Ez pont az a helyzet, mint amikor KOKÓt beleheccelte a tömeg a vereségbe.
Mielőtt letelt volna az idő már hőbörgött a sajtó, mindenki követelőzött, azonnali megoldást várt, és erre tettek elhamarkodott ígéretet.
Persze most mindenki mossa a kezeit.
Csak azt nem értem, hogy a magas díj miatt nem lehetett volna fordulni valahova?
Nem lehetett volna a 6-ost megépíteni, és aztán a szekszárdi hídtól odavezetni Szegedre? Az nem ugyanaz a nyomtáv.
Mintha a korábbi kormányok is csak szerencsétlenkedtek volna.
Milyen nemzetiségű cég ez az AKA , az EU nem tud segíteni?
Az AKA honlapjan meg talalhatsz minden datumot, egyebkent az inkriminalt szerzodes vegleges formajat -es ebben lett az allami dotacio meghatarozva - Lotz miniszter ur irta ala..., de vegul is ez tokos tok mindegy adva a szitu, megoldani kene, nem megmagyarazni.
Engem sokkal inkabb zavar az, hogy mikeppen lehet egy kormany akkora pocs, hogy meg a tartgyalasok elkezdese elott kozli marcius kozepetol ha torik ha szakadmatricas lesz az M5 es kozvetlenul a targyalasok megkezdese elott -par nappal elotte - megyo odanyilatkozik a sajtonak, hogy az eredmenztelen targyalas szemelyi konzekvenciakkal jarhat...Ezek utan szegeny csillagszemunek annyi eselye sem volt mint fellabuanak a seggberugo versenyen....ilyen eros targyalasi pozicioban talan szalasi volt a nepbirosagon...
Most komolyan mi folyik itt? Hat jozan paraszti esszel sem alkudoznal igy! Nem egy autopalyara, de egy zsak krumplira sem...
De úgy tudom, hogy ezt a módosítást még a Boross kormány írta alá 94 tavaszán... (ez volt az egyik utolsó rendelkezésük)
Az AKA-nak meg a jo q..a anyját, ki kellene zavarni őket innen a p...ba !!!
Oszd meg és uralkodj! Ha nem lenne a 4 évenkénti leváltás fenyegető réme, akkor már ezt a rég meglépték volna, túl lennnk rajta, mint egy súlyos műtéten, és kezdhetnénk a gyógyülást.
De senki sem mer belevágni, mert tudja, hogy a másik oldal kihasználja az alkalmat, mint ahogy most is történni fog.
Pedig úgy kellene tekinteni mint 1 természeti csapást aminek a költségét állni kell.
Bert, neked mar irtam egyszer, hogyan tortent.
Az AKA, amikor 94 tavaszan latta, hogy az ELMKA a csod fele tantorog, es a sajat, tok ugyanolyan uzemeltetesi szerzodesukbol kiszamoltak, hogy rajuk is ugyanaz a sors var, azonnal megkerestek az akkori kormanyt, hogy modositani szeretnek az uzemeltetesi szerzodest. a normalisabb mdf-esek akkor mar csomagoltak ossze az evoeszkozoket, nem igazan torodtek veluk. az AKA altal felkert kozvetito ceg, egy bizonyos Magyar Paribas Rt (amely nem csak nevrokona az AKA-t finanszirozo francia Paribas banknak) kevessel a kormanyalakitas utan sikerrel kezdte ujra a targyalasokat. az uzemeltetesi szerzodest tobbszor modositottak de a 94-es a legfontosabb. ebben az szerepel, hogy ha az M5 uzemeltetesebol szarmazo profit meghaladja a befektetesaranyosan szamitott 8%-ot, akkor az efolotti reszbol a korabbinal nagyobb resz jut a magyar allamnak. cserebe csak annyit kert az AKA, hogy ha a bevetel netan elmaradna a varttol, akkor a magyr kormany egeszitse ki erre a befektetesaranyos 8%-ra.
es lon.
a palya atadasa ota a magyar allam evi nehany milliard koruli osszeggel dotalja az AKA-t.
ha az allam parhuzamos palyat epitene, es ezert a teljes M5 forgalom arra terelodne, akkor az AKA-nak fizetendo dotacio is emelkedne, hogy az AKA profitja elerje a megallapodas szerinti merteket. Az AKA-t ket dologgal revolverezhettek: az egyik, hogy a finanszirozashoz felvett adossagot 2003 nyaran meg kellett ujitani, es ez az allami garanciavallalas hianyaban jelentos tobbletterheket rott volna a cegre; a masik, hogy 2003-ig volt ervenyes a tovabbepitesre megkapott engedely.
