Mielőtt kérdezel valami alapvetőt, ezekre az oldalakra érdemes elnézned:
http://lokoszt.blog.hu/ illetve http://fapadosinfo.hu/
Bankkártyázzunk! - avagy bankkártyák és bankszámlák fapados utazásokhoz:
http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9198150
offolni itt szoktunk: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9213519
Valamelyik utazos csoportban (vagy talan a rozsaszin topikban) volt epp a napokban ugyanez a tema, ott STN-t javasoltak. Visszautnal mostanaban W6-eknal eleg sok volt a keses, foleg az esti jaratoknal volt jellemzo akar a 2 oran tuli is, a napkozben osszeszedett kesesek LTN-en csucsosodtak ki tobbek elmondasa alapjan.
Tanácsot szeretnék kérni. Egy hétfő reggeli érkezéskor Wizz (LTN) vagy Ryan (STN) az ajánlott Londonba? A belvárosba szeretnék bejutni. Lutonon kb tíz éve jártam utoljára, akkor easybus volt a bejutás - enyhe dugókkal, Stansteden még nem jártam. Mindkét repjegy ugyanannyi most, így még nem venném meg jelenleg tudatlan :).
Minden érv, tapasztalat, pro, kontra érdekel, illetve az árkülönbségeket sem vágom jelenleg.
ha Bp belvárosi vagy, akkor majdnem mindegy, hogy taxi vagy 100-as busz...amúgy igen, a lakóháztól a szálloda kapujárig kb 5-8 óra az út, attól függően, hogy mondjuk Prágába vagy Lisszabonba utazol.
Nekem a Bp belvárosi lakástól a külföldi szállodáig 5-8 óra az út. Attól függően, hogy taxizok vagy tömegközlekedek a reptérre, mennyi a repülési idő, abban a városban száll le a gép, ahova megyek, vagy tovább kell-e menni vonattal vagy busszal, milyen gyakran jár ez a vonat/busz és milyen messze étkezik a szállástól. Ha nem késik. Mert ha késik, akkor még hosszabb. Hosszú, kényelmetlen, esetleg megspékelve egy hajnali felkeléssel. Vagy éjszakai hazaérkezéssel.
Ha mindent összeszámolsz, nem nagy a különbség. Nem mindenki lakik közvetlen a reptér mellett, illetve nem biztos, hogy az utazásának végcélja a reptér mellett van.
Nem mondanám túlárazottnak. Sokszor utazom Magyarország és Svájc között vonattal. Időben foglalva 70 ajró szokott lenni az 1.osztályú jegy (2.osztály 49€).
Örülök, hogy nem én vagyok az egyetlen, aki így számol. 1992 őszén is 32 ezer volt a jegy Londonba, 1994 nyarán pedig 46 ezer Párizsba.
Az első fapados jegyem 20 ezer volt Kölnbe 2003-ban, jövő héten utazunk Berlinbe, 25 ezer ft volt a jegy, prioval. Az inflációt is számítva, a repülés egyre olcsóbb lett.
Nem tudom, hogyan jön ide 1996 nyara. Annak idején még a wizz is feladott csomagot az árban by default. Nem sokáig, de adta. Aztán kivette, de elérhető áron maradt. Ryanair dettó.
- annak idején a feladott csomag se volt fizetős még "low cost" se.
Erre mindig azt mondom, hogy persze. De 1996 nyarán a legolcsóbb londoni repülőjegy 32 000 forint volt, mennyit is ér az az akkori 32 000 forint most? Szerintem annak a pénznek a mai értékéből kijön egy Budapest-London Business Class jegy retúr. Szóval én mindig így nézem a mai árakat, minden trükközés és egyéb ellenére még mindig jóval olcsóbban repülünk.
Nekem az faj, hogy lenne elvileg egy jo lehetoseg utazasra, csak eppen keresztbe tesznek mindenfelevel es meg rettegni is kell, hogy most eppen mit fognak kivenni / kilopni a csomagbol, es a kellemes utazasos vilaglatas helyett a kocsmazasra es focimeccsekre meno tomeg a dominans. :-(
"Ahogy elnezem az arakat, poggyasszal repulni nem eri meg, ha atszallassal megy az ember"
vs
"Atszallasrol egy betut se irtam"
Nem-e?
A turista"hordákat" egyetlen nagyváros sem tudja kezelni, Budapest belváros problémái sehol nincsenek akár egy Barcelonáé mellett sem, hogy Velencét ne is említsük. Lehet jönni ide hőzöngeni persze miatta, esetleg ugyanígy sírsz az autós fórumokban az autósok, a motoros fórumokban a motorosok miatt? Vagy csak most adtam még ötleteket?
Atszallasrol egy betut se irtam, poggyaszrol irtam, anno a 10kg-os kezipoggyasz ingyenes volt, illetve benne volt az arban es normalis aron lehetett azon felul husz kilos borondoket feladni.
