Az ÁSZ-t én is messze kerülöm! Minősíthetettlen a szervíz stílusa! Egyszer egy telefon beszélgetésnek voltam fülltanúja, ami a karambolos munkafelvevő (Traiszta úr) és valószínűleg egy haverja között zajlott az ügyfélváróban az ügyfelek jelenlétében:
...autót veszel?...Suzukit?...Hülye vagy?...Miért nem inkább autót veszel?...
Hát, végülis a vélemény szabad!
Én a Suzuki Varró-hoz járok! Eddig nagyon korrektek, tudom ajánlani!
Régi Suzukisok jól ismerik az ÁSZ-t. Állítólag volt már a gyárral is emiatt összetűzése. Szerintem csak azért nem csinálnak velük semmit, mert ők adják el a legtöbb autót.
Az ÁSZ-t mindeki ismeri, mint a rossz pénzt.Eddig jót nem hallottam róluk. A többi kereskedő nem érti, mitől tudnak annyi autót eladni.
Én most cseréltem le a Sedanomat egy újra. Ezt a Suzuki Center-ben tettem meg, miután körbejártam vagy 10 pesti kereskedőt. Eddig semmi rossz tapasztalat, nagyon korrektek voltak.
Ellenben sok helyen nagyon bunkók voltak. Volt olyan hely, ahol miután hivatkoztam rá, hogy más kereskedő jobb ajánlatot adott a használt autómra, akkor megkérdezték:"akkor miért jött ide ?".Hát ez már 20 éve sem volt elfogadható modor....
A legtöbb helyen bizony rendesen az Eurotax ár alatt próbálták beszámítani az autót, ami nem igazán korrekt.A legroszab ára az kinálta, aki a legdrágábban adja tovább a beszámított autókat.
Szervíz:
A régi Suzukimat egszer vittem szervízbe, mert azt már használtan vettem.Az a Carkomplex volt, csupán egy gumiharang csere. Odamentem hétfőn reggel, rögtön fogadtak, megvárhattam, az akkor reggel mondott árnál olcsóbban csinálták meg, pedig még egy-két plussz dolog is kellet. Használtak ülésvédőt, kormányvédő fóliát, és még le is mosták az autót...
Lehet, hogy valakinek ott is volt rossz tapasztalata, de nekem bejött.
Talán egy két jó tanács, a teljesség igénye nélkül:
A rossz hírűeket kerüld el messzire, mert nagyobb az esély a problémára. Használt autóval ne sajnáld egyszer megnézni az elérhető márkakereskedéseket, mert a különbség 100 EFt nagyságrendű lehet. Egy metál fényezést felár nélkül, vagy egy nagyon olcsó üzembehelyezést, ingyen elektromos ablakemelőt normális helyen ki lehet alkudni, még nem kp.-s vásárlónak is. Ahol ez nem megy, ott megint csak probéma van.Az átfutási idő mostanában, ha nincs raktáron, akkor sem több, mint 2 hét(általában). Ha ennél több, akkor a kereskedés nem rendelte meg időben, vagy ilyesmi.
Persze bármiben tévedhetek :)
Szuzukis feleim:
Nekem mint régi kedves régi(jóbarátnak),igen szívélyesen felajánlottak 220.000.- HUF kedvezményt. Ez a szokásos 160.000.-HUF "marketing kedvezmény". és-de rám akartak erőszakolni egy 60.000.-HUF -ba kerülő riasztót. megüzembehelyezésmegmiegymás Vagyis egyszerű matematika 220E-60E=160E+59E+X=sok.
Ezenfelül majd április végén meg tudják mondani lesz-e autó májusban. NEIN DANKE.
Legott másnap elügettem a Hollós Művekhez, és azonmód lefoglaltam egy 1,3-as Wagonyírt. Lehet saját biztosítód, nem kell drága riasztó, Posta bank Leasing nem kekeckedett. A rendszám kiadás lassú, nincs mit tenni. Várok
Vizhal
Hi!
