Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Cgo Creative Commons License 2001.02.03 0 0 99
sportivo,

szvsz az is kozrejatszik, hogy egy konszern piacra dob valamilyen motrot pl. a VW TT motorara gondolok, aztan azt lebutitva van eppen kihegyezve belerakjak az osszes tobbi modellbe. Eleg egy picit chiptuning es ott vagyunk, ahol a sportverzio van. A ketliteres kocsik tobbsege meg tud annyit, hogy csak szuk retegnek hianyozzanak a GSi, GTi verziok.
Az emberek tobbsege nagyon igenytelen, pl. az Alfa szalonban panaszkodtak, hogy mekkora f@szsagot csinaltak, mikor ugy dontottek, hogy 145/146 tesztkocsija 1.6-os lesz. Jottek a vevok, hogy 1.8 vagy 2.0-as erdekelne oket, mentek par kort az 1.6-al, es egyszeruen eleg volt nekik. Aki tobbre vagyott, megvette a ketliterest, a tobbseg viszont elvitte az 1.6-ot es keptelenek voltak 1.8-at eladni.
Most a legnagyobb divat brutalis motrokat rakni kiskocsikba. Tegnap ugy lealazott egy sarga ibiza, hogy azt sem tudtam, hogy a fejem. 1.8-20VT 115kw... Hat ez pl. joval gyorsabb, mint a bekes polgari negyajtos limuzin.

Előzmény: Törölt nick (98)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.01 0 0 98
Hol vannak a régi igazi GTI-k, Golf I-II GTI, Kadett Gsi, amik a nevükhöz hűen tényleg jóval gyorsabbak voltak mint egy békés polgári négyajtós limuzin?

Meghaltak a biztonság és környezetvédelem oltárán.

Előzmény: evil1023 (97)
evil1023 Creative Commons License 2001.02.01 0 0 97
Bár elég konzervativ vagyok, tetszik a 147-es, főleg a belseje, eltekintve a hosszú hűtőrácstól.
Viszont ami nem tetszik benne: a 2.0 literes változat gyorsulása megegyezik egy Toyota Avensisével, és a Mondeo, vagy a 626 Mazda is csak 3 tizeddel marad el. Jó hogy a gyorsulás nem minden, de egy sportosnak mondott autónál mégiscsak élenjáró szempont.
Hol vannak a régi igazi GTI-k, Golf I-II GTI, Kadett Gsi, amik a nevükhöz hűen tényleg jóval gyorsabbak voltak mint egy békés polgári négyajtós limuzin?
johnblow Creative Commons License 2001.01.22 0 0 96
Az meg kicsoda? Schumacherről viszont már hallottam.
Előzmény: tcaoe (95)
tcaoe Creative Commons License 2001.01.22 0 0 95
a sumaher nem egy nemet?:)
Előzmény: fastcar (93)
ESI Creative Commons License 2001.01.22 0 0 94
Inner
OT:
Szivembol szoltal. Most kezdik a gagyesz futomuveket berakni a pógári tipusokba, mert kulonben szerintem tonkre mennek. Ez kell e nepnek es eletben akarnak maradni:((((
De ne izgulj a valtokar csak az 5 ajtosnal van kozepen. REmelem a type R-ek tovabbaviszik a hagyomanyokat...
ESI
Előzmény: Inner Circle (89)
fastcar Creative Commons License 2001.01.20 0 0 93
Ettöl függetlenül én a Ferrarinak drukkolok, meg Schuminak, de tisztában vagyok a helyzettel. Arról meg nem vagy alapvetöen nem a Ferrari tehet, hogy ez a "vállalati policy", hanem a seggfejek a Fiatnál :((((
Előzmény: Inner Circle (92)
Inner Circle Creative Commons License 2001.01.20 0 0 92
És akkor még én vagyok a közellenség, amiért nem a Ferrarinak drukkolok?! Vazze, már '97-ben megfogadták hogy ha nem nyernek, akkor kivonulnak, na ezért utálom a digókat, mert hazudnak!!! :)
Előzmény: fastcar (91)
fastcar Creative Commons License 2001.01.20 0 0 91
Ezt már leírtam Neked! :(((

Nincs pénz a Ferrari sport-költségvetés mellett.

