Igen ezt pont ma olvastam en is. Nem keves cucc lehetett megmozgatva, egyik nap amikor volt idom trackert lesni, 4 fordulot szamoltam amit egy nemet A400 megtett Papa es Hannover kozt, kozben jott-ment az Antonov is. A hetfon kezdodo SWR24-hez pedig ennyit talaltam ma. Mondjuk mashol meg azt olvastam, hogy foleg roman repterek lesznek a drop zonak. De gondolom itt nem arra hivjak fel a figyelmet, hogy agyonuthet egy dobott teher, hanem a fokozott zajhatasra (akar ejjel is), szoval kikovetkeztetheto, hogy az egyik starter repter Papa lesz a gyakorlat folyaman.
Eredményesen zárult a Safety Transport 2024 német-magyar bilaterális gyakorlat: a Magyar Honvédség és a Bundeswehr katonái több mint húsz konténert szállítottak el a németországi Grafenwöhrből a pápai MH 47. Bázisrepülőtérre, ahol sikeresen megtörtént azok kirakodása április 29-én.
Mivel a Német-Magyar Közepes Szállító Század 2023-ban érte el a teljes műveleti készenlétet, állományának idén egy fiktív szcenárió végrehajtása helyett valós szállítási feladatot (Real Life Support – RLS) kellett teljesítenie egy másik nemzetközi gyakorlat, a Swift Response végrehajtásának elősegítése és támogatása érdekében.
Az április 19-től 29-ig tartó Safety Transport keretében Németország öt különböző helyszínéről gyűjtöttek össze konténerszállítmányt, azokat a grafenwöhri katonai bázis területén egyesítve, ahonnan Csehországon és Szlovákián át szállították hazánkba, huszonkilenc jármű bevonásával.
Atmeno forgalom minden nap van, mostanaban surubben is a Defender miatt, en ugy vettem eszre amikor bennevagyunk az adott EX listajaban mint orszag, szokott lenni 1-2 rovid manover folottunk is, de semmi extrara nem szamitok, max par kor tankerezes a nyugati TRA-ban, holland nato Multikkal vagy a franciakkal, esetleg AWACS is, de az inkabb nem. Szoval a szokasos semmiseg ami epp belefer a pici legterunkbe, es az is altalaban a gyakorlat vege fele, annak utolso napjaiban. Meglatjuk. Ha van valami, az a fotosoknak csak jo, meg ha csak atmeno is.
A Brave Warrior-ra max helikopterek szoktak jönni, és/vagy a hazai légi eszközök.
A Swift Response-nál szerintem csak átmenő forgalom lesz nálunk: "This year Swift Response is linked to the national exercises Quadriga South in Germany, Dacia 24 in Romania and Spring Strike in Sweden."
Még júni-júliusban szoktak nagy számú gyakorlatok lenni.
Igen tudom, de az nem kereskedelmi járat volt: "2011. október 2-án először landolt egy Airbus A380-as repülőgép Magyarországon, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A Lufthansa, Európa legnagyobb légitársaságának pilótái gyakorló repülés keretén belül látogatták meg a magyar repteret."
A sejtesem nekem is ez volt, de gondoltam hatha valaki konkretan tudja, mert a Honvedsegnek szokasa mindent csak utolag "bejelenteni"... Elvileg majus honapban a Defender24 reszekent mi is reszt veszunk a Swift Response nevu gyakorlaton, ezzel egyidoben pedig lesz egy Brave Warrior is, ami csak minket erint. Ehhez is a NATO oldalat kellett kutatni, mert az itthoni hirekben meg egy szo sem esett rola. Szoval akkor gondolom ezzel hozhato osszefuggesbe a cargo forgalom is.
Kivancsi leszek, mik fognak megfordulni a legterunkben a gyak. ideje alatt, na meg a foldon.
nem írnak róla szóval nem publikus ,de az utobbi időben nálunk is beindult az ilyen olyan hadipari gyártás az alkatrésztöl a kész fegyverig bármi lehet és bármit kommunikál a kormány mint nato tag vannak kötelezetségeink.nem is kell mindent tudni,ha arrol lenne szó nem használnák a transpondert .(katonai műhold mindent lát ).
kicsit off. nem is olyan reg, rengeteg lengyel rendszamu kamiont lattam az m2-esen cseszlovakia fele zuzni, idonkent 3-4-esevel is. a jellemzojuk az volt, hogy elol, a rendszam mellet mindegyiknel volt egy kb 50x50xm-es lengyel cimer. ilyet ugye nem szoktunk latni. kiserokocsik lathatolag nem voltak, de ez nem jelent semmit sem. erosen ketlem, hogy buzat, vagy paradicsomlevet vittek lengyelorszagba.
The Strategic Airlift International Solution (SALIS) is a Support Partnership of nine countries chartering Antonov AN-124-100 aircraft, providing assured access to up to five aircraft – three of them mission-ready within a few days in case of crisis and an additional two subject to availability – in support of national, NATO and EU operations and missions.
Esetleg valakinek valami otlete vagy infoja van arra, hogy mi okolja meg ezt a mar-mar extremnek mondhato mil cargo forgalmat a Papa bazisrepteren? De tenyleg, ilyet meg nem lattam, heti tobbszori Ruszlan, napi tobbszori nemet A400M, valamit valamiert nagyon nagy tetelben mozgatnak ott az elmult ~masfel hetben.
Nem utasreptetésre gondoltam egyébként sem, hanem azokra az oktatási céllal végrehajtott repülésekre, amiket mostanában látni a fr24.com-on. A belföldi, de legfeljebb EU-n belüli utakra gondolok, amik állítólag oktatási célt szolgálnak.
koszi. akkor beigazolodott az elmeletem, miszerint az akkori akksik nagyon instabilak voltak. a cikk szerint elozetes melegitest igenyeltek, hogy nagy magassagban is uzemeljenek, ezert hasznaltak inkabb a rat-ot.