Nem. Nekem kevesebb az a "beszélgetőpartner" aki kapásból meggyanusít valakit, hogy lopott, miközben talán kevéssé tájékozott...
Részemről kiszálltam. Vannak kategóriák ahova csak a pol.fórumon vagyok hajlandó leereszkedni.
Neked kevesebb lenne a zenéjük, hogyha kiderül, hogy lopták? Akkor veled bajok vannak. Beethoven is lopott, mindenki lop, kérdés, hogy mennyire felismerhetően. A Csillagok útján lemez gitárszólói ha nem is teljes egészében, de frázisokban teljesen egyezik Gilmour játékával. Amúgy meg elég beszűkült csávó vagy, az látszik, ugyanis mondtam jót is a haverjaidról, de te rögtön ugrasz bármilyen negatívumra. Szánalmas.
"Kóbornak már a nyolcvanas években is katasztrofális hangja volt élő koncerten"
Inkább azt mondd, hogy mikor nem? ;-)
Számomra az első - igaz, felvételről meghallgatott - koncert is olyan rémisztő volt, hogy soha többé Omega koncertet...
A playbackben lehet, hogy igazad van, nem láttam az előadást, korábban nem volt rájuk jellemző.
(már Kóbor hangján is lehetett hallani ;-) )
Sajnos a 12. lemezük után eléggé lehangoló volt amit produkáltak. :-(((
Khmmm... személyeskedésen kívül egyéb mondanivaló?
Te meggyanusítottad őket gyakorlatilag azzal, hogy loptak.
Utánanézni nem vagy hajlandó. Akkor most mi van?
Jó, tudom, nálad Kozsó a sztár, ez látszik. Agymosás rulez :-D
Egy régi hozzászólásom, még mindig aktuálisnak tartom, ha már feléledt ez a topic.:
Tegnap vettem észre ezt a parttalan vitát. A fanatikus Omega-rajongók és Omega-gyűlölők között valahol középen helyezkedem el. Gimnazista koromban a nyolcvanas években kedveltem az Omegát, mert akkoriban csak magyar zenét lehetett beszerezni és az Omega sokkal nívósabb volt, mint az akkor futó Dolly Roll, Zizi Labor és Első Emelet, az LGT és más jobb zenekarok pedig MÁR nem léteztek.. Később megismerhettem a külföldi rockzene legjelentősebb alakjait (Sting, P. Gabriel, Kate Bush, Genesis, Yes, King Crimson, Suzanne Vega, REM, Supertramp, Dire Straits, Mike Oldfield, Jethro Tull, U.K., ELP, stb), akikhez képest az Omega valóban egy tingli-tangli -zenét játszó együttesnek tűnik. De egy-két állítással vitatkoznom kell.
SZÖVEGEK: Van aki azt írja, hogy Adamis után nem volt jó Omega-szöveg. Ez egy tipikus felületes vélemény, amit megrögzött LGT-sek próbálnak mindig az Omega lejáratására felhasználni. Ajánlanék pár címet ezeknek a z embereknek a figyelmébe: Az arc, Tizenhat évesen, Az utolsó óra, Három csendes nap, Az utolsó zöld levél, Időrabló, XX. századi városlakók, A madár, Metamorfózis II., Megszentelt világ stb. (Sülyi Péter), vagy Babylon, Harangok, Utolsó ítélet, Júdás (Trunkos András). Ezek bármikor felveszik a versenyt az Adamis szövegekkel, (akinek egyébként katasztrofális szövegei is vannak).
OMEGA KÜLFÖLDI TELJESÍTMÉNYE: Volt egy két angol nyelvű Omega felvételem (Time Robber, Gammapolis), amiről született angol nem gyanította (kipróbáltam), hogy nem angolszász zene. A külföldi nagy lemezboltokban, (különösen Németországban) az Omega cd-k még mindig külön névvel megjelölt polcon láthatók. (Egyetlen magyar együttesként). A volt NDK-ban és Lengyelországban idén sikerült fanatikus Omega-rajongókat megismernem. Ki lehet jelenteni: az Omega az egyetlen olyan magyar könnyűzenei csoport, aki nyugaton vitte valamire.