Előzmény: Inner Circle (90)
Inner Circle Creative Commons License 2001.01.20 0 0 90
Az a szomorú, fastcar, hogy az Alfa beszél a Cuore Sportivóról, a Honda meg csinálja! Legalábbis a versenypályán. Lehet hogy a Honda legenda szempontjából közelébe sem ér az Alfának, de az utóbbi idoben a sportban sokkal inkább otthon van, és ebbol épül a legenda... (Félreértés ne essék, nem irigylem a Hondától a sikert, de miért nem lehet ott a Cuore Sportivo is? :((( )
Előzmény: fastcar (88)
Inner Circle Creative Commons License 2001.01.20 0 0 89
ESI, ez a Type-R nagyon szépen hangzik, de ha ennek is a muszerfalon lesz a váltója... mi ez, Mercedes Vito? Mi a fenét muvelnek ezek ott a Hondánál, valamivel mindenképpen ellensúlyozni kell az S2000 sikerét?... Civic-alapú buszlimuzin. Jézusom.
Tíz éve a Civic-ek hátsó ablakára még azt írták, hogy "Öt éve a Forma-1 bajnoka!" Más szavakkal: "Vezessen Ön is olyan autót, mint Senna!" Most meg mi van a reklámban? Traktor, funyíró meg ilyesmi, más szavakkal: "Vezessen Ön is olyan autót, mint a Kertépíto Vállalat betanított munkásai!"
Mostanában ha egy autógyárnak sportos hagyományai vannak, akkor feltétlenül és megkerülhetetlenül muszáj azokon két lábbal ugrálni? Mikor jön a BMW 5-ös pickup?...
Előzmény: ESI (85)
fastcar Creative Commons License 2001.01.19 0 0 88
Persze, végulis egész másról szól a két kocsi, illetve más az autó témájának megközelítése. Van akinek ez jön be, van akinek amaz! :)))

Én például egyetlen Hondáért sem adnám semelyik eddig birtokolt Alfámat, de nem azért, mert a másikat rossznak tartom, hanem mert nekem az Alfa féle interpretáció tetszik :)))

Előzmény: ESI (87)
ESI Creative Commons License 2001.01.18 0 0 87
:)
Szerintem aki egyszer megkostolta az Alfa extrait es hozzaszokott, az enm fog visszaulni egy puritanabb Hondaba, csak a loerok kedveert. Mondjuk en kivetel vagyok, dehat nem mindenki ilyen maniakus:)
ESI
Előzmény: tocsa (86)
tocsa Creative Commons License 2001.01.17 0 0 86
Hmm... lehet, hogy Hondát kellene venni???

nemnem marad a 156 :))

Előzmény: ESI (85)
ESI Creative Commons License 2001.01.17 0 0 85
Nem nyert az emisszioas tip:)
Az ok, hogy talan mar jovore ideer a Type R verzio: 2.0 200Le. Ugyanezzel a motorral lesz az uj integra is.
ESI
Előzmény: Joe 155 (81)
Marcus Aurelius Creative Commons License 2001.01.16 0 0 84
Ma én is elvittem egy tesztkörre a kicsikét. Egész jó benyomást tett rám. Stílusos, igényes autó. A kuplung az elején kicsit szokatlan volt és az 5-öst is nehezebb volt váltani a kelleténél, de ezekre rá lehet érezni.

Az első ülések kényelmesek, puhák, és emellett még igen jó oldaltartást is adnak. A műszerfal és a kárpitozás is jó munka. A kormány jó fogású (de kiváncsi lennék, mennyire zavaró, ha rákerülnek a rádió kezelőszervei). Az oldalsó kartámaszt nem igazán tudtam kihasználni. Hátra is beültem, az nem tűnt annyira kényelmesnek, és elég nehezen is tudtam magam kiszabadítani.

