Keresés

Részletes keresés

armagnac Creative Commons License 2002.12.18 0 0 176
Kartácsom, az azé' elég naív elképzelés a részedről, hogy nem olvassa senki olyan a topikot, aki látta már közelről a felújított M7-est. Inkább Grimmtől mesélj valamit.
Előzmény: alphanumericus (165)
Wic Creative Commons License 2002.12.18 0 0 175
Tudjátok, hagyni kellett volna, hogy a nyári ajánlatokkal kezdjék építeni az új szakaszokat. Sztívesen látnám, hogy szívják a fogukat a kivitelezők, hogy azért az árért lennének kénytelenek dolgozni.

Wic

SanyaX Creative Commons License 2002.12.18 0 0 174
A tenderkiírások:
- ennyire rövid időalat nem is lehet egy ilyen volumenű munka korrekt kiírását elkészíteni, és a tendert előkészíteni. Ez a napnál nyilvánvalóbb, innentől a tender színlelés egyértelműen csaláskategória.
- ennyire rövid idő alatt nem is lehetett korrekt pályázati anyagot összeállítani. Konkluzió mint fent.
- a kiírás maga több,mint vitatható, egyértelmű a szándék, hogy a Vegyépszer kizárása volt a cél. Konklúzió mint fent.

Nyilvánvaló tényeket ne vitassunk, ne magyarázzunk félre. A fentiek Csillagnak csupán az egyik nagy balféksége volt, három emberre elgendő alkalmatlanságot produkált eddig. Maradjon?

A szoclib kormány egész tevékeysége nem más, mint teljesen gátlástalan érdekérvényesítés, amelyhez néhány előretolt balek kedevesen elbénázgat, és a sajtó nagyobb része keményen falaz. Korrumpálódott emberek vissza a hatalomba, baráti alapon, stb. AZ ellenzéket ugyanúgy lenyomják erőből, érdemi vitát sehol nem látok, a liberalizmus szikráját sehol nem látom. Ennyi.

Előzmény: alphanumericus (160)
Tomathos Creative Commons License 2002.12.18 0 0 173
Egy bő fél órát nyerek azzal a +65km-rel, ha egyszer meglesz Nyíregyig akkor még + 20 percet. Szerintem azt a szakaszt is "sajnos" a Vegyépszer építi majd :-)
Előzmény: Wic (171)
Ipari-antidepresszió Creative Commons License 2002.12.18 0 0 172
Szerintem csak közeleg a Karácsony.




Előzmény: Wic (171)
Wic Creative Commons License 2002.12.18 0 0 171
:DDDD

Ja, ma voltam oda vissza végig az M3-ason. Hihetetlenül nagy forgalom lett rajta, a pár hónappal ezelőttihez képest. Vagy csak ma volt ilyen különleges nap????

Mert ha nem, akkor tényleg nagy szükség volt a hosszabításra. Hogy még az autópályadíj ellenére is ilyen sokan mennek rajta.

Wic

Előzmény: elemes (170)
elemes Creative Commons License 2002.12.18 0 0 170
Kedves alphanumericus, a felujitott M7-es docogeset a kognitiv disszonancia okozza. ez sajnos egy olyan kivitelezesi hiba, aminek megoldasa a vegyepszer szamara elvileg is lehetetlen volt.

A strabag ugyanilyen tipusu aszfaltterito gepeivel szerencsere nincs ilyen problema.

A kognitiv disszonancia egyebkent alattomos hiba, lassan, de biztosan szetrazza az ember jozan eszet. Ezert azt javaslom, hogy az M7 helyett a 70-esen kozlekedj, az M3-ason pedig Fuzesabony-Polgar kozott az ugyis csokkeno forgalmu regi 3-as uton.

Előzmény: alphanumericus (165)
Wic Creative Commons License 2002.12.18 0 0 169
>> De már átadta az M7-est és az M3-ast. Akkor most miért nem hívták meg?

Jaj, de butus vagy. Azt nem a Vegyépszer, hanem az MSZP adta át. Hát ezért.

