Segítséget szeretnék kérni. Hozzám került egy jawa 05 ideal váz de az adattábla nincs rajta kerestem a vázszámot ott ahol a mustangon is szokott lenni de nincs semmi. Az lehetséges ,hogy csak a blokknak volt beütött száma és a váznak nem? A gyártása 1962-64 lehet mert a motorburkolaton lévő táskatartó kialakítása és ,hogy zár is tartalmaz a burkolat egy Cseh oldal szerint ilyet csak ez a két időpont között gyártottak.
Lehet, hogy tömítetlenség van valahol a motorban. Egy 40-50 éves motor esetében, ami ráadásul sokáig állt a legjobb megoldás, ha üzembiztos motort szeretnél a blokk teljes szétszerelése, átvizsgálása és új tömítésekkel és csapágyakkal történő összeszerelése.
Kicsit halott a fórum, azóta már mentem is vele. :) Szépen lemostam a blokkot brigéciollal, azóta tényleg nincs gyújtás. :D Bár mondták hogy ennek a kis drágának még egy kisebb esőtől is beázik a gyújtása. Az autósboltban azt mondták azt is meg fogom bánni hogy valaha hozzányúltam.. hááát nem tudom. :D https://indafoto.hu/Gergely37
Sziasztok! 15 év állás után szeretnék megröffenteni egy Jawa Mustang 223-200-as kis masinát. Kiemeltem egy fáskamrából, ahol pihent. Hót por, piszok az egész. Először megnéztem hogy átforog-e a motor, s az jó. Kitekertem a gyertyát, levettem a tankot (van az alján egy kis keverék sajnos + trutyis is) , az ülést is. Majd egy Pet palackos 1:30-as "infúzióval" próbálkoznék első körön. Kivettem a gyertyát ami elég ocsmány, fekete mint a guba. Takarítgattam, de az nem lesz jó, cserés. Nincs szikra se vele. Most már majd csak hétfőn veszek új gyertyát, de kérdés még hogy mit érdemes átnézni. Kondenzátor mennyire szokott meghibásodni ezekben? (Kalapácsos gyújtást nem szívesen babrálok, annyira nem érzem magam bátornak, az is bontatlannak tűnik.) Karburátort áttakarítom, fúvókákat meglesem, ha átlátok a lyukon, s az úszó nem horpadt, lyukas, már teszem is össze gyorsan.
kb. 1000km futást követően a boros dugóból készített kuplunglamellák tökéletesen működnek az Ideal-ban.
Ha esetleg van valakinél elfekvőbe ilyen gyári, de szétkopott lamella, aminek a vasa még használható szívesen átvenném, csinálnék még egy garnitúra lamellát tartaléknak.
Édesapámmal bele kezdtünk egy 1975-ös mustang felújításába és azt szeretném kérdezni hogy a blokkot hogyan lehet szép fényessé tenni,mert a miénk kissé le van mattulva?
Köszönöm a gyors reakciót! Végül is elképzelhető, hogy üzemanyaghiány okozza a leállást, mivel nem a tankra van "kötve" a karburátor, hanem csak egy műanyag palackra, amelyen nincs levegőző furat. De mivel csak negyedig van megtöltve, a fenmaradó részben talán van elég levegő ahhoz , hogy pár percig üzemeljen a motor. (De sajnos csak egy-két percig forog, néha még annyit sem.) Megjegyzem, ha éppen jár, akkor szép egyenletes, pattogós az alapjárata.
Ezt megelőzően a jawa ideálomat újítottam fel, akkor is így próbáltam a blokkot és gond nélkül járt perceken keresztül.
Az is lehet, hogy a mustangnál a benzin- szinttel van a gond mivel "vizes" a vadi új gyertya, miközben csak alapjáraton forog, majd magátol leáll. Talán sokat kap, vagy túl dús a keverék (bár vadiúj fúvókákat tettem bele). Ellentétben a simson karburátorral, ezen csak az alapjárati furdulatszám szabályozható, amely működik is. Lehet, hogy érdemes lenne még a beninszinttel "játszani"?
Minden esetre kipróbálom levegőző furattal is.
A gyújtásra azért gyanakodtam, mert kezdetben egyáltalán nem volt szikra. Majd gyetyát, megszakítót, kondit, trafót cseréltem. S lőn szikra, de(!) pici erőtlen, kék színű. Állítgattam a gyújtótekercs helyzetén (légrés), a megszakító hézagán, de jelentős változást nem hozott egyik sem a szikra minőségében. (Lemágneseződött a forgórész?) Gyújtótekercsem van több is, az ohmikus ellenállása mindegyiknek ugyanannyi, mint a blokkban lévőnek, ezért nem is próbáltam cserélgetni.
