Én azt se értem hogy egy 3-4 m vastag falon hogy megy át a golyó, ha az beton vagy téglafal a játékban, mert ha még gipszkarton lenne azt megérteném! :))
Az awp-s dologról már elég rég tudok, szoktam is hülyülni amikor botokkal jáccom, hogy beléjük lövök és mennek tovább, mintha mise történt volna! Bár tegnap valaki úgy elém állt a FASiRT-on a csapattársaim közül hogy kénytelen voltam belélőni awp-vel hogy észrevegye magát, erre ő majdnem lehentelt egy ak-val 1 m-ről! :DDD
Nem én tehettem róla hogy elfingotta magát az awp-m! :)) És még így is maradt 34 hp-ja!! :) Pedig mellkasba lőttem! Amúgy nem vagyok egy TK-s fajta ember, nekem lelki problémám van belőle ha lelövöm egy csapattársamat! Sőt szerintem ilyenkor a bocsánatkérésen kívül az a minimum hogy ha van lóvéd akkor fizetsz a csapattársnak legalább egy mp5-öt! Nah de a vége már offtopic volt. Mind1.
aah megvan. Csak a client.dll-t is le kellett fordítani. Most már egy szál HL-pisztollyal rohangálhatok a cs_militián :) saját! LAN-szerveren. Megpróbáltam a köröket meg a respawnt berakni. Ez már keményebb dió :) de készül! Ha van vmi, elküldöm a forrást. Vagy... érdekel egyáltalán valakit ?
Az utolso mondatokhoz szolnek hozza kicsit: szerintem minnel "okosabb" a kliens, annal tobb csitet lehet csinalni, szal Mudry koma, ezzal vigyazz, ha nem csak Te akarsz jatszani a jatekoddal :) A derival igen jo otlet, mar csak azert is, mert nekem is eszembe jutott :) Igaz en Kiserleti Fizika I-ben tanultam errol, meg eselyt sem hagytak, hogy magatol rajojjon az ember :) Sorozesre josz? /ec
Szerintem a movement prediction annyibol all hogy siman tovabb mozgatja az embert az aktualis sebesseg vektorral.
Tegfeljebb bekalkulalja a sebesseg valtozasat is.
Igazabol csak arrol van szo hogy az elmozdulas derivaltjait is be kell szamitani, ezzel lehet "josolni". Kiraj maert csak nehany kivonast kell csinalni, egy extra vektor kell, es pl ha csak elso derivaltat nezed akkor a sebesseg segitsegevel josolhatod az elmozdulast, a masodik derivaltal a gyorsulassal josolhatod a sebesseget, stb. Alap fizika, alap matek :)
Mellesleg akar van szinkronizacio akar nincs, en iszonyat sokszor halok ugy hogy _nagyon_ rovid idore kukucskalok ki.
Az italyn pl a fojoson. NAllam egy tizedmasodperc, nincs az az awps aki ennyi ido alatt lelo! ahoz sem eleg hogy meghuzd a ravaszt. :) Viszont elsetalok es a masodik kanyar utan meghalok egy awp hang kisereteben.. grrr
legalabb fel masodperc kulonbseggel, de szernitem van az tobb is mondjuk 2mp is neha. Ennyire csak nem rossz az en 200 as pingem..
Mellesleg hobbybol egy irok egy jatekot amiben neten keresztuli harc van. Meg a CSs idosazkom elott igen csak elgondolkoztam azon mit lehet tenni a laggal.
1. Igazabol semmit mivel mindenkepp adodik keses es ez a jatekot igyis-ugyis lerontja. Ezert lesz elsosorban strategia/taktika/kaland/rpg es csak masodsorban action :)
2. en is fel idobejegzem az esemenyeket, es felkuldom a szerveremre. Itt a szerver sorrendbe rakja az osszes csomagot, es van egy kesleltetesi ablak amit dinamikusan meretez at az aktualis kesesek tukreben. Tehat mindig minden egyszerre tortenek de mindenkinek van annyi keses amennyi a leglasubb jatekos. Ez egy 1000 es pingenel 1 masodperc.
(milisec asszem a ping). Ja es a szerver csak az esemenyek elosztasaval es a "virtualis vilag" mendzselesevel foglakozik, tehat a kliens donti el hogy ki halt meg es az is interpolalgat.