ZENEI KÉPESSÉGEK: Debreczenivel és Mihállyal semmi probléma nincs,abszolút biztos alapokat szolgáltatnak ehhez a nem túl bonyolult zenéhez. Sajnos a szólóhangszereken játszók nem tartoznak a virtuóz előadók közé, ez tény: Benkő csak bizonyos számokban (Nem tudom a neved, A holló) nyújt klasszis teljesítményt, Molnár pedig 1977 óta csak visszafelé fejlődött. Kóbornak már a nyolcvanas években is katasztrofális hangja volt élő koncerten.
PLAY BACK-SHOWk: Ebben van az Omega-gyűlölőknek leginkább igazuk. em csak a pécsi előadás volt undorító 1994-ben, hanem a 1998 márciusi "élő" Matáv-klubkoncert is a TV közvetítésében. Még a vak is látta, hogy csak tátognak. Hihetetlen kicsi zenei önbizalommal rendelkezhet az, aki ennyire nem mer játszani.
1999-ES KONCERT:
Csak a TV közvetítést láttam aznap (4 szám) és most (csütörtökön). A zenekar teljesítménye jóval jobb volt, mint 94-ben. A jobb és színvonalasabb számokat is válogatták össze.
Molnárnak volt egy két jobb megnyilvánulása, nem kellett alá playbackelni a próbák anyagából (Hűtlen barátok, Kötéltánc). Benkő önbizalomhiánya itt is meglátszott, csak a Nem tudom a nevedben nyújtott valamit, igaz ott nagyot. A többi szólót átengedte Gömörinek, amit nem kellett volna. Debreczeni viszont klasszis volt, látszik rajta, hogy rendszeresen dobol. Kóbor szerintem már manipulálva volt (nem az eredeti koncerthangot hallottuk), a két Petróleumlámpa (élő ill. novemberi tv-adás) videófelvételét összehasonlítva. A második részt azért várom, talán a SZvitet is lejátsszák, amit nagyon szeretek.
EGYSZÓVAL: Az Omega egy szerény zenei képességű de igényes zenét játszó együttes, akinek van némi egyénihangzása. Ez a többi magyar együttesről, akik csak stílusparódiákra képesek (LGT, Tátrai, Hobo) nem mondható el. Más kérdés, hogy az ilyen Mega-koncertek hánytatóan üzletiesnek tűnnek.
Na jó nem mindegy: korlátolt vagy. Olvasd el az utolsó bekezdést is. Amúgy nem hallgatok ilyen jellegű popzenét manapság, se csárlit se roj és ádámot, de az biztos, hogy ma Maon ők a minőség (sőt, Ádám egy kifejezetten nagyon jó gitáros).
Hogy honnan nyúltak? Előszőr a beatzene nagyjaitól, azután Pink Floyd, Supertamp; később, mint valaki írta, Uriah Heep, Yes (na nem a technikát :-), és a többi szoft prog-rock.
Szerintem is pocsék zenészek, főleg a Benkő, na az valami borzalmas ripők fasz, a gitáros meg egyazegybe nyúlta David Gilmourt, (pl. a Csillagok útján szólói...), mondjuk nem rosszul. Az biztos, hogy a tévében látott 90-es évekbeli koncerteken borzalmas volt, de legutóbb a Pink Floyd is mankózenészekkel játszott, egyedül Gilmour hozta a formáját. Kóbor hangja egyedi, egy rockzenekarba ilyen csávó kell, énekelni úgyis megtanul a 3.-4. lemezre :-). Szóval szerintem Kóbor tényleg nem rossz, csak ripacs. A többi zenész meg olyan becsületes mesterember, szerintem.
Viszont: az Omegának van hangulata. Olyan, amilyen, de képeket tud elédvarázsolni, és ez nagy szó. Ezt szerintem se elfelejteni, se alábecsülni nem szabad. A mostani igényesebb jazz-pop-rock sztárok (Charlie, Cserháti, Roy és Ádám, ésatöbbi) mind azért felejtődnek el, mert a zeneszerzők (László Attila, Lerch István, stb.) túl jól tudják a szakmájukat, és elfelejtették azt, hogy a zene el kell varázsoljon. Ezt tudta a maga szintjén az Omega. Mondjuk azért mostanában már nem hallgatom :-)
Kedves topicinditó ! Én tiszteletben tartom a véleményedet, de szerintem nem sok magyar egyűttes volt vagy lesz akiknek London egyik legnagyobb lemezboltjában külőn fackjuk volt ( 1978 ban ). Akkoriban az Omega igen is kőzel állt a világhirnévhez csk sajnos messze voltak Londontól. Tudtad e azt pl. hogy a Stones előtt is játszottak. Vagy hogy egy időben az előzenekarukat úgy hivták, hogy Scorpions. Nem kell fikázni a régieket, mert százszor jobbak voltak mint ezek a mai borzalmak. Biztos vagyok benne, hogy 10 év múlva is többOmegát fognak hallgatni az emberek mint ezeket a mai "zenéket".
