Azért a harckocsimániásoknál ne írd be egy GT-SM-re, hogy tank:-)
Amúgy egy jól bevált polgári-védelmi, felderítő feladatkörű GAZ gyártmány, GAZ-77 és GAZ-3403 típusneveken fut még.
Az a srác egy eset tanulmány az ifa bal oldala, úgy ahogy egyben van de a jobb az k.o volt mindig, de úgy rendesen se, lökhárító se index bura a lámpa mindig leverve.
Nem tudom megéri-e neki azzal a vacakkal dolgozni.
Újra itt vagyok szóval akkor máris egy link a pomázi önkéntesek linkje érdemes megnézni a gépparkot, ami elég vegyes és szinte már-már "muzeális"
E van ezt köl szeretni
Daf:
Többször láttam, még használták a környéken egyszer vinnyogott a busz után lakot területen kívül, buszvezető bácsi bele sasol a tükörbe majd levágta 5-be, és szépen lassan távolodtunk el a tűzoltó autótól. Pedig nem mai srác volt a fahrer.
Aztán persze egyből félre álltunk a buszmegállóba és úgy engedtük el, mert máshogy nem igazán tudtod volna kikerülni.
Aztán amikor mentek föl a hegy lábához a Csepellel hegymászót menteni, és majd nem hogy elsétáltunk mellette az se volt semmi.*
Apu ismeri (te) a szentendrei tűzoltó parancsnokot ő mesélte hogy felajánlotta, hogy átveszik pomáz és környékét, de a pomáziak vérig voltak sértődve.
*Félre értések elkerülések véget itt nem a márkát akarom bántani csak egy csöppet szánalmas, hogy olyan autókkal harcolnak, amik már megharcolták a maga idejüket, tudom drága egy fecskendő és nincsen pénz pénz pénz…
A képen látható gépjárműfecskendő 1970-es gyártású, 1991-1999-ig volt a pomázi tűzoltóság vonulós szere. Négyhengeres, 5 298 cm3-es, benzines, 134 kW-os motor hajtotta. A szivattyúját egy 1600 cm3-es, léghűtéses VW Bogár motor hajtotta, amit a fülkéből már a kivonuláskor a parancsnok indított, így a gépkocsivezetőnek a helyszínen már csak a csapot kellet nyitnia. 3000 literes víztartálya volt. Kapcsolható összkerékhajtás; felezővel is rendelkezett. Nem volt terep, ami kifogott volna rajta. A költséges fenntartása miatt egy bányavállalatnak eladták.
Beteszem ide is.
Egy Sisu különlegesség!
Reptéri tűzoltó, Renault Premium fülke 700LE-s 18L-es Caterpillar motor 27 másodperces gyorsulás 80Km/h-ra, max. seb. 120Km/h, mindezt 26t-s ösztömeggel, Allison automata váltóval.
Az autó alapja a 18t-s 6x6-os katonai alváz (HMTV) volt.
"Namost erről beszélj néhány tűzoltóautó-sofőrrel.
Majd azok elmesélik, micsoda birka népség van az úton, azt se tudják, mit tanultak egykor..."
Szomorú, de sokan azt hiszik, ha letették egyszer a KRESZ vizsgát, akkor a könyvet örökre elfelejhetik. Pedig nem ártana valami hatóság előtt kb. 10 évente egy ismétlő irásbeli vizsgát tenni, mert annyi idő alatt változik is a Kresz, meg legalább egyszer a kezükbe vennék a tankönyvet is. Talán a balesetek száma is valamelyes mérséklődne...
Nekem is van nem egy olyan ismerősöm, aki 25 éve letette a vizsgát, azóta egyszer se vette a kezébe a KRESZ könyvet.
"Két autót előzött egy benzinkút előtti útszakaszon, eközben az elől haladó személyautó be akart kanyarodni a töltőállomásra, emiatt összeüközött a tűzoltóautóval. "
Süketek és vakok tömkelege van az útakon!
Rá kellene az ilyenre ordítani, hogy nem látja nem hallja!
Egy ilyen f@szfej autós miatt 5-en+saját maga megsérül, meg tönkremegy egy kár és életmentő eszköz!
A részletek:
A súlyos baleset szombaton fél 10 körül történt Kaposvár külterületén, ahol egy tűzoltóautó megkülönböztető fény- és hangjelzéssel haladt a város irányába. Két autót előzött egy benzinkút előtti útszakaszon, eközben az elől haladó személyautó be akart kanyarodni a töltőállomásra, emiatt összeüközött a tűzoltóautóval.
A karambolban a tűzoltókocsi egy fának ütközött és felborult. A benne utazó hat tűzoltó közül négy súlyos, egy pedig könnyebb sérülést szenvedett és a személyautó vezetőjét is súlyos sérülésekkel szállították kórházba. A baleset körülményeit a rendőrség szakértők bevonásával tovább vizsgálja.