Szia! Az a jelenség amit leírtál nem gyújtás hanem üzemanyag hiány hibára utal. Ilyent tud csinálni ha a tanksapka levegőző furata eltömődik. Akkor nem elég üzemanyag folyik a karburátorba utána és ezért áll le menet közben. Amikor feltöltődik a karburátor akkor látszatra minden rendben, aztán kezdődik előről.
Igaz, hogy nagyon régi bejegyzésedre reagálok, de miután ma hasonlóképpen jártam, (gyújtás el, mindent cseréltem, de ugyanazt a jelenséget produkálja: beindul (máramikor) jár egy keveset, ilyenkor a gázadásra is reagál, majd minden átmenet nélkül leáll) olvasgatni kezdtem itt, a fórumon, így bukkantam rá az alábbi hozzászolásodra:
Sziasztok,egyszer csak egyik pillanatról a másikra elment a szikra a motoron,cserélve lett a gyújtótekercs,megszakító,kondenzátor,kapott új gyertyát,gyertyapipát de még mindig semmi,trafót is cseréltem egy másikra de így sem jó,valakinek valami ötlete ?"
Érdeklődnék, hogy akkor sikerült-e megtalálnod a hibát, és ha igen, mi volt a "megoldás"?
Göri apó a neked írt válaszában a vezetékekre gyanakodott, de nekem még a világítás sincs bekötve (folyamatban a felújítás), szóval csak a gyújtás vezetékeire gondolhatok, azok pedig rendben vannak, kimértem műszerrel. Tanácstalan vagyok. Már nem tudom hogy mire gondoljak. Megjegyzem, a motor állt több, mint 10 évig, mielött nekikezdtem a felújításnak, illetve, hogy ismét beindítottam. Minden ötletet, tanácsot, segítséget szívesen fogadok bárkitől. Majd elfelejtettem, jawa mustang a rakoncátlan jószág.
A kuplung az egész pionyr sorozat egyik gyenge pontja.A másik talán az elektromos rendszer,mert az lehetne babszi módra elektronikus,nagyobb teljesitménnyel és tizenkét volt feszültséggel.Az utángyártott taiwani lamellák középső furata nem méretpontos,szűkebb,illesztés nélkül nem lehet felszerelni az agyra.A ferodo betét modern megoldás,tartósabb a parafásnál,ami annak idején már néha újként is csúszott.A tárcsa anyaga puhább az eredeti vágbeszterceinél,a fogak ezért gyorsabban kopnak.Jó megoldás lenne a gyári lamella ferodobetéttel való felújítása.Lehetne...
A cseh videokon tuningolást sokszor látni,elérhető(?) nagyobb köbcentis henger,más hengerfejjel,négyes váltó,és így tovább.Szétszedni csak az eredeti hengert lehet,abból melegítéssel kinyomható a hengerhüvely.(A lengyelből nem!)
Mi Magyarországon csak annak örülhetünk,hogy egy ritka veteránmotorunk van,ami üzemképes,vagy az lehet.
Szerintem jól néz ki, amik nekem vannak eredetiek, pont így néznek ki. Az utángyártott lamellákon az nagyon jó, hogy ferrodol a betétanyag, de az rossz, hogy a fém részek puha anyagból vannak többnyire, gyorsan elkopnak, a láncfogak rövid időn belül "cápafogasok" lesznek.
Nálam, némi módosításokkal 4,6 kW-ig bírta a parafás lamella, igaz, ha tényleg forró volt a motor, berugáskor csúszott a kuplung.
Szóval, jól néz ki, a próba után majd írj, milyen lett.
Ugyan ez volt nálam is, megette a közepét, meg el is kezdett csúszni... Én most a klasszikus módszerrel próbálkozom. Szereztem parafa dugókat (igazi parafa, nem őrlemény, meg mindenféle kamu parafa), vágtam belőle megfelelő méretű szeleteket, amiket húzósan, de még bele lehet nyomni a helyére a szegmensekbe. Utána kifőzni, lesúlyozni majd hagyni kiszáradni. Utána esztergába méretre síkolni. (Bár a gyári lemez is üt néhány tizedet, valószínűleg már a gyártása óta.) A műhelykönyvben írt 8,0-8,2 mm-es lamella vastagság szerintem baromság, úgy túl vastag lenne, nem lehet rátenni a kuplungláncot. Nekem most kb. 7mm-esek a lamellák, így összeszerelhető és marad még néhány tized, hogy a kuplung tudjon oldani. 1-2 héten belül összerakom, aztán meglátjuk az eredményt. Azért vagyok bizakodó, hiszen régen az összes motorba ilyen parafás lamella volt beépítve (Pannónia, Csepel, Jawa, stb.), annyira csak nem lehet használhatatlan. Amúgy itt van egy jó kis leírás erről a parafázásról:
Más. Keresem a képen látható úszóház fedelet. Ahogy látszik, sikerült elhagynom az úsztatót az enyémből. Akinek van eladó sorba kérem, hogy ne tartsa magába...
