Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fargo Creative Commons License 2001.03.27 0 0 10
"At a fuvon-bokron, megsem lesz semmi baja. Legrosszabb esetben 1 ev mulva ujra no."

Akkor most lesz baja vagy sem? Ha eltörik a kezedet, az is összeforr egy-két hónap alatt, potomság...

Arra nem gondolsz, hogy a kocsi a zajával, a szennyezésével esetleg megzavar ott élô állatokat, növényeket, stb.?

"Ellenben ha szemelyautoval szeretnek B-be jutni, 20meter szelessegben ki kell irtani mindent, 40cm-es betonreteget kell lefektetni, arra aszfaltot, muanyag jelzo poznakat..."

Ez elég demagóg duma, kedves komo2. Szerinted ha én el akarok jutni Budapestrôl Fehérvárra, akkor elôttem kiirtanak 20 méter szélesen mindent? A közutakat pont azért építik, hogy azokon koncentrálódjon a forgalom, ne a környezetet terheljék vele. Ha nem lenne az említett útvonalon kiépített autópálya, és mindenki menne, amerre akar, akkor a két város között több csapáson úgy egy kilométer szélességben ki lene taposva minden.

"Persze ha vhol. termeszetvedelmi terulet van, ott tenyleg ritka nagy bunkosag autoval-motorral kozlekedni."

Ebben egyetértünk :-)

"Bar a szeles terepgumik feluleti nyomasa korulbelul egy kislabu, nehez ferfievel egyezik"

Meglehet, bár egy kislábú, nagy termetű férfi járás közben nem visz át akkor erôt a talajra, mint egy közel két tonnás, 150 lóerôs terepjáró. A férfi lépései 60-80 centinként ismétlôdnek, a kocsi meg másfél méter nyomtávval, kétszer 20 centi szélességben folyamatos csíkot húz. Szerintem a példa, vagy mentség, amit felhoztál, nem védhetô. Vagy láttál Te már olyan mélyen kitaposott gyalogutat, mint amilyen mély és széles egy földes autóút? A terepjárók által használt utakon nagyságrendekkel nagyobb a talajerózió, mint egy gyalogúton...

Előzmény: komo2 (6)
fargo Creative Commons License 2001.03.27 0 0 9
"A cikkek, olyan megállapításokat és nyilvánvaló hazugságokat tartalmaznak, melyek mélyen sértenek minden Off Road- és autós sport iránt vonzódót..."

Nem tudom mgítélni, hogy mennyi a cikk valóságtartalma. Én vonzódom az autós sportok iránt (kivéve Off Road,) de nem sért a dolog. Az sért, amikor túrázás közben félre kell ufrálnom a motorosok, terepjárósok elôl...

"A cikkek hátterében egy úgynevezett Duna-Dráva Nemzeti Park (DDNP) elnevezésű szervezet áll, amelyet törvényellenesen jelöltek ki a terület védelmének képviselésére."

Honnan tudod, hogy törvényellenesen jelölték ki? Megneveznéd a forrásaidat?

"A DDNP agresszív és hazugságoktól nem mentes, erőszakos fellépésének köszönhetően a kezelésében (területén) lévő Barcsi Ősborókást tavaly valaki(k) felgyújtották."

Ez most mentség akart lenni? Kissé felháborító a DDNP-re fogni, hogy miattuk gyújtották fel az ôsborókást. Olyan ez, mintha én azzal vádolnálak téged, hogy nem tetszik a pofád, ezért megfojtottam az anyósom. Te vagy a hunyó!

"Többen tudni vélik a környéken, hogy egyesek megelégelve a DDNP állandó, jogtalan zaklatásait így kívánták megoldani a helyzetet."

Jól megoldották a helyzetet! Bravo! Ha nem mehetünk terepezni az ôsborókásba, akkor majd jól felégetjük, nehogy más örömét lelje benne. Gratulálok...

"A valódi természetvédelem (természetvédők) határolódjanak el minden hasonló önjelölt szervezettől mint a DDNP !"

A "valósi természetvédôk" leginkább a természet érdekeit nézik, és semmiképpen sem holmi Off Road klubok vagy politikai szervezetek érdekeit.

"Ne legyen Magyarországon több, egyszerre párhuzamosan működő természetvédelemi szerveződés."

Ugyan miért ne? Nehogy gátat szabhassanak a természetet gátlástalanul rombolóknak? Szerintem meg ne legyen magyarországon egyszerre több, párhuzamosan szervezôdô Off Road kezdeményezés! Ugye látod, hogy mennyire nonszensz ez így...

