Írom a csapágyakat: 4 db 6003, 1 db 6201, 3 db 6203. A kerékcsapágy méreteket nem tudom, és nincs is leírva. Ki még nem vettem ki egyet sem.
A két főtengely szimmering és a lánckeréké megegyezik a Babetta főtengely szimmeringjével(itt a csapágyak is). A pedáltengely szimmeringek szintén nincsenek megadva, és kiszerelve sem láttam. Azokat sem tudom megírni.
Ma voltam Pápán börzézni, vettem a hármas számú Bervámhoz komplett elsőkerék agyat, bár a tengely az nem gyári benne, és szerszámos dobozra matricát.
A nagylelkű segítségedet elfogadom:)! Ha jársz újra börzén érdekelne elsőkerék tengely, komplett hátsókerék lánckerekestül, és ülés. Elég csak a váza is. Újabb féle kormány, és első sárvédő.
Csupán ennyi a hiányom a két Bervámhoz, meg persze oldallemezek, km-óra, láncvédő, csomagtartó, de ha már csak ezek hiányoznak az nem is olyan feltűnő:D.
Vettem még ma egy régebbi fajta Babetta tankmatricát is az öcsém gépére, szinte már csak az hiányzik róla. Nem hittem volna hogy épp ott találok majd. A bal oldali oldallemez miatt lesz kérdésem a Babetta love-os szakikhoz, mert azt meg a csaptól nem lehet feltenni.
Szia
Szimeringek, csapagyak merete,db szama!
Km ora az nekem sincs meg sajnos,de most a Lorinci borzen rengeteg berva cucc volt fillerekert!Ha kell valami irj,hatha borzen belefejelek!:-)
Most látom csak, a megszakító érintkező lötyögött, nem tötyögött:) Visszavittem utána a boltba, kiderült az összes utángyártott kalapács ilyen nekik...
Reméltem is, hogy ilyen hamar nem untál bele a Bervába:).
Én most jelenleg egy sport Czetka főtengelyt akarok felújíttatni, aztán raknám össze a blokkját. Meg egy háromkerekű Pannónia blokkja van terítéken. Ennek a kopott csapágyfészkek a hibái, kipróbálok rajta egy régi praktikát, a pontozást:). Nem valami szakszerű az biztos, de szegénynek már úgy is mindegy, és akár be is jöhet;).
A Romet is tud fejtörést okozni, utángyártott megszakító kalapácsnak tötyögött az érintkezője, a porlasztómban alacsony volt a benzinszint, egy új műanyag úszóval lehetett csak megoldani, a gyári az fix. Hogy csak a legfontosabb szívásokat említsem, abból is van amúgy három:).
Valamikor a nyáron megyek csak a nagy faluba veteránbörzére, majd írok előtte. A Bervámhoz pár dolog még úgy is kell, alkatrészeket meg az itteni börzéken nem nagyon látok. Talán az alföldön több volt belőlük.
Köszönöm az érdeklődést, sajnos nincs sok időm a gépekre, inkább a hiányzó alkatrészeket gyűjtögetem. Nemrég vettem a 61-es Bervámhoz egy gyári új első villát. Ez már az újabbik, hosszú szárú változat. Szétszedtem darabokra, és úgy látom, hogy magán a villán és a két rövid lengőkaron kívül teljesen megegyezik a régi fajtával. Még a kerék felől lévő belső lemezek is. Mondjuk teljesen világos, erre a rövid időre már nem készítettek új szerszámgépeket. Ennek az újnak a belsejét át akarom rakni a felújítás alatt lévő Bervám üres villájába, aztán börzén túrok ehhez a gyári fényűhöz hiányzó belsőséget. Így lesz egy komplett, mintának és dísznek használható gyári fényű első első villám, és a szürke Bervában egy teljesen új belsejű. Az új villa borsózöld egyébként, mint az 59-es Bervám.
Ennyit rólam, végül milyen Bervát sikerült venned? A kereten belül tudtál maradni? Hányas évjárat? A motor forog, szikra van-e?
