Ekkora hidegben mint amilyen a napokban van, a sebességváltás olyan mintha olaj helyett méz lenne a váltóban. Legalább is az első néhány km-ben. Normális ez?
A hátsó ajtó teleszkópjai is faszák.
Köszi, mivel dízel automata dúsítóval.
Aksi: király erős aksi, töltés rendben van teljesen. Izzítás közben sem esik le a feszültségmérő.
Indítással nagy baj nincs, egy éve ilyenkor sok baja volt és kötéllel huzigáltuk.:-(
Szia Vgaby!
Rég láttalak.:-) A hidegindítónak anno a bowdenje volt szakadt, azt kicserélték, de tényleg, mintha az erőtlenkedne, mert pöccre indul, csak ebben a mínuszban kisebb gázadagolás nélkül lefullad. Egyébként pár napja még nekem sem volt erre szükség, gáz nélkül indult. De pontosan hol is van ez az anya? Köszi a segítséget.
A fogyira vonatkozólag azért ez pesszimista becslés, mivel a mérőműszerem szeret riogatni a km-t meg nagyjából becsülni tudom, mert nem forog a számláló. Meg lehet, hogy a gázolaj is zsugorodott a tankban?:-)
A 240-es Dieselnek egyáltalán nem szabad indításnál gázt adni !!! Az adagoló oldalán van egy ablakos anya azt kell 90 fokkal elfordítani, hogy működjön a hidegindító berendezés.
Üdv: Vgaby
Szombaton indítottam be az enyémet június óta először. 2 izzítás után 10 sec alatt beindult :))
Nagyon állat a gépsárkány.
természetes ez a többletfogyasztás.
Nyugodt lehetsz, nekem is kb ennyivel eszik többet :>
Én azt tapasztaltam, hogy a sok hideginditás tesz be neki.
Az a gond, hogy leállok a kocsival, és a jeges szél miatt 20 perc mulva már hideg :>
hamvasat:
Köszi a tanácsot, de én is csak tanácsot adtam :)
Az én lengéscsillapitommal no problem... az egyik kocsiban megkeményedett a hideg miatt ahgy illik, a másikban meg nincs egy deka olaj sem... legalább nem keményedik meg ;)
Pl:
Lesti
Tel: 258-35-68
1171 Nagyszentmiklósi utca 27.
Egy idősebb 'bácsi' aki akksikat gyárt, a 12V 55Ahs volt nála egy év garival 8700Ft tavaly, most olyan 9000 körül lehet.
Van neki több féle szerintem egy telefont megér, ha jársz a városnak azon a felén.
"Normális ennyi a hidegindítás és lassabb bemelegedés miatt?"
Ugyan nem nagyon értek hozzá, de az akksid rendben van? Mert ha az nem teljesen jó akkor arra is elmegy némi üzemanyag, hogy a töltés hiánya miatt alapjáraton magasabbra emeli a fordulatot és úgy járatja a motort, hogy meglegyen a kellő töltés vagy vmi hasonló. Aztán persze lehet, hogy én beszélek hülyeséget :-)
Én fogyim is megemelkedett olyan 5-7dl körülivel.. :-(((
Kérdés: Suzuki Vitara 1.6 16V-hez hol lehetne olcsón akkut venni? 5 év és 135.000 km szolgálat után kezdi megadni magát... Még indít, de már nem sokáig, SZVSZ.
Mellesleg ahogy bemondta a fagyot a hírekben, irány Tesco, vettem 20 liter ablakmosót, egy jégoldó sprayt, egy zárolajozó-zárjégoldót, jégkaparót, és gázolaj fagyálló adalékot. Plusz bepakoltam a bikakábelt is a csomagtartóba, hálistennek azt nem nekem, hanem szegény dízeles társaim megsegítésére :-))) Az én aksim még csak két éves. Szóval én felkészültem :-)))
A lengéscsillapítóknak be kéne járatódnia hosszabb távon. "Altasd" az autót meleg garázsban (vagy egyéb meleg helyen, pl Kék Osztriga Bár), és ha másnap reggel is kemény, akkor valami megszorult. De szerintem kiolvadás után jó lesz.
Olyan anyag nincs (kivéve a vizet), ami hűlésre ne zsugorodna. Ez nem is baj, viszont olyan anyag --így motorolaj se-- nincs, aminek a kenési tulajdonságai minden hőfokon ugyanolyanok lennének, csak a jobb minőségű olajak szélesebb tartományokon és terheléseken jobb tulajdonságokat mutatnak, mint egyéb olcsóbb "kollégáik". Tehát ez mind normális!!! Ezért kell kímélni az autót hidegen. Mellesleg ezen gondok nagy részét megoldja az állófűtés. Én is szerelnék be, ha találnék elfogadható áron, a Webasto 300.000 Ft-osát kicsit túl drágánsak tartom. Ha ti tudtok olcsóbban szólhatnátok nekem is.
Ja!!! Dízeleseknek melegen ajánlom, hogy ne bízzon meg a benzinkutaknál hozzákevert fagyásgátló adalékokban, mert a Magyarhonban fogalomban lévő üzemanyagok mindössze 30%-a kielégítő minőségű. Ha a víz éjjel belefagy az adagolóba, akkor reggel indításkor valószínűleg valami törik. Én már jártam így. Szóval ti is keverjetek jó minőségű dermedésgátló-adalékot ezekben a nagy hidegekben.