Horn megállapodik velük. lesz egy jó drága autópálya
Itt tévedésben vagy. Ezt a nyavalyás koncessziós szerződést még a Horn-kormány előtt kötötték, ezt Samschula vagy ki volt akkor a közlekedési miniszter, ő írta alá. Azóta az összes kormány nem tud ezzel mit csinálni, mert a szerződés felbonthatatlan, a kivásárlásnál pedig annyit kér a tulajdonos, amennyit csak akar. Ráadásul nem is érdeke, hogy megszabaduljon a tulajdonától, hiszen ha egy bizonyos bevételt nem produkál a cég, akkor a maradékot a szerződés szerint az állam kipótolja.
Hát akkor mégsem győzte le? Pedig már azt hittem, hogy egy hős. Akkor jobb lett volna, mert az, hogy az országot sikerült le nulláznia, az kicsinység. De, hogy ezzel együtt még a KGB-ét is le nullázta volna, az már hősség. A kötelezettségből sokat lógnia nem kell, elég egyszer is, rövidebb időre, és akkor végül fölnézhetünk rá.
A hollywoodi filmekben a régi ellenfelelek időnként válvetve küzdenek az igaz ügyért.
Amúgy Putyin még a reptérre is kivitte Megyót a saját autóján, biztos szívesen segítene ebben is. :-))
Én is hallottam valamit, igaz, nem reggel. Azt hallottam, hogy -szó ne érje a ház elejét - a Medgyessy Úr legyőzte azt a KGB-ét. Bár ezt látványban alig tudom elképzelni, de elhiszem. De ha mondjuk elhiszem, és tényleg úgy van, akkor már nincsen ott jóbarátja, azt hiszem. Vagy nem?
Ez jó lehetne, de emlékeim szerint az AKA szerődésében van valami olyan kikötés, hogy valamekkora távolságon belül nem építenek párhuzamosan utat. Lehet hogy emiatt nem épülhet autópálya Szolnokra.
Ki az a nagy tehetségtelen barom (Csillag?) aki tárgyalt M5 ügyben? Hogy lehet valamit így elb...ni??? Ezért fognak fejek hullani? Nem hiszem... Kész tényként ünnepeltette magát Csillag, aztán még az árról sem volt megállapodás. Szakértői kormány!
Ez legalább 120 milliárd kárt jelent, ha hozzá vesszük a Paks elkefélésének 60-80 milliárdját, akkor elég szép summánál vagyunk, pedig csak 2 év telt el a szakértői időszakból. Uramsegíccs!
azért ez fantasztikus
Horn megállapodik velük. lesz egy jó drága autópálya...évekig kaszálnak...majd MP megveszi a pályát tripla áron közpénzbőlk, vagy bérli közpénzből
takarodjon már ez a bagázs!
Nem szeretek politizálni (nem is értek hozzá), de talán ez az első igazán normális húzása a kormányunknak...
lerágott csont, hogy egyszeri útra többet fizetsz 80 forintal, ha használni akarod az M5-őst, mint a havi matrica (ami ebben a régióban kishazánkban a legdrágább)...
A kormánynak (pártállásra való tekintet nélkül) rendeznie kell ezt az anomáliát...
...bár ez a rendezés az energiaszektorra is ráférne...
Igaz, ez nem pofátlanság.
Üzletben nincs haver...kihasználja a lehetőségeit, melyeket tkp. Megyóék adtak nekik azzal, hogy előre szövegeltek...más dolog, hogy a normál ember ezt esetleg pofátlanságnak éli meg.
Ezt én is reggel hallottam és bár a kultúrált megoldások híve vagyok, Medgyesy régi KGB-s kapcsolatai igen jól jönnének az ilyen problémák elintézésében, pl. Igor a takarító...
Pofátlan?
Nem. Kihasználja azt a lehetőséget, hogy a kormány vásárlási kényszerbe lavírozta magát. Diktálja a feltételeket. Olyat, amilyet nem szégyell. Bőr pedig van a képükön, ezt bebizonyították.