Ebben minden benne van, digit klíma (szar a kompresszor) és automata váltó is. Meg LPG.
Az automata váltó az egyetlen alkatrész az autóban ami még nem döglött meg. Motorblokk már cserélve, minden egyéb többször cserélve, 360e km, a váltó még nem volt megbontva. Lehet azért mert japán :)
Csak nem szidni a gépet, én 10 évig használat egy '96-os X20XEV Vectrát, digit klíma, és az automata váltó kivételével minden benne volt - gyárilag, nagyon szerettem. Ha odafigyel rá az ember, szinten lehet tartani, én a kasznizás előtt adtam el, ahhoz már nem volt "kedvem" Aki megvette, rendberakta, azóta is látom néha, most 24 éves.
A javítás azt jelentette, hogy vettem 2db MJ11015G tranzisztort a Lomexben 3 ezerért darabját. Az esett útba. Lehetett volna olcsóbb is, de 1-2 ezerért nem autózom keresztbe-kasul a várost.
Szóval új gyári alkatrész 110+e forint, bontott 15e, ezt a most elromlottat Litvániából rendeltem 5 euróért (2 már javított új tranzisztorral). És most az eredeti került vissza, és legközelebb ha arra járok, veszek megint 2 tranzisztort 6 ezerért, és lesz egy harcrakész ECC cseredarabom :)
Amúgy az alkatrész egy darab nyáklemez, pár SMD ellenállás, két tranzisztor, egy relé, egy hűtőborda és egy csatlakozó. Ja meg a műanyag ház. Előállítási költség nagy tételben nagyon brutálisan túlárazva mondjuk 10 ezer forint.
Kínából 50 dolcsi a valamilyen dzsunkán összerakott utángyártott.
Ez az egész azért tök vicces, mert a cucc úgy van beépítve, hogy a szellőztető csatorna légáramlata hűti. Viszont minél alacsonyabbra van állítva a ventilátor fokozata, annál több hőt disszipál el. Miközben kisebb a légáramlás. Vagyis minél alacsonyabb fokozaton jár a venti, annál gyorsabban sülnek meg a tranzisztorok ^^
Hadd gratuláljak az Opel német mérnökeinek, amiért ilyen kiváló, felhasználóbarát módon sikerült beépíteni, és a Valeo fhanszoá mérnökeinek, amiért ilyen stabil, időtálló, megbízható alkatrészt terveztek.
Német tervezés, francia elektronika - "a match made in heaven".
Ma reggel mentem volna hogy végre 3-as fokozaton (9-ből) szép csendben lehellje a meleget, erre lemerült az akksi (az ecc hibája miatt 2 hétig 9-es fokozaton pörgött a venti, ment a szivargyújtós ülésfűtésem mert 9-es fokozaton csak a féllangyos levegőt fújja, meg a szar idő miatt a lámpa, aztán egy hét állás után nem indult be) :D
Hát ez ilyen túlélősport, ezekkel a 20 éves szarokkal. Már csak röhögök rajta.
Szerencsére valamikor egyszer láttam az Aldiban akciós autós okostöltőt 5 ezerért, és mivel 25 év alatt sohasem kellett, ezért nyilván vettem egyet. És most milyen jól jön! Nagyon príma cucc, ez az akksi életében először rendesen fel lesz töltve.
Igazad lehet egy termosztát csere nem vészes. Anyit megér .atöbbieknek igaza lehet h.nem zár rendesen v ilyesmi. Majd ird meg h.megoldotta a problémát mert engem is érdekel.
Engem azért zavar kicsit hogy nem melegszik uzemihofokra a motor, főleg hogy diesel. Veszek bele egy új termosztatot, és bízom benne hogy megoldodik a probléma. 26km alatt eltakart hűtővel azért illene bemelegednie rendesen, amikor kollégám autójával megyünk max 15 km után már rendesen eleri a hőmérsékletet az autó.
Szia! Nekem a kékböl is alig mozdul ki a höfok télen. Alapjáraton szépen fölmegy de ha útnak indulok a menetszél egyböl vissza hüti.énmost néztem a neten hűtőrács maszkot azt kiprobálom. Hátha beválik. A fűtésem az rendben van u.h sz tem nincs nagy gáz. X18xe.
Országúton, hűvös időben (0-10 fok) nekem is 80 körül marad a hűtővíz. Z16XE.
Városban folyamatosan ki-be kapcsol a venti, télen is, 90 foknál.
Saját korábbi kommentemhez:
Jövő héten cseréltetem a szellőztető ventilátor előtét ellenállását / ECC hogyishívjákját. Remélem megoldja. A régiben kicseréltem a két diódát (T1829-1 / MJ11015G).
Gyári új alkatrész 110e ft, bontott 15e, én anno rrr.lt-ről rendeltem 5 euróért, az tojt most be, így visszakerül a javított eredeti ami az autóban volt.
A csere tranzisztor darabja 3e ft volt, tehát összesen 6e.
Azt nézd meg, hogy a termosztátházban lévő "fészekre" rendesen felfexik-e a termosztát tányérja zárt állapotban! Nekem némi csiszolással korrigálnom kellett a házon és megoldódott a probléma.
Segítséget szeretnék kérni, a probléma a következő volna. Most hogy lehult a hőmérséklet 0 fok alá nem melegszik fel a víz üzemi hőmérsékletre. 26 km re van a munkahelyem, és max 80 fokig megy fel a víz, úgy hogy tettem egy karton papírt a hűtő elé, mert egyébként még a 80 fokot sem érné el. Fűtés csak annyira nyomtatom hogy a szelvedo ne parasodjon. Minap kiszedem a termosztatot zárva van, melegítettem vizet és forrás előtt kezd nyitni, tehát elvileg jó, viszont mégsem melegszik a víz ahogy kellene, nyáron sem megy fel 92 fokig csak kb 88-ig. Valakinek vmi ötlete esetleg mi lehet a gond. Feleslegesen nem szeretnék kidobalni pénzt termosztátra, ha az megfelelően ellatja feladatát. Valaki esetleg találkozott már ilyen jelenséggel?