Anno Mz-ben a hátsó lengéscsillapítóba fagyott meg az "olaj"... Gyakorlatilag úgy nézett ki, hogy kezdetben semmi rugózás, majd szépen lassan összement a teljesen berugózott állapotba, és úgy is maradt... :)
Mostanában motorral az alábbiak voltak:
-vészleállító befagyott, nem lehetett beindítani
-tanksapka befagyott, nem tudtam tankolni
-nedves lehetett az ülésben a szivacs, megfagyott és most qrva kemény. Szivacs. :)
Autóval csak a szélvédőmosóm fagyott be, mert nem nyomattam ki belőle az összes maradékot, mikor a fagyállót töltöttem bele... De estére kiengedett... :)
Szóval itt a tél, de persze hó még mindig nincs... :(((
Viszont én is kérdezném: a kocsim normál körülmények között 7-7.5-öt szokott enni (Volvo 240 D), mostanában meg kb. egy literrel többet kajált legutóbbi tankolás alapján számolva. A napi 2 hidegindítás pár perces melegítéssel el tud vinni ennyit? Ma reggel több, mint öt percet ment alapjáraton, addig kapirgáltam a jeget róla. A beinduláshoz meg kellett jó pár gázfröccs, hogy ne fulladjon le. Nem folyik sehol a gázolaj, porlasztócsúcsok, minden rendben van elvileg. Normális ennyi a hidegindítás és lassabb bemelegedés miatt?
Én is ugyanezekkel a problémákkal paráztatom magam, de valahol logikusak, tőletek olvasva már kezdek megnyugodni.:-)
Az olaj nekem is besűrűsödik, így kisebb a térfogata és lejjebb van a szint. De addig meg "vastagabban", mint nyáron szokott vagy viszonylag melegen.
Futómű: az enyém is jobban ráz, hangosabb az úthibákon. Ugyanakkor az utak is napról napra rosszabbak, a gödrök nagyobbak. Logikus a lengéscsillapító olaj dermedése is. Nálam indulás után keményebb, utána már kezd finom lenni.
BMW 324TD.Tudom,hogy a Bömcsiknek kemény a fütóműve meg minden, de ilyet az elöző teleken nem csinált. Na mindegy. Köszi a válaszokat. Majd valami lesz.:)
Milyen autód van?
Ha engem kérdezel, akkor valszeg a hideg tesz be neki. Ahogy hallom, ilyenkor mindenkinek a futómüvel nyüszög, meg hülye hangokat hallat.
(Kivéve az enyém, mert mind2 első telóm Qka. :)
nem sok ötletem van, hogy mit kezdj vele... talán az a legjobb, ha eljárod a tavasztáncot ;)
U.I: Az árszállito autóm is olyan most,mint egy Sportopel :))))) Csak ugy fexi az utakat, és minden apró kavics érezhető :) A tél átka:)
Létezik olyan megdermedés a lengéscsillapítóban, hogy szét akar szakadni elől az autóm? Olyan hangja van, mintha egy barkasban ülnék!!!! De monom, ez csak a fagy után jelentkezett, de nem csak reggel hanem egész nap. Persze egész nap fagy. Most mi a francot csináljak? Van arra megoldás, hogy legalább csillapítsam a rászkódást. Mert attól félek, hogy a lábamra borul az egész műszerfal + leszakad az eleje. Azért furcsa, mert régebbi teleken ilyen nem volt. brühühühü. :(
Már megkérdeztem :)
Várom a választ 1000-rel :)
Én csak ezt az egyetlen lehetséges megoldást találtam. Vagy valami extrém dolgot... mondjuk pont a nivopálcánál volt egy légbuborék, vagy Hal Lucin Álltam, vagy passzolok :)
A lényeg,h ogy melegen egyezett az olajszint az eddigiekkel, hidegen viszont kevesebbet mutatott, pedig gyakorlatilag 3 hetet állt az autó.
Na akkor most várom a magyarázatodat :P
Hát őszintén szólva én azt gondoltam volna egy 18700Ft/5l olajról, hogy nem csinál ilyeneket.
De ugy látom, hogy a fizika törvényeinek nem mond6 ellen semmi :)
De igen, az a probléma.
besürüsödik az olaj, és egy szimpla futomü is disznó keménnyé válik :)
Nekem van egy másik észrevételem is:
3 hetet áltl a kocsim a fütetlen garázyban.
Az elején maxon volt az olajszint, most meg max alatt 2 mm-rel.
Pedig összesen vagy 100km-t gurult tegnap.
Ha felmelegitem a motort, leállok vele, várok pár pecet, akkor tizedmilliméterre megegyezik a szint a 3 héttel ez előtti melegen mért szinttel.
Szóval nagyon ugy néz ki,hogy -10 fokokban valmit mintha zsugorodna az olaj.
Erre varrjatok gombot :)
Dettó ugyan ez, de nekem a e30-as BMW-m-nél van ez. Most írtam éppen a BMW fórumba, de még nem tudtak nekem se megfelelő választ adni. A fagy előtt nulla problémám volt, de most olyan az autóm mintha egy nyöszörgös szar Fiat uno-ba ülnék. És olyan mintha az eleje leakarna szakadni. De nagyon durván. Olyan mintha nem lenne lengés csillapítom. Pont olyan mintha Frédi Béni fa kocsijával mennék. Élég égő mikor beszállnak mellém az autóba és ilyen taliga feeling van benne. Nem tudom mi a fene ez de nagyon zavar már.