Összességében egy szép és kifinomult autó.

Joe 155 Creative Commons License 2001.01.16 0 0 83
És ez 50 LE-t jelent minuszban?
Előzmény: tocsa (82)
tocsa Creative Commons License 2001.01.16 0 0 82
Nagyon egyszerű: emissziós normák...
Előzmény: Joe 155 (81)
Joe 155 Creative Commons License 2001.01.16 0 0 81
ESI.
Igen a VTI tényleg ütős autó, a maga 160 LE-vel, az 1.6-os kategóriában verhetetlen. Ellenben az új Civic 1.6-os motorja "csak" 110LE. Nem értem a visszafejlődés okát.
Előzmény: ESI (80)
ESI Creative Commons License 2001.01.16 0 0 80
Joe155:
"... Az 1.6-os motor tényleg nem csinál versenyautót a 147-ből, de melyik másik hasonló kategóriájú, és motorizáltségú autó az? ..."

Van egy. A VTi. De az ugyanilyen aron az alagsorba sincs felszereltsegileg meg dizajnilag
ESI
u.i: elkepesztoen pofatlan a VTi-k ara.

Előzmény: warum (77)
Az Utolsó Európai Creative Commons License 2001.01.15 0 0 79
Sziasztok!

Alfa 147 tesztvezetés után a benyomásaimat szeretném röviden leírni.

A modell egy 120 lovas Progression volt, extraként 16 colos 205-ös kerekekkel. Hárman ültünk az autóban.

A belső tér rendkívül hangulatos és jó minőségi benyomást kelt a kompakt kategória átlagához képest. Az ülés jó oldaltartású, anyagában is kellemes, állítható a
magassága és gerinctámasz is található benne. A térérzet közepes, köszönhetően a méretekhez képest tágas tér és a rendkívül sportos, kompakt felépítés
kettősségének.
A műszerfal bár látványos, elsőre nehezen áttekinthető; stílusa tipikusan alfás - szokni kell. Az autóban nem az alapmodell műszerezettsége volt, ezért arról nem tudok
nyilatkozni - ez piktogramokkal jelezte a jeleznivalókat, a két klasszikus főműszer mellett.
Elindulva az autóval, elsőre feltűnő a decens, ám igen markáns, sportos motorhang. Nem hangos, ám jelenlétéről nem lehet megfeledkezni. Az eddigi pozitív benyomások
itt negatívba fordultak: az autón nem érezni a 120 lóerőt. Ennek két okát látom: egyik a meglehetősen nagy menetkész tömeg (1200 kg), a másik a fura áttételezés. A
harmadik és negyedik - vagyis a gyorsításra leginkább használt fokozatok - meglehetősen hosszúra méretezettek (még az egyébként nem éppen leáttételezett Bravo-nál is hosszabbak), míg az ötödik, aminél esetleg lehetne spórolós áttételt
alkalmazni, ezekhez képest rövidebb a vártnál. Mindez azt eredményezi, hogy az átütő gyorsulás alacsonyabb fokozatokban elmarad, ötödikben a motor
karakterisztikájához képest aránylag rugalmasan viselkedik az autó - ám ennek biztos, hogy fogyasztásban kell majd megfizetni az árát.
Így a 120 lóerős, 4.3 millióba kerülő 147 nem megy jobban, mint egy hárommilliós, hasonló felszereltségű Bravo (ehhez volt összehasonlítási alapom). Számomra a
csalódás egyértelmű, szvsz nem érdemes a 120 lóra 210 ezret költeni - inkább a Bose hifire költeném ezt a pénzt.
A 16 colos kerekek sem bűvöltek el; szélességük miatt a hosszirányú úthibák könnyen elviszik őket, az autó egyenesben tartása így folyamatos kormánykorrekciókat
kíván meg. Szerintem a kevesebb itt is több: a 15 colos 185-ösökkel nyugodtan be lehet érni. Érdekesség: extraként akár 17 colos, 215-ös papucsok is kaphatóak, 144
ezerért - nem is drága, csak a hasznosságát nem vélem fölfedezni. A rugózás, úttartás egyébként kellemesen feszes, igényesnek mondható.

