A táskában az objektívsapka tökéletesen megvédi a gépet. A szűrőből olyan átmérőjű kell, amekkora az objektív. Egyébként, ha tényleg ilyen témában videózol, akkor ne rám hallgass, mert az én megoldásom kevés lesz neked. Egy csoportbeszélgetésnél kevésnek tűnik a kamerára tett mikrofon, oda inkább az asztalra tett több mikrofon kellene szerintem, vagy csiptetős mikrofon mindenkire. Azt hiszem az a Lavalier mikrofon. De mondom: ebben tapasztalatom nincs, csak amit olvasgattam róla. Én csak egyféle mikrofont használok a gépen. Azt két célból is: a minősége jobb és nem hallatszik bele a felvételbe a motor hangja, ami állítja mindig az élességet.
Ok, én más szinten mozgok, nagyrészt csak családi felvételeket csinálok, így nyilván az igényeim is teljesen mások. Igazad van, igényesnek kell lenni, de hát még a vágásra sincs sokszor időm, csak állnak a felvételek.
Köszönöm szépen a válaszaidat! Megmondanád, mekkora UV szűrő kell (pl. 72 mm.es?) Nem csak az optika védelmére gondolok (az eléggé védett helyen lévőnek látszik), hanem a takaró lamellák tűnnek gyengécskének, ha egy táskába sietve beteszem a kamerát.
Külső, rátehető mikrofont is szerzek majd, mert egy teremben egy csoport beszélgetésének rögzítésére az jobb lehet, mint a beépített.
Egyébként tök jónak látszik a céljamhoz. A MOVAVI szerkeszti a fájlokat, a gépemnek sem okozott nehézséget az 1 órányi anyag. 4 K-s felvételekkel is próbálkoztam, simá szerkeszthetőek.
Van valami egyéb, amire a tapasztalataitok alapján ennél a kütyünél külön figyelni kell?
Sajnos néha valóban szerencsétlenkedni kell, ha nincs aki besegítsen. Van, amikor én sem merem bevállalni, de bizonyos esetekben nem lehet lemondani a jó helyre tett hangfelvevőről.
Az a csúcs, amikor nekem is a színpadon van dolgom, miközben video és hangfelvételt is készítek. Bármi történés esetén való intézkedés eleve kizárt.
Igen, úgy kellene, de egy átlagos amatőr videózó általában egyedül van a helyszínen, nem fog ilyen kütyüket használni. Nekem a kamerára szerelt mikrofon pont az a plusz, ami még elfogadható, mást nem használnék, mert az már bonyolult lenne.
Én is használok UV-t, pedig olvastam, hogy elméletileg felesleges, hiszen az objektív lencséje jóval erősebb, mint egy szűrőé. de úgy gondolom olcsóbb dolog egy új szerűt venni, ha karcosodik, mint ha az objektív lesz karcos. Amúgy a filmezésnél napsütésnél érdemes használni szürke szűrőt is, mert itt a gond az, hogy nem kelt szép hatást, ha túl rövidek lesznek a záridők, így a fényt néha inkább csökkenteni kell a 30-ad vagy 60-ad záridőhöz.
Én csak hobbivideós vagyok, de saját káromon sok mindenre rájöttem idő közben. A szétdarabolás azért van, mert Fat32 fájlrendszerű a kártya, amire max csak ekkora fájlméretet lehet rögzíteni. Ez normális dolog. Nem próbáltam még a Movavit, de úgy olvastam, hogy jó program. A 4k-ra is jó lesz. Viszont a 4k-hoz meg kell majd nézni, hogy a számítógép jó lesz-e. A végén a renderelési idő akkor is megnő a HD-hez képest, ha erősebb a gép, hiszen minden egyes kocka nagyobb méretű a filmben. A hangnál érdemes külső mikrofonra áttérni, de távolabbi felvételeknél, s főleg akkor, ha halkabb hangokat kell felvenni, a puskamikrofon talán a jó választás. Azzal viszont a hang csak monó lesz, ami a távolság miatt nem is olyan zavaró, de én szeretem a térhatású hangot. Egyébként itt is lehetett volna kicsit javítani a felvételnél, ha már a kamerában erősítettétek volna a hangot. Persze utólag is lehet, de könnyen zajossá válhat.
Még egy kérdés: annyira sebezhetőnek tűnik a kamera, mert csak a vékony lamellák csukódnak össze az objektíven. Nem adtak hozzá objektív védő kupakot, és hamarjában ilyet nem is találtam a neten. Tegyek rá egy UV szűrőt, amúgy fotós módra, vagy felesleges?
