Tudod, van olyan, hogy szakmai tisztesség és kultúra - biztos a Te szakmádra is igaz és Te is kitartasz bizonyos elvek mellett. Pl. ha a rendőr lop, azt a népesség nagyobb hányada ugye nem szereti mert épp az ellenkezőjére van felesketve...
Amúgy pedig - hidd el - nem jértál volna jól, mert ha nem szólok, orrba szájba mindenkinek simán kiszámlázzák a helyi hívásokat 18,- Ft-os csúcsidejű percdíjjal (belföldi) + 4,- Ft/hvíás kapcsolási díjjal, és elhiheted: nagyon sokaknak fel sem tűnt volna!! (Pl. mert eleve nem kérnek részletezőt, azt hivén, hogy az pénzbe kerül...).
És azt se feledd el, hogy a gyakorlatban ezzel (nem is biztos, hogy én, mert lehet, hogy pusztán a helyi hívásokra való technikai felkészülést végezték rosszul és akkor rossz pillanatban próbáltam tesztelni, hiszen októbertől (!) már megy a helyi hívás, és az, hogy a HÍF/NHH-nál nem volt erről a neten dokumentum 15 nappal korábban, nem jelent semmit --- mindezzel persze nem zárom ki azt a nagyképű állítást, hogy én gyorsítottam fel az eseményeket, de nem akarom, hogy bári a szememre vesse, hogy magamnak vindikálom ennek "jogát"!) a TELE2 szolgáltatási köre a magyar távközlési piacot alapvetően befolyásoló (ma még nem láétszik, de ezt hidd el nekem;- ) ) módon megváltoztott, ami közép vagy legrosszabb esetben hosszabb távon csak nekünk, előfizetőknek lehet a javára.. (ti. az, hogy én szakmabeli - de független - vagyok, nem jelenti azt, és erre roppantul büszke vagyok(!), hogy nem előfizetőként "érezzem" a szolgáltatásokat, díjakat, módszerelket, rendeleteket stb..!
Rermélem sikerült megnyugtatnom Téged (is?), hogy nem VELED (akárkivel) akartam kiszúrni és szakmai elkötelezettség valamint jogkövető magatartás alapján tettem amit szívem, lelkem és persze agyam (eszem) diktált.
Üdvözöllek!
Neked és
Mindenkinek szép napokat és előre is kellemes Karácsonyt, Boldog új Esztendőt, békességet, boldogságot, bőséget és sikereket kívánok!
Vállalatoknak is kínálja alacsony percdíjas telefonszolgáltatását a TELE2
[HWSW] Az elsősorban a lakossági piacra koncentráló TELE2 kedvezményes üzleti csomagot is kínál, a cég szerint ugyanis a húsz főnél kevesebb alkalmazottal rendelkező vállalatokra a nagy távközlési szolgáltatók nemigen figyelnek. Ezt felismerve a TELE2 december 1-étől elindítja kisvállalati telefonszolgáltatását.
A kisvállalati csomagot díjtalanul vehetik igénybe a cégek, előfizetési díjat, aktiválási díjat nem, csupán hívásonként 2 forint kapcsolási díjat számláz a TELE2. A helyi hívás percdíja egész nap 8 forint, a helyközi II. és belföldi távolsági hívások percdíja csúcsidőben és csúcsidőn kívül egyaránt 15 forint, a mobil irányú hívás függetlenül a napszaktól és a hívott szolgáltatótól 65 forintba kerül percenként.
Gondolom, mert nincs neki, mint az átlag magyar embernek. Hisz a fax kurva drága gép ahhoz képest, hogy mennyit használja egy átlagember. És igenis a Tele2ben van a hiba, egy nagy gagyi cég egy idétlen muzsikusgyerekkel az élén. Nemis annyira olcsó és semmije sincs, még egy rohadt hálózata sem. A netszolgáltatást is igérgették, aztán abból is mi lett? Nehogymá' az internet korában ne tudjanak egy működő contact formot létrehozni vagy egy mail cimet megadni.
És ez neked miért fájt, elmondod? Csak nem ezeknek a mocskos multiknak a pénzét félted? Az egy jó lehetőség volt, ha nem csinálod meg a műsort, akkor lehet, hogy tovább is működhetett volna!