Ilyen elo szokott fordulni. Ugyanúgy megmagyarázhatatlan, mint a kósza golyók, amikkel falakon át szoktam találkozni, mikor senki nem lövöldözik lotávolságon belül. Egyébként csapattársadat sokkal kevésbé sebzed meg, mint az ellenfelet! Egy AWP-lövés sem halálos (gyomorra), ha van kevlárja.
Gyerekek! Néztem HL SDK-t. Megcsináltam mindent, amit írtak (liblist.gam, mp.dll compile), de az istennek sem tudom kipróbálni. Elvileg LAN-szervert kellene csinálnom hozzá, ugye ? Igen ám, de valamiért nem talál egy darab mapot sem (pedig csináltam maps-dirt és raktam bele egy db. militiát is :))
Igen különös dolog történt velem tegnap a FASiRT-on! Újabb fura bug! Azt történt hogy:
de_train, beállok T-nek, úgy az 5. kör körül már nagyjából mindkét csapatnak volt pénze! Ezért gránátozgattunk is!
Most jön a mókás bug! Kezdőhelyen beállok a sarokba awp-vel! Sehol egy CT, de már jönnek a lépcső felől, mert a csapattársak hanyatt-homlok menekülnek vissza a lépcsőről! A CT-k is elkezdenek pár gránátot eldobni mert hallani a robbanásukat, de még valahol fent dobálták a gránátokat, mert a lépcsőnél egy se robbant!!! A fura bug lényege hogy totál messze voltam a gránátozás helyétől, mégis sebződtem, méghozzá nem is kicsit! 56 hpm maradt ezek után! Ellenben volt már olyan hogy direkt magam alá dobtam a gránátot és csak 23% sebzett! Na ezt nem értem egészen! Illetve tudok olyan pályákat ahol a ház alatt van alagsor, vagy pince és én kint állok keresek egy szegletet vagy egy sarkot és oda ha jó szögben hajítom a gránátot akkor az eltűnik a sarokban és láss csodát az alagsorban robban! :DD Enyhén mókás, kis bugos feeling!
packetloss. ami meg se erkezik, azt figyelembe se lehet venni.
Mc meg ki van rugva, mit erdekel, hogy korbelovi az ellent? :))) Bugos a kurva CS es kesz. Nem kell e miatt ongyilkossagot fontolgatni.
Moli: én nem ezt mondtam. Az én gondom az, hogy Mc sz*r hálókártyájával a következoket lehetett megcsinálni:
1. megjelenik az ellenfél
2. guggolás
3. kölcsönös lövöldözés
4. Mc meghal
5. megnézzük: az ellen mögött a fal sz*rrá van love mellkas és fej magasságában. Tehát fejlövés kellett, volna hogy legyen, vagy min. eros sérülés.
6. az ellen vesztesége: max. 10-15 hp.
Erre mit lépsz ? A másik érdekesség velem volt: rálottem az emberkére, visszaugrottam a fal mögé, és utána hirtelen 80 százalékkal kevesebbem lett (visszarántás, stb.). Viszont akitol kaptam, annak is 50 volt a pingje! Erre mit lépsz ?
Oriasi tevedesben vagytok, amit gondoltok, ugy a regi netkod mukodott. A regi netkodnal akkor tortentek a dolgok, mikor a kliensek parancsai megerkeztek a szerverre, tehat akinek kisebb volt a pingje, az hamarabb tett mindent.
Egy szemlelteto pelda. Egy uLPB (5-os ping) es egy uHPB (950-es ping) all egymassal szemben, mindketto a masik fejere celoz mondjuk AWM-mel, hogy biztos legyen a hatas. A ket ficko kozul a hpb egy nanosecundummal hamarabb lo. Mi tortenik regi netkoddal: a hpb elkuldi az utasitasat a szervernek, hogy lott, de egy pillanattal kesobb az lpb is. Az lpb-je hamarabb megerkezik. A szerver ezt ertelmezi, latja, hogy lott, es megoli a hpb-t. Megerkezik a hpb packetja, a szerver latja, hogy lott, de ez nem lehet, mivel a szerver szerint a hpb mar reg halott, ezert nem veszi figyelembe az utasitast, eldobja. Lathato a brutalis elonye az lpb-knek, akar fel masodperccel kesobb is lohet, akkor is nyert. Ez volt regen.
