Én a Soroksári Auchannál szoktam tankolni, idáig még nem volt vele bajom, sőt többet el tudtam menni egy tankkal mintha egy útba eső OMV-nél tankolnék. Voly egy idő amikor felváltva tankoltam és néztem melyikkel mennyit tudok elmenni ugyanazon az útvonalon. Mostanában elég keveset kell autóval járnom de még most is az Auchannál tankolok.
A prémium benzinnek meg szvsz nem lenne szabad, h létjogosultsága legyen. A normál benzinnek kellene, hogy tudja azt amit kell de nem tudják, azoktól megy szarabbul az autó és nem a prémiumtól jól. A premiumtól megy úgy ahogy egyébként kellene.
Érdekes módon ha Ausztriában tankolok akkor egy tankkal sokkal többet elmegyek mintha otthon tankolnék.
A legtöbb autó be van állítva egy bizonyos oktánszámra. Ha jobbat teszel bele azt nem fogja tudni. Sztem. Ha rosszabbat akkor a kopogásérzékelő érzékeli és hozzáállítja a gyújtást, és ezért nyilván szarabbul fog menni. Némely régebbi injektoros autókban még kézzel lehetett váltani, h milyen oktánszámú benzinnel menjen.
A benzinárban meg azért sok az adó -azon kívül, hogy egy nagyon jó bevétel az államnak- hogy ne járjanak olyan sokan autóval. Sok autóhoz sok és széles út is kell ami nincs és nem is akarnak építeni.
USÁ-ban 87,89,91-es oktánszámú benzinek vannak -fele ennyiért- és azzal is nagyon jól elvannak, dízel autó szinte nincs is az utakon. Itt meg már 100-nál tartunk.
Én nem rég egy fél tankal meg reckíroztam, a kutas elmondása szerint ez egy 100-as oktán számú benzin, különböző adalékokkal pl: injektor tisztító stb. Az hogy az autó jobban ment-e hát én nem éreztem azt a különbséget amit írnak róla, hogy mijen változást okoz. Az én autómba ( MERIVA) 1,6-16V Twinport motor van. Valójában azért tankoltam bele, hogy egy kicsit át pucoljam a motort, mivel mostanában nekem is volt olyan jelenségem, amiről írtak, hogy néha berángatott a motor és nem úgy ment mint elötte, nem húzott rendessen, nem volt benne erő, és kis gáznál amikor csak tartottam a sebességeg 60-65 Km/h- nál 4-be berángatott. Röviden ennyi, remélem, hogy tudtam segíteni valamicskét.
Soha ne minősitsünk benzinkút hálozatokat se pro-se kontra minden kút az oda beosztott Főnök és beosztott lelkiismeretségén és munkáján múlik .
A lelkiismeretségen azt értem, mindegyik át b@sz de hogy mennyire az már az emberen múlik.
Nekem szerencsére 10 Km körzetben kb 10 benzin kút áll rendelkezésre úgy hogy választhatok.
Az hogy milyen minőséget kapok az nem az emblémán múlik igy csak azt kell ki sakkozni melyik kútön ki van beosztva abba műszakba mikor tankolni akarok.
Más........
Ha délelötti müszakban van egy bizonyos személy a fornettis-nál azon a héten nem veszek sütit mert az biztos hogy ehetetlen
Nem sokáig. Meg kell említeni, hogy a 224 forintos $ és 95$ körüli olajárjegyzés felfelé viszi az árakat, de ennek ellenére ezek a barmok még a jövedéki adót is emelték, és így a diesel már 420, a benzin pedig 400 forint környékén mozog. Ennek következtében aztán sokan arra kényszerülnek, hogy letegyék az autót, mert már nem éri meg dolgozni járni a magas költségek miatt (és ugye nem mindenhol olyan olajozott a közlekedés se). A közlekedés is drágul, mindannyian tudjuk, hogy már nem 5 ezer egy bkv bérlet hanem 10. A szállítási költségek miatt növekednek az élelmiszerárak, és a szolgáltatások is. Szép kis jövőkép.....
Csökkenteni kéne azt a rohadt jövedéki adót, és az áfát 10% ra csökkenteni vagy levenni.