Érdekes módon októbertől - de pontoan hányadikától, azt nem tudni: mindenesetre nekem 18.-áig az összes helyi hívást jóváírták - a Tele2 HELYI C-b-C szolgáltatóválasztással nyújtott összekapccsolási szolgálatot is ad.
Mivel ama beírásomk előtt megnéztem honlapjukat, és egyértelműen a "NEM SZOLGÁLTAT HELYI IRÁNYBAN" szerepelt, így igencsak meglepődtem a tegnap (!) kézhezvett levelülből arról értesülve: nini, hiszen "októberben tervezzük.." (Sic!) mármint a hylei hívás lehetőségét.
Bruttó 9,90-ért + 4,- Ft-os kapcsolási díjért, csúcsidőben...na és most lepődtem meg, mert a honlapjukon MA MÁR ez szerepel:
Csúcsidőben 10,5.- Csúcsidőn kívül 4,9.-
(bocs, így sikeredett!)
És az összes mobil díj is változott (úgy rémlik: nőtt!)..
Ha figyeltél, akkor a végére (nem véletlenül!) ezt írtam:
"Most hívom őket, hogy közzétettem az infókat, hátha lassan már kapcsolnak ;-)"
Mivel magam is távközlős és jogban is (ha nem is jogászként, de) jártas vagyok, tisztában voltam azzal, hogy az ide történő beírást csak közelítőleg egyidőben a TELE2-nek szóló hivatalos (és írásos: fax lett) megkeresésemmel egyidőben tehetem meg.
Ellenkező esetben akár hitelrontásért, akár a távközlő hálózat "rongálásáért" jogosan érhetett volna minimu mkritika - de szakmailag mindenképp övön aluli és aljas lett volna a megoldás.
És a TELE2 a levelemben is megemlített eme topikbeírás hatására (?) vagy csupán a megfelelő tartalmú jognyilatkozat és a törvényi tényállás határozott ismertetése kapcsán csütrötökre virradóan saját maga megszüntette a hibát.
Ami szomorúbb: a Matáv Rt. a mai napig (most teszteltem!) teljes mértékben elengedi ezeket a híváskezdeményezéseket (ellenőrízhető, hogy a tárcsahang beadása után a Budapestről kezdeményezett 1502 06 1 2xx-xxxX hívástípus esetében például a nagy X szám után történik csak elutasítás!
Ha nem adsz be teljes számot (ti. Magyarországon úgynbevezett zárt számozási rendszer van, azaz a budapesti számok 06-os prefixszel történő hívásakor 2+1+7=10, míg a vidéki számok ilyen hívásakor 2+2+6=10 számjegy (azaz teljesen azonos a számhosszak!) alapján egyértelműen eldönthető a hívott helye és pontos "végződése"), akkor egy 12 másodperces SZÁMJEGYBEVÉTELEZÉSI VÁRAKOZÁSI idő után a hívás ún. hamishívásként eltörlődik (ISDN esetében szó szerint - nem írja ki az elutasítás okát!).
Ezért egyértelműen és egyszerűen el lehet dönteni, hogy az összekapcsolási szolgálatban részt vevő technikai felek közül melyik utasítja el a hívást. (Ehhez persze tudni kell, hogy kimenő hívások esetén a hívó oldalán végzett ún. analízisnek a lehető legrövidebbnek kell lennie, a rendszer erőforrásai relatív szűkössége és a teljes, országos megegyezőség (kompatibilitás és konvergencia) érdekében - ezért nem lehet pl. minden a 7 számjegyre analizálni helyi budapesti híváskor!).
Akiket untat, azoktól elénzést, tessék ignorálni a fentieket az első 16 sorkivételével ;-)
És mivel immár 2. hete szóltam mind a TELE2-nek, mind a Matáv Rt.-nek, nyilvánosságra hozom, hogyan tudtok INYGEN telefonálni HELYBEN a TELE2-vel!!!
Pl. BUDAPESTRŐL:
1502 06 1 xxx-xxxx
vagy (!)
