Ennel azert elegansabban is el lehet ismerni, ha tevedtel Magyar Nemzet ügyben, dehat ennyi telt, Istenem. A többiben nem allithatom, hogy tevednel, mert nem is allitasz semmit, de azt nagy elszantsaggal es következetesen. Ha lennel szives ramutatni, hogy szerinted hol hibadzik az okfejtesem (97), talan tuljutnal ezen a copfhuzogatasos szinvonalon, de feltehetöen nem veletlenül nem vagy hajlando konretumokat irni.
Na, most már látom miért nevezted ki magad Okos Mikulásnak. Tényleg. Okos is vagy, meg Mikulás is.
Kotlert nem tudom, hogy milyen nyelven olvastad. Ha magyarul olvasod, csak butább leszel tőle. (Ha egy OKOS-nak szabad egyáltalán ilyet mondani.) Angolul már jobb. Összehasonlíthatatlanul jobb.
Amit a Süddeutsche Zeitungról írsz, abban nagyrészt egyetértek. Én is jobban szeretném, ha nem külön külön beszélnének az egyes táborok képviselői, hanem egymással vitatkoznának. Helyenként van is rá példa, mondjuk e hétről a TGM-Tatár vita a Népszabadságban, de erre biztos azt fogod mondani, hogy nem erre gondoltál. De egyetértek, túl kevés példa van rá.
A Lovas-TGM ötlet nem igazán szerencsés. Nem egy kategória a kettő. TGM filozófus. Lovas pedig egy tudálékos szakfordító, egyébként pedig egy műveletlen tuskó. A magyar jobboldal szinvonalát jellemzi, hogy neked ő jut eszedbe, mint megfelelő vitapartner.
Leereszkedő ajánlatodat, hogy tanítanál nekem egy kis marketinget, köszönettel nyugtázom. A honi marketing műveltség szinvonalára jellemzőnek érzem, hogy te itt bemutatott marketing jártasságoddal oktatói szerepre mernél vállalkozni.
De hát minden kezdet nehéz. De én optimista vagyok. Néhány év múlva ebben is előbbre leszünk.
Döntsd mar el mit akarsz mondani, ennek se füle se farka. Tudod, kettönk között az a különbseg, hogy en ertem, miröl beszelek. magyarazgassam. Tudod nem csak az arnak van jelentösege a szegmensek megallapitasaban, lehet nemnek es masnak is. Sörös peldad ugy rossz ahogy van, de tenyleg unalmas vagy, hogy magyarazzam
Olvasd el meg egyszer amit irtam, ha valamit nem ertesz, akkor inkabb kerdezzel, semmint baromsagokat irogass, szivesen segitek. Van egy Kotler nevü bacsi, az ö könyveit keresd a polcokon.
Egyebkent a Magyar Haz egy könyvforgalmazo (alapitvany) lanc, es szinten arul Kairosz könyveket, mikent peldaul, a Vörösmarty teren a könyvvasaron majdnem minden standon voltak Kairosz (Lovas) könyvek. Ha a Librinek nem kell, lesznek jelentkezök. De csak egy pelda volt, emiatt nem kellett volna felizgatnod magad.
A 168 oras összefügges ugy latszik szamodra rejtely marad, ezen nem tudok segiteni.
Hülyen fox meghalni, most mi lesz veled?
Egyebkent, csak hogy erzekeltessem, mennyire baromsagokat beszelsz, a Süddeutsche Zeitung nevü jelentektelen kis ujsag a Feuilleton cimü mellekleteben rendszeresen megjelentet baloldali ES jobboldali velemenyeket, ezert nem csak amolyan hithü mozgalmarok olvassak a lapot, mint a Magyar Nemzetet, a Magyar Hirlapot es a Nepszabadsagot, ergo nagyobb az olvasotabora. Igenis mindharom hazai lap nagyon okosan csinalna, ha ellenvelemenyeket is rendszeresen megszolaltatna. Ugyanis ha lenne egy lap, ahol TGM-Lovas vita lenne, azt te is megvenned es en is. Az idealis körülmenyek között, pont ketszeres bevetelt jelentene, te kis marketingzsenim.
Csakhogy masok a prioritasok:
Ezert mondjak azt a Bertelsmannal, hogy a Nepszabadsag eladasa politikai kerdes is. Mikent feltehetoen a Libri lepese mögött sem gazdasagi okok allnak.
Megható, hogy felolvasod nekem a marketing könyved tartalomjegyzékét. Javaslom azonban, hogy olvass tovább. Vagy gondolkodj. Messzebbre jutsz.
Egy cég a különböző piaci szegmenseket nem azonos márkákkal kivánja lefedni. Egy sörgyár gyárthat olcsó sört és un. prémium sört, de nem azonos néven. Az autógyáraknak is vannak olcsó és drága tipusai, de különböző néven.