Mindenhol ugyan azt a vackot gyártják. Tudom, mert rendeltem külfödről is.. Alapvetően az a probléma vele, hogy a fém lamella anyaga biliacélból van. Kikopik a belseje és emiatt kotyog az egész arról nem is beszélve, hogy fémreszelékkel teleszórja a blokkot. Nekem nem 5000 km után hanem 500 km után teljesen kuka volt. 5000 km azért elég szép teljesitmény :D nem tudom, hogyan hoztad össze. Nekem ami mondhatjuk, hogy bevállt az, az, hogy veszek parafás utángyártott kuplungot és bele teszem a gyári fémlamellába a parafabetéteket, majd jól beolajozom és egy napig ráteszek valami sik márvány lapot vagy vaslemezt. Lényeg, hogy nehéz és sik legyen. ugy összepréseli.
szaktanácsot kérnék Tőletek kuplung témában. 1966-os Ideal-lal van kuplung gondom. Hiába teszem bele a webshopokban kapható Mustang lamellát, megyek vele kb. 5000km-t és újból csúszik. Nem mondom, hogy nagyon óvatosan használom, mivel a budapesti forgalomba használom munkába járásra, így igen csak szedni kell neki a "kerekeit", hogy tudjuk tartani legalább nagyjából a forgalom tempóját, de azért ennél gondolom többet kéne bírnia.
Kinek mi a tapasztalata? Ti mit használtok? Nektek ez a lamella bevált? Vagy rendelni kéne kintről? (Jawamarkt.cz, jawaparts.com, stb.) Esetleg tudtok olyan helyet ahol tisztességes anyaggal felújítják?
Hali!Ma megrendeltem a Motojelinektől az ülést.Utólagosan minden Jawa Mustang és Pionyr tulajdonosnak áldott Karácsonyt (ünnepet!) kívánok!Eredményekben,és Jawás kilométerekben gazdag vírusmentes újesztendőt!Írjatok többet a fórumra,készüljetek a tavaszi talikra,túrákra,börzékre!Ne feledjétek:a járvány mulandó,de a segédmotorok által okozott élmény örök!
Ha szeptember óta még nem javult meg,akkor a blokk tetején,a kapcsoló alatti hírhedt kisfejű csavart kellene megnézni,mert ha valaki azt normál csavarra cserélte,úgy okozhat ilyen kapcsolási,kiugrási gondokat.Sok hibamentes kilométert kívánok.
Nagyon ráférne egy új ülés,de az csak csehországból renelhető,gyűjteni kell majd rá!A kerekeketis rendbe kell tenni,de...Ma tettem fel a keltimotorról vett új porlasztót,előtte végignéztem,de sem a benzinszint,sem az alapjárat,sem a súber nem igényelt beavatkozást(!)Pedig utángyártott,nem tudom hol készült,de jó!A vape gyújtással,és az új porlasztóval remélem,hogy megbízható lesz hosszú távon is.Ez a típus még hiányzott a gyűjteményből :) Már van jawa 21 -m,mustangom,és most már 05 -m is.550,555 még hiányzik.Kár,hogy az őszre áthelyezett Vasúttörténeti Parkos Expo-n nem volt egyáltalán Jawa motor,egy verseny Skoda coupén kívül semmilyen cseszkó gyártmány nem volt látható!Ez az idei év nem kedvez a veteránozásnak(sem).Talán jövőre ismét lesz mopedrally,mopedmetál,kiállítások,börzék,márkaklubos talik.Reménykedjünk.Minden Jawásnak áldott karácsonyt kívánok,és jobb kommentelőkedvet az újesztendőben!
Hali!Ezek a képek az új szerzeménymről az 1965-ös 05-ről készültek.Felujított blokk,bovdenek,fékek, porlasztó, sztender és vape gyujtás.Kell még új üllés. Színek:Ral 5044 Modra tyrkysova,selyemszürke.