sajna még nem jött aktiváló levél a v8-ról, de azért köszi, hogy ide is válaszoltatok. ezek szerint lehet vele vontatni, de shift kittel nem "eszi meg" annyira a váltót? a kiszemelt pédánynál a km mennyire lehet valós? ezek alapján - ha nem hajtották szét - legalább még egyszer ennyit elbír a váltó?
na meg egyszer... szoval ettöl hirtelen valtas jön letre, viszont 'örök eletre' szol a valto? gondolom ezt egy jo allapotu valtoba erdemes csak beletenni.
kerdesek:
- drasztikusan csökken a komfort erzet a valtaskor, vagy csak szokas kerdese?
- az en automba erdemes lenne beletenni, hogy neha ha a csonakot huzkodom vele, tuti ne kukazzam a valtot, mit gondolsz most is megerne beletenni, vagy csak majd ha a valtot ugyis javitani kell?
- mibe faj egy ilyen okositas?
(majd delelött radcsörgök, beszeljünk rola tel. ide azert irtam, mert masnak is hasznos lehet)
A váltó amikor elváltja a sebességeket, a felépítéséből adódóan mindkét sebességfokozatot egyszerre működteti.
Ettől lassú és finom lesz az átmenet, de felesleges melegedést, slipet idéz elő.
A shift kit a szeleptömbbe nyúl bele, más a dugattyú, más a rugó, stb.
Teljesen átalakítja a váltási képet, azonnali lesz a váltás a fokozatok között.
Elveszíti a finomságot, viszont nem égeti le a fékszalagokat.
A shift kit az, amit a gyártóknak eleve be kellett volna tenni a váltóba, de túl nyomik voltak hozzá.
parrre kolléga most ilyet kap az autójába, mivel leégett mindhárom fékszalagja.
Továbbá ugyanebben az autóban a konverterben kónuszos volt a felfekvő felület, csak egy keskeny szalagban vitte tovább a nyomatékot, ami ugyancsak kárt okozott a váltójában.
Hát azt pontosan nem tudom, valami olyan szerkezet, amely átprogramozza a váltó működését, közel azonnali váltást csinál a fokozatok között, ezáltal minimalizálja a surlódást az alkatrészek között, emiatt nem melegszik fel az olaj, a váltó pedig jóval hosszabb életű és megbízhatóbb lesz. Meg még van jópár egyéb funkciója is, de én sem értek hozzá.
Hú, ez baromi jól néz ki. Egyetértek az előttem szólóval. Bérneppert keresd és ő majd megnézi hogy milyen. Illetve ad tippet vontatáshoz is. Erről még konkrétan nem beszéltünk, de szerintem egy shift kites váltó overdrive nélkül bőven elbír 1 tonnát néha néha. (Szigorúan magánvélemény)
Maga az Explorer tökéletesen megfelelne az igényeimnek (strapabíró,összkerekes,hatalmas csomagtérrel, nagy beltérrel, stb.) kivéve egy dolgot: Többször volt szó róla, hogy ez az automata nem igazán vontatásra van kitalálva, nekem pedig néha kellene egy kis utánfutót és igen ritkán egy kb 1t össztömegű trélert(hajóval) vontatni. Vajon mennyire veszi igénybe ez a váltót?
Ha a kiszemelt példányt nézem, akkor a váltóhoz talán még 100, a motorhoz még 50 ezer kilométerig nem kell hozzányúlni, felújítani, de nyilván ehhez meg kell nézni, hallgatni, hogy tényleg jó-e? Ez nekem minimum 4-5 év gondtalanság lenne nagyobb szervíz nélkül. Ha ez így valós, akkor jó vétel lehet a fenti gép?
A napfénytető (ami nekem nagy kedvencem) mennyire jó konstrukció? Nem ázik be?
Gázosításról mi a véleményetek? Csak rejtett/pótkerél tartály érdekelne. Megvalósítható ez az Explorer esetében? Mennyire "bántja" a gáz a motort? (Ha egyátalán...)
Az az igazság, hogy késön keztem a szervezést, késöbb szerettem volna megrendezni, de a gyermeknak foglkalt volt, utána meg lassan jön a vakáció, de gyertek el, tényleg karcmentes. Ha érdekel valakit, dobjon egy méjlt a képen lévő címre és elküldöm a részletes leírást.
Remélem nem késői a jelentkezésem, egy jótékonysági túrát szervezek egy speciális iskola gyerekei számára Offroad De Gyömrő néven. Ha van kedvetek, gyertek el, egy karcmentes útvonalat jelöltem ki, kb 45 km a túra útvonal. A részletes leírás itt:
Ha valakit érdekel jelentkezzen mihamarabb, vagy csak essen be a találkozóra reggel 9-kor.
Mivel itt évek óta regisztrált tag vagyok, nem akartam nevet változtatni, az indexhez nem köt semmi... a kormány se szedi vissza... :) Brown/40V6 = Barni Köszi Bonetti! - már gondoltam a napokban én is megpendítem az átjövetelt, de tartottam tőle hogy kiraknak az indexről. :) "