Ma ismételt telefon: adjátok vissza a pénzt!
Átadásért felelős: „ ez nem rám tartozik hívja az értékesítőt ”
Értékesítő: „ nem érdemes már visszakozni, mert akkor a Bank óriási büntetőkamatot számol fel” persze ezt nem nyaltuk be továbbra is ragaszkodtunk ahhoz, hogy pénzt vagy kocsit.
Értékesítő: hívjuk vissza du. intéz valamit.
Du. közli, hogy már csak a forgalmi van hátra, de az okmányiroda nekik napi 15-ből csak 7 db-ot állít ki. /MI VAN?/
Szerintem kacsa, bár az okmányirodákról is bármit elképzelek, volt már velük dolgom.
A szolnoki Alfa Kft-vel személyes tapasztalatom:
Tavaly körny.véd. vizsgára vittem a céges Nissant hozzájuk.A vizsgálat annyiból állt, hogy beinditotta a szerelő a kocsit, kétszer rálépett a gázra, és eldöntötte, hogy nem füstöl.A motorháztetőt sem nyitotta fel, hogy ellenőrizze a motorszámot, és műszeres vizsgálatot sem végzett.Nem tudom, hogy az ilyen "szakszerű" munka rendszeres-e náluk, lehet, hogy ez csak egyedi eset volt.
Amíg Suzukim volt, Pestről hordtam oda az autót. Tisztességesek, nem néznek hülyének, egy gond, hogy pestről kicsit messze van.
Amit el KELL kerülni:
- Suzuki Pest (elfelejtenek ténylegesen olajat cserélni, csak papíron sikerül)
- Suzuki Ász (megszivatnak, lenyelik az előleget, azzal a címszóval, hogy a bank nem ad hitelt. Ők persze már jó előre elkérik, elhitetik veled, hogy minimálbérre simán megkapod...)
Néhány éve próbálkoztam náluk: telefonon érdeklődtem S. Grand Vitara felől, automata váltóval érdekelt volna a dolog. Szó szerint elhajtottak. A "kereskedő" azt mondta, hogy inkább elad 3-mal több Swiftet, mert kevesebb a macera azokkal...
Üdv.: PRAETOR
Ui.: amúgy meg nagyon büszke volt arra, hogy ők a magyarországi kiemelt márkakereskedők (vagy valami hasonló kifejezést használt). Hát: elég baj!
Azér' a részlet fizetés máshol is így működik. Kb. másfél évig a kamat törlesztőrésze nagyobb, mint a hitelé.
Az én sedanom is öszvér, írtam a gyárnak, hogy a kereskedő átb..-e, mira azt válaszolták, hogy ilyen verziójút is gyártottak.
A következtetésekhez az egyéni véleményem:
1 A Suzuki nem szar.
2 Swiftet már nem lehet sokáig venni. A WagonR kb. 1l-rel többet fogyaszt, a váltó működtetés elb.. konstrukció, a műanyagok jobban zörögnek, úgyhogy akinek elég a Swift raktér mérete, és üza.takarékosságra törekszik, inkább vegyen egy használtat.
3.egyetértek.
A Suzuki ÁSZ-szal kapcsolatban nekünk is negatív tapasztalataink vannak...
Ráadásul úgy kerültünk hozzájuk (azt megelőzően csupa OPEL volt a családban...), hogy édesapám egyik volt szomszédja ott dolgozik.
Az eset 1999-ben történt. Szóval ki lett nézve egy 1.3GLX-es szedán. Klímával, kobaltkék metálfényezéssel, meg mindenféle GLX-nek megfelelő extrával (elektromos kütyük)... Csak szervó, légzsák és ABS nem volt benne, amit nem is értettem, hogy hogyan lett így a listaár 2.4M... (Ellenben szerepeltek olyanok az EXTRAlistán, mint többtízezer forintos (!) digitális óra!!!)
