Addig láttam ennek értelmét, amíg Hajdú-Bihar német szempontból nem volt Risikogebiet, Budapest viszont már igen. Mostmár nem ez a helyzet, és ha behozzák az 5-napos szabályt, az nem fog segíteni a járaton. Mindegy, hátha a máshova átszálló utasokkal müködni fog a gép (merthogy Magyarországra külföldi állampolgárok nem léphetnek be jelenleg...)
Lehet a Lufinál már tudnak valami amit mi még nem? Esetleg részleges vagy teljes határzár oldás? Illetve ha mégsem ez, akkor az üzleti igény lenne ekkora?
A világ számtalan repterén, sima 2-2.5m magas drótkerítés megfelelő, ez nálunk is megvolt, de nem jó, ez a legfontosabb dolog hogy 6-700millából olyan dolgot csináljanak ami sem a komfortérzeten nem javít, sem forgalom növelő tényezője nincsen és a gépek forgalmát és kiszolgálását sem javítja. Persze lehet hivatkozni nem létező jogszabályokra,elavultságra, meg hogy a migránsok ne tudjanak átásni alatta.
Utóbbihoz: Volt már rá példa hogy a világ bármelyik repterén egy határsértő a kerítés alatt ásott át?
Na jó, de hát - elvileg - 2023-ban már kezd üzemelni a BMW, aki pont a reptér miatt választotta (állítólag) Debrecent...
Meg 2023-ban lesz - első alkalommal - megrendezve a MotoGP Magyar Nagydíj - ez sem megy repülőtér nélkül... Ha valóban egy év a papírtologatás, papírnyálazás, akkor nem lenne ideje elkezdeni már?
Vagy össze lehet azt csapni tokkal vonóval mindent 2023-ig?
Az ILS-re pl. már volt annyi ígéret, mérés, tervezés, hogy azzal már egy könyvtárat meg lehetne tölteni...
Erre kerítést építettek... igaz, kerítésben mindig "jó volt" a reptér...
Ez a szomorú. Még márciusban várható volt hogy ez lesz, illetve tudható hogy tavaszig sok jóra nem lehet számítani, a tél amúgy sem a forgalom csúcsa, a jelenlegi helyzet és a kilátások sem biztatóak+ezt majd még tetőzheti egy influenza. Akkor mire is kell várni?! Jelen helyzetben felújítható lenne a pálya, nem kell más pályában gondolkodni, engedélyeztetni, terveztetni,régészet, zöldek,stb...
Persze tudom vannak azok akiknek az a legjobb ha magasak a költségek.
A gépmozgás egyenlő szinte a nullával. Az tudott és tervezett hogy fejlesztések lesznek/kellenek, most lenne rá lehetőség, nem pedig akkor részben vagy teljesen zárni a repteret mikor is megindul a forgalom újra. Szóval most érdemes lenne összekötni a kellemetlent a hasznossal.
Hát igen, de jelen helyzetben meg már nem is a támogatás hanem a túlélés a cél azt hiszem. Elsősorban a Wizzairnek, másodsorban a reptérnek mert itt most fél éve más sincs csak masszív veszteség a szektorban, mármint a légiközlekedésben.
Mostani egészségügyi szabályokkal kb. az repül akinek tényleg életbevágó, kint dolgozók, azok családtagjai, de ők is csak ha muszáj, turistaforgalom az zéró.
Én őszintén szólva utoljára télen ültem Wizz gépen asszem és nem nagyon látom mikor fogok újra. Jelen helyzetben sok értelme nincs hiába olcsók a jegyek mert vagy törlik a járatot és szórakozhatsz az átfoglalással/visszatérítéssel vagy rosszabb esetben elindul a járat, de karanténba kerülnél így úgysem utazol el a pénz meg ugrott
Mikor meglett a 2. bázisgép, akkor nem kevés fejlesztésre volt szükség, még Xanga tulajdonban, akkor volt az hogy létszámbővítés+fejlesztések és ezek mellett 300milla az éves minusz kb. Azóta átvette a város, a dolgozók nagyobb része lapátra is került, igaz bevétel sem igazán van, viszont bérköltség is minimális a Covid kezdete óta. De maradjunk annál hogy hozza a reptér az évi 300 milla minuszt, sőt legyen 400, ebbe már sok minden is belefér. Akkor ez az összeg kb 5 és fél évi teljes veszteséget fedez amiből mindössze 1 év telt el, tehát kb ugyanezzel számolnának az elkövetkezendő 4 -4 és fél évre?! Elég érdekes.
Már össze sem bírom számolni hogy mennyi milliárdos támogatásokról voltak propaganda cikkek, aztán ezek valamiért mégsem érkeztek meg soha, és sok fejlesztés nem is igazán történt....