Sziasztok! Haladóbb fotós vagyok, de teljesen új vagyok ezen a fórumon és a videózás világában is, annyira, hogy csak tegnap óta vagyok a tulajdonosa egy Sony FDR-AX33-nak. Ma készítettük vele az első felvételt. Állványra tettük és egy kb 1 órás előadást (dumált valaki egy osztályterem nagyságú helyiségben) vettünk fel, és mivel biztosra akartam menni, HD-re állítva. Meg is van összesen 6 db MP4 fájl!
Lenne pár kérdésem, elsőként, hogy miért 6 db? Miért darabolta szét magától, kb. 4 080 000 Kb-os szeletkékre? Az egyesítésükkel nem lesz gondom, de ott majd biztosan lesz egy-egy döccenés, ugrás.
A másik: a hang elég csapnivaló. 3-4 m-es távolságról vettük fel, de elég halk, és mintha egy bödönből beszélnének.
Az utsó kérdésem: ha a 4K-s beállítást választottuk volna, akkor azt a fájlt mivel lehetne szerkeszteni? Nem adtak hozzá ingyenes szerkesztőt. Van egy MOVAVI-m, az jó lesz?
A képminőség, kezelhetőség nekem pont jónak tűnik, csak szoknom kell a műfajt. Előre is köszönök minden segítő választ!
Canon Macro TV Zoom Lens PH15x7B KRS II / 7-105 / f1,4 típusú video kamera objektív kifogástalan állapotban eladó / tartozékai: fényellenző és PH15x7B KRS II zoom szervo markolatot. Remek képe van - kipróbálható!
Canon Macro TV Zoom Lens PH15x7B KRS II / 7-105 / f1,4 típusú video kamera objektív kifogástalan állapotban eladó / tartozékai: fényellenző és PH15x7B KRS II zoom szervo markolatot. Remek képe van - kipróbálható!
YouTube, Gerald Undone, video basics, camera movements, video cut, stb. szavakra keresés. Sorban fogja hozni a jobbnál jobb és célravezetőbb anyagokat.
Köszönöm a válaszokat.Esetleg tudnátok ajánlani oktató filmet vagy könyvet a témáról.Most érkezett el az ideje ,hogy beleássam magam ebbe a videózás témába ,mert voltunk nyaralni és sok videó felvételem kásás , jellegtelen lett.Ezért vettem egy új kamerát Sony FDRAX53-ast és megszeretnék vele tanulni normálisan kamerázni ,maximálisan kihasználva a kamera adta lehetőségeket.Meg persze vele párhuzamosan a videó szerkesztést.ÜDV
Ne tévesszen meg, ha egy HD laptopon valami szépnek tűnik, nyilván kis méretben minden szebb.
Alapvetően a képfrissítés az legyen, vagy egész többszöröse, vagy épp egész számot adó töredéke, mint amiben felvettél. Van egy szuper fej a YouTube-on, Gerald Undone, ő az egyik adásban éppen ezeket a képkockákat magyarázza, de van kodekes ismertetője is, ProRes, DNxHD, H.264, ezeket szépen elmondja, mire jó, mire kevésbé. Előbbit itt találod: https://youtu.be/qAVfIQ2G7Io
Faék-szabály: mindent vegyél 24fps-ben, amit lassítani akarsz, azt 60 vagy 120 fps-ben, mert ezeket lehet osztani 2-3-4-5-tel és 2,5-lel is. Nagyon sarkítva értendő ez persze. De számít a záridő, ami meghatározza a mozgás "kenését", simaságát, aztán a hálózat frekvenciája miatt beleszól a neon fénye is, stb. stb.
Én is csak egyszerű amatőr vagyok, így kicsit félve szólok hozzá, hiszen itt az eladott cuccok alapján inkább profik olvassák a fórumot. Szóval az a helyzet, hogy egy olyan kamera, ami HDR-ben vesz fel, az már nem amatőr kategória. Legalábbis egyelőre. Az sem mindegy, milyen szénmélységben rögzít. Egy jó alapból visszabutítva is jobb minőségű a HD, mint ha azzal készült volna. Azt is olvastam-hallottam, hogy a mozifilmeket akár 10-15 lépésben exportálják, nem úgy mint az átlag vágóprogramok, amik max két menetet tudnak. Gondolom én, hogy a sötét részeknél kell a leginkább számoltatni a programmal, mert azt nem lehet úgy tömöríteni, de gondolom lesz, aki sokkal okosabbakat mond majd. Jó dolog, ha az ember a legjobbat akarja kihozni a kamerájából, én is igyekszem, de van egy olyan határ, ami után már nem tudok tovább foglalkozni egy saját célra szánt felvétellel. Úgysem lesz soha profi munka, de talán nem is ez a célom, inkább csak az, hogy picit igényesebb legyen.