Szerintetek meddig csinálhatja velünk még ezt a nagyra becsült Államunk , hogy igy szívat bennünket az üzemanyag árakkal !!??? Szerintem ez a saját népe ellen indított nyivános támadás !!
Én 2.0 Hdi-vel járok hetedik éve. Mindig Shellnél tankoltam, de gondom csak az utóbbi fél évben volt vele.
Szerintem vizes volt (9 éve ugyanígy jártam egy benzines Mondeoval ugyanezzel a kúttal) és vettem bele a teszkóban STP üzemanyagrendszer tisztítót.
Ezután javult a helyzet, majd mentem Szhelyre és ott a Metro-nál tankoltam, mert az Ausztriából jön. Amíg ki nem jártam, minden király volt, fél literrel kevesebb lett a fogyasztásom és -8 fokban is könnyen indult. Ezután renitenskedni kezdtem, tankoltam kétszer-háromszor ÖMV-t.
Most ott tartok, hogy ismét alig akar indulni -3 alatt.
Tuti nem az autó hibája két okból: nemrég volt nagyszervízen, semmi baja és a metrós osztrák dízeltől megtáltosodott. Ezután pedig már ÖMV-s színekben visszaromlott.
Amúgy a legkisebb fogyasztásom EVO dízellel volt, egy tankkal megjártam Krakkót és környékét Dunaújvárosból. 1150km volt, 5,5-ös fogyasztással.
Bp-n az Üllői út 303 alatti AGIP kúton NE tankoljatok! Vizes volt a benzin, szervizbe kellett vinni az autót, és az üzemeltető nő amióta felhívtam és panaszt tettem, nem veszi fel a telefont. Az autóm rázott, rezgett tőle és nem ment, nem sokkal tankolás után, még az Üllői úton kigyulladt a sárga hibajelzőlámpa. Csalók!
Minden ilyen jellegű fórumon megjelenik az, hogy a Mol szállítja az alapbenyát mindenkinek. Ezt magyarázd meg az autómnak is, mert literekben mérhető a vállalatok közötti fogyasztás.
Az, hogy az alap ugyanaz, attól még az adalékokat egyenként adagolják hozzá.
Ezzel az erővel semmi különbség a Skoda-WV-Seat-Audi között sem... Mellékesen az ÖMV tudtommal csak az alapbenyát (95) veszi a magyar vállalattól, a felsőbb kategóriához nem felelt meg a belföldi benya, az osztrákiából hozzák.
"én is inkább omv-s vagyok, mert az valahogy minőségibbnek tűnik, mint a többi amcsi szar, pl Shell... de sztem ezek a dolgok nagyban függnek az adott benzinkút fenntartójától, kezelőjétől, üzemeltetőjétől is tehát mondjuk a kiszolgálás, tisztaság, meg talán még a benzin minősége is egy tuti, hogy nem fogok shellnél vagy molnál tankolni szégyen, de inkább választom az osztrák ömv-t"
Bru- ha- ha- ha!
Jobb, ha tudsz róla, hogy az ÖMV- nek is, Shell- nek is a MOL szállít.... (Azt már csak a tisztánlátás kedvéért és csupán zárójelben jegyzem meg, hogy a Shell holland- brit vállalat.) :-)
hali. én is inkább omv-s vagyok, mert az valahogy minőségibbnek tűnik, mint a többi amcsi szar, pl Shell... de sztem ezek a dolgok nagyban függnek az adott benzinkút fenntartójától, kezelőjétől, üzemeltetőjétől is tehát mondjuk a kiszolgálás, tisztaság, meg talán még a benzin minősége is egy tuti, hogy nem fogok shellnél vagy molnál tankolni szégyen, de inkább választom az osztrák ömv-t
még egy kérdés, azt hallottam, hogy pl. az auchan kutaknak jó a banzinjük, merthogy állítólag más, külföldi beszállítójuk van, és még olcsóbbak is nem bízom ezekben a kutyult vackokban, de ha valaki pl. Pestszentlőrincen tankolt auchan kútnál, az érdekelne, hogy jobb lett-e
Nekem annyi a tapasztalatom, hogy Romániában a PETROM benzin jobban hajtotta a Matizt, mint a MOL benzine. Mindkettő 95-ös volt. Ott csak arra kell vigyázni, hogy ólmos benzin is van a kutaknál, úgyhogy mindenki ügyeljen az ólommentes feliratra (fără plumb). A benzin ára egyébként 257 Ft/liter körül van.