Elefántról azért annyit tudni kell, hogy valamikor tizenegynéhány éve ledobta a ló és komoly fejsérüléssel hetekig feküdt az intenzíven.
Utána már soha nem volt olyan, mint fiatalon.
Kóbor hangja fiatalabb korában ízlés kérdése, a nyolcvanas évek koncertjein már voltak vele problémák, de a manus maholnap 50 éves, és a 99-es koncerten is hozta azt, ami egy stadionban kell.
Az viszont tény, hogy az ötösfogatban csupán két zenész van: Mihály és Debreczeni, de a rockzenében általában nem a tudás az első. Sajnos.
Omega az egyik legnagyobb magyar banda amit itthon is és külföldön is elismernek!
Playback? Nem vagy eszednél....
Gyenge zenei tudás? Nézd meg a mai "műtrágyazenecsinálókat".... Az a gyenge zenei tudás!
Molnár nem jó gitáros?? Szeretnél te úgy játszani ahogy Ő, ugyanez mondható el Benkőről is és a többiekről....
Különösebb problema nincs szerintem az Omegával, én pl. bírom a 70-es évek közepi-végi scfi-fi/stb. dolgaikat (a régi, beatkorszakos zenéjüktől kiütést kapok), de "Elefánt" tényleg katasztrofális!!! Ennyire pocsék magyar gitárost még életmben nem hallottam!!! És tátott szájjal szólózik, mintha akkora nagy dolgokat játszana... Szekeres nélkül tényleg meghalna az egész, és ezt nyilvánvcalóan ők is tudják.
Ennyi erővel viszont a Rolling Stones-t is lehetne basztatni: nulla énekhang, egysíkú, ugyanolyan számok, ráadásul ők jóval több (szó szerint) kisegítő zenészt visznek a színpadra. :))
Mégse basztatja őket senki, mert őket már felesleges, ők már eljutottak egy szintre, amit az is elismer, aki utálja őket. Na, EZ a helyzet az Omegával és EZT nem fogja Mo.-n senki prezentálni jó sokáig vagy talán soha...
Érdekes amit írsz.
Hogy mostanában mit művelnek, már nem tudom, végülis kiöregedtek akárhonnan nézzük a dolgot.
De fénykorukban azért még Európa nyugati felében is voltak koncert körútjaik, azt hiszem, nem kis sikerrel. Pl. valamelyik koncertjükön a Scorpions volt az előzenekar...
Plágium? Mesélj légyszíves! Az ő számaikat jópáran átvették, de olyanról nem igazán tudok, hogy ők lopták volna a zenéjüket.
Playback? Én pont azért nem szerettem az Omega koncerteket, mert annyira hallható volt mindig, hogy koncert.
A szöveged alapján úgy sejtem, a te ízlésednek megfelelő "zenét" valahol Zámbó Jimmy és Lagzi Lajos környékén kell keresni :-)
Lehet, kicsit félreérthetően fogalmaztam, és az jött le, hogy én istenítem őket (vagy a Molnárt), holott nem így van, csak (általam, rockzenei szakirodalomban és neten talált) tényeket írtam le.
Nem is ástam magamat bele annyira a zenéjükbe, de abban biztos vagyok, a topic cím túlzás, és ebben a formájában nem igaz.
Ja, és pl. a Charlie Watts sem egy nagy dobos, mégsem vonja senki kétségbe hogy legenda. A legenda státusz elérése nem csak a tehetség, tudás függvénye, hanem jó időben kell lenni a jó helyen. Az Omega ezt teljesítette, hiszen elöttük nem sokan csináltak profi módon megírt/előadott rockzenét hazánkban.
Egyébként is, ízlések és pofonok.