V. Wictorowic megmagyarázó biztos et., sk.

Előzmény: Ipari-antidepresszió (168)
Ipari-antidepresszió Creative Commons License 2002.12.17 0 0 168
De már átadta az M7-est és az M3-ast. Akkor most miért nem hívták meg?
Előzmény: alphanumericus (164)
hegyivadasz Creative Commons License 2002.12.17 0 0 167
Hű, ti aztán jól elkerültétek még a látszatát is a simlisségnek! :))
Először a közbeszerzés melleti szájtépés után meghirdettetek egy meghívásos pályázatot, amire persze a Vegyépszer nem kapott meghívást, és aminek a végeredményét már az eredményhirdetés előtt tudni lehetett. Aztán mivel ez mégiscsak nagyon bűzlött, úgy döntöttetek, hogy mégis lesz közbeszerzés (ami mellesleg annyira nem eurokonform, hogy az EU-s pályázatoknál nem is használható). Na, de milyen közbeszerzés! Olyan feltételeket szabtatok meg, hogy (micsoda véletlen!) csak a korábbi meghívásos pályázat nyertesei indulhatnak, a Vegyépszer megint ki van zárva.
Tapsoljuk meg! Tényleg, még a simlisség látszatát is sikerült elkerülnötök! :))
Előzmény: alphanumericus (158)
Tomathos Creative Commons License 2002.12.17 0 0 166
...bárki pályázhat, aki átadott már valamennyi autópályát - nem logikus kérés ez az építő cégtől?

Végülis tudod te miről van szó, 4 évig szidjuk a Vegyépszert aztán "megrendelést" adunk neki...
Előzmény: alphanumericus (164)
alphanumericus Creative Commons License 2002.12.17 0 0 165
A 7-est - megrökönyödve. Aszittem, néhol, hogy a régi pályán utazok... eccerűen nem értem, hogy lehet ennyire hepe-hupás egy frissiben átadott motörvéj... de mondom, ennek SEMMI köze az itt folyó beszégetéshez.
Előzmény: Tomathos (162)
alphanumericus Creative Commons License 2002.12.17 0 0 164
Nem szép dolog, nem örültem neki (bár, meg kell mondjam, kis kárörömet azért titkon éreztem a Vegyépszeres aranyrészvény 100 ezer forintos eladását követően, ami botrányos volt, bár ide nem tartozik, tudom), ugyanakkor hogy írnál ki egy közbesz eljárást? Bárki pályázhat? A kiírásban az szerepelt, h. bárki pályázhat, aki átadott már valamennyi autópályát - nem logikus kérés ez az építő cégtől?
Előzmény: Tomathos (161)
alphanumericus Creative Commons License 2002.12.17 0 0 163
Bárhogy is olvastad ott, szerintem ez a megállapítás nem a "koherens baloldali érvrendszer", hanem természetes józan (akár konzervatív) belátás következménye is. Banyek, télleg drágább, mint egy diktatúra, télleg drágább végrehajtani a demokrácia által diktált, tán első pillantásra értelmetlennek tűnő, de szükséges rítusokat, mint a logikus, de ántidemokratikus osztogatásokat.
Előzmény: Wic (130)
Tomathos Creative Commons License 2002.12.17 0 0 162
Az M3-ast vagy az M7-est próbáltad? Én az M3-on mentem végig oda-vissza, a 120-as km-nél volt egy rész, mintha egy töltésre mennék fel és le, de ennyi, különben nálam 5-ös (remélem néhány év múlva is :-)).
Előzmény: alphanumericus (159)
Tomathos Creative Commons License 2002.12.17 0 0 161
Szerinted mennyire volt nyílt a közbeszerzési eljárás a Vegyépszer kizárásával?
Rosszúl tudom, hogy a STRABAG egy kövér borítékkal támogatta az MSZP kampányát?
Előzmény: alphanumericus (158)
alphanumericus Creative Commons License 2002.12.17 0 0 160
Kedves SanyaX! Kissé indulatos a hozzászólásod, és ez nem annyira jó. Hajlandó vagyok megvitatni a kiírást, a blődségeket benne, de ez esetben nem én vágom rá, hogy persze-persze, hanem te intézed el a dolgot csukóból azzal, hogy "a vak is látta, hogy csak amolyan szadeszos kamu tender, blődségek tömkelegével", meg hogy "amit a szoclib kormány előad, annak a legkisebb köze van a demokráciához, de ezt te is észre kell, hogy vegyed", illetve, hogy "Csillag, húzzatok el a büdös francba".

Tehát vitázzunk, ha kell.

Előzmény: SanyaX (125)
alphanumericus Creative Commons License 2002.12.17 0 0 159
Sajna, a beruházás iránt érdeklődő cégek száma meglepően minimális. Lehet, ebben hibáznak a közbeszerzés kiírói, lehet, több helyütt is meg kéne hirdetni a pályázatot (nemzetközi szaklapok, mittomén), így talán több pályázó akadna és ajánlatok szélesebb skálájából lehetne választani.

A Vegyépszer diszkvalifikálása engem is meglepett. Ha jól emlékszem, kitétel volt már átadott útszakasz a cég praxisában, míg a Vegyépszer nem adta még át az általa épített útszakaszt. (Mellesleg, és tudom, mindehhez nincs köze a dolognak, most utaztam rajta, és a minősége kissé alulmúlta a várakozásaimat: ráz basszus a pálya... elég kínos.)

Előzmény: Törölt nick (124)
alphanumericus Creative Commons License 2002.12.17 0 0 158
Erre kiderül, hogy nem olcsóbb a közbeszerzés, sőt, természetes, hogy drágább?!?!?!