Nem tom volt-e már kérdés de arra lenék kiváncsi, hogy egy pl. shell v-power 95, vagy carrera 95 van-e minőségileg olyan benzin mint pl egy magasabb oktánszámó szimpla agip-on vagy esso-n 98-as??? Jet nincs közelbe Tesconál meg nem tankolok.
Gázolajat szerintem midegy, hogy hol tankol az ember. Több dízelt is használok, mol-nál, omv-nél, no name kutaknál tankolva. Még nem tünt fel egyik autónál sem, hogy másképpen viselkedne, fogyasztana.
Viszont benzin, és benzin között feltünően nagy különbségek vannak! A fogyasztást sosem nézegetem. Inkább az eltérő teljesítmény a feltünő. Érdekes, hogy pl Mol 95-ös után OMV, vagy Esso 95-öst tankolva jobban mennek a benzines autók, mintha fellélegeznéne a motor. Nem tudom, hogy melyik társaság honnan szerzi be a benyát, vagy mit kever hozzá, de több mint egymillió betaposott km-után úgy tapasztalom, hogy Mol-éknál nem érdemes prémium benzint sem venni, mert ugyanazt a minőséget hozza, mint pl az Omv, vagy Esso sima mezei 95-öse. Egyik kúthálózattal sincs semmi bajom, és a teljesítmény eltérés nem csupán "bebeszélés magamnak", nekem munkaeszköz az autó, nem gyorsulgatni járok velük, csupán feltünő a dolog, és nagyon érdekes. Ha tankolnom kell; 1. OMV, vagy Esso! Csak tankolás Omv-n nagyon szar a kávé, mást nem érdemes venni. Az Esson-n nagyon olcsó a shop! Tisztára megéri kajálni egy jót, és sört venni!! 2. Jet, Shell valahol a kettő között, az Agip valamivel jobb. A legjobb kávét az Agip-on főzik! Van ahol konyha is van főtt kajával, nem túl drága. 3. Mol, vagy no name kutak, ugyanazt a minőséget hozzák. Mol-nál csakis autómatás kávét, cappuccinót szoktam inni. A főzött Segafredo nagyon rossz... szerintem többször főzik le az adagot, vagy nem tom.
Két megjegyzésem lenne a tapasztalatoddal kapcsolatban:
"Mikor elhoztam a kereskedésből 3 km-rel, rögtön mentem sógorékhoz 100-as Carrera-t töltögetni. Teletettem, majd 200 km-re rátankoltam szintén a sogorok féléből. 10 liter lett a fogyi de így az elejeén nem akadtam ki rajta. Majd a második tankolást 300 km után ejtettem meg, még mindig a sógoroknál. Ekkor már közel 1 literrel lett kevesebb a fogyi. Ezekután mivel nem igen tettszett a fogyasztás mérő állása 350 km-re a tankolás után (ugyanIS 32 liter ment rá erre a távra) átmentem a honi kútra és teleraktam EVO naftával. Ez asszem 99 vagy 100-as. Mentem 250 km-t, és láss csodát úgy hogy még a maradék tizenennyihány Carrera-ra tettem rá, azonnal kicsivel 8 alatt lett a fogyasztás. Most jöttem meg egy újabb 250 km-es táv utáni tankolásból, és újra csodálkozó tekintettel nyugtáztam hogy 18 literrel megúsztam a dolgot"
1.Manapság már nem szokás bejáratásról beszélni,de akkor is az új,szűz motor alkatrészeinek össze kell rendesen kopnia.Amig ez nem történik meg,addig nagyobb a súrlódás (teljesítmény veszteség) ergo nagyobb a fogyasztás.Pár száz km megtétele után teljesen természetes a fogyasztás csökkenés,ennek semmi köze ahoz,hogy hol tankoltál!
2.Új kocsi: nem ismered,még rendesen nem érzed.Úgyszintén megteszel vele pár száz km-t mire elkezded kiismerni.Mekkora gyorsításhoz mennyire kell taposni a gázt,milyen fordulatszám ideális az egyes fokozatokban,hol érdemes fel-le váltani.Amikor ezeket mwegismered ugyancsak lejjebb megy a fogyasztásod!Ennek megint semmi köze a kúttársasághoz.
