Ha Citroën-ekről esik szó, akkor a GS/A modelleket többnyire -méltatlanul - elfelejtik, vagy épp csak megemlítik. Pedig létük igazi sikertörténete volt a gyár történetének. Pedig a GS a Citroën második legnagyobb példányszámban elkelt típusa, elnyerte az év autója címet is (1971). Várom ebbe a topicba a típus rajongóit. További adatokra a:
http://www.citroen-gs.hu
oldalon találhattok.
Üdvözlettel: GSdriver
Szevasztok emberek! Rég beszéltünk, remélem mindenki épségben, boldog új évet kívánok! Néha beleolvasok a szerbiai Citroën fórumba is, ott több szokott lenni a mozgolódás. Saját meglepődésemre is ugyan, de érkezett egy harmadik tag is, fater rendezte. :D Ígyesen meg is van a sor, 1978, 1979, 1980. Idén a bézzsel tervezek járni, részletekkel később tudok szolgálni. Akarom már a napfénytetőben, féltesttel pózoló Pallas élményt. :D A 305-ös Peugeot-val járok egyébként, most mindegyik Citroën pihen. Annak ellenére, hogy ez egy 1985-ös autó, a GTX kivitel miatt az 1905ccm-es benzinmotor a 104 lóerővel egész dinamikus. Az elektromos ablak/központi zár kombó (1985!) pedig egész jó komfort-faktort.biztosít. Szeretem.
Azért 842-ből kettő eg ekkora országban, nem semmi. A probléma vele a sok speciális alkatrész (a Wankel motor miatt). A motort egyébként, nem meglepő módon, általában mazdás segítséggel szokták javítgatni.
Köszi! :) Esetleg a "legtöbb külföldi honosságú működőképes GS tulajdonosa az országban" címet vihetném el. :D Megkaptam a leveled, most én csúszok a válasszal, in progress.. Egyébként ma láttam a Facebook-on, hogy a Pásztor Classic most hozott be egy gyönyörű Birotort. Arra tippelnék, hogy olyanból nincs is másik az országban.
Üdv mindenkinek, rég jártam erre. Történt még egy kis flottabővítés. Július végén került hozzám ez a masina a trélerről, az eltelt időszakban pedig a műszaki vizsgára is felkészült. Sajnos az álladnóan változó utazási szabályok miatt egyelőre nem tudtam szorosabb ismeretséget kötni vele, de remélem a legjobbakat. :) A narancssárga műszakija a napokban jár le, már otthon pihen az is, egyelőre. :) András, valamikor június folyamán küldtem neked egy email-t, nem tudom eljutott-e hozzád, remélem nem hibás címre küldtem. Bár a tartalma már nem aktuális, remélem legközelebb nagyobb sikerrel járunk egy esetleges találkozó kapcsán. :) Augusztus végén megfordultam Kiskunhalason is a "Retróvasak" találkozón. Indulás előtti este az utolsó motorháztető lecsukáskor sajnos az egyik lámpaüveg kiesett és összetört a narancs GS-en, úgyhogy a Peugeot-val mentem végül el. Sajnos nem sok Citroën volt kint, egy kis szegedi Visa-n kívül csak egy Méhari-val találkoztam, de az mindeképp élmény volt, hisz sosem láttam azelőtt élőben ezt a típust. A tulajdonosa korhű francia tiszti egyenruhában jelent meg. :) Rövid beszélgetésünk során kiderült, hogy névről ismeri Andrást és az autóját is. :)
Pedig nem is olyant akarok, mint a gyári, hanem egy erősebbet. De az a helyzet, hogy nem drága, és nagyon szépen dolgozik, akkor meg ez van.:) Egyébként gyártanak nagy sorozatban huzatokat és egy ilyen sorozatot csinálnak most, azért kell várni az egyedi igényekkel.
Hát, monjuk úgy, hogy virul.:) Egy éve nem vittem el műszakira, meg poros is, és nyilván a karbit is ki kell takarítani.
Amúgy beállítottam tavalyelőtt, pazar lett, meg egy gömbfejet cseréltem, bár nem is kerültem meg vele a Földet.:)
Azokért majd egyszer elmegyek, mert ha nekikezdek, kellenek. A kárpitos nénivel amúgy pont a múlt héten beszéltem, de csak szeptemberre vállalta az üléseket.
Találtam még felniket, elég jó állapotban a garázsban, szerintem beszéltünk is róla akkor, hogy majd elkerülnek valahogy még hozzád. Igaz, jó pár év eltelt, de a felnik még mindig szépek. A gumik rajta... Azok már akkor is kő-szerűek voltak.
Sziasztok! Vártam már ezt a cikket, amióta kijött az I. rész májusban. Végre a GS is megérkezett a listába. :) De a cikk publikálási idejét és a hozzászólásod idejét tekitve nem nagyon lehetett volna téged megelőzni a megjelenés észlelésében. :D A hasznaltauto.hu-s hirdetés, amire hivatkoznak egy GSA, régóta hirdetik már. A képeket elnézve szerintem nem nagyon lesz rá vállalkozó szellemű aki megmentené. :(
Apropó díszcsíkok, az enyémről mindkettő hiányzik a tető pereménél. Nemrég beszéltem egy GS-es öreggel, ígérte, hogy majd ad kettőt, mert neki van valahol. Viszont időközben már rendeltem Kínából egy potenciális megoldást, ami épp tegnap érkezett meg, kíváncsi vagyok mennyire lesz használható. Talán picit alacsonynak tűnik, hogy lefedje az egész peremet szépen, de majd kiderül. A belseje ragasztózva van. (Kép mellékelve.)
Sikerült beszereznem egy szép narancssárga 1:18 méretarányú GS X2 modellt is. Nagyon szépen kiodolgozott példány a Norev műhelyéből.
Időközben játszótársat is kapott a Citroën. Nagyon szerettem volna egy szép BX-et, de hónapok óta nem találtam sehol. Felbukkant egy szép kék egyszer, de egy nap alatt eltűnt. :D Aztán nemrég feltűnt ez a Peugeot 305-ös, rádásul a sokkal ritkább GTX verzió. Volt ilyenünk anno, kettő is, így elég sok emlék köt a típushoz. (Jó és rossz vegyesen. :D) Terveim szerint ezt inkább a "mindennapokban" fogom használni, a GS pedig többet fog pihenni.
Ez nyilván így van, de ahogy kezd érlelődni bennem a gondolat, hogy csak fel kellene támasztani a pirosat is végre, úgy látom, hogy minden van, ami nekem kell.
Szerintem minél kevésbé szükséges az adott cucc autó mindennapi működőképességének megőrzéséhez, annál inkább számolni kell a beszerezhetőségi gondokkal. Az ilyesmiket illetően én nem nagyon mérlegelek, ha valami felbukkan valahol, akkor azt lehetőség szerint megszerzem. Aztán évek múltán, van úgy, hogy jól jön.
A többire meg tényleg ott vannak webshopok, meg persze a jó öreg mastercard ...