Félremagyarázni lehet dolgokat, csak semmi értelme. Hogy felbosszantsd magad, vagy miért?

Tudniillik senki, soha nem állította, hogy a közbeszerzés olcsóbb lenne. Csillag saját szájulag hívta fel rá a figyelmet, hogy "jó, jó, elvek meg minden, de a meghívásos pályázat olcsóbb"...

Ennek ellenére mi azt szerettük volna, hogy a sokkal eurokonformabb és simlikre kisebb lehetőséget adó nyílt közbeszerzési eljárással dőljenek el a dolgok. Elvi kérdés, kedves armagnac, hogy a látszatát is kerüljük el a haveri körből történő vállalkozó-választást, s ne csak a látszatát kerüljük el...

Előzmény: armagnac (122)
Kulik Creative Commons License 2002.12.16 0 0 157
Ha figyeltél, én a #144-es hozzászóláshoz írtam.

Egy pár közbeszerzést lebonyolítottam az elmúlt 6 évben és büszkén mondhatom, hogy egyszer sem marasztaltak el.

A volt kormánynak joga volt mellőzni a közbeszerzési eljárást, mint ahogy törvényes volt a mai kormány nyári "pályáztatása" is.

Előzmény: Törölt nick (155)
bendeguzvere Creative Commons License 2002.12.16 0 0 156
a szoclibek addig bizonygatjak a dolgok fonakjat, mig vegül mar maguk is belatjak az ellenkezöjet.
Wic Creative Commons License 2002.12.16 0 0 154
kb a 76-os km-nél (ha jól emléxem, de holnap megyek Záhonyba, majd pontosítok), Pest felé maga a rettenet. Én is rendszeres látogató vagyok M3-ason :)

Wic

Előzmény: Ipari-antidepresszió (153)
Ipari-antidepresszió Creative Commons License 2002.12.16 0 0 153
Majdnem hetente megteszem a szakaszt oda-vissza. Mi vele a problémád?
Előzmény: Wic (141)
Ipari-antidepresszió Creative Commons License 2002.12.16 0 0 152
"Tekintettel arra, hogy (törvényellenesen) verseny nélkül "hozták helyzetbe", miközben addig még egy járdát sem épített, az Orbán-kormány nem tagadhatja, hogy a döntés (amellet hogy törvénytelen) bizony nem észrévek alapján született. Marad tehát a nem nyilvános gazdasági érdek, aminek elkendőzésére Orbánék két szalmaszálat sem tettek keresztbe. "

Ez így nem korrekt. Magyarországon nem volt magyar tulajdonú autópálya építő cég. Mivel magánszemély nem épít autópályát, nagyon nem is lehetett. Az a helyzet alakult ki, hogy az osztrák STRABAG (nem tudja valaki, hogy hány %-ban van az osztrák állam kezében?) épített már majdnem minden utat. Ez azt jelentette, hogy megépítették 100 egységért és (ex has) 10-et átutaltak Ausztriába. Erre találták ki, hogy legyen magyar autópálya Rt., mert akkor a 10% itthon marad és kb fele adók formájában visszakerül a költségvetésbe. Ráadásul az EU csatlakozzással a Magyar Autópályaépítő Rt. építhet utakat bárhol az unióban.

Ezért nem írtak ki nemzetközi tendert. Ezzel, mint koncepcióval egyetértesz?

Előzmény: SZEMENSZEDETT HAZUGSÁG (136)
Wic Creative Commons License 2002.12.16 0 0 151
Na de akkor is: ORBÁNBÁNYÁK!!!!!

Wic

Előzmény: Kulik (150)
Kulik Creative Commons License 2002.12.16 0 0 150
Az MSZP-SZDSZ akkori kormánya:-))
Tudták ők mit alkotnak.
Előzmény: Wic (149)
Wic Creative Commons License 2002.12.16 0 0 149
1995 évi törvény?
Ki alkotta ezt ilyenre? :)

Wic

Előzmény: Kulik (148)
Kulik Creative Commons License 2002.12.16 0 0 148
Úgy látom viszont Te nem hallottál vagy nem olvastál a törvényről.
Ezt pótólhatod, most:
1995. évi XL. törvény a közbeszerzésekről"
Előzmény: SZEMENSZEDETT HAZUGSÁG (144)
Wic Creative Commons License 2002.12.16 0 0 147
Olyasmi.
A nyelvük már meghótt, ideje a testnek is, ahogy Leninx mondaná, ha élne.

V. Wictorowic

Előzmény: armagnac (146)
armagnac Creative Commons License 2002.12.16 0 0 146
A haldokló kapitalizmus egyik halott nyelvén?:)
Előzmény: Wic (143)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!