Az első nagyon gyanús dolog az volt, hogy akkor, '99 végén kapott a Swift/Sedan "ráncfelvarrást", vagyis akkor lett lecserélve a lökhárító (köralakú ködlámpásra) és a levegő-beömlő az orron. Nos, a mi autónkon a RÉGI fajta lökhárító, de az ÚJ fajta beömlő van!!! (???) Azóta sem láttam ilyet sehol... Ráadásul belül a műszerfal illesztései az ajtóknál egyáltalán nem stimmelnek, többcentis rések tátonganak...!
Ezek után már meglepő sem volt, hogy az első alkalommal, hogy kinyitottuk, majd lecsuktuk a motorháztetőt, az embléma LEESETT! :)
De ez nem minden. A kocsit ugyanis úgy hoztuk el, hogy 1.5M hitelt vettünk fel, amit ŐK intéztek, és ÍGÉRTÉK, hogy max. 21%-os kamat lesz évente. (5 éves részletről van szó.) Ebből először 23% lett, majd 29%!!! Két év után (mikorra ki lett fizetve kb. egymillió Ft részletben) úgy döntöttünk, megvesszük inkább a kocsit, és 1.200.000 Ft-ot kellett leperkálni!!!
Az pedig már csak "hab a tortán", hogy a mai napig (0 km-től) valami baj van a fékkel, 15 ezrenként cserélni kell a betéteket, amik egyenetlenül fognak (inkább blokkolnak, mint fognak...), és amit azóta sem tudtak kijavítani, pedig szóltunk a szervizben minden alkalommal.
Összegezve:
1. Ne vegyen senki Suzukit, mert egy sz@r...
2. Ha már mégis Suzuki, akkor ne Swift legyen, hanem inkább Wagon R+, mert az használható is, és nem egy 15 éves konstrukció!!!
3. Ha valaki Suzuki-vásárlásra adja a fejét, NE MENJEN AZ ÁSZ-HOZ, mert tutira át fogják vágni!!! Nem lehet véletlen ez a nem kevés panaszos hozzászólás...
Annál a biztosítónál kötsz biztosítást (casco,kötelezö) amelyiknéál csak akarsz. Ha valaki ennek az ellenkezöjét állítja, akkor megszegi a versenyszabályzatot. JAVASOLT biztosító lehet, de nem KÖTELEZHETNEK arra, hogy ott köss biztosítást...
ne haragudjatok, de en ezeket alig birom elhinni... velem ilyet csinalnanak tuti hogy rajuk boritanam az asztalt....
mindig van egy ember akivel meg lehet beszelni a dolgokat, pl. a tulajdonos, vezeto, stb. es mindig vannak ervek amik a mi erdekeink ellen szolnak, pl adorendorseg, kermi, kojal, munkavedelem...
ez olyan mintha etteremben kekeckednek akkor elo kell venni a merohengert es el kell kerni a fagylaltkonyvet...
Hali!
A mi sztorink Suzuki /gy/ászéknál: többek erőteljes ellenvéleménye ellenére január 18-án betértünk a szalonba. Azonnal többen ugrottak ránk, tényleg mi voltunk a „kedves ügyfél”. Megmutogatták az autókat kedvesek voltak, mindenki mosolygott.
Elmondták, hogy ez a három ajtós Suzi az utolsók egyike, szerencsém, hogy az ász-hoz jöttem, mert ők a legjobbak és legnagyobbak ezért a gyár nekik adta oda az utolsó darabokat.
Hamar le is foglalóztuk, majd január 21-én szerződést kötöttünk, ekkor váltunk „kedves ügyfélből”, „ellenséggé”.
A biztosításnál mindjárt furcsa dolgok történtek. Közölték, hogy a Bank-mivel a felére hitelt vettünk fel- csak az Axa-t és a Hungáriát fogadja el. Érdekes a Cascot önként vállaltuk, mivel ekkora önerőnél a Bank nem is kéri
A kötelezőnél is ez a két biztosító szerepelt, erre közöltem, hogy saját magam kötnék szerződést az Europa biztosítónál, amire azt a válasz kaptam ,hogy azt nem lehet.
