Írd meg a kérdésedet a MONDEO Fan Club topicba! Nem véletlen, hogy itt tavalyi az utolsó hozzászólás. Ezt a topicot közös megegyezéssel hagytuk elsüllyedni.
Megpróbálom neked megkeresni v. megmérni, a fenti topicban válaszolok, ha tudok. 5xvalamennyi, az biztos:-)
Sokszor hagyatkozol rám, pedig nem ismersz! :-) Ennek ellenére, amit írsz, az áll. Tényleg tetszik ez az érv, hogy a feelingje más. Ez jó. Az emelkedőt (offtopic: alfa 166 V6-gyalázó emelkedő...:-)jól ismerem, a fejhátrabiccenős érzést még inkább.
A mondeós topicösszevonást támogatom. már én is akartam írni, csak elmaradt. Egyre jár az agyunk.
Hát common rail-ről nálunk sem, mert akkor még nem volt:-) De az összes többiről ki lettünk okosítva, amit leírtam, az az, amit a szép emlékezet megőrzött és még le is rövidítettem:-)))
Választani nekem is volt lehetőségem (bár a TDCi kb. 7 hónappal később jött az országba, egy német autósújság egyformának találta az OFFTOPIC Passat PD TDI-vel, amit viszont előtte kipróbáltam), szintén szerencsémre:-) Mentem a szintén OFFTOPIC C5 2.2 HDi-vel is, ami még jobb, mégsem ragadott meg. Oka: minden dízel zajos, ráz, kormol és büdös. Ezt érvként nem használom, de tény, és zavar.
Hát ja. Tanulam fizikát de ott mindenféle kavicsokat dobáltunk kútba, meg csónakok eveztek a túlsó partra, jeget kavartunk melegvízbe és hasonló okosságok :))
Ott meg nem volt divat cammon rail-ről társalogni :)
Szerintem is örök vita marad a kérdés bár nekem volt lehetőségem választani (szerencsémre).
Beültem az 1,8 125pacis benyába és mentünk egy karikát. SZtán a tesztautó tdci-be. Mr Buda ismeri h Szh-ről a Ford után kifelé van egy bazi emelkedő a felüljáróra. A felénél jártunk, addigra ért a fülemig a szám, és mondtam h kérném csomagolni... :))
Lehet h az időeredmények alapján azonos a gyorsulás de a feelingje sokkal jobb. Mr Buda is ismeri a fejhátrabiccen érzést... :))
Ha tudok lekközelebb megyek talira. Láttam az összes képet. :))
Szuper lehetett. Várom a videót is :))
MÁS..
Nem akarok zavarogni, zavarjatok el nyugodtan. De ha jól látom aki itt ír, szinte mindenki ír a Mondeo-Fan-ban is. Én csekkolom mindegyiket, de szerintem nem kéne megosztani mondeo-newmondeo-ra a tábort. Legyen csak az egyik (a fan).
Igy csak feleslegesen kattingatok...
Ennyi...
abszolút korrekt a fejtegés, én megemelem a kalapom, és elfogadom a véleményedet, ez tényleg így van. Amit leírtál, többé-kevésbé megállja a helyét. Szerintem a dízel-benyás vitának soha nem lesz vége, de ez így van rendjén. (" az ellentétek küzdelme viszik előre a világot.") Szóval a legtöbb Dízel Dezső azért favorizálja a dízelt, mert neki az van, a legtöbb Benya Berta meg azért nyomatja a benzinest, mert ő épp Ottóval jár. Mindkettőnek van előnye és hátránya is, úgyhogy kár vitatkozni, tény, hogy a dízelek az eddigiekhez képest az elmúlt 5 évben brutálisan fejlődtek, és megszorongatják a benyákat, mindemellett olcsóbb a fenntartásuk. Viszont drágább az alapár, persze mindenki eldöntheti, hogy mennyit autózik, és milyen stílusban. Lehet, hogy megéri megvenni a dízelt, mert olyan éves futásteljesítményt nyom hősünk, hogy egy év alatt behozza az árkülönbséget. Ugyanakkor ezek (még a chipesek sem) nem sportgépek. Nem való nekik a gyorsulás, inkább a dinamikus autózás, kevés kapcsolgatással. Aki tényleg a sportos autókázást választja, annak ajánljuk a benyákat, de jobb, ha arra is rakat egy turbót, úgy az igazi! Akkor aztán lehet csikorgatni, váltani, pörgetni, stb. Meg a fogyasztást is meg lehet nézni. Bár telitorokból használva enyém is csókolja a 11-12-t százon, igaz, akkor nem előz meg senki Bp-Szhely között, meg vissza sem. Szóval meddő vita. Ami még egy picit a dízelek fényét csorbítja: ezek a Dezsők csúcsra vannak járatva. 10-15 évvel ezelőtt ezekből a 2-3 ezres dízelekből alig kött ki 60-70 lóerő, most meg 130-170 lovat kihoznak, és a konstrukcióban nem ment végbe olyan óriási változás. Eredmény? Hajdan 5-600 ezer km egy motorral, ezek - ha kihasználjuk a tudásukat - 150-200 ezret jó, ha elcsorognak. Nem tudom, én teljesen véletlenül ültem át dízelbe, eddig benzines Fordjaim voltak. A következő csak abban az esetben lesz dízel, ha párosul hozzá némi köbcenti is (min . 2,5-3 liter), különben visszanyergelek. Majd meglátjuk.