Végignéztem én is az összes hirdetős oldalt Bervák után, nincs valami nagy kínálat. Vannak drágák 50 ezer felett, és nagyon hiányos olcsók. A 40-50 ezres kategoria hiányzik, téged meg pont ez érdekel gondolom. Majd csak kerül egy megfelelő darab neked is. A türelem Bervát terem:).
Lehet már el is adták azt a Bervát. Az illető például a Csepeles fórumon is érdeklődött. Valami gyűjtemény készülhet valahol.
Ha tényleg megvan mindene ennek a zöldnek, akkor megéri elhozni. Elég kulturált állapotú. A lámpafejet más színárnyalatúnak látom, nem festették át azt a részét?
Hát sumi, megtaláltam a régi képeket, de csak a csíkok elhelyezkedéséről készítettem pár képet.
Íme:
A két kép ugyanarról a motorról készült, a gyári szín elkékült kicsit. Nagyjából megvolt mindene, a csomagtartó, takarólemezek és km óra hiányzott csak róla. Mély rozsda sehol sem volt rajta, jól bírta a festés az elmúlt 50 évet. A bowdenek is maradtak eredetiek nagyrészt. Egy gázbowdent cserélem, szintén eredeti darabra.
Most árulnak egy Bervát 50-ért, azon megvannak a takaró lemezek is. Ha netán egy motorról beszélünk, szerintem + 10 ezret megérne, már csak a takarólemezek miatt is. Árulnak kézzel kalapált utángyárott darabokat, de egy pár abból is 11 000. Az eredeti meg 14 ezertől kezdődik.
Én is azt hittem,hogy lessz egy bervám,de ez nagyon rossz üzlet lett volna!
Ma beszéltem egy másik eladóval,ő 50 enért árulja!Hát ez meg túl sok nekem!
Lehet veszek egy vázat,és szép lassan össze vásárolgatok hozzá mindent,csak ez meg olyan ci....ny munka!De a tied is hiányos volt,és mindent kaptál hozzá!
Természetesen nem titok a kék Bervám ára, 25 000 Forint volt. És adtak hozzá még egy plusz blokkot darabokban hengereket, lendkerekeket és főtengelyt is.
Hiányai nagyvonalakban: hátsó kerék, hátsó lámpa, eredeti kormány, oldallemezek gyári km óra, szerszámdoboz fedél. Az első lámpa üveg törött volt, de abból volt otthon cseredarab.
Őszintén szólva vártam hogy ma már a saját Bervádról mutatsz pár képet, de ha ennyire hiányos volt és viszonylag drága akkor nem bánom a dolgot, majd legközelebb:).
Teszek fel mindenféleképpen az eredeti állapotáról is a kész motornak, de csütörtökig várnod kell, csak akkor tudok hozzáférni a régi képeimhez.
A csíkok kézzel húzóttak, elsőre nem lettek jók. Inkább a fellelési állapotról van még képem, a másik gépemen. Csak most a nyáron készült el.
Ez pedig a kettes számú Bervám:
Ez kicsit hiányos, de nem is 40 ezerbe került. A festését pedig meghagyom így ahogy van, max ahol rozsdásodik ott javítom. A krómozások rondák, azok lesznek megcsináltatva, meg az ülést újítom fel.
Én az első Bervámat 39 ezer Forintért vettem. Ez volt 5 éve. A 40 ezer körüli ár elég korrekt szerintem. A gyári festés elég jó minőségű, érdemes nem átfestettet venni, az még olcsóbb is, plusz látszanak a csíkok. Jó, ha mondjuk 30 évet szabad ég alatt állt szegény akkor már nem. Az enyémet úgy vettem, hogy meg van szorulva, de szerencsére csak a főtengely csapágyak voltak beállva a begyantásodott olajtól. Plusz kellett hozzá egy jó gyújtótekercs és összerakás után már indult is.
Én Győr mellett lakom, úgyhogy egy évben általában csak egyszer megyek Szigetszentmiklósra börzére. Inkább a 100 kilóméteren belüli börzéket preferálom:)
De ha úgy van hogy megyek, akkor összehozhatunk egy találkozót. Te merre laksz?