Bocsáss meg, Szilva, de az evvel, avval forma is teljes hasonulás révén jött létre, csak itt a tőhangzó hasonul a raghoz, és nem fordítva. Úgy tudom, a nyelvészek nem helytelenítik (talán tájnyelvinek minősítik, de ez nem biztos) - amúgy nekem sem tetszik, de tudomásom szerint nem helytelen.
Majd a jelen lévő magyarosok kijavítanak (remélem), ha nem így van :-)
Én csak egy mezei tanár vagyok, de úgy látom, ebben az esetben valóban nem maradhat a gyerek a szokványos iskolai közösségben. Akármi is lesz (speciális iskola vagy magántanulóság), biztos, hogy jobban fogja érezni magát!
Na megkaptuk a Nev.Tan. szakvéleményét. Négy oldal, úgyhogy rövidítek.
IQ-127, VQ-109, PQ-142
Beszédfeldolgozási teszt - súlyos elmaradások
Vizuomotoros koordinációs Bender B próba 72 pont
Dyslexia maradványtünetek
Dysgraphia
Matematika - sokat javult, de egy-két dologban elmaradt
Figyelemteszt mennyiségileg jó, minőségileg közepes
Másodlagos érzelmi megterhelő tünetek kimutathatók, rendkívül érzékeny, jelen közösségből való kiemelése javasolt.
A szakvéleményt átküldik a Fővárosi 3. sz. Tanulási Képességeket Vizsgáló Szakértői és Rehabilitációs Bizottság és Gyógypedagógiai Szolgáltató Központ részére, hogy vizsgálja meg és döntsön a sajátos nevelési igényről és tegyen javaslatot a további iskoláztatásra, fejlesztésre.
Csak döbbenek és döbbenek. Az otthonoktatás mindenkinek a fejében összeforrt a szülő tanítja a gyereket sémával? Az nem lehet, hogy szaktanár tanítja a tananyagot csak éppen nem iskolai körülmények között?
Az, hogy megismerkedik a vizsgáztatókkal, még nem vizsgahelyzet...
Egyébként most eszembe jutott egy apróság: minden tantárgynak megvan a maga szakszókészlete, amelyet a gyerek, ha ő maga nem is használja, de hallja a tanárától, tehát bekerül a passzív szókincsébe. Képes-e a szülő minden tantárgy szakszókincsét elsajátítani úgy, hogy a gyerek ne jöjjön zavarba, ha esetleg a vizsgán találkozik ilyesmivel??