Koris!
HNZ kezd megsértődni a förtelmes beszólásaidra, lehet, hogy köv. alkalomra kicsit ?megnitrózzuk?, hogy Te se maradj ki a farnézegetők köréből! :-)
dízel-nitró? na, mit szóltok?
Egy-két év és elérjük,hogy két BMW-s beszélget:
-Kipróbálták az új BMW-t a haverok és nagyon tetszett nekik PEDIG az egyik Mondeo TDCI-s a másik meg TDDI-s!:)
Kiproszáltam!Benzinnel jobban megy a gépem mint gázolajjal.
Ennyi.
Gondolom nektek fordítva:)(Mondjuk Mr.Budának gázolajjal sem megy úgy mint egy 1.0 benyás)
Nem tudom, te mit tanultál fizikából, de a nyomaték tényleg igen kevéssé befolyásolja a gyorsulást. A nyomaték leginkább emelkedőn, kanyarban, lassításkor stb. segít a visszakapcsolás elkerülésében, ill. kapcsolás nélkül jobban gyorsul (nagyobb a rugalmassága).
A paci sem garancia önmagában a jó gyorsulásra, inkább csak a magas végsebességre. A gyorsulást inkább a nyomaték és a pacik egymáshoz való viszonya (pontosabban görbéik fordulatszámfüggő meredeksége, egymáshoz való viszonya, lapossága), a váltó áttételezése és az autó légellenállása, valamint a gördülési ellenállás befolyásolja.
Nem véletlen, hogy a benyások jobban gyorsulnak. A dízeleknél a nyomaték- és a teljesítménycsúcs relatíve messze esik egymástól. Nem tudsz olyan váltót csinálni, hogy a dízelt max. teljesítményig pörgetve váltáskor ne messze a nyomatékcsúcs fölé - a görbe gyengülő oldalára - essen vissza a fordulatszám, legalábbis kevesebb, mint 7 fokozatból nem. Innentől kezdve verve vagy. Ezen nem tudsz változtatni. (Ha meg a benyás is kap egy turbót, az 1.4-es is laposra üti a 2.0 TDCi-t).
Ha látni akarsz egy-két "puhapöcsöt", legközelebb gyere el a talira.
Részemről a benyás-dízeles vita befejezve, úgysem fogunk megegyezni:-)))
Ha nincs köze a nyomatéknak a gyorsuláshoz akkor mi francnak??? Csak paci?? Frászt...
Akárki eddig vezette tdci-t fülig ért a szája amikor lepadlózta. Alig lehet őket kikergetni a gépből. Pedig az egyik srác 1,8T audis, másik omega V6-os. Mégis vigyorog a fejük. Szerintem a repülőben simán veri a tdci a benyát... Vagy mindenhol puhapöcsök autóznak az utakon :)))
Azért egy 200 LE körüli "zetor" már nem lehet semmi. Csak szerintem ahhoz már kellene a 4 kerék hajtás.Így is amikor lepadlózom, a 360 Nm már érzem hogy nem jó a féltengelyeknek, stb...
Te látatlanban is Istenkirály vagy! (bocs, Imhoteph:-) Na, végre valaki tisztán látja a problémát, és megmondta a frankót a benyabarátoknak. Gyakrabban kellene jönnöd a MOndeo Fan Club fórumba is. :-)
Az igazsághoz tartozik, hogy a Ford tervezi egy ST 190 D-s MOndeo, meg egy ST ? 150 D ? Focus kiadását, csak isten tudja, hogy mikor....
hidd már el, hogy nyomatékban is veri. Ha nem kapcsolsz vissza, akkor 80-120, de akár felette is dízel nyomja V6 bácsit. hangsúlyozom nem vagyok dízel-párti, de ezek a TÉNYEK. :-)))
Pálfy István és a tv2
(mr. buda, aki már rengeteg benyást legyalázott a valóságban) :-)
A www.superchips.co.uk sajna vagy egy fél éve már megváltozott, régebben sokkal bővebb Fordos anyag volt fent. Az EEC IV-V-öt az autóipar egyik legjobb, legjobban szervezett motormenedzsmentjének mondták. Saját specialitásuk (volt), hogy az utastérben található diagnosztikai aljzatról tudták a tuningot megejteni, így nem kellett barmolni semmit sem.
Magyarországi partnerük a www.megalarm.hu, nekik kellenne írni, hogy mi újság Mondeo II ügyben. Turbó fordokkal csodát tudnak művelni, a Cossiekhoz simán adnak 90-110 Le-ket, szimpla chiptuninggal, a 2.5 V6-hoz 12 Le adnak 300 fontért.
Mondjuk az elég soknak tűnik, mert talán 60e HUF körül van itthon, de meg kell kérdezni.
Tényleg olyan 2-3 autóhossz körül - ezért írtuk, hogy a dízelek kellemesen megleptek bennünket.
1000 méter körüli távon (Mr. Budát figyelve) :-)kb. 50 méter lehet a különbség - tekintettel arra, hogy a benyás jobban bírja a pörgést. Minél többet mész, annál messzebb kerülnek a dízelek - persze "élesben" lehet, hogy találkoznánk a benzinkútnál:-)))