Ami ma van. Az uj netkod fel masodpercre visszamenoleg (1000-es pingkulonbseg) megjegyzi az osszes beerkezett utasitast. Ez az ertek allithato, csokkentheto, novelheto, ha csokkentik, akkor kevesebb memoriara es prociidore van szuksege a szervernek, mivel nem kell a beerkezett utasitasokat osszehasonlitani az osszes addigi tarolt tortenessel. Ha novelik, akkor nagyobb a lag-kompenzacio, nagyobb pingkulonbseggel is lehet jatszani. Ez vegulis optimalis ertek minden helyzetben, talan lehetne csokkenteni, keves embernek van 1000-es pingje.
Tehat ami most tortenik. A szerverre fellepeskor a szerver a kliensek orajat a sajatjahoz igazitja. Ezt bizonyos idokozonkent mindig megteszi, hatha elszuszott a kliens oraja. Ez utan a kliens minden kikuldott csomagot (packet) megjelol a jelenlegi idovel (timestamp). A szerver megkapja a csomagot, es megvizsgalja, hogy az mikor tortent, mikor lett elkuldve. Igy a szerver fel tud allitani egy pontos tortenesi listat, hogy ki mikor mit csinalt pontosan, es nem eszi meg azonnal az lpb-k packetjet (illetve igen :) ), hanem a hpb-ket is figyelembe veszi.
Nezzuk az elozo peldat az uj netkoddal. Tehat all egymassal szemben az lpb es a hpb. A hpb hamarabb lo. A ket kliens megjeloli a csomagot a loves pontos idejevel. A szerverre megerkezik az lpb csomagja. A szerver vegrehajtja azt, megoli a hpb-t, es eltarolja a tortenesek kozott, hatha kesobb felul kell biralnia amit tett. Az lpb futkos tovabb, orul, hiszen megolte a hpb-t. De ekkor beerkezik a hpb packetje is. Normalis esetben a hpb ilyenkor mar nem tehet semmit, hiszen halott. De a szerver megvizsgalja a fel masodpercre visszamenoleg eltartolt packeteket, es latja, hogy van egy, amiben a hpb-nk is reszt vett. Hoppa, ebben az van, hogy megoltek. De latja, hogy timestamp alapjan a hpb mostani akcioja hamarabbi, mint az lpb gyilkolasa, ezert nem dobja ki, hanem vegrehajtja azt. A hpb utasitasaban az van, hogy olje meg az lpb-t, a szerver ezt megteszi. Ez utan ujra atvizsgalja a torteneseket, hogy az lpb-vel kapcsolatban tortent-e valami. Latja, hogy az lpb gyilkolt, de ez mar valoban nem lehet, hiszen o halott. Tehat ezt az utasitast "visszacsinalja" es feltamasztja a megolt hpb-t. Lathato, hogy ezzel az lpb es a hpb egy szintre kerult, igaz a hpb meg mindig hatranyban van, mivel kesessel kapja meg az osszes packetet, es kesve tudja meg az lpb-k helyzetet. Ebben valamennyire segit a movement prediction code, ami kliensoldalon elore megprobalja megsejteni, hogy mit fognak a tobbiek csinalni, merre fognak futni. Habar ezt csak rovid idore elore kell megsejtenie, de vajon mennyire tudja egy szamitogep megsejteni egy ember cselekedeteit, komolyabb AI (komolyabb szamitasi igeny) nelkul...
Az esemenyeket lehet bonyolitani mondjuk azzal, hogy a peldankban szereplo lpb a hpb legyilkolasa utan bedob egy granatot egy csapat ellenfel koze (legyen mondjuk 4 ember), akik kozben lovik az o csapatanak tagjait (szinten 4 ember). Ilyenkor a legranatozottak kozul mindenki meghal, es az lpb tarsai tulelik az utkozetet. Tehat az lpb oldala nyer, orulnek :) DE! Az lpb nem dobhatta el a granatot, mivel mar az elott meghalt, ezert a granat nem repult el, a "legranatozottak" nem haltak meg, akik viszont lelottek az ellenfeleiket, es lass csodat a hpb csapatja nyer! :) Jo, mi? :) Persze mindennek fel masodpercen belul kell tortennie, ami kicsit durva, de elofordulhat.
