Én úgy gondolom: annak, hogy mennyit adnak el egy autóból, nem sok köze van a műszaki színvonalához. Ha érvelni kell, nem ezt kell elővenni - sőt, valóban objektív érveket nem is lehet találni, mert MINDANNYIAN különbözőek vagyunk, más dolgokat szeretünk.
Ezért találtam Type-R megjegyzését erősnek, mert amit ő mondott - miszerint egyértelműen jobb a Stilo - véleményem szerint olyan ember mondhatja ki ebben a formában, aki:
- Mind a Stilo, mind a 307 összes variánsából birtokol egy-egy példányt, és rendszeresen használja őket;
- Biztos abban, hogy preferenciái találkoznak a létező összes többi ember preferenciáival.
Melyik igaz ezek közül Rád, Type-R? Vagy talán csak nem a köztudott franciafóbiád uralkodott el rajtad? :-))
A marketing tekintetében: én ebben dolgozom. Ez a szakmám. Úgyhogy kissé nagyon nem vagyok megvezethető ilyen módon. Sajnos tudomásul kell venni, hogy a szlogenek és sajtószövegek a gondolkodni nem képes embereknek vannak kitalálva, és ilyenek olyan sokan vannak, hogy bármit el lehet adni a világon marketinggel. Ez viszont, mivel mindent így adnak el, önmagában egyetlen terméket sem minősít; a jót ugyanolyan kábítással értékesítik, mint a gagyit.
Következésképp a két modell közötti különbségeket mindenkinek magának kell megítélnie. Számomora pl. az 1.6-os Stilo teljesen élvezhetetlen volt a 307-hez képest a rétestészta áttételei miatt, de önmagában is. Ettől azonban még nem mondom azt, hogy a 307 ultimate módon jobb, hanem leírom ezt a benyomásomat, és leírom, hogy MIÉRT mondom ezt; nem minősítek, hanem hagyom, hogy az olvasó megeméssze a dolgot, és saját, egyéni preferenciái közé illessze. Miért kellene neki úgy gondolkodnia, mint nekem?
Az internet keretei között egyedül ezt a módszert találom némiképp értelmesnek, ugyanis minden más szvsz nem az autók, hanem az emberek közötti különbségeket domborítja ki. Lehet, hogy türelmet igényel, hogy hosszasabban ír az ember egy autóról, de legalább leszűrhető valami abból, amit tapasztalt.
> Nekem igazán egyik sem tetszik, de a vásárlók szerint szvsz egyértelmű a
> dolog -> Peugeot 307. Stiloból mutatóba lehet 1-2 darabot látni, leginkább
> a kereskedők tesztautóiként és ugyanezt tapasztalom Ausztriában és
> Németországban is. Ezzel szemben a Peugeot 307-ből annyi van mint a nyű, Bécsben is.
Szerinted ebbe nem lehet, hogy bejátszik az, hogy valamivel előbb jött ki a 307-es? (És hogy jóval gyengébb piacra, mint a Stilo valamivel később?)
Ez meg nem az autó hibája, hanem az "illetékeseké".
Mondjuk asszem itt megint az a hiba lett elkövetve, hogy egy autót "jósága" magából az autóból vagy az eladási statisztikákból mérhető-e le...
"de az hogy azt mondjuk az embernek hogy attól lesz önbizalma ha egy bizonyos autóba ül...:)))
ezért szerintem ez durva... "
Már megint nem sikerült a kocsiról beszélned :)
"ne keverd már bele a hondát!:)"
Te belekeverted a marketinget és a politkát, én belekevertem a Hondát. Most melyikünk tereli a beszélgetést pozitiv irányba, őszintén? :)
"viszont a mechanikai részhez tényleg tartom magam, de hátez egy szubjektív vélemény... "
Ez teljesen ok, csak az a gondom, hogy például azt hiszem Az Utolsó Európai féloldalas bemutatókat írt az autókról, és arra jutott, hogy neki például a 307 gömbölyűbb. De iderakni annyit, hogy viszont a Stilo mechanikusan jobb, hát... Gondolom érted, mire gondolok :)
jaja:))
ne aggódj, tudom, csak azért ez elég borzalmas.
tény hogy a marketing minden téren gyilkos és ez csak egyre durvább lesz, de az hogy azt mondjuk az embernek hogy attól lesz önbizalma ha egy bizonyos autóba ül...:)))
ezért szerintem ez durva...
igazad van, politika hagyjuk, csak hát a hasonlat:))
ne keverd már bele a hondát!:) ha a honda mondana ilyet elküldeném a felelőst a picsába azonnal, ogy ilyen dumát találjanak ki... bár az is igaz a honda illetékeseinél még ennyi "kreativitás" sincsen......:))) hondának autója van, de nulla marketingje...
viszont a mechanikai részhez tényleg tartom magam, de hátez egy szubjektív vélemény...