Ismét megadta / kezdi megadni magát valami a szellőzőrendszerben. Digitális klíma, ehhez a két tranzisztoros előtét-ellenállás való. Azt idén már cseréltem, mert az eredeti beadta a kulcsot.
A hibajelenség az volt, hogy a szellőztető ventilátor maximum fokozaton (9-es) fújt, bármit állítottam, és nem lehetett kikapcsolni - ha teljesen kinyomtam a szellőzést, a venti akkor is ment. Reléjét kellett kiszedni hogy leálljon.
Ok, cserélve lett, fasza, most megint kezdi (már a cserélt előtét ellenállással), de most máshogy: csak 9-es, maximum fokozaton fúj, ha lejjebb veszem azonnal leáll a ventilátor.
Mi a túró lehet? Megint előtét ellenállás? Ha az elromlik, akkor a netes leírások szerint az elsőként felmerült hibát produkálja.
A műszercsoportban összesen 16+3 egyforma izzó foglalat van. A 16db az óracsoport alján a visszajelző égők (index, olajnyomás, stb), 3db (12V 2W) pedig a mutatós műszereket világítja. Azt hiszem nincs benne mind a 16 égő, kiviteltől függ. Izzókat kapsz Csergőnél, Cromaxnál. Cikkszám: 93190934, azt hiszem. De fel kell hívni őket.
Sziasztok! SOS! Hétvégén ki szeretném cserélni az összes izzót a b2-99' vectrán, a műszerfalban (computeres), ami nagyon kéne az izzók típusa meg a darabszám. Előre is köszönöm.
computeres, ami nagyon kéne az izzók típusa meg a darabszám. Előre is köszönöm.
A gyertyákat ellenörizték de ök is erre gondoltak elöször.nemrég lett cserélve. Elvileg azt mondták 3 dolog lehet v.porlaszto v.kábelszakadás v.vezérlö elektronika állitolag meg szokott olvadni belül a bekötési pontnál most odavan javitáson az ecu ha ez sem segit akkor nemtom. Már elegem van belöle.pedig nagyon szeretem ezt a kocsit. Ha végére jártunk az ügynek majd megirom hátha valakinek hasonlo gondja lesz.(bár ne legyen)!!
Huh... nekem pont ezt csinálta a törött gyertyával. Nagy gáznál elszállt egy henger (és nem is mindig ugyanaz!) és DTC kód kiütéséig háromhengerezett.
Szóval azt nézném meg elsőnek, aztán gyújtás alkatrészek, egyéb elektromos baszok. Meg hogy mit mókoltak amikor felújították az egészet. Lehet hogy ott maradt ki valami.
A motorvezérlő hiba ezek alapján elég valószínűtlennek tűnik.
Szia köszi a tanácsokat.motorkod x18xe hibajelenség nagyobb gázadásra kidobja check lámpát és nem megy egy henger utána gondol egyet és elhagya vn h.már beindításkor így indul. És bocsi nem porlaszto h anem hengerenkénti injector. De a teljes történet úgy indult h.elszakadt a vezérmü szij.Győri szervizbe megcsinálták nagyon sok pénzért. Jo is volt aztán afater hozta haza(szabolcs megyébe)de már út közben elkezdte eszt csinálni neki hazahozta másnap vittem helyi szerelöhöz és már 3 hete ott van. Most tanácstalan vagyok ezért irtam ide mert sok hasznos dolgot olvastam töletek;. Hátha v.kinek van tapasztalata hasonloval. Bocs a helyesirásért; köszönöm a válaszokat!!
Nekem mindenféle véletlen hibám volt, instabil alapjárat, gyújtáskimaradás, aztán egy sokadik random leállás / vészüzemmód / km óra nullát mutat / ABS hiba / váltóhiba / fojtószelep hiba meg 30 egyéb hibakód után mondtam a szerelőnek, hogy akkor nézzük meg a gyertyákat, és mit tesz isten, az egyikben (NGK) hosszában el volt repedve a kerámia, és áthúzott. Gyertyacsere óta hibátlan.
Sziasztok! Opel vectra b 1.8 16 v elvileg porlaszto hibás lett szerelö azt mondta 2. Porlaszto hibát ir a gép. Átcserélgette probára és ugyan azt irja ki. Most a motorvezérlőt küldte el javításra mert sz.te az a baja??? Ha valaki találkozott hasonloval kérem segítsen köszi.
2001-es Vectra B, digit klímával, majdnem fullos, ami nincs: ülésfűtés és traction control.
Gondoltam vennék egy gyárilag fűthető ülés szettet, meg egy ülésfűtés kapcsolót (Lengyelországból rendelve 250 zloty + szállítás egy komplett fűthető fekete bőr ülés garnitúra + ajtó panelek, vagy 300 zloty a krémszínű, hát még jóhogy).
Van valakinek tapasztalata ezzel? Vajon benne van gyárilag a kábel, meg egyebek?
Amit neten találtam nem egyértelmű. Sem az, hogy a konzolon ahol a kapcsolók vannak, be van-e kötve az ülésfűtés kapcsoló kábelezése, sem az, hogy maga a vezeték az ülésekig megvan-e.
Ugyanitt: akinek van komplett bőr belsője Vectra B-hez értelmes árban, szóljon :)