Mivel bunkó voltam, és kötöttem az ebet a karóhoz kiderült, hogy mégiscsak lehet.
A szerződéskötő hölgy szájhúzás közben közölte, hogy minél előbb kössem meg, nehogy emiatt csússzon az átadás.
Annyira beparáztunk, hogy január 24-én megkötöttük a kötelezőt, és a szükséges papírokat el faxoltuk az ásznak.
Tervezett átadás: február 8-a. Nem történik semmi, kedvesem telefonál, finoman lerázzák. Február 10-én ismét telefonál, na akkor az átvételért felelős nő-nem hölgy- kiosztotta a „kedves ügyfélből” lett házsártos ügyfelet, és nemes egyszerűséggel lecsapta a telefont.
Azt hittük, hogy ez egy véletlen, és csak velünk történhet meg, de amikor a közértben terjesztettem ászék jó hírét, akkor a közért tulaja elmondta, hogy ő 2 hónapot várt a készleten lévő Suzira szintén az ásznál.
Tehát ha normális kiszolgálást vársz, és nem azt akarod, hogy hónapokat használja más a pénzed, akkor messziről kerüld el az ászt!
Ugy latszik Suzuki eladasbol is meg lehet elni, hogyha a szervizre nem figyelnek oda.
Sok markanal a szerviz nagyon fontos.
En nem vinnek autot markakereskedohoz aki csak kenyszerbol uzemeltet szervizt!
Az igazsag az, hogy az emberek tobbsege keptelen arra, hogy vevokkel foglalkozzon. De akkor miert nem csinal mast?
Hát én is ilyen semmitmondó választ kaptam a gyártól. Úgy látszik, nem származik sok előnyünk abból, hogy magyar összeszerelésű autónk van. Csak az a fontos nekik, hogy eladják az autót, vevőszolgálat meg nuku. Nincs mese, kezdjünk el lyapánul tanulni.
Nekem is volt dolgom tavaly a Suzuki Ász-szal, de még Suzuki Alsó-nak sem nevezném őket.
Elvittem az autómat egy első sárvédőcserére és fényezésre. A munkafelvevő már a kezdettől fogva magasan hordta az orrát, mint a szakma kivállósága. Kitöltetett velem vagy kéttucatnyi papírt, mert KFB-s kárrendezés volt. A bürokrácia netovábbja volt, hogy újra és újra írhattam az autó adatait az általuk kitalált nyomtatványokra.
Otthagytam az autót és kérdeztem, hogy mennyi ideig tart. Azt mondja nekem, hogy 4 nap. Mondom ne nevettessen már ki, ez a munka 2 nap alatt bőven megvan. Ismételten elkezdte a szakértelmét fitogtatni, s kiegyeztünk, hogy 3 nap múlva érdeklődhetek.
Érdeklődtem, nem volt kész. A leadástól számítva 5 nap múlva jelezték, hogy kész van. Kimentem átvenni, s helyből látom, hogy a világos metálkék autóm új sárvédője enyhén szólva szilvakék árnyalatú. Mondom neki, hogy ezt nem veszem át, nevetséges, hogy egy szakszervízben elrontják a színt. Próbált meggyőzni, hogy az a szín tökéletes, s csak attól függ, hogy milyen szögből nézzük. Egyszóval otthagytam az autót. Pár nap múlva elismerte, hogy rossz a szín, de csak azért, mert a gyár hibás színkódot adott meg. Persze ez hülyeség, egyszerüen a szar festéket használtak, s nem lett jó a szín.
Pár nap múlva hív a fazon, hogy már jó a szín, mert a gyár szakértőivel sikerült kikevertetni a festéket. Jót röhögtem ezen a hülyeségen, de elmentem megnézni. A szín akkor sem volt 100%-ban jó, de még elfogadható volt. Alaposabban megnézve a fényezést kiderült, hogy az egyik helyen egy szőrszál, míg a másik helyen egy kis por került a festékréteg alá. Újra otthagytam az autót, s jött a következő fényezés.