Szvsz az Omega zenéje nagyon hangulatos és nagyon nosztalgikus!
Szívesen éltem volna abban a korban amikor nagyok lettek.
Ifi-park stb...
Ócska rádión Jimi Hendrix, Stones, Floyd és Led Zep.
Itthon meg volt a, na mondjuk ki: Omega-citrompótló! Szükség nagy úr! És ez a citrompótló ráadásul nagyon jól sikerült!
A mai Omega már más. A múltjából él, nem is tehet mást, nincs már rájuk szükség más formában. Egyébként is nem fiatalok...
Szerintem Molnár György az egyik legtragikusabb gitáros Magyarországon. Amellet, hogy igazán nem is tehetséges, még nem is gyakorol. Nem tudom, miért égeti magát Szekeres Tamás mellett a koncerteken, mert ég és föld a két ember.
És hát Benkő Laci szintetizátor-nyomkodása se egy Rick Wakeman vagy egy Keith Emerson, de még az eddás Gömöritől is messze van, aki ugyancsak játszott a koncerteken.
Kóborról jobb nem beszélni: mélypont.
Hogy kitől plagizáltak? Deep Purple, Uriah Heep a régiek közül, a 80-as években még az Alphaville-től is. A Hajnali óceán című szám például egy az egyben hallható egy Supertramp lemezen.
Egyébként nem a kötözködés volt a célom a topic-indítással, csak kíváncsi voltam, hogy lehetett ilyen szinttel ilyen szintre jutni.
(És mielőtt valaki azt vágná a fejemhez, hogy nam ismerem az Omegát: minden lemezüket hallottam, mert csak olyanokat bírálok, akiket jól ismerek. Ezért sem tudok érdemben nyilatkozni arról, hogy kikre fogunk emlékezni 25 év múlva, mert annyit elismerek, hogy a mostani sztárocskák még ennél is rosszabbak. Bár ez az Omegát nem menti...)
Szerintem hülyeség az egész.
Kicsi gyerekkorom óta szeretem őket még mind a mai napig.
A szüleimnek is és az Ő korosztályuknak nagyon sokat jelentenek.
Sok sokkal gázosabb dolog született már rajtuk kívül mint humbug.
A tavalyi koncertjükön nem voltam kint az lehet, hogy az már csak pénzpumpálás volt.
Mi a vélemény ezekről:
Neoton Familia (Nem voltak rosszak, de ha Évike nem ágyasa Erdős Péternek akkor sehol se lettek volna.)
Beatrice (Nagy Feró égeti magát a Dáridóban)
Edda (A kopasz isten is tövig nyal Lajcsinak...)
Ma már nincsenek is ilyen mérvű "sztár"-ok, csak Ganxsta Zoli és soksok gagyiszar...
25 év múlva mi lesz???
25 év múlva mire lehet majd emlékezni???
Hogy feloszlott a Baby Sisters?? Mert nem tudott már újat nyújtani a rajongóknak???
Par topicban mar volt errol vita, foleg a tavalyi Metro-Illes-Omega koncert kapcsan.
Szerintem azert nem volt rossz egyuttes az Omega, sot. A Molnar Gyorgynek (gitar) azert nem veletlen volt egesz Europaban jol csengo neve anno, es az egyuttest is elismertek. Ezek azert magukert beszelo tenyek. Az, hogy neked ellenszenvesek, vagy nem szereted a zenejuket, az egy dolog. En se vagyok rajongojuk (bar a 99-es koncertre kimentem, es nem bantam meg), de orulnek, ha manapsag csak 1 ilyen kvalitasu zenekarunk lenne (mutass egyet kerlek, amely 25 ev mulva "legenda" lehet). Teny, hogy vannak gyenge pontjaik (Kobor hangja pl.), de amit irtal (zenei analfabetizmus), az elegge tulzas.
Sokáig érlelődött bennem a gondolat egy ilyen topic megnyitásáról.
Valószínűleg csak Magyarországon lehet(ett) ilyen gyenge zenei tudással, ilyen szegényes, plagizált repertoárral, play-back fellépésekkel ilyen sikert elérni és ennyi pénzt keresni.
Az, hogy ekkora zenei analfabetizmus mind a mai napig ilyen "legenda" lehet, számomra egyszerűen felfoghatatlan.