A Cizeta-ról jut eszembe egy tipikus magyar történet.
Valaki be akart hozni egyet, és mivel 4 évnél idősebb volt, alkatrésznek szét akarták szedni.
Ezt valamelyik neves magyar autós magazinban olvastam egy valamikor régebben.
Nincsen semmi baj ezzel! A baj az, hogy ez volt az utolsó Citroen, ami nekem tetszett. Hiába vannak az XM-ben, meg más újabb modellekben ilyen-olyan technikák, nekem nem jön be egyik sem.
Másrészt nekem a 3 kedvencemböl az egyik már hosszú évek óta rendelkezésemre áll.
Ja, egyébként az R5 Maxi Turbo (gondolom erröl beszéltél) -t is többet hírdettek július/augusztusban az olaszoknál mint GTV6-ot. Pedig az biztos, hogy kevesebb példányban készült :)) Én meg azt a kocsit jobban szeretném mint egy 911-est :))
Pont azt írtam, hogy a GTV6 a 944-es szívó Porsche-val van egy súlycsoportban, és innen Porsche léptékkel számolva két ugrás (1. a sima 911, 944 Turbo, 968 Turbo, 928 - mind más más megközelítés -, 2. Porsche 911 Turbo, 3. Porsche 993-996 Turbo összkerék hajtással)
Egyébként is én csak pusztán arról beszéltem, hogy nem akkora ritkaság.
A Koenigsegg-et még ne írd ide, mert még nem is gyártják. A Pagani tényleg majdnem jó példa, 1999-ben készült belöle 5 darab :))
Egyébként ide tartozna a Cizeta Moroder V16T, ami ha minden igaz végülis mintegy 20 példányban készült. Ez az egyetlen háború után "szériában" készült V16-os, egyébként mind formájában, mind egyéb technikai megoldásaiban a Lamborghini konstrukcióira támaszkodik.
fastcar,
Attol, hogy ritka, meg nem jobb!
Pl. Hany R5 turbo (nem Alpine vagy GT turbo!) hirdetest latsz? Max 1-2-t. De ettol meg nem jobb egy 911-nel.
Ritka alomautot akarsz? Akkor pl. Pagani Zonda vagy Koenigsegg CC, esetleg egy Noble M12. Van par ehhez hasonlo, amirol meg sosem hallott egy atlag halando. De akkor hogy lehet alomauto? :)
Nekem most egy Clio V6 az almom. Egesz realis alom, megsem 100+ milla mint a fentiek.
Azért '98-99-ben már csak Boxstert és 911-t gyártottak, a két év alatt majd 90 ezer darabot.
Egyébként érdemes megnézned, hogy mennyit hírdetnek újságokban belöle egy kicsit távolabb tölünk. Nyáron egy olasz hírdetési újságban 454 darab 911-est találtam, míg az én GTV6-omból mindössze 2-t. De mondom ettöl függetlenül nekem 996-os kivételével bejönnek a 911-esek és a 928-as is.
Hidd el bárhol is keresgélsz, több, akár Turbo Porschet fogsz találni, mint pl. GTV6-os Alfát, függetlenül attól, hogy Porsche léptékkel is legalább 2 kategóriával feljebb van mint az Alfának megfelelö Porsche modell.
ath,
bocsesz, nem akartalak "letámadni", csak hasonló stílusban válaszoltam a hozzászólásodra. Ha neked nem tecc a Porsche, szerintem ITT tartsd meg magadnak: ez a topic nem a fikázásról kellene hogy szóljon, hanem az egyéni álmok meg nyálcsorgatások bemutatásának helye.
fastcar:
Tudott, hogy a Porsche több tízezer kocsit készít évente, de a 911 Turbo meg a 928 GTS csak külön rendelésre, kis példányszámban gyártott darabok voltak. A 924-est én sem tartom valami sokra, de hát valamibôl meg is kellett élniük...
>Nem értem a letámadás okát!
Bocs, hogy beleugatok, de miert nem erted? Te kezdted a leszolast!
Amugy miert ne lehetne alomauto egy "porolo"?
