volt kinyitottam és csurig lett majdnem, majd beindítottam visszazárt kupakkal és nyitottam ahogy leírtad, de semmi csak a vízszint emelkedett kicsit, majd elismételtem 30 mp után de akkor sem hallottam szisszenést. Ellenben ha nyitott kupakkal gázt adok akkor beszippantja kicsit a vizet majd visszaengedi alapjáraton. Régen a zsigulival csináltam hasonlókat mikor fel lett töltve a rendszer, de hát az 100 éve volt kb. :-))
Hát sajna nem lettem okosabb az eredménytől. Az olaj nem habos azt is néztem. Vhol kellene végnyomást méretnem (talán az elárul többet) , de olyan hely kellene ahol meg is várható. (kispesti vagyok)
Köszi meg fogom nézni holnap. Bár ahogy írtam eddig inkább szívta a vizet mint a vízbe dolgozott volna bármit ahogy láttam, de tényleg mindent kipróbálok hogy hátha kiderül mi is az oka ennek a random jelenségnek.
Reggel hideg motornal , 10-15 masodperccel az inditas utan csavard le a kiegyenlitotartaly tetejet. Ha pisszenik, mert van benne nyomas valoszinuleg beledolgozik a motor a hutokorbe. 20-30 masodperc elteltevel csavard le ujra. Ha ismet van benne nyomas akkor szinte 100%. Amugy van erre spec cucc, amivelmeglehet nezni van-e a hutovizben kipufogogaz.
Kicsit el vagyok veszve a 2012-ben gyártott CRTDI RS-emmel, mert időnként fehér "füstöt" ereget gázadáskor (pl két pont között az úton, majd ha újra elindulok abbahagyja ezt vagy nem, ergo tökre random a dolog) viszont valamennyi víz elfogy belöle, de a kiegyenlítőben minden alkalommal van víz, hol a jelzés alatt kicsivel, hol felette kicsit, járó motornál is és leállítottnál is.
Mondták páran hogy hengerfejes, de akkor sztem mindig kellene jönni a fehér füstnek, pl üresben ha gázra lépek semmi, igaz akkor nem is engedi felpörögni nagyon. Itt a városban 1xsem ment még 90 fok jelzés fölé, viszont pályázás után pl Bp-Szeged mikor elhagyom a pályát és lelassul a tempó, akkor elindul felfelé ha az olajhő is 110 fok fölött jár (már mindent nézek mióta először észrevettem a gondot) és amikor egy ilyen út után visszaérek haza, akkor volt hogy jelzett a vízszint mérő, töltöttem bele eddig két oda-vissza út után kb 3-4 liter desztvizet. A városban dugóban sem melegszik, a fagyálló színe sem lett világosabb (hígulás miatt gondolom), stb. Szóval nem vágom a dolgot, mert még nem láttam ilyen hibát ami ha akar létezik, ha nem akar akkor minden látszólag ok. Napi első indítás után 1x hallom a fűtőradiátorban a levegőt bugyborékolni, de azt sem mindig (már tavaly nyáron is hallottam de sosem hiányzott víz sem a merő sem a tartály jelzése szerint). Hát itt tartok és segítségeteket kérem.
1.8T (20V TURBO) ELEGANCE autóm eladó. A kocsi friss műszakival kerül eladásra, a jövő héten a részletes adatlapjával kerül meghírdetésre az ismert használt autó web oldalakon. Érdeklődni: herczegi@chello.hu 30-815-0430