engem most basztak meg városba 50 helyett 85-tel, de P. Boxerrel...
a rendőrt csak azér nem rugtam fel, mer a szolgálati ugye rajta volt, de rajtam piszkosul látszik ha mérges vagyok, ekkor az voltam
ez kb. 60 ezer meg ilyenek, ezért veszem meg a vesésbe a blokkolót, hisz' szíves érdeklődésemre a fakabát is megmondta hogy nem tudják bemérni a blokkolósokat, tehát ezentúl geciségből 3X elmegyek melette 100zal városba, haddd főjőn ős i a levébe egy kicsit
az persze nem jut eszükbe hogy én nem annyi adót fizetek mint egy minimálbéres, magyarán mi tartjuk el őket, ráadásul még az apek is megszopat ha nagyértékű cuccot veszel magadnak, így is lassan minden tereza a takarítónő nevén van....
Ezen a forumon most járok elöször, így mondhatni, hogy új vagyok itt. Nos a lényeg, hogy jelenleg egy 92-es (tehát nem túl fiatal) 190-es mercim van 2.5 TD motorral, automatával, klímával.
Felmerült bennem, hogy egy kicsit fiatalabb autót vegyek esetleg. Szóba jött az E-46-os 97és 99 évjárat közötti 320 D, azt hiszem 136 LE-s. Mit tudtuk erről a típusról? Mennyire megbízható? Kb mennyiért lehet megfelelő állapotút kapni? Csak extrás (klímás, lehetőleg tempomatos, kézi váltós érdekel)
Fogyasztás? Menettulajdonságok?
Ha valakinek konkrét tapasztalata van, örülnék ha megírná. Szervízígény, megbizhatóság terén is!
de ha igy haladnak ezek az árak,meg az üzem anyag is bele lehtlesz fosni az egészbe, az egész autozásba,,mert fizetést azt nem emelnek,az embernek kétszer meg kellesz gondolni lassacskán h elinduljon e, mert ha bülünk a kocsiba onnantol folyik a pénz a zsebünkböl kifelé:ugyebár zéro tolerancia már ha tizzel többel megyek, üzemanyag, meg már ha nem használom parkolok akkor is fizetni kell (mikulás csomi),vagy ha egy percre rosszhelyen akkor már kétrendör fényképezi egyszerre a gépet,ami néha jogos is.meg többi kötelezö fizetni való is.
Én azt látom, hogy ha nem gurulok rá a dugóban a zebrára, akkor bejön egy paraszt oldalról. Ha megállok a zöld jelzésnél, mert a kurvanagy kereszteződés másik végén látom, hogy nincs már hely nekem, kielőz jobbról meg balról, meg mindenhonnan és dudál, mint egy barom. És még én vagyok akkor a béna szuzukis. Ha meg az E65 seggét látják, akkor nem merik megelőzni. Tetves beszari béna gecik! Igenis jó ötlet volt a szigorítás: 10000 gyorshajtót fotóztak le, 350 millió lett a bevétel egy hét alatt. Félreértés ne essék, nekem is habzik a szám, ha 30-cal kell végigmásznom egy falun, ahol a madár sem jár, de rohadtul tele van a tököm a kereszteződésben bentragadó vállvonogatós faszoktól, meg a szembesávban végigrongyoló, majd elém bevágó majmoktól. Majd ha már minden ilyen kis pöcs eladta a szaros Golfját, mert megkúrták 180000-re, akkor eljő a jó világ.
Hát, akik alól kikopott a Trabi meg a Wartburg, mit gondolsz, mibe ültek át?!
Egyébként szvsz bizonyos emberfajták bizonyos autófajtákat vesznek, erre vannak elemzések is. Erre születnek azok a kifejezések, hogy "agresszív BMW-sek", meg hogy "nem vagyok olyan öreg, hogy Mercedest vegyek", stb.
De azért tagadhatatlan, hogy az autó is erősen hat a gazdájára. Ha vesz valaki egy pl Golf TDI 130LE verziót, tutira kibújik belőle az ördög néha, csak azért, mert az autó megengedi.