Végül az utolsó fényezés jó volt, de kb 2 hétig szervizben volt az autóm.
Az ügyet megírtak a Suzuki gyárnak Esztergomba, s nem találjátok ki mi volt a válasz.
"Semmi közük a szakszervízek munkájához, tegyek panaszt a szerviznél. S további balesetmentes közlekedést kívántak."
KÖVETKEZŐ ESET:
Hátolról belémjött egy barom teherautós piros lámpánál. Szerencsére nem történt nagy baj, mert megpróbált kikerülni, s csak az egyik hátsó sárvédőm és a lükhárítóm bánta.
Nosza, Suzuki Ász leszerepelt, vigyük az autót az M7 Laslo-hoz.
Biztosító is és a szervíz is megállapította, hogy sárvédő és lökhárítő csere, fényezéssel. Kikalkulálták a 150 eFt-s árat, s a biztosító bólintott, hogy OK.
Megbeszélem, hogy mikor viszem az autót, s megjelenek a kért időpontban. Eredetileg azt mondták hogy 2 nap alatt megvan, de most már inkább 3-at mondanak.
3 nap múlva telefonálnak, s közlik velem, hogy még kell 2 nap. Nem értem, mondom mit vacakolnak annyit. Kis idő múlva visszahívnak, hogy 1 nap múlva mehetek.
Megyek az autóért, megnézem, s lássatok csodát, a sárvédőt kikalapálták, a lökhárítót meg alapozatlanul lefújták. Persze jó üzlet lett volna Nekik, ha bejön, mert kb. 50 eFt-ből kihozzák, s a biztosítótól legombolják a 150 eFt-t. Az autót elhoztam, s most szívni fognak remélem, mert egy fillért nem kapnak remélem. Az ügynek még nincs vége, mert a biztosító azt várja, hogy vajon milyen számlát fognak benyújtani.
Szóval mutasson nekem valaki egy tisztességes szervízt, ha tud. Persze lehet, hogy tud csak az nem Mo-on van.
Én a nem garis, és a párom autóját (HOnda) a Honda Szallerbeckhez visszük. Őket ezer éve ismerjük, és eddig csak pozitív volt a dolog. SUZUKI szervízben eddig nem találtunk oylat, ahol jól éreztem volna magam, pedig hosszú évekig volt Suzukink. Az Egressy úti is gáz volt.
Ha van ötlete valakinek hova érdemes, szívesen veszem.
A Suzuki Ász nem hiszem, hogy jobb, vagy rosszabb lenne... Én is ott vettem, és az első szervizEKnél csak tébláboltam, azt sem tudtam, mit kell csinálni, meg hogyan.
Valóban van ott néhány igen arrogáns, faragatlan tuskó - ami szerintem éppen elég baj. Főleg, hogy ők foglalkoznak a vevőkkel. De az utcáról beeső alakok csak a bajnak vannak, mikor ott vannak a cimborák, akikkel mennek a jó boltok.
Ugyanakkor a szerelők között beszéltem meglepően értelmes, intelligenssel is, aki igen pontosan, részletesen elmondta, hogy mi van ha ezt akarom, mi van ha mást.
Nem tudom, milyen lehet egy jó szerviz, de el tudom képzelni (A Suzuki Ász az ott dolgozó normálisak ellenére sem ilyen).
Nekem egyszer a motortérben felejtettek (???) vagy (!!!) egy kétliteres üdítős műanyag palackot. Már nem emlékszem miért, de mikor eljöttem, pár száz méter után megálltam, felnyitottam az elejét, és csak csodálkoztam...
Legutóbb meg kifelejtettek négy csavart - végül is nem esik szét tőle. Mikor feltették a vonóhorgot, a csomagtartót szétszedték, és az oldalán vannak műanyag biszbaszok. Azokat nem csavarozták vissza. De legalább már tudom, mi zörög.
Meg mondjuk, nejlont sem tesznek az ülésre, kormányra, mikor szerelnek, pedig szvsz a Suzuki ezt előírja.