1502 xxx-xxxx
ahol xxx-xxxx egy budapesti helyi hívószám (na a PanTel és UPC számok kivételével)
vagyis
2xx-xxxx
3xx-xxxx
4xx-xxxx
A 061xxx-xxx-ről: minden primer körzetből a 06 + SAJÁT KÖRZETSZÁM + "helyi szám*" felhívásával (jogszerűen, törvényesen és ugyanazzal a jogkövetkezménnyel, mintha simán helyi számot hívtál volna) lehet normál, helyi hívást kezdeményezni.
*Természetesen a "helyi szám" alatt a PRIMER KÖRZETEN belüli összes szám értendő, és ugyanúgy (legalábbis a Matáv-nál) csak logikailag különböztetődik meg az ún. I. díjöv (primer körzeten belüli hívás).
A Matáv (szvsz jogszerűtlenül vagy az összekapcsolási szerződést megszegve) KIENGEDI (elengedi) ezeket a számokat, míg a TELE2 fizikailag BELFÖLDI (III) hívásnak számolja, de egy egyszerű számlareklamációval ezt jóváírják, hiszen helyi számot hívtál és
- helyi összekötettési szolgáltatásra nem jogosultak (jelenleg),
- a helyi hívás kezdeményezését el kellene utasítaniuk (szöveggel vagy elutasító hanggal!)
- helyi díjtáblázatuk nem is lévén (természetesen), a számlázás nem megfelelő módon történhet csak meg,
- minden nem megfelelő működési állapot után ők viselik a felelősséget.
Most hívom őket, hogy közzétettem az infókat, hátha lassan már kapcsolnak ;-)
Mindazonáltal kíváncsi lennék, meddig húzza a TELE2. Merthogy ez egy színtiszta CPS, semmiféle hálózatuk itthon nincs. Az lehet, hogy néhány külföldi irányba bérelnek optikát és onnan nyomják tovább a többi irányba, dehát azért a magyar telefonálók esetében nem jellemző a túlzott külföldi telefonálás.
A CPS-en meg nagyságrenddel kisebb a haszon, mint saját hálózat esetében.
Mellesleg azon sem lepődnék meg, ha VoIP-on menne... (Ez persze abszolút más megvilágításba helyezné a dolgot, de semmiképpen sem szeretnék inszinuálni)
Megnéztem a tarifáikat, cca. 15%-ot keresnek mindenen, kivéve a nagyon durva 4 Ft-os kapcsolási díjat, amit alighanem egy az egyben zsebre tesznek.
Kíváncsi lennék az üzleti tervükre, de vegyünk mondjuk egy év alatt 300 ezer előfizetőt, mondjuk havi 1.500.- Ft TELE2 forgalommal, ex has.
Ez akkor havi 67 és fél millió nettó bevétel.
Ha 20-an dolgoznak, akkor bátran számolhatunk 30 millió havi rezsit, plusz a reklámok, amik csak eddig milliárdost tételt jelenthetnek.
Az a vicc, hogy a TELE2 árait simán lehet hozni igazi telefonnal is, csak azt nem a Matáv fogja megcsinálni. A VoIP meg itt van a küszöbön, 3 év múlva szerintem többen fognak VoIP-on telefonálni, mint CPS-szolgáltatókkal. A helyzet az, hogy a CPS egy amerikai találmány, de már régen idejét múlta. A VoIP ma már olyan szinten van, hogy akár a publikus 2,4 GHz-en is lehetne szolgáltatni akár az internet mellett is, viszonylag normális minőségben, töredék árért. (Az persze lehet, hogy a mikrohullámú sütő bekapcsolása az egész házban bont minden hívást:)
Az internet meghúzhatja őket, megfelelő túljegyzés és kellően jó Matáv-os szerződés esetén.
A Matáv-ot viszont ne sajnáljuk, hogy neki kell hálózatot fejlesztenie, nem olyan régen történt, hogy egy ügyfelemnek megígértem, hogy elintézem neki a Matáv-beállást a társasházába. Erre azzal jött a Matáv, hogy rendeljünk meg ennyi meg annyi vonalat, mert addig nem hajlandó behúzni a kábelét. Húzódott a dolog hónapokig, nekem meg nem fizették ki az ettől teljesen független belső hálózat-építés díját, mert megígértem. Na itt mondtam búcsút a Matáv-nak örökre.
