"Látom TypeR, vonzódsz az olasz autókhóz! :) Alkossuk meg a Honda-Fiat-Alfa egységfrontot a gagyi német és francis roncsokkal szemben!"
Ez tetszik!!! Csinálhatnánk tavasszal egy jó kis Honda-Alfa talit (tőlem lehet Alfa-Honda is, ezen csak nem veszünk össze). Addigra mindenki rendbehozza a gépét, kikalapálja a téli amortizációt, az Alfások meg elmehetnek egy szoláriumba a macsó imidzs fokozása miatt:))))))). Aztán a végén beülnénk egy sörözőbe ( feleség/barátnő rulez :)), aztán jól elszidhatnánk a német és amerikai autókat (a franciák szidása opcionális).
Üdv,
HnondaVuk
P.s. Komolyan kérdem, hogy miben áll a Fiat feelingje? Az egy dolog, hogy tetszik-e, de mitől annyira más, mint a többi? Itt most szigorúan a Fiatokat kérdezem, nem pedig az Alfákat (azt értem:)).
Mi lenne, ha leszállnál végre a 307-ről?
Már az eddigi nyilatokozataidból is jól látszik, hogy átkozottul nem ismered ezt a gépet, fölösleges hát naponta rádupláznod. Csak magadat nevetteted ki.
Nem vagyok olasz autó fan, sőt, autó őrült sem vagyok, de PuntoII-esem van, amit imádok.
A Stilo személy szerint nem tetszik, az ára egy horror.
Viszont mi a véleményetek a Fiat 1242-es, 16V-s motorjáról, ami a PuntoII-ben is van?
Azt akartam ezzel mondani, hogy ha volt összkerekes, akkor a padlólemez alkalmas a hátsókerékhajtásra. Persze világos, hogy miért lett első- és nem hátsóhajtás...
azért kezdte összkerekesként, mert a mondeo padlólemeze eredetileg csak fronthajtásos megoldásra jó!!!
nem akarták hogy azonnal mindenki lefikázza, hogy első kerekes juaguar.
ezért lett összkerék meghajtásos.
kényszerűségből született a 4x4 meghajtás.
de rájöttek hogy a proliknak jó a fronthajtásos is, az meg nekik pénz.
a presztízst meg a design-nal próbálják pótolni
igen, európaiak közül az olaszokat csípem, a németeket utálom, a franciákat meg egyenesen rühellem.
most éppen a 307 a legnagyobb ellenség, mert saját tapasztalataim egyáltalán nem azok amiket a "szaklapok" mondanak.
nekem első a vezethetőség, a hajtáslánc, a motor, a váltó stb. a pug sehol sincsen, kisiskolás még...
rákúrtak egy nagyon kapós design-t és ennyi.
ugyanaz mint a 206, csak fejlettebb technikával.
én még emlékszem mikor a jaguar vezetősége foggal körömmel tagadta hogy lesz az X-Type-ból fronthajtásos modell, mert hát ugye a jaugár az hátsókerekes.
most nézd meg mi van. jön a fronthajtásos x-type.
szerintem ez tiszta szégyen....
mindenki tudta hogy a mondeo padlolemezre mit lehet építeni.
szóval a jaguar is veszti a prsztízsét hála a fordnak...
A Targa rendszer egy új szolgáltatás és csak navigációs rendszerrel működik. A Fiat erre egy új központot hoz létre az ilyen autókkal való kapcsolattartás céljából. Szolgáltatásai:(nem teljesen biztos) automatikus segélyhívás baleset esetén, szállásfoglalás, stb, bármilyen információ lekérdezhető, hasonló a matáv+ tudakozóhoz, csak sokkal precízebb, mivel nem csak egy telefon áll rendelkezésre. A Fiat Stilo egyik újdonsága volt, szerintem + egy indok, amiért év autójának kellene lennie! Azóta a 147-hez is kapható.
Amúgy én mint Alfa elötelezett úgy viszonyúlnék a márkához, hogy abszolut nem érdekelne, (mint bahogy most sem érdekel) a tulajdoni viszony. Az érdeelne, hogy az az autó amit megveszek és beleülök hogyan néz ki, mit tud, milyen a stílusa stb.
A globalizáció feltartóztathatatlan és már sok éve megjósolták, hogy csak néhány autógyár fog talpon maradni, a többit felvásárolják.
Egy példa:
Mellesleg nem hiszem, hogy egy Jaguár vásárlót különösebben érdekelné, hogy a Jag a Ford tulajdonában van-e vagy sem, és hogy milyen padlólemezre épül az autó, meg hogy a váltó milyen beszállítótól származik. Szerntem az érdekli, hogy egy Jaguár autó kompletten, úgy ahogy van, képviseli-e a Jaguár stílust, szinvonalat, életérzést amit elvár tőle.