(Egyáltalán, típustól elvonatkoztatva, hol van jó szerviz, ahol nem nézik hülyének az embert egy egyszerűbb kérdésért. PL. hogy hova álljon?)
Igen, azt mar mi is tapasztaltuk hogy csak addig fontos a kedves vevo amig ki nem fizette az autot. Onnantol kezdve csak az szamit hogy mennyit lehet meg kicsikarni belole...
Én az Óbudánál vettem tavaly áprilisban. Velemi is nagyon előzékeny volt a nő akivel tárgyaltam. Az ezres szervízig nem is volt semmi gond. Akkor mondtam nézzék már meg a futóvűvet mert egy kicsit elhúz jobbra. Elősször hülyének néztek aztán végül találomra állítgattak valamit (müszer elő sem került) szerencsére nem lett rosszabb.
Aztán néhány hónapos korában feltörték a kocsit és elvitték a magnót ami gyárilag volt benne. Amikor bementem a biztosítóhoz kiderült, hogy bár a magnót nem én rakattam bele, hanem a típushoz járt azért a cacso nem fizeti mert nem úgy állapdtak meg a suzukival. Mindezek melett kapok egy levelet, hogy fizessek 16 000.- büntetést az előző autómra amit náluk hagytam. Nézem a dátumát hát már 2 hónapja az Óbudánál volt a kocsim amikor a tilosban parkolás történt. És még sorolhatnám de mennem kell dolgozni. Szerintem kerülje őket mindenki. Esetleg, ha valaki tud ajánlani egy megbízható szervízt, ahol normálisan bánnak az emberrel az kérem tegye meg. Köszi
Azt hiszem, nincsen központi panasz-csatorna, csak egy postafiókos cím az általános kapcsolattartásra. Legalábbis kb. 3 hónapja még nem volt. Manapság már meg sem tudom nyitni a suzuki.hu-t (internet explorer hiánya miatt).
közelmúltban készpénzért vásároltunk egy új Suzukit.Sajnos, amíg a vásárlás időpontjáig igen udvarias kiszolgálásban részesültünk, ( mily meglepő ) a vásárlás után, az első szerviznél megengedhetetlen, udvariatlan hangon bántak 60 éves édesanyámmal.
Nem hiszem, hogy az a hang és bánásmód, amit a kollégák a vevőkkel használnak, az megengedhető egy jó nevű cégnél. Mivel első alkalommal járt édesanyám szervizen, tájékozatlan volt, de sem segítséget, sem útbaigazítást nem kapott. A szerviz elvégzése után még hosszú ideig kellet várnia a kocsijára, mert beszorították a hátsó részbe, és senki nem hozta ki neki. Egy fiatalember, aki bentről jött ki, úgy hozta ki neki a kocsit ( mivel senki nem volt ott ), hogy a kézifékeket kiengedve, arrébb tolta az útban lévő gépjárműveket ( a fiatalembert az időközben megérkező szervizes durva hangot letolta ). A szervizes kolléga, mivel a közelben nem volt parkolóhely, elindult az autóval egy távolabbi hely felé, közben a jéghidegben álldogáló édesanyámat nem ültette maga mellé, hanem gyalogolnia kellett. Az autóban az „átadás” után benne hagyták a koszos papírokat, stb. A kocsi papírjait nem adták édesanyám kezébe, hanem ledobták az ablakba. A kocsi forgalmi engedélyét pedig egyáltalán nem adták oda, ezt édesanyám vette észre, így vissza kellett mennie érte.
Amikor visszaérkezett, az egyik kolléga pökhendi hangot csak ennyit mondott: Még szerencséje van, hogy nem léptünk rá, ti. leesett a papír az ablakból, ahová ledobták. Esetleg bocsánatot is kérhetett volna…
Én, mint kereskedő, minősíthetetlennek érzem ezt, ezért osztom meg az indexesekkel. kiváncsian várom esetleges egyéb tapasztalataitokat ennél a cégnél.