Egyébként a fejlesztéseiket már régen kitermelték, ott vannak mindenhol, a saját hálózaton belüli helyi hívás gyakorlatilag semmibe nem kerül nekik.
Nemrég olvastam, hogy az árbevétel 15%-ában akarják maximálni a capex-üket jövőre, ez azt jelenti, hogy nem nagyon kell nekik fejleszteniük.
Az összekapcsolódásról meg csak annyit, hogy a törvény ezt május 1 után írja elő, mármint hogy be kell engedni a Matáv-ot, meg a többieket.
Az itt olvasható hiedelmekkel ellentétben éppen a Matáv húzza az időt, ráadásul az NHH sem hagyta még jóvá a Matáv helyi hurok átengedésre vonatkozó ajánlatát. A többiek meg ugye abból tudnának kiindulni.
Jelenleg az a követett stratégia, hogy egyelőre simán bemehet a Matáv, és utólagos elszámolás történik, ha lesz megállapodás.
Amit Te szeretnél, az tudtommal szerepel az elképzeléseik között, a mostani Call-by-Call metódu (hívásonkénti) azonban több (nem Tele2-ős originál) előfizető számára elérhető.
És ha arra is gondolsz, hogy az irány szerinti szolgáltató választás esetében is lehet ugyan pl. a Matáv-ot használni II és III díjövre, de ehhez kell begépelni a Matáv előhívót és lehet, épp ezt felejted el ;-)
Mivel én egy feledékeny emberke vagyok, épp ezért az összes csekkemet csoportos beszedéssel fizetem. Tök jó lenne, ha ez a Tele2nél is megoldható lenne, mert most sajna nem az. És az is jó lenne, ha lenne náluk olyan, hogy nem kellene mindig 1502-t tárcsázni, hanem automatikusan a Tele2 rendszert választaná a központ, ha nem helyit hívok.
Az első számla egy kellemes meglepetés volt, mert korrekt és áttekinthető.
Igazából tudom, én kezdtem el ezt az egész Tele2-zést, de most azért irok, hogy amennyire vártam, akkorát csalódtam ebben a cégben.
Miért is:
Először is én Matáv felezőt használok és ahhoz képest nem olcsóbb sokkal, nemzetközit meg ritkán hivok. Szóval olcsóbbnak nem olcsóbb.
Számlát a mai napig nem kaptam, az első nap óta használom őket. Ez azért undorító, mert majd egyszerre számláznak ki 4-5 hónapot, és utána már követni sem lehet, hogy mennyit is telefonáltál, egyáltalán annyit számláznak-e amennyit beszéltél. El sem merem képzelni, hogy milyen a számlázási rendszerük... Ez szerintem nagyon nem jogos, lehet, hogy a HIFet érdekelné...
Az ügyfélszolgálat egy katasztrófa, rosszabb mint a Vodafone-é. Kedvesnek nem kedvesek, segítőkésznek nem segítőkészek. Ezzel ellentétben hazudoznak, egymásnak ellentmondanak és nem tudnak/akarnak segíteni. Pl. egy hónapja minden 7en megigérik, hogy jövő 7en jön a számla, aztán azóta sem...
Múltkor hallottam beszélni az Igazgatót(aki egy zeneszerző(!)) a Radio Café egyik műsorában. Nincs módjában elárulni mennyi az előfizető, mit (nem terveznek), semmit sem tud mondani. Tisztára az a hozáállás, hogy "mi vagyunk a királyok, én vagyok az Isten, ti meg csak fizessetek, oszt' kuss" Nagyon unszimpatikus. Ja a UPCnél volt valami fejes, és az átszervezéskor kirugták! No comment....
Szóval az eddigi tapasztalatok alapján ugyanolyan töketlen egy cég, mint a Vodafone, vannak olcsóbb áraik, meg néha egész jó akcióik, de azonkívül egy nagy 0. Mindez és az ilyen szegényes szolgáltatáskínálat szerintem kevés lesz a sikerhez, mert az előfizetők száma nem minden, ugye Laczkó-Tóth Úr?
