Ide jöhet minden, ami Kecskemét és
mikrokörnyezetének tömegközlekedésével kapcsolatos, beleértve a helyi-
és helyközi járatokat, munkásszállító és szerződéses buszokat is.
A nekünk szomszédos Tisza Volánnak volt az a törekvése (gondolom még most is), hogy x km (talán 80? v. 100) feletti távolságú járatokon ne legyen álló utas. Én csak a Kecskemét-Szeged járatról tudok véleményt mondani és ott nagyjából sikerült is ezt elérni anno, amennyire emlékszem. Volt, hogy Kecskemétig felküldtek egy mentesítő járatot, de aztán beindították az expressz járatot Bp-Szeged között, így az alapjáratot tehermentesítették némileg.
Hogy ez általánosan mennyire valósítható meg, nem tudom. Némi szekpticizmus bennem is van. Beáll pl. egy járat a megállóba, teszem azt 45 fős ülőhelykapacitással és a 46-dik utasnak azt mondja a sofőr, hogy bocs, te várd meg a következőt? Mert ezt egy olyan járatnál, mint pl. a Kunság volán 13.20-as Szeged-Budapest járata, meg lehet tenni úgy, hogy a hosszabb távra utazókat szólítja előbb és a kistelekiekből pedig az száll fel, akinek jut ülőhely, a többi majd megy a 10 perc múlva induló lassújárattal, ott oké (az E99-esen volt/van ez a szituáció, mert állítólag álló utast nem szállíthat). De ahol 1-2 órás követési idők vannak... Ha megyén belüli az a 60+-os járat, akkor majd szétszedik két kisebbre. Plusz távolsági járatok indítására nem tudom, mennyire van kapacitása a volánoknak. Kunságnál inkább a leépítés az, ami megfigyelhető.
Az ülőhelyes témával kapcsolatban, annyit szeretnék neked mondani, meg a többi fórumozó társamnak, hogy hivatalosan a közúti k. szabálya szerint távolsági autóbuszon álló utast nem is lehetne hivatalosan szállítani, csak annyi utast amennyi ülőhellyel rendelkezik a busz. Ezek szerint lehet, hogy kezdenék betartani a szabályok, bár ez az én szubjektív véleményem.
A járatsűrítéssel kapcsolatban pedig a fent említettek szerint, miszerint álló utas nem állhat (ha nem jut hely és kényszerül állni) távolsági buszon, hogy elkerüljék az ilyen incidenseket.
Én ezt gondolom erről a témáról, az üzleti illetve az anyagi dolga az meg már megint másik téma. :D
Valamelyik nap a rádióban hallottam egy érdekes beszélgetést, miszerint tervezik, hogy 60 kilométeres (?) távolságon túl közlekedő autóbuszjáratokra csak annyi jegyet lehet majd értékesíteni, amennyi ülőhellyel rendelkezik az adott busz. Ezzel párhuzamosan elhangzott olyan információ is, hogy járatsűrítéseket kell eszközölni az érintett vonalakon. Kicsit szkeptikus vagyok a dolgot illetően, ti hogy vagytok vele?
Ígértem néhány kollégának, hogy Kalocsán megnézem BPF-026-ot: jelentem, továbbra is a kecskeméti állapotában leledzik, leszámítva a kijelzőt. KAZ-147 viszont nincs ott, lehet keresni :-)
6:30 a menetideje egy irányban, ha jól emlékszem. Így csak sofőrváltással lenne megoldható. Nem beszélve arról, hogy nem lenne ideje semmire"otthon". Ilyesmi szisztémában járnak az itt OFF Szeged-Zalaegerszeg és Szeged-Bük-gyógyfürdő járatok is (és a néhai Gyula-Lenti is ilyen volt) azzal a különbséggel, hogy ott két volán közösen üzemelteti a járatokat, tehát egyik nap X volán indul A városból, Y volán pedig B-ből, másik nap pedig fordítva. A zalás kicsit meg van variálva a gyorsjáratok miatt. ON
Így van, Agriás kocsik csinálják. Úgy tudom, két kocsi váltja egymást, mert egy oda-vissza sok lenne egy napra. Tehát adott nap egy kocsi csak egyik irányba megy és mellette még van egy rövidebb járata (ha jól emlékszem, az egyiknek egy Eger-Miskolc-Eger). Legalábbis 1-2 éve biztosan így volt.
A szokásos kérdéseimmel próbálom visszaterelni a topicot a régi kerékvágásba, tehát következzen a "Csoki bácsi kérdez" című rovat:
-KPY-609 mikor látható Kecskeméten, vagy ha ez nem ismert, akkor hétvégén Szabadszálláson áll-e, vagy akkor is dolgozik? -Kalocsa-Eger járaton a Kunság melyik kocsit szokta járatni?
A jövőben azok szólhatnak hozzá akik tudnak a szabályoknak megfelelően fórumozni. Tehát hozzászólásra egy előzetes feljogosítás után ugyanúgy lesz jogotok. A törzstagok fogják tudni engedélyeztetni a topikba való hozzászólást. SuexID kolega majd elmagyarázza, hogyha ez nem volt érthető. :)
Én nem tudom, hogy mi történt itt, meg nem is érdekel. Annál jobban érdekel viszont az, hogy ezután csak bizonyos emberek írhatnak ide? Vagy hogy működik a "klubrendszer"?
Akkor mondanám az elsőt:BZ 45-44(BPF-032)előzetesben csak ennyit,több is lesz(SOKKAKL TÖBB),de ehhez szives türelmeteket kérem,mert a feladat bonyolultabb,mint gondoltam,de nem lehetetlen.
Üdv! Talán 2 éve jártam utoljára Kecskeméten és lenyűgözött a buszpark nagyon szép állapota! Örömmel tapasztalom, hogy a mai napig folytatódik a trend, hogy arrafelé még törődnek az arra érdemes buszokkal! Felénk már abszolut nem:( Ha minden jól megy hamarosan ellátogatok arrafelé, remélem sok szép busz fogad majd, mert lövöldözni akarok:)
Tök jó, hogy ilyen változatos a paletta, amiket küldenek felénk egri járaton. Például itt ez a gyönyörűség: GLF-436 Még tavasszal beszéltem a sofőrjével és mondta, hogy pont akkor lett felújítva, azonban a motorhoz nem nyúltak, forralta is a vizet bőszen és folyt rendesen! Azóta lett orvosolva a probléma?
A másik kedvencem pedig ő:előtteutána Ja és nagyszerű a kárpitválasztás is;)
Ennyi. _______________________ A BPF 027-ben hátul mi az a nagy ülésátrendezés? Mert szerintem ötletes, de felesleges. Mivel nem lehet elférni a 2 ülés között.
Nyáron (egészségügyi okokból)sokat kellett pihiznem,és ekkor jött az ötlet!Szerintetek mi lenne,ha megpróbálnám összeszedni a KV.még meglévő 200-asainak eredeti(2betű-4szám)rendszámát.De,ha nektek van már ilyen listátok,akkor nem töröm magam,viszont nagyon érdekelne.