"Minden autós és technikai sport iránt elkötelezett nevében tiltakozunk..."

Én az "autós és technikai sport iránt elkötelezettnek" vallom magam, de kérem, ne vegyetek magatok közé. Az én nevemben te csak ne tiltakozzál. Szerintem akad még pár százezer ember, aki szintén kikérné magának ezt. Szóval a legutolsó mondatot kéretik korrigálni...

"...közellenségnek, vandáloknak, környezetpusztító örülteknek tüntessenek fel bennünket a közvélemény előtt !!!"

Szerintem Te tünteted fel magatokat annak, ez a topic sokat árt az Off Road mozgalomnak. Ha hallgattál volna...

Előzmény: magnetic (-)
samuraj Creative Commons License 2001.03.27 0 0 8
igen, de a cikkben emlitett terület NEM természetvédelmi terület !!! Ez itt a baj ! Olyan jogszabályokat alkalmaznak amelyeket nem is lenne szabad ! Mindezt a természetvédelem zászlaja alatt ! És utánna kikiálltják az autósokat bünbaknak ! Ez a nem mindegy !
Előzmény: samuraj (5)
magnetic Creative Commons License 2001.03.27 0 0 7
milyen érdekes amikor az off road-sok télen személyautókat, kisteherautókat húznak ki az árokból, segélyszállitmányokat visznek az árvizes területekre (úttalan útakon) akkor milyen más a helyzet. Aszfalt ? Hát az környezetbarát ?
Ha veszélyes a helyzet milyen jól jön pár off road örült aki kitudja menteni a többieket. (mert van hozzá szükséges tudása és autója)
Előzmény: fargo (2)
komo2 Creative Commons License 2001.03.27 0 0 6
Kedves Fargo !

Nem kotekedni akarok, csak tenyeket kozlok a normalis(!) terepjarosok vedelmeben.
Felhivnam szives figylemed, hogy ha en (terepjaroval) elszeretnek jutni A-bol B-be, arra kormanyzok es megyek is. At a fuvon-bokron, megsem lesz semmi baja. Legrosszabb esetben 1 ev mulva ujra no. Ellenben ha szemelyautoval szeretnek B-be jutni, 20meter szelessegben ki kell irtani mindent, 40cm-es betonreteget kell lefektetni, arra aszfaltot, muanyag jelzo poznakat...
Persze ha vhol. termeszetvedelmi terulet van, ott tenyleg ritka nagy bunkosag autoval-motorral kozlekedni.(Bar a szeles terepgumik feluleti nyomasa korulbelul egy kislabu, nehez ferfievel egyezik) es ezzel az erovel gyalog sem latogathatok.
Remelem nem huztam ki Nalad a gyufat.
Le a termeszetvedelmi terulet rombolokkal!

Udv Komo2 (aki szereti a terepjarokat es a termeszetet is)

samuraj Creative Commons License 2001.03.27 0 0 5
Valószinűleg azért teszik, mert nincs más hely számukra. Ha egyre jobban beszoritanak, kitiltanak mindenkit mindenhonnét, ez egyre sürübben fog előfordulni !
Előzmény: fargo (2)
samuraj Creative Commons License 2001.03.27 0 0 4
A cikkek elolvasása után számomra egyértelmű, hogy a nyilatkozó természetvédők nem mondanak igazat.
zrinyify Creative Commons License 2001.03.27 0 0 3
És Ime a két cikk a hitetlenkedőknek:

Eltűnik Üdvösségünket úgy tesszük kockára, hogy landróverünket száznál befékezzük a kikericsek és a nőszirmok között. Nimmerfroh Ferenc kommentárja Vannak néhányan a sokat megélt hazai populációban, akik értő ismerői, netán résztvevői az úgynevezett off-road-verse-nyeknek, tehát szeretnek autóval száguldozni az országos kék túra vonalán - másfél millió fordulat Magyarországon -, vagy, kispolszki-tulajdonosok lévén, csak sóvárogva nézni egy vinnyogó nőstény sündisznón álldogálva, milyen frankón is bírnak faralni a sárban a felturbózott verdák. Megértem, nehéz ellenállni a megviselt tudatalattiból származó ama késztetésnek, hogy a micsubisi pádzséróval oldalba kapjunk egy mit sem sejtve legelésző őzsutát, és tudom, megvan a maga hangulata annak is, amikor üdvösségünket úgy tesszük kockára, hogy negyvenhárom Camel felirattal rendelkező landróverünket száznál befékezzük a harmatos tavaszi kikericsek és nőszirmok sűrűjében.
Az időnként védett erdőterületeken is zajló autóversenyek résztvevői között biztosan akad egy-kettő, akinek hébe-hóba, kivételes pillanatokban, amikor éppen nem vált sebességet vagy nem dobál célba beteg mókusra eltörött féltengelyekkel, eszébe jut, hogy ő magyar. Járulékos következményként talán felteszi magának azt a merőben korszerűtlen kérdést - bár ez már túl merész feltételezés -, hogy miből is van az az ország, amelyben élnie adatik, s ami minden letarolt bokorral, eltaposott kikericcsel és sündisznóval, megmérgezett fával kevesebb lesz, míg a végén el nem tűnik teljesen, és akkor tényleg nem marad más itt, csak pár dögös, jól faraló pádzséró, meg néhány embernek tűnő vegetáló szerencsétlen, no meg valami pokoli vigasztalanság az elmenekült Isten helyén.