Szerintem jó lenne, ha kicsit összekapnák magukat, mert ez a hozzáállás nem méltó a Tele2höz(külföldon 1000× jobbak) és így nem szerezni, hanem elveszíteni fognak előfizetőket. Szerintem egy igazgatócsere megoldaná a dolgot, mert egy hozzáértő, komoly szakember és ne egy nagyképű muzsikus irányítson egy ilyen céget!
Én inkább ezentúl a Matávot használom, mert ott figyelnek az előfizetőre és nem leszarják.
nem tudom látogatja-e vki ezt a topit, de nem találom a Matáv-suxx (vagy vmi ilyesmi) c. topikot, ahol a tele2-ről értekeztek jóemberek, és nem tudom kapott-e már vki számlát a tele2-től, és milyet, ui én kb 1-1,5 hónapja vagyok regisztrált, remekül müx a telefonálgatás, azóta két Matáv-számla is érkezett(természetesen töredék-díj: csak a helyi miatt), szal tud-e vki vmit, vagy kénytelen legyek, és telefonáljak nekik???
ilyesmik érdekelnének, ha vki tud vmit, és megosztaná velem, köszönném
meg
Hát ettől az ingyenes akciótól jól elfeküdhetett a Tele2 központja, mert ma igen nehézkes bármit is hivni ezen keresztül. Szóval biztos van saját központjuk, mert amit Matávról ma elsőre fel tudok hivni, azt Tele2ről csak sokadszorra.
Mindezek mellett őszinte elismerésem a cégnek, több ilyen szolgáltató és akció kellene a magyar piacra. Az internet szolgáltatásukra kiváncsi leszek.
INGYENES VASÁRNAPI TELEFONHÍVÁSOK A TELE2-VEL
(Budapest, 2004. 05. 19.) Ezen a vasárnapon, május 23-án a TELE2-vel egész nap ingyen
hívhat vezetékes számokat belföldön. A hívás díja a helyközi II.-es és belföldi távolsági
hívások esetében 24 órán át 0 Ft lesz.
A TELE2 ügyfelei most vasárnap választhatnak: egész nap egy rég nem látott baráttal
beszélgetnek telefonon, vagy végig hívják valamennyi itthon élő rokonukat, ismerősüket.
Bármelyiket teszik is, az eredmény ugyanaz lesz: nem kell fizetniük a helyközi II. és belföldi
távolsági vezetékes hívásokért, hiszen a TELE2 ügyfelei most vasárnap sem percdíjat, sem
kapcsolási díjat nem fizetnek. A TELE2 szolgáltatása a Matáv szolgáltatási területén érhető el
a vezetékes telefonnal rendelkező előfizetők részére. Nekik mindössze a 1202-es
telefonszámot kell hívni és díjmentesen bekapcsolódhatnak a TELE2 szolgáltatásába.
A TELE2 használói számára nincs havi előfizetési díj, nincs hűségidőszak, nincs havi
minimum forgalom. A kedvező percdíjakon kívül ezért is választja nap mint nap közel 24
millió telefonáló a TELE2-t Európa 24 országában.
Véleményem szerint a központok és az átviteltechnika üzemeltetése jellegében nem nagyon tér el egymástól, szemben az előfizetői hálózat üzemeltetésével.
Ahogyan a központzok is távfelügyelhetőek, ugyanúgy az átviteltechnika is.
Ami költségzabáló lehet, az éppen a "last mile".
Na az az, ami adott esetben nincs az ócsó ajánlatot tevőknek. A hálózat fenntartásának kölsége terheli az alapszolgáltatót, az értékes szolgáltatások bevételeit pedig a konkurencia zsebeli be.
Na megint kikombináltam valamit...
Nem akar valaki összeállani velem, valami hasonlóra? jól meggazdagszanánk!... :-)
Na most lenne-e értelme saját bármilyen központot építeni bárhová is, csak azért, hogy a mati helyi központjából induló hívások átmenjenek rajta - hova is? - mondjuk a mati gerinc felé. Adott esetben - ha célállomás is matis, akkor ugyanez visszafelé is? vagy hogy is van ez?
Nemzetközi viszonylatban hogyan lenne ugyanez?
Milyen központ milyen gerinc felé kapcsolna, miken keresztül?