Tesco - Van a molnak egy szlovákiai finomítója,onnan hozzák.Én már nem tankolok náluk um. rég,én marha,felment a fogyasztásom 2-2,5 lityivel.Ráköltöttem a kocsira vagy kétszázezret javításra és semmi, aztán fogtam magam átmentem az auchankútra és minden úgy műkődik mint régen(normálisan).Soha többet tescokút.
Auchan - made by Százhalobatta Én itt tankolok,semmi bajom vele.
Shellt rühellem - üa-got és személyzetet egyaránt
Mol - ugyanazt árusítja a saját kutján mint amit tovább ad,akár az olcsobb kutaknak is.Kérdés:Akkor miért fizessek ki 15-20 forinttal többet érte?
Omv - csak a prémium üa. jön Schwechatból,a simák moltól.
Vettem egy vadiuj Opel Astra Classic II-t 2005-ben. Mivel mindig a dunakeszi Auchan -nal jovok el, ott tankoltam a verdat (minimum 10 Ft-al olcsobb, mint barhol mashol). Masfel evesen vettem eszre eloszor (ja teszem hozza, hogy evi 25e km a minimum futasteljesitmeny, benyaszuro minimum evente cserelve), hogy mar nem olyan szep es egyenletes az alapjarat, mint volt. 2 evesen mar 100-as kilengese volt az alapjaratnak. Mondtak az okosok, adalekot bele, majd az kitisztitja, ha kihuzatom egyszer ketszer 120-ig 3-asban. Semmi nem valtozott. DE, amiouta rendes benyat kap a verda, jeeee, az alapjarat fozokatosan javult... szal lehet hogy olcso az Auchan-os Tesco-s benzin, de megeri??? En azota OMV-nel tankolok...
En is OMW parti vagyok. 1.4 benzines Ford Fusion-on van. OMW-vel 6.2-6.8 L/100Km (attol fuggoen mennyi varos-videk van benne) mas markak siman fel literrel tobbet nyomnak le a torkan a Fruzsinak.
2 megjegyzes: 1.) a varosban 2 OMW kutat hasznalok, es van a ketto kozott kulombseg!!!! Tehat nem csak varosok kozott de kutak kozott is sok kulombseg van.
2.) most probaltam ki a Carrera 95-ot es mintha kevesebbet enne belole, de ez majd 3-4 tankolas utan lehet egy biztos kijelentes.
SUZUKI SWIFTtel 200-at??????? Normális vagy? Ott halsz meg a helyszínen... Pont tegnap láttam, hogy ez se törik jobban, mint az elődje. maradj meg a max 140-nél...
Aztán... a diósdi mol kútról tapasztalatok: az ott tankolt "üzemanyag" egy éjszaka alatt különvált: 1 rész benzin, 1,5 rész petrólemum, vagy valami hasonló, és 1 rész azonosítatlan folyadék. Namost. mivel valamelyikőtök írta, hogy egy márkájú kutaknál azonos minőséget kapsz, így én senkinek sem ajánlom, hogy Mol kútnál tankoljon.
Saját tapasztalat, hogy a vas a Shell V-powertől megy a legjobban, bár az OMV Super 100 (asszem így hívják) sem volt rossz.
Horvátéknál tankoltam viszont valami iszonyat szar benzint, 150 fölé nem volt hajlandó menni a kocsi. Szóval az INA kutakat kerüljétek. kábé 2-3 magyarországi tankolás után jött helyre a kocsi teljesítménye. Nemtom mit raknak bele, vagy mit nem de nagyon gáz volt, hogy kimegyek előzni, és megtorpan a verda...
Ha olcsó, de viszonylag jó benzint akartok, ajánlom a Jet kutakat... jó közepes benzin, de legalább kevesebbe kerül.
Dízelről nem igazán tudok nyilatkozni, több okból sem, egyrészt, mert kimondott ellensége vagyok a dízel autóknak (bakker 2 hónapos dízel BMW úgy füstöl, ahogy az én előző kocsim egy Renault Twingo még 11 éves korában se!!!), másrészt, mert ebből kifolyólag nem sok dízel kocsit vezettem.