Összeségében egy igen szerethető belső térrel rendelkező, ám menetteljesítmények terén a várakozásoktól legalábbis elmaradó, prémiumáron kínált autót ismertem meg
a 147-ben. Engem nem motivál különösebben arra, hogy sok százezret költsek rá mondjuk a jelenlegi autómhoz képest. A design persze elvarázsolja az embert, ám a
próbakör alatt könnyen megérkezhet a hideg zuhany.
Bár továbbra is szívemnek igen kedves a márka, hideg fejjel a fentieket kellett írnom. Elnézést a rajongóktól és a modellel nálam jobban szimpatizálóktól; az autentikus alfás topicba be sem teszem ezt a véleményt, ugyanis a címében ott a "szerelem" szó - és hát annak a racionalizmushoz semmi köze. :-)

warum Creative Commons License 2001.01.15 0 0 78
Sziasztok!

Teljes méertékben egyetértek Joe155 véleményével.
Én is kipróbáltam az autót nekem személy szerint nagyon tetszett .A felszereltségről meg annyit üljön be valaki egy hasonló felszereltségű német "csodába " és utána nezze meg az árcédulát A FEELING-ről meg ne is beszéljünk.

warum Creative Commons License 2001.01.15 0 0 77
Sziasztok!

Teljes méertékben egyetértek Joe155 véleményével.
Én is kipróbáltam az autót nekem személy szerint nagyon tetszett .A felszereltségről meg annyit üljön be valaki egy hasonló árú nemet "csodába " és utána nezze meg az árcédulát A FEELING-ről meg ne is beszéljünk.

Joe 155 Creative Commons License 2001.01.15 0 0 76
Én azért megvédeném a 147-et.
Nekem nagyon tetszett ez az autó, és bár méretei jóval kissebbek a 155-nél, mégis azt mondom, hogy a kategóriájában nem kell szégyenkeznie. Az 1.6-os motor tényleg nem csinál versenyautót a 147-ből, de melyik másik hasonló kategóriájú, és motorizáltségú autó az? Akinek több lóerő kell az vegye meg a 2.0 literes változatot 155 LE-vel, biztos nem fog csalódni. ( Nem a Selespeed-re gondoltam ). Az autó csomagterének tervezésekor szerintem egyik autógyártó sem gondol arra hogy egy bazi nagy subwoofer mellett még egy sátortábornak is el kell férnie. Persze ettől függetlenül tény hogy nem kategória vezető a csomagtér mérete, de szerintem egy ekkora autóhoz képest elégséges. A 156-ot sem a bazi nagy csomag tere miatt veszik !
A 147-es egy nagyon igényesen kialakított compakt autó, amit szerintem nagyon lehet szeretni, és karaktere miatt összetéveszthetetlen jelenség az utakon. A 4.070.000 Ft-os vételár csak akkor tünik magasnak, ha nem vagyunk tisztában azzal, mit is kapunk a pénzénkért, mit is takar az a minimális felszereltségi szint, ami így megnyoja az árat.
Hozzáteszem egy 1.6-os 100 LE-s Astra, vagy Golf, hasonló felszereltséggel drágább mint a 147 !!!
tocsa Creative Commons License 2001.01.15 0 0 75
Ááááá, nőből egy is sok... Azmeg van... :(
de számomra mostmár 156 rulez...
Előzmény: johnblow (74)
johnblow Creative Commons License 2001.01.15 0 0 74
Hát,akkor nincs mit tenni, meg kell venni azt a kis dekoratív cicát. Gondolom, hogy olcsóbb, mint a 147. És még villantani is lehet vele. :-))
Előzmény: tocsa (73)
tocsa Creative Commons License 2001.01.15 0 0 73
Az álmodozás után eljött a csalódottság ideje.
Én is a 120LE-st próbáltam ki, de nem igazán győztek meg arról, hogy mindenképpen ezt a kocsit kell megvennem.
Igaz nagyon szép, elől tágas, de hátsó ülésnél hely semmi (180 cm vagyok, szóval nem is igazán magas), csomagtartó semmi (főleg egy kisebb mélyládával) + elég drága lesz. Igaz, tele van extrával, de akkor már inkább egy 1 éves, magasabb kategóriájú autó.
Mivel lehetett, kipróbáltam a 156 Sportwagont is.
Na az már egy kicsit közelebb áll az elképzelésemhez. Csak abból a 2.0-s lenne a megfelelő teljesítményű. Majd nemsokára elkezdek keresni egy 1-1.5 éveset.