A Magyar Nemzet se csinálná nagyon okosan, ha a harmadik oldala jobboldali vezércikket közölne, a negyedik meg baloldalit, csak hogy mindenki megtalálja a kedvére valót benne.
Szerencsétlen Bayernek sikerült olyan helyre navigálnia magát, hogy magára adó embernek és cégnek kompromitáló vele együtt mutatkozni vele. Mindezt egy buta, fehérterroros szöveggel.
Amit egyébként sajnálok, mert hiszed, nem hiszed, kedveltem a pasit.
Más:
Miből gondolod, hogy mindennek köze van a 168 órához? A Libri vezetésének és tulajainak felteszem maguktól is van üzleti érzékük, nem kell nekik súgni.
Továbbá: hogy jön ide a Magyar Ház? A Libri egy kitünő, sok boltból álló könyvesbolti hálózat, egy kellemes könyváruházzal a Rákóczi úton. A Libri jól felismerhető márkanév, és bennem jó asszociációkat kelt.
A Magyar Házon gondolkoznom kell, mi az. Talán egy szélsőjobboldali zugportál a neten? Valami ilyesmi jut róla eszembe. De még ez is csak rémlik. Kizárt, hogy valaha valamit vennék tőlük.
De ha a Bayer a Libri helyett ezt a viskót választja, lelke rajta. Essék jól neki. Bár nem hiszem, hogy otthon érezné ott magát.
Azért ennél neki is érzékenyebb gyomra van, ha most némiképp vadul beszélt is.
(u.i.: Megnéztem az internetes portálját ennek a "háznak". Az, aminek sejtettem.)
Hat ez eleg gyengere sikeredett. Kicsit lapozgasd tovabb azt a marketing konyvet. Juss el oda, hogy market segmentation es hogyan probal egy ceg különbözö target groupokat lefedni. Olyanokat, akik kozul az egyik Eszterhazyt kedveli, meg olyanokat, akik Bayert. Es mindezt miert?Nem fogod elhinni: növelt eladasert es bevetelert.
Egy cegnek, semmilyen modon nem all erdekeben szembealitani vasarlocsoportokat es csokkenteni a bevetelet. Ez csak a politikanak al erdekeben. A Librinek ez ugy rossz ahogy van, leszamitva a "negativ kampany is kampany" balanitasat, ami azert meg elol lesz abban a konyvben.
Egyebkent pedig a cegvezetok a kezzelfoghato dolgokat kedvelik, teljes joggal persze. Szoval fontos az a brand epites, de kerdes, hogy fontosabb-e, mint x ezer forint kezzelfoghato es folyamatos bevetel. Amellett mig az egyik oldalon ez "pozitiv" brandet jelent, a masik "tabornak" negativat. Es ezeket a konyveket tovabbra is el fogjak adni, csak majd nem a Libri teszi el a nyereseget, hanem mondjuk a Magyar Haz, vagy mas forgalmazok.
Es annyival tobb "liberalis" nem fogja a Librit valasztani, hogy behozza a kiesö veszteseget. Masreszrol viszont kicsi a sansza, hogy egy ilyen "bojkott" sikeres lenne. Az önszervezödö kepesseg közismert hianyan es a lustasagon kivul ennek ezer oka van,de tenyleg baromira unom, szoval bocs.
Amellett, kivancsi lennek, hogy a Libriben tenfergok hany szazaleka halott egyaltalan errol a bojkottfelhivasrol...es kozuluk is mennyit erdekel. Szerintem nem tul sokat. Szokasos vihar a biliben.
Egyebkent pedig az Augusztba is azert jarok, mert imadom es akarki akarmit mond, a vilag legjobb Sacher tortajat naluk lehet kapni, ez kozismert teny. Eddig nem is lattam, hogy "Kinal" Demokratat, ugyanis magasrol leszarom. Nem azert jarok oda. Eddig heti egyszer mentem oda, mostantol heti ketszer, csak hogy bekapja a 168 ora. Ha ti nem jartok, nem jartok, több süti marad nekünk.
Egyebkent ha Bayer könyvei olyan rosszak, mint az Auguszt sütemenyei, akkor nincs nagy baj.
"vagy egy olyan bolt, ami feszélyezi, és kicsit tart attól, hogy mi lesz, ha egy ilyen helyen meglátják. "
ez szerinted nem túlzás?
Bayer Zsoltnak összehasonlíthatatlanul több rajongója van, mint ellensége.Arról, hogy az ellenségeinek nagyobb, hatásosabb a hangja, BZS nem hiszem,hogy tehet.
Kétségtelen, nagy szerencsétlenség számomra, hogy nem lehetek olyan okos, mint te, Mikulás.
De ha már nem jutott számomra annyi ész, mint Puttonyos Felségednek, igyekszem tanulgatni. Például esetenként marketinget. Ezért vannak kezdeti, ahlovány fogalmaim arról, hogy mit is jelent az, hogy "márka", ha nálatok a sarkkörön túl úgy jobban értik: "brand".