Autók rongálták meg a természetet A versenyszervezők nem kértek engedélyt a DDNPI-től Úgynevezett off-road autóversenyt tartottak a hét végén Baranyában. A verseny során az autók többek között természetvédelmi területeken is keresztülmentek. A szervezők ezekre a szakaszokra nem kértek engedélyt a tulajdonos Duna-Dráva Nemzeti Park Igazgatóságtól (DDNPI), miközben a gépjárművek jelentős kárt tettek a természetben. Pécs-Gyűrűfű Az Istenkúti-forrásnál volt a csúcs. A fák közül minden oldalról előzúdultak a terepjárók, félrefaroltak valahova, vezetőik a büféhez mentek, tábortűz, sok lóerős zene, reggel 8-tól este 8-ig. Teleszemetelt tisztás. A végén lecsutakolták kocsijaikat.
A menet a profiknak Domolosról indult. Ők kemény feladatot kaptak, végig kellett nyüsztetniük terepjáróikat úttalan utakon, réteken, erdőkben. Hogy néhány közbenső állomást említsünk: Mozsgó, Almáskeresz- túr, Cserdi, Bükkösd, Hetvehely, Korpád. És persze gondoltak a kevésbé menőkre is, egy kirándulás Abaliget felé, de épített utakon.
- Ott is kavartak egyet - mondja a rezignáltság és a felháborodás közötti állapotában Lehoczky István, a DDNPI osztályvezetője.
Mert hogy közben az off-roadosok alaposan belerondítottak a természetbe. Például a Gyűrűfű és Nagyváty között, az erdő egyik távoli zugában lévő Istenkúti-forrás környékén.
A hét végén a szigetvári székhelyű Off Road Magyarország Autósport Egyesület rendezte meg a Magyar Nemzeti Trophy Bajnokság 2. futamát. A 47 autóból álló mezőny pihenőhelye volt a forrás és környéke.
- Eljárás az engedélyek hiánya miatt, egy másik a természetrombolás okán, valószínűleg a ,,felszántott´´ magánterületek tulajdonosai is perelnek majd, mint ahogy várható az eljárás kezdeményezése több önkormányzattól is a szervezők ellen, mert helyi értékeket is megrongáltak a verseny során - sorolja Lehoczky István. - A DDNPI hivatalában már megindítottuk az eljárást. Sártenger, a széles, durva kerekek nyomán mélyülő erózió, a kitaposott védett növények helyén feltörő gyom, kaszálhatatlanná vált, felsebzett és letömörített gyepek, a patakon keresztbe kijárt csapások, rongálás nyoma az intézkedő természetvédelmi őr kocsiján - taglalja kicsit részletesebben a terepverseny következményeit, az eljárás megindításának okát.
- Soha ilyen versenyből korábban semmi baj nem volt - állítja Papp László, a versenyt szervező egyesület elnöke. - Kértünk területtulajdonosoktól engedélyt, amúgy pedig az erdészetek, mezőgazdászok által használt erdei utakon volt a verseny. Vélhetően a DDNPI úgy érzi, tekintélye csorbult, amikor az igazgatóságtól nem kértünk engedélyt, s ezért jelentettek fel bennünket.
Arra a kérdésre, hogy a mezőny érintett-e védett területeket is, Papp László elmondta, a 70 kilométeres távból becslése szerint csak mintegy 3 kilométer esett ilyen területre.
A hetvehelyi erdészettől a szervezők megkérték az engedélyt, az útvonalat kijelölték. Fekete Miklós, az erdészet igazgatója egyelőre csak reméli, hogy ezt az útvonalat nem hagyta el a mezőny, mert - mint mondja - hallott róla, hogy itt-ott letértek. Amennyiben az útjaikat a terepjárók tönkretették, az erdészet gépei kijavítják, de a számlát a szervezőknek benyújtják.
A dolog azonban - legalábbis a természetvédelmi hatóság oldaláról - nem ennyire egyszerű. Az elpusztított védett növényzet eszmei értékét ugyan nem lehet összesíteni, de a természetvédelmi bírság összege megkezdett hektáronként elérheti a 250-500 ezer forintot is. Egyelőre a szabálysértési eljárás indult meg a szükséges engedélyek hiánya miatt.
A verseny útvonala érintette Hetvehely környékét is. A körjegyző, dr. Hurda Gyula jelzi, engedélyt a közterület-használatra senki sem kért. A terepjárókat látták a közeli bükkösdi kőbányánál is. Ezen a héten bejárják a területet, és ha károkozást tapasztalnak, feljelentik a szervezőket, a kár megtérítését követelve.
Mészáros Attila