Ma az a közlekedésfilozófia, hogy mindenkinek engedi, hogy közlekedjen, nem csak annak a szűk elit rétegnek, akik tényleg tudnak is közlekedni. Csak meg kell nézni, hogy milyen szabályokat hoznak, a birka jellegűekre van méretezve minden mondata. A közlekedésre majdnem alkalmatlanoknak meg a jobb képességűeknek egyazon pályán kell futniuk, lehetőleg balesetek nélkül, az meg csak úgy megy, ha kőkeményen lassítják a forgalmat, +korlátozás, korlátozás, korlátozás. Volna még ennél jobb megoldás, útépítés és forgalomszervezés, de ezekhez pénz kéne, meg gondolkodás, ami ma Mo-on erősen hiánycikk. Látszatintézkedéseket a legkönnyebb hozni.
BMW ügyben. Gyári szervízek 95%-a felejtős, lehúzós, átbaszós hely. Meg kell keresni a hozzád legközelebb lakó hozzáértő szerelőt, erről a különböző bmw fórumokon tudsz infót kapni. Szinte minden patent, biszbasz rendelhető újban is. pl. bmwteile citynet - hu . Nekem már a 3. kékfehér van. Masszív átgondolt gépezetek. Nekem most pl. e34-535i van. Amit előző topiktárs írt, egy jó állapotú e46-e39 egy sorhatos benzines motorral nagyon jó választás. Pl. 320i vagy 528i stb. Mindenképp próbáld ki. Bele fogsz szeretni szerintem. B,.
Igazából egy BMW (és minden bonyolult elektronikájú autó) annyira komoly fedélzeti számítógéppel rendelkezik, és olyan szinten korlátozottak a lehetőségek, hogy legfeljebb a mechanika az, amibe belenyúlhatnak. A motorok (néhány dízel kivételével) a világból kiszaladnak, a futómű meg csak vas, és az utángyártott dolgok sem rossz minőségűek. Ha egy BMW szép kívül és belül, valamint minden elektronikus kütyü működik rajta, akkor bátran meg lehet vásárolni. Nagyon tartósak és első osztályú anyagokból vannak összerakva. A most kihaló típusok (E34, E36) is alig zörögnek. Egy 3M körüli E39 bestbuy, ezért az összegért és ebben a kategóriában is. A következő évek titkos tippje egyébként az olcsó 1-es sorozat, amiket most 1-2 évesen is már akár 4M alatt kínálnak. De az már optikai kábeles, digitális rendszerű, így kevésbé kiforrott még.
Az új autó előnye, hogy akármilyet vehetsz, mert még garanciális. Az ember vehet Lancia-t is... :-)
Az ötlet nem rossz, és magam is nagyon bólogatnék, de. Az a baj, hogy az Astrámat is használtan vettem, és... (hogyan mondjam finoman és elegánsan?) már egy ilyen nem túl bonyolult autó szervizelése is meghaladta az előző tulaj és szerelőjének képességeit. Bontósok egész rendesen röhögtek rajtam (majd az üzlet reményében előjegyzést vettek fel) amikor bolhát, kárpit vakdugót, kalaptartót hangszóró nélkül, eredeti csavarokat a műszerfalba, eredeti rugókat a kürt gombjába, és egyéb pitiáner faxságokat kerestem rajtuk, csak hogy az Astra végre ne zörögjön, csattogjon, nyühögjön. Mer' ugye a süllyesztett lemezcsavar valahogy nem úgy fogja a középkonzolt, mint egy lencsefejű...
Szóval bele sem merek gondolni, hogy Magyarországon mit művelnek egy BMW-vel, vagy bármilyen bonyolultabb járgánnyal.
Nagyjából minden érv arrafelé tol, hogy ha egy mód van rá, új autót vegyek legközelebb...