Az egyetlen nagy pozitívum a dekoratív üzletkötő kislány volt, aki mindkét kocsival eljött egy-egy körre.

Előzmény: Törölt nick (71)
Inner Circle Creative Commons License 2001.01.15 0 0 72
De ki vesz azért autót, hogy garázsban tartsa? Autót használatra vesznek, akkor pedig (ideális esetben) termeli is a pénzt. Ha beszámolod az elmaradt hasznot, akkor tedd mellé azt is, hogy mennyi munkát végzel el az autóval? (Semennyit, egész nap száguldozol vele cél nélkül. :))) )
Előzmény: Törölt nick (71)
Törölt nick Creative Commons License 2001.01.14 0 0 71
Én is kipróbáltam tegnap egy 120 lóeroset.
Aranyos autó, de ne fogok ilyet venni.
Egy normálisabb 147-es kedvezménnyel mondjuk 4.5 milla, használt 166-os Alfákat lehet kis szerencsével 2 évesen 5.5 körül kapni.

Egyébként iszonyatos pénzelégetés egy ilyen új autó. Egy ilyen kis 1.6-os minialfácska évi 1.6 millába kerül - úgy, hogy még nem mentem vele egy centit sem:-((

Akkor most levezetném az elképesztoen pontos kalkulációmat:

Értékvesztés elso évben: 1.000 000,-
Kiesett kamatok (10%): 450.000,-
Casco (10 e./hó): 120.000,-
Kötelezo (éves): 40.000,-

Persze ez most így nagyon elnagyolt, de a nagyságrend azért stimmelhet.

Százharmincnégyezer havonta egy kisautóért (üzemeltetési költségek nélkül)!!!:-(((
Van, aki ennyit keres. És azért nem is a villantás csúcsa egy ilyen (nem egy kisszériás sportkocsi pl.).

Mondjuk szerintem az reális, ha az ember a havi jövedelme 20%-át égeti el az autó finanszírozására (én mindenesetre nem az autóért dolgozom) - szóval havi nettó 670 e. jövedelem kéne, hogy ne legyen rossz érzésem a járgány megvételénél.
Fura érzés - meg tudnám venni, denem engedhetem meg magamnak...

Persze a leírtak minden más hasonló értéku új autóra is érvényesek.

Előzmény: fastcar (70)
fastcar Creative Commons License 2001.01.14 0 0 70
Ma kipróbáltuk a 147-es Alfát.
Így elsöre, ami nem tetszett, hogy csak 1 pohártartót sikerült felfedeznem. :))))
A hátulja még mindig nem barátom.
A 120 lovas motor, igaz még csak 300 km volt benne, kicsit vérszegényen megy, föleg alsóbb fordulatokon, értsd 3500-4000 felett kell tartani.
A motorhang nem tolakodóan, de jelen van szerencsére.
A kidolgozás elég jó, de nem tetszett a kicsit durvának minösíthetö kárpit anyag. A Puntomban is különb plüss található, nemhogy a GTV-kben.
A hátsó ülésnél lévö gumirozott müanyag sem a legszebb oldalborítás.

Azt mondta a ficere, ha most megrendelem :)) kb. május vége felé fogják legyártani az autót.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!