fargo Creative Commons License 2001.03.27 0 0 2
Én tiltakoznék azok ellen a motorosok ellen, akik a kiemelten védett Farkas-völgyben dúlják fel rendszeresen a természetet. Azokat csak fegyverrel lehetne jobb belátásra bírni, már beszéltem velük, qrvára nem érdekelte ôket, hogy olyan helyen bôgetik a büdös gépeiket, ahol a világon egyedülálló flóra található...

A gépjárműveknek szerintem az aszfalton a helyük...

magnetic Creative Commons License 2001.03.27 0 0 1
Köszönöm, miszter JAMES !!
Előzmény: JAMES (0)
JAMES Creative Commons License 2001.03.27 0 0 0
Tiltakozom!

Hülyék...

Adjanak fegyvert a versenyzőknek is! :-)

Előzmény: magnetic (-)
magnetic Creative Commons License 2001.03.27 0 0 topiknyitó
HAZUG „TERMÉSZETVÉDŐK” !

TILTAKOZUNK !!!
A Baranya megyei Dunántúli Naplóban 2001.03.22-én megjelent két cikk a pár nappal előzőleg megrendezett Off Road Nemzeti Tropy bajnoksággal kapcsolatosan. A cikkek, olyan megállapításokat és nyilvánvaló hazugságokat tartalmaznak, melyek mélyen sértenek minden Off Road- és autós sport iránt vonzódót, vagy abban résztvevőt. Ráadásul nagyon rossz színben tünteti fel minden hasonló, vagy evvel rokon sport, hobby kedvelőjét. A cikkek hátterében egy úgynevezett Duna-Dráva Nemzeti Park (DDNP) elnevezésű szervezet áll, amelyet törvényellenesen jelöltek ki a terület védelmének képviselésére. „Ráadásul –szemtelen módon – leírták, hogy az érdekeltekkel egyetértésben, ami igaztalan állítás” (idézet egy hozzászóló érintettől, lásd: www.dunantulinaplo.hu fóruma)
A DDNP agresszív és hazugságoktól nem mentes, erőszakos fellépésének köszönhetően a kezelésében (területén) lévő Barcsi Ősborókást tavaly valaki(k) felgyújtották. Többen tudni vélik a környéken, hogy egyesek megelégelve a DDNP állandó, jogtalan zaklatásait így kívánták megoldani a helyzetet.
A napokban derült ki, hogy „TILTAKOZOM AZ ELLEN IS, HOGY A DDPI fegyverrel és kényszerítőeszközökkel, egyenruhával szerelkezik fel, a rendőrséggel szerződéseket köt” – idézet egy másik hozzászólótól -, azaz a fent említett törvénytelen állapotot valakik ilyen módon tovább „törvényesítik”

1. Tiltakozunk az ellen, hogy SENKI, legyen az természetvédő ,vagy más hivatalos, félhivatalos szerv NE ÁLLÍTSON valótlanságokat, vagy túlzásokat, maga vagy általa képviselt ügy érdekében. Az ilyen szervezetek, mint a DDNP ne bújhasson el a törvényesség mögé. Senki ne sajátíthasson ki semmilyen területet, amelyet a törvény egyébként nem engedélyez . Az , ilyen önjelölt „hivatalos” szerveket vizsgálják felül és szüntessék meg őket.

2. A valódi természetvédelem (természetvédők) határolódjanak el minden hasonló önjelölt szervezettől mint a DDNP ! Ne legyen Magyarországon több ,egyszerre párhuzamosan működő természetvédelemi szerveződés.

3. Minden autós és technikai sport iránt elkötelezett nevében tiltakozunk, hogy közellenségnek, vandáloknak, környezetpusztító örülteknek tüntessenek fel bennünket a közvélemény előtt !!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!