Oké igaz csak egy laptopon nézem sima HD-be ,de nekem akkor sem fér a fejembe hogy, hogy és mit kell tömöríteni hogy ilyen jó minőségű maradjon a videó .
Én már ha csak ilyenek lennének a videóim tökéletesem meg lennék elégedve.A kamerámmal FulHD 50 fps 50mb/sec videókat készítek.Kb 1 percnyi anyag 1 gigás .Kérlek ,ha esetleg ráérnél írd meg,hogy tömörítésnél amit Sony Vegaszban rendereléskor a végén szoktam csinálni ,milyen beállításokra figyeljek mit csináljak hogy nekem is hasonló minőségű és méretű anyagom legyen.Előre is köszönöm.Üdv
Nem tudom, most mit mutattál, de a 1280x720 az csak HD felbontás, még csak nem is full HD, főleg nem 4K. És bizonyára rommá van tömörítve. Meg kisebb monitoron nézve nem vészes.
Ami biztos, hogy távol áll a csúcsminőségtől. A végeredmény függ a kódolástól, az MP4 csak egy konténer, a felvétel bitsűrűsége se mindegy, a kódolása se, tehát az, hogy neked van valamilyen felvételed, az nem jelenti azt, hogy alapból rossz vagy jó lesz a vége.
Én csak abból indulok ki,hogy lementettem a videót,és gyönyörű a minősége és mind ezt 67 MB-ban képes tárolni.Ha én ilyen videókat tudnék csinálni a kamerámmal hú...De meg sem közelítem.Nekem FulHd-ba egy öt perces 2.4 Gigás utána Sony Vegasszal renderelés után MP4 800 mega .Ja és elég sokat kell rontanom a minőségen.Tehát látszik hogy már nem az eredeti.ÜDV
Én úgy látom, hogy a 4k HDR fájl lementése esetén 978 mega lenne. A HD mkv jóval rövidebb, de azt nem lehet tudni, hogy az mkv-ba milyen videót csomagolnak. Gondolom az valami xvid vagy divx tömörítéssel készülhet.
Nézd át a képfrissítést, a felbontást, a tömörítési arányokat, a felvétel adatmennyiségét, és ezek figyelembe vételével tudod variálni a kimenet minőségét, ezt sajnos nem tudom leírni itt ilyen egyszerűen és gyorsan, gyakorlatilag ebből (is) áll a videókészítés mestersége. De 4K 60 fps sose lesz 67 MB a végén, ha az 5 perc. Még akkor sem, ha a YouTube is megrágja feltöltés után.
Sziasztok ! Az lenne a kérdésem ha tud rá valaki válaszolni ,hogy hogyan csináltak egy öt perces fullhd videóból 67 Mb os filet ?.
Én ha kamerázok 5 percnyi felvétel legalább 2 giga.Még ha a Sony vegas-ban utána lekonvertálom is mp4-re az is kb 500 mega .
Na de ilyen minőségben mint ahogy itt a filmben látszik 5 perc 67 mega...hogyan ,mivel? Vagy ezek valami speciális műhelytitkok,amire mi földi halandók sosem leszünk képesek.Köszönöm a válaszokat.
Canon XLH1 3CCD HDV kamera HD-SDI out, GenLock + Canon XL 20x IS L optika (beépített ND szűrő, 37-740 mm, f1,6-3,5), 2 db nagykapacitású akkumulátor, töltő, autós töltő, kiegészítőkkel, kevés üzemórával. Kiegészítők: HDSDI-HDMI átalakító + kábelek (BNC, HDMI); tisztítókészlet (Lenspen, Sony miniDV tisztítókazetta, mikroszálas kendő), Firewire – mini Firewire kábel. További fotókat szívesen küldök, készítek. Két db kamerám van, az ár szettenként értendő! Érdeklődni publikus email, vagy telefon: 06három0-4négy9-négy6öt7
Raynox 72mm 0,5x halszem előtétlencse HDP-5072EX (semi-fisheye conversion lens). Eladó megkímélt, teljesen újszerű (karcmentes!) Raynox halszem optika, 72 mm-es szűrőmenettel. Átalakítóval kisebb szűrőmenttel rendelkező objektívokon is használható. Eredeti hordtáskájával, első-, hátsó védőkupakjával adom. Irányára: 74.000 Ft
Serialt nem találtam; érdeklődni email publikus vagy 06három0-négy49-négy657