Naszal szinkronizacios hiban azt ertettem, hogy a te magyarazatod szerint mindegy, hogy 20 vagy 800 a ping, de megis majdnem mindig a nagyobb pingu hal meg igy...
Lee!!
Nálam szinte mindig ez van, sajna!! :((
Én már úgy látom hogy visszabujtam a fal mögé, de mások szerint még nem, mondjuk aki lelő aszerint még nem! :((
uj netkoddal fel masodperces kulonbsegen belul (1000-es pingkulonbseg) minden egyszerre tortenik Ez, mi ha nem kesleltetes? :)
EN elsutom a fegyvert, eltelik "500 egysegnyi ping", o elsutio, es eccerre tortent a dolog.
Nem?
de ez elvben lehet, hogy igy van Moli, ahogy mondod... azonban a gyakorlat igencsak mast latszik igazolni. Igencsak gyakran tortennek olyan szituaciok, amit Lee emlitett, es ugyan mimas lenne, ha nem szinkronizacios hiba? (vagy ahogy ezt nevezik, nekem8 :)
Lee, epp az, hogy mostmar nincs meg a "kesleltetes", ami a kapcsolatok kulonbsegebol adodott. Az uj netkoddal fel masodperces kulonbsegen belul (1000-es pingkulonbseg) minden egyszerre tortenik, fuggetlenul hogy 20-as vagy 800-as pinged van. De ezt is lehet allitani.
Az uj netkod ota nincs semmifele keses az eltero kapcsolatu jatekosok kozott (ugy ertve, hogy: te nem tudod leloni, mert lassabb a konnekted, persze mivel neki jo konnektje van, meg van ideje megvacsorazni, levinni a kutyat megsetaltatni, aztan egy goloyval fejbenyom.) Valoszinuleg a halokatya volt szar, packetloss ezerrel. Sajna azt nem tudom, hogy a HL milyen idokozonkent szinkronizalja ujra a teljes csatamezot (elkuld minden adatot, nem csak a valozasokat), biztos nem olyan gyakran, ahogy a packetlossok tortennek ;)))
1ébként vmi késleltetés féle is bele van épitve asszem, hogy az lpb-hpb különbségeket valamennyire csökkentsék, de gondolom ezért van az "ajtónkibujokhogymegnézzemholazellen,gyorsanvissazbujok, es egyszercsakmehalok, mertazokeszulekebenmegkibujtnaklatszom" efektus is :(
Nem is a késés a lényeg, mert az még érthető hiszen modemes vagyok! :(( Mc legalább pár százalékot levett az ellen hp-jából, de mint írtam nálam az ellenségnek 100 hp-ja maradt pedig a torkában forgott az ak csöve! :)) Ez azért egy 300-as pingnél nem lehetséges, mikor egy ISDN-esnek is 130-140 körül jár a pingje! Ekkora különbség szerintem nincs a két ping között! Ráadásul lag se volt közben, mert ha még lagzott volna akkor megérteném, de így... Na mind1. A másik hogy nemcsak golyónyomok voltak, hanem csuron vér volt minden!!! És nem belőlem jött mert az ellenfél háta mögötti rész volt véres! Mitől vérzik ha el sem találtam?? :DD Lehet hogy csak bénázott a létrán és betörte az orrát a balga CT-je! ;))
nos igen... a sebzés érdekes szokott lenni idonként. Mc-vel volt hasonló, amíg nem volt jó a hálókártyája: elkezdett loni valakit, mondjuk lesebzett róla tíz százalékot, az ellen meg lelotte. Megnéztük hullaként az ellenfél mögött a falat: tiszta lyukacsos volt mellkas-fejmagasságában, mégis csak néhány százalékot vesztett. Valszeg olyasmi miatt volt, hogy a kártya csak késve küldte el az adatokat (packet loss rulez), és a szerver nem tudott vele mit kezdeni, hát csak kirakta a golyónyomokat és kész.
Ettol függetlenül érdekes volt. Mc lecserélte a kártyát, és sorban osztotta a headshotokat... :)
Nah RAMBO-nak menne a létráról lövés!!! :DD
Ok akkor a létráról lövés tárgytalan!