én sem kapok gyomorfekélyt ha stilo vs 307...
fekélyt a politikától kapok....:DDD
Az mit változtat egy kocsin, hogy milyen szlogennel árulják? Ha a "Nem olyan fasza, mint egy Honda, de azért mi viszonylag elégedettek vagyunk vele" szlogennel reklámoznák, jobban teccene? :)
A politikát is okos dolog behozni a képbe, amikor két autó összehasonlításról van szó. Nem vagy egy kicsit frusztrált? Kell inni egy sört, ellazulni, holnapra kivenni szabit, és sétálni egyet a parkban, majd este nem tévét nézni.
"mechanikailag simán jobb a stilo"
Az ilyen csacsiságokkal már az oviban sem lennél tekintély. :)
Egyetlen értékelhető mondatod, hogy vezetted mindkettőt, és jobbnak találtad a Stilot. Másik 5 ember szintén, másik 6 ember meg a Pugot találta jobbnak. De egyik sem kap gyomorfekélyt, ha szóba kerül a téma. :)
há' most mé' mondod?!:)
szemellenző akkor lenne ha valamelyik süket azt kérdezné hogy Civic vagy a 307. na akkor aztán lenne........
de így...
mindkét autót vezettem, 307-est 1.6 és 2 lityissal, stilo-t 1.6os mocival.
mechanikailag simán jobb a stilo.
a stilo még az 1.6os motoral is sokkal jobban élvezhető, mint a 307 a 2 literessel...
meg milyen embernek kell autó, amit úgy hirdetnek hogy önbizalmat ad.... meg hogy 2003 az önbizalom éve...
milyen szerencsétlen emberekkel van tele az ország, akiket ilyennel lehet megfogni???? önbizalmat adó autóval...
mintha a fidesz szócsöve lenne a 307 kampánya, ugyanolyan gusztustalan és arcba mászó....
Nekem igazán egyik sem tetszik, de a vásárlók szerint szvsz egyértelmű a dolog -> Peugeot 307. Stiloból mutatóba lehet 1-2 darabot látni, leginkább a kereskedők tesztautóiként és ugyanezt tapasztalom Ausztriában és Németországban is. Ezzel szemben a Peugeot 307-ből annyi van mint a nyű, Bécsben is.
Hali
"a német autók túl vannak értékelve,sem műszakilag,sem felszereltségileg nem tartoznak már a legjobbak közé"
Ezt alátámasztanád konkrét példával is mondjuk az én -fapadosok- esetemben?
Látom mig nem voltam addig a rádióelőkészítésen megy a vita.Ennek eldöntésére délelött felhívok egy márkakereskedőt.Szerintem ezeknél a kis autóknál a szubjektiv vélemény,illetve az egyéni izlés a döntő,hisz ami az egyikben jó az a másikban hiány,tehát szerintem valahol kiegyenlitődik.Bár az én saját véleményem az hogy a német autók túl vannak értékelve,sem műszakilag,sem felszereltségileg nem tartoznak már a legjobbak közé.Sajnos a minőség amiatt romlott mivel már nagyon kevés igazi német gyártásu autó van,legtöbbet spanyolban vagy dél amerikában gyártják(lásd Corsa).Na még majd irok.
csákó:Stilo2
A másik érv a Corsa mellett az volt, hogy fenntartása olcsóbb. Fogyasztásuk a tesztek szerint közel megegyezik, de a Punto kötelezője és CASCO-ja közel 30%-kal drágább, valamint az alkatrészárai is magasabbak.
Ja, az is szempont volt a méreteket illetően, hogy ne degradáljam 3 személyessé a kocsit. A Fiesta-ban és a Clio-ban ez sikerült (első támla és hátsó ülőlap között 6-7 centi;)).
Én most nézem a fiat.hu-t, de az előkészítés helyén "o" van, a szervokormány mellett "s". A kapott cucc szerint is fizetni kell érte. Viszont a nerom5 honlapján "s". Most akkor mi van?:)
Méret. Nem a külső méretek számítanak.
Kezdtem ott, hogy Skodát nem veszek a "fantasztikus" motorjai miatt, Polo-t elvből nem+szeretném az autómat másnap reggel is ott találni ahol hagytam, a 206-osban lehetetlen volt beállítanom az üléshelyzetet (vagy nyakamban volt a térdem, vagy nyújtóztam a kormányért), a Clio(Thalia) belül majd' egy nagyságrenddel szűkebb.
Az Ibiza és a Fiesta meg özönvíz előtti darabok, ráadásul szintén baromi szűkek.