Ugyhogy igazan nem artana, ha a kovetkezo fapados kozgyuleseken vegre bevezetnek az ossz-sulyozasu dijfizetest, vagyis egy hatvan kilos felnott a ket darab husz kilos borondjevel annyit fizessen, mint a a szaz kilos turista, merthogy az osszsuly ugyebar a tarifa alapja.
Nekem az faj, hogy pl. a belvarosi romkocsmak meg a sorbicikliturak es hasonlok epultek erre es az a sopredek - ami persze penzes kulfoldi, aki devizat hoz az orszagnak, meg a vallalkozok zsebebe - honapok alatt leamortizalta az evek alatt szepen felujitott belvarosi setaloutcakat, hogy csak egy peldat emlitsek.
Ha pedig arpolitika erdekel, akkor vissza lehetne menni a nemtudomhanyevvel korabbi nagy valtashoz, amikor az egyik fapados kozel szaz kilos vezerbarma buszken jelentette be, hogy jelentosen csokkentik a poggyaszokat, ami azt jelentette, hogy a hozza hasonlo kover disznok kenyelmesen utazhattak kocsmazni meg focimeccsekre, mig a szerencsetlen otven kilos anyuka a kisgyereke csomagjara kifizette meg egyszer a jegyarat.
Mi az a "most"? Amit írsz, abban tizenéve semmi új nincs, poggyásszal repülni átszállással ritkán érte meg valaha is...
Ha pedig szerinted csak részeges angoloknak jó, hát nem muszáj fapadossal repülni, ha a te igényeidnek nem felel meg.
Mi 4 gyerekkel 2014 óta hétszer utaztunk fapadossal és mivel tudunk közösen 1 bőröndbe pakolni a 6 kézipoggyász mellett, így nekünk nagyon-nagyon megérte a fapados... (Nekünk speciel sokkal jobban fájt, hogy bejutni Charleroi-ról vagy Lutonról a városba ill. vissza kb. annyiba került, mint az akciós repjegyek :( )
"A légitársaságoknak a Magyarországról (belföldről) induló utasok száma után kell megfizetni az adót, a tranzitutasok után nincs fizetési kötelezettség. Utasonként 3900 forint az adó mértéke, ha az utasok az Európai Unió területére, emellett Albániába, Andorrába, Bosznia-Hercegovinába, Észak-Macedóniába, Izlandra, Koszovóba, Lichtensteinbe, Moldovába, Monacóba, Montenegróba, Nagy-Britanniába, Norvégiába, San Marinóba, Svájcba, Szerbiába vagy Ukrajnába utaznak. Az ezen kívüli országokba utazó utasonként 9750 forint az adó mértéke."
Allitolag tobb orszagban bizonyos cegeknel rendszeresek a repulojaratok torlese, van, ahol informatikai problemara vagy a vamvizsgalat idokorlataira hivatkoznak, de allitolag vannak sztrajkok miatti jarattorlesek nyarra elore vetitve.
Hol es hogyan lehet megtudni, hogy melyik ceg melyik jaratait toroltek, vagy fogjak torolni?
Debrecenből indultam Wizzair-rel Malmőbe( 3090 wizz pont ) 1 óra 38 perces késéssel, melyért 31000 wizz pont ütötte a markom ,mert életemben először késési biztosítást vásároltam.(A 180db üllőhelyből 30db volt eladva,csoda hogy nem törölték a járatot .) A késés miatt a Wizz transzfer Malmőben viszont megvárta a következő Wizz járatot Poznan-ból , ezért további több mint egy órás várakozás, késés volt várható ami miatt taxival kellett átmennem Coppenhágába.A taxi díja (80 euro )elvitte a késési biztosítás által nyert profitot, de 10 perccel check in zárás előtt ott voltam.(A wizzair transferért kifizetett 6300 pontot szerettem volna vissza kapni ,de pofátlan,cinikus , hazug válasz levelük után erről le kellett mondjak. )"
MMX-re megyünk hétvégén W6-tal. Korábban is foglaltam, akkor még úgy volt, hogy Dániában lesz a szállásunk, ezért a P-Airbus Kft (Wizz oldalán foglalható) transzferét is lefoglaltam, mindezt pontokból fizettem.
Menetrendmódosítás volt, és a szállást is áthelyeztük a svéd oldalra, úgyhogy teljes visszatérítést +20%-ot kértem, de a Wizz a transzfer díját nem fizette vissza. Írtam a transzfercégnek, de közölték, hogy jóváírták az összeget (valahol, én nem találtam), és majd a legközelebbi vásárlásomkor majd felhasználhatom. Szerintem nem csak ez lehet az opció, hiszen jogosult vagyok elállni a vásárlástól, és az összeget (Wizz-pontokat) megkapni. Volt valakinek ilyen tapasztalata ezzel a céggel?