Az AK47 balhémra példának legjobb az assault csővezetékje! Abban voltam T-ként mikor hirtelen egy CT előttem termett, én meg a torkába nyomtam az ak csövét belepumpáltam(tutira láccott hogy belelövök, mert minden csupa vér lett!) az egész tárat, de semmi! Ő meg lőtt kettőt egy szar uspvel és meghaltam! Figyeld a móka csak most jön!!! Megnézem hogy mennyit sebeztem rajta, és láss csdát vígan 100 hp-val mászkál tovább!! :)) Enyhén siralmas! AK47 iskolában tanultam hogy célzott lövés, és rövid sorozat a menő AK-nál! Én így is szoktam használni! Ebben az esetben csak azért lőttem bele az egész tárat az ellenségbe mert megijedtem :D és mert mint mondtam rohadt közel volt hozzám!
Awp téma: awp-t is elég régóta művelem és hát ismerem hogy hogy viselkedik! ;) De az awp csak távolra hatásos, én meg ha már lövök azt csak zoomolva teszem, azért szoktak általában akár kispisztojjal is lelőni, vagy megkéselni! :)) Azért ez is rohadt nagy bug, mert gondolj bele és lásd be most te is, mint én a létrás bugot, tök mindegy milyen fegyverrel vagy, ha valakit közvetlen közelről átlősz akkor annak elég nagy lik fog tátongani a mellkasán! Pláne ha ez egy awpvel történik akkor a valóságban már lerobbant az ürge felsőteste! :DDD hacsak nem máshova lőttél! :)) Nah csak ez bántotta a lelkiismeretemet! :)
Nah legalább ezekben egyetértünk Moli:
Tőled idézek mint mesteremtől! :DD
"CS eredeti "fejlesztoje" (Gooseman) nem tud programozni", illetve:
"Nem tudom, hogy a Valve mit piszkalt a CS-ben, de az is igaz, hogy a final 1.0 ota meg bugosabb, mint volt."
Mudry, a CS eredeti "fejlesztoje" (Gooseman) nem tud programozni. Rosszabb mint az adminmod programozoja, csak eppen ebben nincs annyi durva hibalehetoseg, mint ott (itt atmegy az emberen a golyo, amit magyarazhatsz a fegyver szorasaval; ott kifagy a szerver, amit nem magyarazhatsz semmivel :))) ). Nem tudom, hogy a Valve mit piszkalt a CS-ben, de az is igaz, hogy a final 1.0 ota meg bugosabb, mint volt.
Insane: nem olyan biztos, mi van, ha eladott peldanyszam utan kapjak a let?
Jol gondolom hogy attol lett ojan szar a CS hogy a valve fejleszti az eredeti fejleszto hejett? Ez mindent megmagyaraz..
De ha megvennenk akkor onnantol nem lenne ingyenes mer akkor mi es penzer adnank? (vagy akar valaki penztet bukni rajta?)
Meg minek megvenni? Mi ugysem arulnank semmit.
Fejleszteni ugyszinten tudunk vasarlas nelkul
(plane ha a forrast teljesen ujrairjuk)
Azt meg az usernak is mondhatod hogy hasznaljon hozza CS pajat meg modellt. Ezt lehet ugy hogy "vedd meg az eretei CS-t" vagy valami hasonlo,
(ami azt jelenti "lopd le te a CS-bol ami kell hozza"
mellesleg lehet nem nezne ki szarul a Q3 engine ha nem Q3 mas kinezeture csinalnak. Ha meg sajat engine akkor foleg.
Ja es szerintem az Insane attol meg hogy nem siker
(nekem semijen autos progi nem az :) attol meg a haverjaimtol a ceg megvette tehat ok kerestek vele
(gondolom)
Mielott kijavitod azt hogy "letrarol mashova losz mint ahova celzol" bugot, probalj meg fekmaszni egy letrara es loni onnan (kapaszkodas kozben hatrafele). Utana lehet hogy nem akarod kiszedni.
Azt hogy meg ak-val full autoval nem talalod el szerintem termeszetes( gondolom a celkereszted vegig az ellen mellkasan/fejen van), mert folrantja a kezed.
Ja es awp-vel zoomolva kell loni mert anelkul szart se er (meg full kozelre se)!
Na ki is javitottam egy csomo BUG-ot! :))))
Ezek szerintem kisebb bajok mint a vizbug vagy a guggolos bug.
De ha lesz CSOS akkor a programozok ki tudjak javitani(remelem) ezeket