Újabb hírmorzsa: a Fiat Auto-t 4 teljesen különálló divízióra osztják, amelyek egymástól függetlenül felelnek pénzügyi teljesítményükért, a termékfejlesztését, gyártásért és eladásokért. A négy divízió:
Fiat/Lancia
Alfa
International (fejlődő világ)
Services (valamit Targa.sys, nem tudom ez mi).
Nyilván az itt az érdekes, hogy az Alfa teljesen független lesz a Fiattól. A cikk azt is említi, hogy ez egyben lehetővé teszi, hogy szükség esetén később el tudják adni az Alfa Romeo divíziót szőrőstűl-bőröstűl.
Ti hogyan viszonyulnátok egy Alfa Romeohoz, hagyományos olasz sportos értékekkel, de mondjuk a PSA, Toyota vagy GM konszern részeként?
én nagyon remélem hogy a stilo a francia szekereket hamarosan lenyomja, nézem a 307-es sofőrjeit és kezdenek úgy pöffeszkedni mint a pdtdis passatosok:((((
*Elbocsátották Roberto Testore-t a Fiat Auto CEO-ját.
*Az elmúlt 3 évben 1.6 milliárt eurós veszteséget termelt a Fiat. Erre az évre már nyereséget ígértek, de még most is veszteséges lesz.
*A közeljövőben több gyárat zárnak be és 6000 embert bocsátanak el.
*2 milliárt értékű assetet (eszköz vagy mi ennek a magyar rendes neve) adnak el (gondolom gyárakat)
*2 milliárd értékben bocsátanak ki új kötvényeket, hogy pénzhez jussanak.
Hát ez sajnos nem úgy néz ki mint egy jól menő cég... valószínűleg a pénzszűke miatt nem mentek úgy a fejlesztések, ahogy kellene. Pl. a motorpalettára is nagyon ráférne egy átdolgozás. Kérdés, hogy vajon ezek után lesz-e pénz a jövőben? Meg persze a Stilotól is sok függ, és van egy olyan gyanúm, hogy nem lesz akkora siker, mint amit várnak. Egész egyszerűen túl nagy váltás a korábbi modellekhez képest, csakorlatilag egy teljesen más vevőréteget céloz meg, akiknek viszont már valószínűleg erős márkakötősédük van (más márkák javára).
Nagyon kíváncsi leszek az első Stilo eladási adatokra...
Nem tom a Stilo-n miért vagytok kiakadva, de a Fiat mindig is olcsó, praktikus tömegmodelleket gyártott, amik őszinték, azt mutatják amit tudnak. A Stilo ennek megfelel. Amiben különbözik a többi gyártól, az az ötletességben (Multipla), valamint néhány különleges modelljében (Coupé, Barchetta) nyilvánul meg.
Fastcar!
Sajnos a globalizációban csak úgy tudnak rétegigényeket kielégítő márkák fennmaradni, hogy tömeggyártó konszernekhez csatlakoznak. De a Fiatra nem lehet egy rossz szavad sem, mert lehetőségeihez mérten mindent megtesz a márkák sajátosságainak megtartása érdekében. Sajna ezek a lehetőségek korlátozottak, de szerintem inkább nélkülözünk egy Volkswagen féle 6 Lupomotoros Bentley szárnyalást, vagy a Daimler-Chrysler segítségét, amire Agnelli, alapító unoka mondta: Inkább a halál, mint a Mercedes!
eszembe jutott hogy lehet hogy a Fiat azért csinálja ezt a design váltást a Stilo-val, hogy sokkal jobban elválassza a fiatot és az alfát egymástól.
mert akik olasz autósok és a fiatben elvesztik a "sportosságot", azok forduljanak az alfa felé...
nem lehet ebben valami?
Nekem személy szerint, a Fiat (Ha tovább viszik ezt a vonalat.) megszűnt létezni a Punto II után. Bevallom férfiasan, hogy az a vonal baromira tetszett. (Az Alfa megint egy másik történet. ;) )
És egy másik gondolat:
Szerintem, a Fiat már bánja, hogy elherdálta a Matiz formatervét. (Mint a kutya, aki hetet kölykezett. ;) ) A legtöbb Matizt Európában, Olaszországban adják el. Vajh', miért...?
Üdv.:
Detonátor, akinek most Fiatja lenne, ha másként alakultak volna a dolgok. :)))