Kihagytam valakit?:)
Meg az is érdekes, hogy méretben csak ez a kettő jöhetett szóba, pedig hosszúságra szinte mindegyik konkurense nagyobb (Punto, Pólo, Fiesta, Ibíza, Fabia, 206-os, Thalia), szélesebb a 206-os és a Punto is, magasabb a Poló, Punto és a Fabia.
Ezt mondd inkább a kereskedőnek. Egyébként meg gondolom, hogy anélkül is el lehet adni, mert a Punto II megjelenése óta nem tartalmazza ezt az "extrát" még HLX szinten sem.(megnéztem, 25e Ft az extralistában)
Ennek ellenére igen sok elfogyott belőle...
A Puntoval kapcsolatosan azért kicsit tévedésben vagy, mivel a rádióelőkészítés már az alapban is benne van. Csak nem gondolod komolyan, hogy anélkül el lehet adni egy autót is.
Én az utóbbi 2 hónapban szabadultam rá a kiskategóriára:)
Az idő sürgetett, s pénz híján fapados kisautókat versenyeztettem. Az alapkövetelmény az volt, hogy beleférjek csekély 197 centimmel:). Ennek csak a Punto (60LE, 2270e Ft)és a Corsa(75LE, 2462e Ft) tudott igazából megfelelni.
Felszereltségben a Corsa a következőket adta a Punto-n felül:
-vízhőfokmérő,
-fordulatszámmérő,
-külső hömérséklet kijelző,
-3 hátsó fejtámla,
-6 hangszórós rádióelőkészítés,
-aktívszenes pollenszűrő,
-oldalvédő gumicsíkok,
-színrefújt lökhárítók.
Akciók:
Puntohoz 88e Ft-ért benzinutalvány, raktári autóra esetleg kedvezmény.
Corsara kaptam 200e Ft kedvezményt gyári rendelésre(ülésmagasságállítást és osztott hátsó támlát kértem bele).
Végeredmény:
Punto: 2180e Ft
Corsa: 2262e Ft
A érthető módon a Corsa mellett tettem le a voksot.
Ja. A kapott infok alapján a HLX-ben nincs rádió, de még az előkészítés is belekerült volna vagy 25-30 ezer Ft-ba!
Vinettu:
Vinettu:
Igazad van a Corsa felszereltségével kapcsolatban.De igazából ha ezeket hozzá számítjuk a Puntohoz,kormány bőrőzése(15e),felni(max100e),a rádiót ne számoljuk mert van a Fiatban is igaz nem kormáynról vezérelhető(De ha valaki normális zenét hallgat,ugyis kidobja mindkettőből).Szóval ha ezeket hozzászámoljuk,akkor is tetemes a különbség.
A Motorral kapcsolatban.
A Puntot kétféle 1.216v motorral szerelik.
Az alaptipus,illetve az Elx motorja Punto motorja(80le).
A HLx,Sporting,Stiloban pedig a Brava 1.216V-s motorja van(Nem ugyanaz), 83le-vel.Igaz ezt a három lóerőt nem részletezik.
Müszaki érdekesség csak,kisebb dugattyuja,van de hosszabb löketű.
Neked Corsád van?Jópofa az easytronic váltó(És ingyen van!!))::)))
Ok,némiképpen igazad van,de a Punton is számtalan apróság van amit nem soroltam.Az akciót azért nem mondtam mert ebből az árból 150000Ft lejön a Fiatnál.Igazad vana felszerelségnél,de ha a Fiathoz még veszünk felni,a rádiót hagyjuk,mert a Fiatban is van igaz nem vezérelhető kormányról,de mindkettő autónál gyenge minőségű rádiók vannak benne(jó zenét kivánó ember ugyis kivágja belőle).Szóval ha bebőröztetjük a kormányt(15000),felnit rakunk rá(max 100000).Még akkor is tetemes a különbség.
Félig meddig igazad van a motorral kapcsolatban
az alap,illetve a az elx 16V-s motorjaiba,a Fiat Punto motorja van (80le),a Hlx változatban,a Sporting változatban,illetve a Stiloban a Brava 1.216V-s motorja van,(nem ugyanaz) ennek módosított dugattyui,illetve dugattyu méretei vannak.Ettől 83lőerős(Igaz ezt nem szokták külön kiirni,ez csak műszaki érdekesség).Egyébként neked Corsad van?Jópofa az easytronic váltója(és ingyen van):))
Félig meddig korrekt.
Némi kiigazítás.
A Punto tudtommal 80 és nem 83 lovas.
A Corsa Elegance felszereltségének valóban része az oldallégzsák, de itt nem ártott volna folytatnod a felsorolást a kormánykerékről vezérelhető 6 hangszórós rádiómagnóval, 14"-os könnyűfém kerekekek 185-ös gumikkal, bőrkormánnyal. Ja, és a jelenlegi helyzetet az akciós árakra értettem.
Hirtelen ennyi:)