Amúgy megy az érvágás a nyársba, hogy 2 ajtós szóló, 3 ajtós csuklós. Na itt meg az állomány ~50-60%-a az. Meg a padka mellé se állnak be általában, az úttestről másznak be a nyanyák.
Még a vakvezető sávot is levitték az úttestre, s az utasváró is lelóg rá. Buszok max a feléig tudnak beállni. Pl. jön a 24-es, vá, be kell várnia az idejét. Mögötte jön a pótló, vá, be kell várnia az idejét, persze már nem fér be. 24-es előremegy, s rááll a parkoló autókra, nyannyer már fut is, s két Dacia közt felmászik rá. Villamospótló beáll az "öbölbe", s azzal a lendülettel megjelenik mögötte a 14, 16T, 23-as kombó, egyik a villpótló mellé beállva borít, nyannyerek sprintbe kerülik a Citarot, mögé a Localo már a zebrára borít, meg a harmadik Citaro meg inkább már kivárja a sorát. Ez elég alternatív MM+M
Aztán megjön az 1-2-2-0-s ajtajú csuklós a 29-sen, s a középső sávba borít, meg se kisérli, hogy beálljon.
Faxa, itt Nagyváradon elkezdték felújítani a Localokat. Durva Lila-pirosban 😀
A fotobusz szerkesztőket meg csókoltatom. Már két olyan buszt is lőttem, amit leállítottnak jelölnek. Túl van bonyolítva a fotobusz a sok színnel.... Aztán évekig úgy marad.
Tovább is van, csak véletlenül elküldtem a hszt....
Felszállási modor: agyrém. Itt gyakorlatilag népszokás a bunkó tolakodás. Pesten is néha látom, párhavonta, de itt naponta többször, kb majdnem minden járaton.... Ilyen agresszív nyuggereket nem nagyon láttam még, pedig a Lehel piacon szocializálódtam.
Rendszeres, hogy szállnék le, nyugger még ki se nyílt az ajtó már rombol fel, s le se tudok tőle szállni. Vagy pl. pont ma, jön a villamos, előttem egy mamika, a villamosról szállna le egy rockker gyerek. Mami berombol, fellöki s még el is küldi a faszba, hogy mit képzel! - bazdmeg.... - utána agresszív fejjel végig ül a villamoson. Civis IR is, bejön az egész vonat leszállna, babakocsival, bőrönddel, stb. A vonat fele még fel se tudott állni, mert úgy rommá van rakva a Flirt, s nylontrikós öcsibácsi, a hordó nagy hasával ahogy nyillik az ajtó már rombol be, fellökve a cigánynőt a 4 pulyájával, babakocsistul mindenestül, s be az első helyre, hogy menjünk már.
Valami elmebaj, ami itt megy.
Ellenőrök: na az 10/10-es. Nem az a léhűtő BKK-s banda, aki csak a 3 IQ-s turistát tudja megfogni. S nem is a 60+-os megváltozott munkaképességű papák gyülekezete. Úgy meg...k a c-t a villamoson, hogy csak lestem. Ezt így kéne Pesten is. S még a nyannyerek is kapdosták elő a személyiket, s mind be volt csippantva. Érdekes ez meg megy nekik.
Na, mai élmény: 25-ös v 41-es busz, műtyúk folyamat mondja, hogy elsőajtós felszállás, a sofőr meg notóriusan csak a hátsókat nyitja.... :D Ide kellene módszerátadóra küldeni beleszarásból a Zách utcát.
______________
Akkor kis egyéb, mert a meleg s a DKV-s mentalitás ma már nagyon megütött.
CAF: hogy azokba nem tudom mit rendeltek anno, de nem légkondit, az tuti. Valami folyamat zümmög, de úgy ömlik az emberről a víz... S ha ajtótnyit, szabályosan hűvös jön be kintről. Ezért Pesten már Demszkyt buktattak. Ebben a hőségben már kezdem megvárni a KCSV-t, mert van rajta ablak.....
Utastájékoztatás: Azt a hunglisht, ahogy letolják az angol bemondásokat, az büntet. A BKK féle Rachel meg a ló túloldala, a túltolt angolsággal, de itt meg már engem basz fel, hogy nem találtak egy olyan embert se, aki fel tudja mondani kb. normálisan. Ez még Nagyváradon is sikerült. Amúgy kurvasokat beszélnek a villamoson, a kijelzőbuzik tűltolták a programot.
A buszokon meg annyira random megy az angol/magyar bemondás. Egyik megállőt bemondja egy csaj magyarul hozzá angolul egy fickó. Következőt fordítva. S az összes variáció végigjátszva. De itt is túl van tolva, egy nem belvárosi szakaszon nem kell minden megállót next sztáPP íz-elni... Meg nem kell minden magyar kifejezést leforditani angolra.
Kedvencem, hogy a Nagyállomás railway station endstation-t három külön emberrel mondatták fel. :D
A DKV-nál hogy van a felszállási rend? A buszok mindenhol nyitnak mindent, szóló, csuklós, végállomáson vagy bárhol. Közben a hátsó ajtókon ott a "Csak leszállás" matrica. Vagy az csak hétvégén érvényes?