Azért ha teheted, egy 3-as BMW-t vagy egy 5-öst próbálj ki! Ha szkeptikusan állsz a dologhoz, akkor nem fogsz hasraesni tőle, de ha kicsit is érdekel a technika, akkor nagyon fog tetszeni. E46, E39-re gondolok legfőképp. Az újabbak is jók, nyilván, de az nem az az árkategória.
Talán leesett a tantusz, hogy én is egy utolsó szériás (2000) Astra F-et hajtok, tehát volt benne némi önfény.
Ha némi objektivitást próbálok magamra erőltetni, akkor meg azt mondanám, hogy nem igazán értem a magyar VW kultuszt, sokféle új autót vezettem -- kölcsönzősöket többnyire -- ezek egy része VW vagy Skoda volt, és hát... nem szerettem beléjük. Sokkal inkább a Mondeókba vagy az Astra H-ba, de nem volt rossz a Laguna sem.
Ha új autót veszek, megint végig fogom próbálgatni őket, de nem csap össze a nyál a számban, ha eszembe jut, hogy mondjuk vehetnék egy Passatot is akár.
Ma láttam egy Civic-et, piros Honda logoval, de szerintem nem VTI volt, csak sima VTEC 1.4i. Mindegy is. Nagyon küzdött az Egér úton (Bp.) de a sok kanyar utáni lámpa mindig megfogta. Engem nem izgatott, meg észre sem vett, mert dobozossal voltam, de néha megküldtem én is neki, sőt egyszer el is húztam mellette. Aztán a következő pirosnál bevágott elém. Vesztére, mert a másik sávban egy 350Z volt, aki úgy állva hagyta, hogy csak na! Szegény szivikes olyan már, mint a szuzukis: ha meglátják, le akarják tolni a francba.
Kollégám hajt 35D X5-öt, kell is neki, mert már nem élne... :-) Biztos, hogy a 2.0HDi-s 206-ost próbáltad, mert az 1.9D csereautó, amit egyszer kaptam helyette az valami iszonyat. Hangos, büdös(!) és egyáltalán nem megy. De tényleg semennyire. Viszont városba ezek a HDi-k ideálisak. Ki lehet velük lőni, alig fogyasztanak és megbízható gépek. Mondjuk országúton 100 fölött már kevés ez is egy előzéshez, de oda egyébként is 200LE+ kell, vagy motorkerékpár 100LE-vel.
35D-s X5 nem sok szaladgál nállunk nem is láttam még, van kevés 4.4es benzines ami hasonló V8 ellen ami szedán alapvetően esélytelen, meg ugye van rengeteg 3 literes dízel ami meg pláne.
206-osban talán én a 90LE-esben ültem vagy a 110-esben nem tudom de 100ig tényleg tepert.
Peugeot-ban az 1.9D az sima szívó dízel. 60-70LE kb, nagyon gyengusz. HDi-ből 1.4 - 1.6 - 2.0 - 2.2 - 2.7 van. A két kicsit nem próbáltam, csak a három nagyot. 2.0HDi-ből négyféle is van: 90LE, 100LE, 110LE és 136LE. A 90LE-set építették be a 206-osba is, az valami bivalykurvanagyot tol a kis kasztnin, mivel eredetileg a Partner nagy nyomatékú teherkocsi motorjának szánták. Aztán sajnos leváltották az 1.6-os 110LE-sel. Állítólag az is nagyon jól megy, de én maradi vagyok, a két liter, az csak két liter. A 2.2-tes HDI-t én is 607-ben próbáltam, ott nagyon megy, de a kocsi is nehéz hozzá. Viszont a biturbós 2.7-es a 407 kupéban az félelmetes! Olyat eddig csak 535D-ben éreztem. De tény, hogy 200 fölött mind meghal (a legerősebbek kivételével). Bár egy 35D-s X5-tel nagyon keményen lehet tartani a 240-et, atomstabil a futóműve is hozzá.
Az egy kultúr autó. :-) Ha valaki nem akar használtat venni, és ódzkodik az ororsz gyártású koreai szaroktól, a legjobb választás. De mondhattam volna Logan-t is. :-)