:) Igen, MG ZT. Nem kölcsön gép volt. :) Igaz, a tavasszal sajnos, megy a háztól. De valami jó kéne helyette. Csak, sajnos, több funkciónak kell majd megfelelnie. :(
Igen, a Rover 75 féle, csak izmosabb és a papucsai sem olyanok. Alapban 18-asokon fut a kicsike. :)
Köszönöm a kimerítö választ, és tényleg tudtál segíteni. Nekem is van egy, ha úgy vesszük nem teljesen offtopic autóm (megfejtés = nicknév). A hétvégén száraz volt az út, még a nap is sütött, úgyhogy nem bírtam ki, hogy ne guruljunk egy kicsit. Aztán 10 perc múlva olyan köd lett, hogy alig találtam haza, az autó meg tiszta só lett.
Engem amúgy a hideg nem rettent el, csak melegen kell öltözni. A fütés ugyis kissé visszafogot és a ventilátor kapcsolóra is inkább a volume felirat illene, de hát ezek lényegtelen dolgok ugyebár :)
Elvileg elég jól le lett anodizálva a váz, elvileg jobban ellenáll a sólénak, mint az acél autó.
Gyakorlatilag koncentráció kérdése az egész. Ha olyan erősen sóznak, akkor talán előfordulhatnak korróziós problémák, de ezidáig nem tudok ilyenről.
Lichtensteini cimborám erősen daily drivernek használja, már több mint 100ekm-t tett bele, de nem volt vele semmi gondja sem!
A régebbi Eliseknél volt egy olyan probléma, ami a lábtérben lévő alulapot érintette. Azokra utastér felöl egy vastag gumilapot ragasztottak, és a ragasztó csíkok közt/mellett befolyt a víz, vagy egyszerűen lecsapódott a pára, na azok lyukasra korrodáltak!
A Lotus elvileg 8 év garit ad a vázra, de ennek a folyamatnak nem kellett 8 év, így a Lotus egy visszahívás-féle akciót tervezett.
Eddig nagy volt a mellük, amint megsértetted egy picit is a vázat->csere! Ez nekik jó lóvé volt!:)
Most hogy ők "sértik" meg a vázat, már szó sincs arról, hogy kicserélik a vázakat!
Az újabb Elise-ben már nincs ez az átkozott gumi, nekem is szőnyeg van ott, amit eső után illik kivenni, aztán akkor ki tud száradni. (az enyém még azon a kritikus helyen újszerűen csillog!:))
A téli autókázásnak inkább más problémái vannak:
Mivel belül jó nagy vázrész látható, ezért az ilyenkor csak úgy sugározza a hideget, fűthetsz akárhogy, az alu annyival jobb hővezető, hogy azok a részek biza mindig jóval hidegebbek lesznek!
Esetleg ha ilyen törekvés van, valami ideiglenes kárpitot lehetne rá készíteni! (Nyáron biztosan nem kell az oda!)
A kis súlya sem lesz előnyös télen, hacsak nem szögesgumit vesz rá az ember! Úgy viszont már az egyik legjobb téli jármű faragható belőle, jégen varázsolni lehetne vele!:)))
Lenne egy idöszerü kérdésem: mennyire tolerálja az alu váz a sós vizet? Sokan daily driverként használják ezeket az autókat télen - nyáron, mások viszont azt mondják, hogy megeszi a só.
Hali! Igen, soproni. Ált suli, osztálytárs. Aztán pedig középsuliban a feleséged osztálytársa voltam. :) Igy már meg van? Amúgy egy MG ZT-vel voltam. Hali Alessandro
Hi Yasec! Hogy megy az Elise! Múltkor (talán ősz elején?) Sopronból kifelé jövet a körforgalom után jöttél kifelé. Először utánam, aztán megelőztél. Nagyon szép a kicsike! Tükörből is, és hátulról is!
Magyarországon különöseebben nem díjjazzák az absszolút leggyorsabbat a gyorsulási versenyeken, de ha díjaznák is, én nehezen lehettnék az abszolút leggyorsabb. Magamhoz képest hogy mennyire vagyok gyors, na azt meg már főleg nem díjazza senki se!:)))
Az A1-ben viszont elég ütős lehetek, de ezt majd jövőre megmondom, hogy hogyan lesz!:)
Naszóval, az enyémbe a Dave Andrews bácsi a "big inlet" szelepeket rakta bele, ami a 32,5-ös. Kipuff szelepek maradtak a VVC fajták, aminek asszem az eredetihez képest módosította a szelepülékét. (Az origi VVC kipuff pedig 27,3-as.)
A bütykösök pedig a 633-as Piperek, 264 fokos, és 10mm az emelése.
Jelenleg hihetetlen 182LE jött le róla padon, de még nincs kész, megfogja a mocit a kipuff. Az majd most lesz módosítva.
A gyorsulási értékek viszont elég jók eddig, volt már 8,6-os 1/8mile, meg 13,53-as 1/4mile.:)))
Az még nem lenne égő szerintem, ha Malázia az összeszerelő üzem. Égés majd a valós súlya lesz, meg a valós menetteljesítménye... Az Elise messze nem tudja pl. a gyári paramétereket. Az a 0-60mph sehol sem 5,6s, hanem legjobb esetben 6,1s. Nekem 6,15-öt sikerült, és a 0-100km/h meg 6,49 volt.
Most már bőven tudja a gyári értékeket, na de nem is az a hengerfej van benne, amivel kitolták a cégtől!:))) Kíváncsian várom az eredményeket, de félek, hogy csalódás lesz...:(
Bár az a veszély úgysem fenyeget, hogy vegyek még1et!:)))