Felségednek igaza lenne, ha a Libri semmi mást nem árulna, csak Bayer műveit. Esetleg még egy kis Lovast is, desszertnek.
De nem így van. Ezért számukra nem az a kérdés, hogy hányan veszik B.Zs. műveit meg, hanem hogy az a közönség aki hozzájuk jár, vagy járhat mit fog gondolni róluk, ha megtudja, hogy politikai botrányoknak adtak helyt.
Azt, hogy ez egy szolid, komoly könyvesbolt, olyan mint az Írók Boltja, csak nagyobb választékkal, ahova szívesen megy, vagy egy olyan bolt, ami feszélyezi, és kicsit tart attól, hogy mi lesz, ha egy ilyen helyen meglátják. Nem is tudja már miért, csak valamiért nem jár már olyan szívesen oda, mint korábban.
Ez a tét. Egy üzleti vállalkozás azt tesz, amit akar. Úgy alakítja imázsát, ahogy neki tetszik.
A Libri mostani döntése azonban jó értelemben vett üzleti szempontból egyáltalán nem érthetetlen.
Ne magyarazz mar uzleti szempontokrol te szerencsetlen. Bayer konyvet eddig sem a liberalisok vettek. Veszteseget edig az okoz, hogyha azok, akik korabban vettek (nem is kevesen) mostantol nem a Librinel veszik, ha esetleg beragnak. Bar szerintem nem szabad, mert jo kis konyvesbolt-halozat az.
Egyebkent szeretem amikor a sok liberalis farizeus keppel arrol sirdogal, hogy miert van ugy atpolitizalva a kozelet es miert kell a politikat olyan terepre is bevinni, ahova az nem valo. Ilyenkor (az ÜGY erdekeben persze) szemrebbenes nelkul feladjak ezeket az elveket es politikat visznek a kozelet olyan szegmensebe ahova az korabban nem tette be a labat. Hiaba na, a regi beidegzodesek. Jo dolgokat hazudni, rossz dolgokat tenni.
Az, amit a 168 óra művelt a Libri kiadvány címlapjának teljes meghamisításával, sokkal nagyobb aljasság és csalás, mint Bayer (szerintem jogos, de ez nyilván vitatható) indulatos megnyilvánulásai. Egyszerűen nem összemérhető a két dolog súlya.
CSak egy kis adalék:
"...Az ATV Sajtóklub című műsorában a múlt pénteken Bayer Zsolt ex-Népszabadság, ex-168 óra, ex-Magyar Narancs) valakiket "mocsadék utolsó állatoknak", "gyilkos, senkiházi, hazaáruló rohadékoknak" nevez, majd kijelenti: "nem megsértődni kell, hanem elmenni a büdös francba, örökre, és nagyon örülni, hogy nem lógnak lámpavason" - e szavak közvetlen szövegkörnyezetében feltűnik Horn, Kovács László, Medgyessy..."
Itt is, most is teljes támogatásomról biztosítom Bayer Zsoltot (bár nem mindenben értek vele egyet, de ez természetes.)
Csaholóknak:
1. Nem fizet érte se ő, sem más. Nem is ismerem személyesen.
2. Ismerős a ballib stratégia: kiszorítani a sajtóból és egyáltalán, mindenféle írásbeliségből azokat, akik nem teccenek nekik. Céljuk: csak őket lehessen olvasni, így válik újra teljessé az agymosás. Ne hagyjuk!
"És majd meglátjuk, mikor jár a Libri rosszabbul: ha Nyíri Pál és a „név és cím a szerkesztőségben” elvtársai bojkottálják a Librit, vagy ha a mi olvasótáborunk."
Mert aztan a "szuperintelligens", "szuperertelmes" nepszabadsagos M.G-P (deed vs dead...) vagy a magyargyulolo Bacher Ivan ("Szep vagy, gyonyoru vagy, Magyarorszag fasiszta, naci, irredenta dal") szerepeltetese olyan kurva sok penzt hoz a konyhara, mi?
Tudod mi az a márkaépítés, és mi az a márkavédelem?
Az, hogy a Red Bull nem gyárt Red Bull Extra néven málnaszörpöt, Mercedes Benz néven nem forgalmaznak rollert, a Newsweek nem közöl pornóképeket és a Libri nem ad helyet könyváruházában olyan ember könyvbemutatójának, aki néhány héttel előbb a televizióban úgy beszélt, mint Bayer Zsolt.
A Newsweek kiadója persze kiadhat pornólapot is, de más címen. Annak más az arculata, ott más a profil.
Lehet ezt másképp is csinálni, de az elhibázott marketing lenne, ami veszteséget okoz. Ez pedig egyetlen cégnek sem hiányzik.
Erre az elvesztett valasztasra majd tavasszal visszaterunk. Addig nyugodtan lehet almodozni, remenykedni, esatobbi. Aztan majd meglatjuk. A Nepszvarol pl. valoszinuleg kenytelenek lesztek lemondani.
Udv.