A 911 se nagyon nevezheto nepautonak, de a turbo kulonosen nem.
A 928 mondjuk nekem keprol nem jon be, eloben meg nem volt hozza szerencsem.
De attol, hogy neked nem tetszik, meg nem kell "pocshosszabitonak" nevezni.
Fargo!
Stílusod úgy tűnik nem csak az autókban nincs!:)Nem értem a letámadás okát! Porsche nekem spec. nem jön be, a volvo nagyon. Természetesen még nem engedhetem meg magamnak ezt az összeget egy autóra, de ha megtehetném akkor egy másodpercig sem gondolkoznék a porolón. Savanyú a szölő feeling meg nálam nincs, vezettem már jobb autókat is (spec 928-at is, Boxstert és 911-et is), sőt a családban is megfordult egy-két exluzív darab.
Az alábbiakat azért írtam ide, hogy lásd, a Porsche termelése nagyságrendileg közelebb áll a mi márkáinkhoz (és a Jaguarral azonos), nem pedig az igazán ritkaság számba menö autókkal.
Ettöl függetlenül leszögezem, hogy nekem a 924-es és a 996-os kivételével gyakorlatilag valamennyi P. tetszik. Söt a 928-as különösen közel áll hozzám, hisz felépítése nagyon hasonló az én autóméhoz.
"Ez igazi dauerolt hajú, serkenő bajuszú, fehérzoknimakkoscipős német köművesek pöcshosszabító tunningszörnye."
Szemléletes a leírás :-)
Látod, én pont ilyen szörnyűnek látom a dízel Alfáikban vadbaromkodó félintelligens dakotákat is. Vagy azt a seggfej Bravos (1.4 16v! WOW!) gizdát, akivel nap-mint-nap összefutok a Villányi úton. De az ilyen következtetést nem az autó alapján vonom le, hanem az alapján, hogy ki és hogyan vezeti.
Szerintem a 911 Turbo egy nagyon szép és igényes kocsi, technikában és teljesítményben semmivel sem marad el a Maserati mögött. A Maserati egyébként még tetszene is, kár hogy Milánóban van a legközelebbi használható szervize, ahova az eddigi ismereteim szerint legalább kéthavonta háromszor egy hétre el kell vitetni tréleren. Szóval hiába szép az a Názáreti, ha gyakran sz@rik be és állandóan a szerelônél áll, akkor már nem is fénylik olyan csillogón. Ráadásul a fenntartása két év alatt felemészt még egy "Porolónyi" összeget. Ez meg kifejezetten nemkívánatossá teszi.
Ami a két említett Porsche-t illeti, én úgy gondolom, hogy nincs miért szégyenkezniük: mind formailag, mind technikailag a világ élvonalába tartoznak-tartoztak a maguk idejében. A 928 GTS 350 lóerejét már nem nagyon illik és nem is szokták tovább tuningolni, ráadásul egy német kôműves nem nagyon engedheti meg magának -- amire Te gondolsz, az a 924-es lehet. Egy jó állapotban lévô 92-95-ös GTS még mindig 5M körül mozog errefelé.
Ami a tömegsportautókat illeti, szerintem ami 10k darabnál több példányban készül, az mind konfekció. Szóval kár acsarogni a Porschera, amíg nincs egy jobb autód, addig max "savanyú a szôlô" feelingje van az ilyesfajta fikázásnak...
De, most megjelent, legalábbis nekem !
Az "Extra" szarozik, mert a HTML kód az jó !
Mindegy.
120 alatt az 1.8 16V üti a GTI-t, ez tapasztalat !
120 felett csak a Williams, sajnos ezt be kell vallani :(
Ettől függetlenül a II-es GTI Golf szép autó, jó autó !
De ne csináljunk GTI Golf vs Clio 16V topic-ot !
:)))
Mikes
Ezek az autók nagyon szépek amiket itt látok, de nekem az álmom mégis más. Kövezettek meg mert egy ilyen autót említek ebben a topicban de nekem az álmom egy VW GOLF II 1.8 GTI! Lehet,hogy népautó meg egyebek de nekem akkor is ez az álmom...