Max. egy adatbázis lehet a tele2 saját eszköze. Az előhívó hatására a mati elküldi a tele2 adatbázisa felé a előhívót tárcsázó számát, ami visszaküldhet egy üzenetet: tele2 kuncsaft a hívó, tehát bonyolítható a hívás előhívóval. Avagy: nem szerződött, tehát kunyi neki...
Véleményem továbbra is az, hogy ez a szisztéma azonos a nagyker és a kisker közé beépülő közvetítóvel, aki aláigér a többieknek. Merthogy itt ugyanaz a bolt árulja ugyanazt a terméket olcsóbban amit egyébként is árulna, csupáncsak azért, mert másik cimkét ragasztottak rá, egy olyan cégét, aki a nagykertől megvett tömegáron valamit, és kisebb árréssel adja tovább a kisker felé.
Megteheti, mert csak papíron mozgatja az árut.
És itt felvetődik a minőség dolga.
Minőségi kifogás esetén a közvetító mossa kezeit. A problémával kezdjen amit tud a kisker, meg a nagyker, esetleg a gyártó.
A közvetító pedig csak beszedi a bevételt, és számlálja a pénzét. 20 fő erre éppen elegendő.
Mint atviteltechnikat mar latott ember elmondhatom, hogy a mukodesuk elve az kb olyan lehet, hogy atvitelt vasarolnak nagy tetelben, de ezek az atvitelek a sajat kozpontjaikon keresztul kezelodnek. Mivel az atvitelt berlik, ezert ehhez nem kell nagy letszamu szemelyzet, a kozpontokhoz meg 1-3 ember eleg.
Maris megsporolnak egy csomo zsetont, mert az atviteli resz fenntartasa ember- es idoigenyes...
A többiek még alkudoznak a feltételekről, húzva az időt...
Egyébként cikkekben ilyesmit olvasni: távlatilag is csupán kb 20 főnyi létszámmal kalkulál a Tele2.
Ez számomra annyit jelent, hogy nincs technikai bázisuk - amely karbantartására azért kellene az emberi erőforrás - , mindent az alapszolgáltatók eszközein csinálnak. Nagyker áron megvesznek X millió percnyi kapcsolatot, és azt haszonnal továbbértékesítik kiskereskedőként. Az előhívószám max. az alapszolgáltató számlázási rendszerének szól: az ilyen hívásokat nem az alapszolgáltató számlázza, hanem a Tele2.
(Persze ez csak kombináció részemről. Ha valakinek jobb, konkrétabb infója van, ossza meg velünk!)
a 15-ben azon csodálkoztam, hogy eddig miért csak matáv területről?
Két eset lehetséges: nem akar - egyelőre - máshova menni, vagy máshova - egyelőre - nem engedik be.
Első esetben mondanám azt, hogy csemegéz a területek között. (nem hiszem, hogy ez lenne!)
Másik esetben csodálkozom, hogy másoknak nincs kötelezettségük erőforrásaik megosztására?...
a 16-ban jött (nem tőlem) az a tipp, hogy ugye távolságiban tudnak nyomulni, márpedig a távolsági gerinc a matávé...
Erre kétkedésemnek adtam hangot.
A 18-ban fordítottam ki egy kicsit ezt a felvetést.
mert ennek nagy reszet visszakapata az allamtol az evek soran. Azért kíváncsi lennék a nettó befizetések és visszatérítések arányára!
Hogy visszaigényli az ÁFÁ-t? vagy az amortizáció megjelenik költségként? vagy mi a szösz? nem értek ezekhez a dolgokhoz...
De ha csak ennyit hoznál fel arra, hogy visszakapta, az édeskevés...
Ja! és láttam már olyan embert, aki látott már átviteltechnikát. Analóg és digitális rendszereket, vivőfrekvenciásat, PDH-t SHD-t, rézvezetőn, optikán, mikrón, műholdon....
Te biztos tisztában vagy az átviteltechnika mikéntjeivel...
OK.
En technikai akadaly alatt az ossze nem kapcsoltsagot ertettem, azaz, hogy a TELE2 es pl az Invitel kozott - szvsz az Invitel hibajabol nem jon/jott letre osszekotes...